English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.07.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet blir vel hvor vanskelig det er å lære han å rope over til Hovland. "Even, du må våkne. Du er på jobb nå, ikke i senga"
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.07.2021 14:12    Post subject: Reply with quote

Problemet med integrering er jo noe vi har slitt med sålenge jeg kan huske.

Men først klarer vi altså å sende ha på utlån til et lag som spiller med mannsmarkering og der ha nikek engang behøver å lære seg Engelsk.

Så får vi ham tilbake, han spiller ikke noe dårligere enn de langt eldre alternativene men så ryker han ut til fordel for en midtbanespilelr fordi han ikke snakker norsk.

Dobbelstraff der altså ><

Det hersker jo ingen tvil om at man ikke har fulgt opp spilleren nok, han skal i det mindste være i stand til å kommunisere ok på dette tidspunktet og for alt vi vet kan jo Besim ha dysleksi eller andre problemer som fører til at han blir sittende alene og streve uten å få resultater på språkbiten.

Synes heile greia er helt trist og skjønner veldig godt om Besim ikke forlenger med oss. Håper nesten han ikke gjør det for egen del, han fortjener bedre.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3472
Location: Trondheim

PostPosted: 09.07.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Både for spiller og klubb er det best at han finner seg en annen klubb på et nivå hvor han får spille. Det er sikkert klubber i Obos og endre litt lettere ligaer han kan klare seg greit.
Vi får prøve å finne stoppere på et høyere nivå fremover
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 09.07.2021 15:49    Post subject: Reply with quote

Ser du har postet i feil tråd. Denne skulle vært postet i tråden til Hovland ?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5470

PostPosted: 09.07.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Både for spiller og klubb er det best at han finner seg en annen klubb på et nivå hvor han får spille. Det er sikkert klubber i Obos og endre litt lettere ligaer han kan klare seg greit.
Vi får prøve å finne stoppere på et høyere nivå fremover


3/10 trolling
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.07.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

Buss wrote:
Ser du har postet i feil tråd. Denne skulle vært postet i tråden til Hovland ?


Laughing
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3472
Location: Trondheim

PostPosted: 09.07.2021 17:06    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ absolutt ikke.
Jeg ser det jeg ser så får noen andre mene motsatt.
Både Hovland og Besim holder ikke nivåer. Eyjolf har heller ikke gjort det i siste dessverre. Alle som kommer til oss blir tilsynelatende dårligere på sikt.
Besim har så mange mangler at han aldri vil bli noe mere enn en parantes i RBK. Og det skyldes ikke at han ikke fikk muligheten eller at norsk opplæringen var for dårlig. Han er bare ikke god nok totalt sett.
Dette er nok hans siste sesong het og det er absolutt helt greit
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.07.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

– Han sa at jeg må snakke mer. Jeg er enig i det, men det er hans avgjørelse. Jeg må respektere det.

Hareide selv sier Serbecic er tilbake på banen i neste kamp mot Tromsø. Da spiller ikke Alexander Tettey på grunn av hans avtale om å slippe kunstgresskamper.

– Besim er en stille fyr fra før av, men han har mange gode egenskaper og han kommer til å spille mot Tromsø igjen. Vi må bare jobbe med han. En fornuftig og ung spiller, sier Hareide.

(...)

Midtstopper Serbecic går i disse dager og tenker på om han skal forlenge med Rosenborg eller ikke. Bosnieren har et konkret tilbud, men foreløpig har ikke partene blitt enige.

– Agenten min snakker med Micke (Dorsin), men vi er ikke enige enda. Det går sakte. Vi må bare vente og se, sier 23-åringen.

Les mer: Besim Serbecic ble vraket av spesiell årsak: – Jeg må respektere det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.07.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Dette gav mere mening ja, at de har snakket om det og Besim er enig, men hvorfor er det sånn?
Skulle jo fremdeles værtr tatt tak i, og iallefall om det ikke er snakk om språkbarrierer men utelukkende kommunikasjon?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 11.07.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

Dersom jeg måtte velge mellom en midtstopper som er god til å prate, men en dårlig fotballspiller, eller en som er dårlig på å prate men en god fotballspiller, så hadde jeg nok valgt fotballspilleren først hver gang. Det er jo også noe snodig at man vil at Serbecic skal prate mer, men han kan jo ikke gjøre det fra benken, eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18492

PostPosted: 11.07.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Det er jo veldig viktig med kommunikasjon, men man skulle da tro at det er ganske lett å lære han å snakke på banen?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.07.2021 00:07    Post subject: Reply with quote

Lettere enn å avvenne en 32-åring narkolepsi, i hvert fall.

Dette er jo garantert noe som kan trenes opp. Og nok et bevis på at vi under Horneland og Bjørnebye ga faen i bosnieren som tydeligvis fortsatt har språkproblemer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 12.07.2021 00:53    Post subject: Reply with quote

Burde i alle fall sørget for engelsk-kurs selv om han spilte i Bosnia, slik at han var forberedt når han kom tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3472
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2021 00:56    Post subject: Reply with quote

Noe må jo Hareide si.
Han ønsker seg en midtstopper som kan ta med seg ballen og spille fri andre og skape overtall. Det kan ikke Besim. Så da spiller Tettey.
Besim holder heller ikke nivået så da er valget greit
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1185
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2021 07:17    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Burde i alle fall sørget for engelsk-kurs selv om han spilte i Bosnia, slik at han var forberedt når han kom tilbake.


Tror litt av greia nok er at daværende trenerteam ikke hadde planer om å beholde han, og at han nærmest ble sendt i eksil i påvente av et salg. Var vel først Hareide som så han som en mulighet i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 12.07.2021 07:35    Post subject: Reply with quote

Synd om han forsvinner. Ser absolutt et stort potensiale der. Jeg tror Ogbu - Serbecic hadde blitt Eliteseriens beste stopperpar, synd om det viser seg at ingen av dem fikk en reell sjanse.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5470

PostPosted: 12.07.2021 07:41    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Noe må jo Hareide si.
Han ønsker seg en midtstopper som kan ta med seg ballen og spille fri andre og skape overtall. Det kan ikke Besim. Så da spiller Tettey.
Besim holder heller ikke nivået så da er valget greit


Igjen bommer du grovt.
Mens Hovland veksler mellom å forære motstanderen mål og slå crossere, så er Besim den eneste stopperen vår som forserer ledd med ball, enten med pasning inn sentralt eller ved å ta med seg ballen gjennom ledd.

Syntes dog Tettey klarte seg godt på stopperplassen. Må gjerne spille han og Besim sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 12.07.2021 10:14    Post subject: Reply with quote

Det føles litt merkelig å sitte her å lese alle de negative kommentarer som skrives om Besim Serbecic. Hvis vi spoler 6-7 mnd tilbake, var så godt som alle her på forumet unisont enige om at Besim Serbecic, som hadde en strålende sesong i Sarajevo, var mannen vi ønsket oss tilbake i backrekka. Han var rett mann til å ta over backplassen etter Tore.
Nå er han ifølge flere her, knapt god nok for Obos.
Vi snakker den samme spilleren som i 2020 ble kåret årets spiller i Sarajevo. Den bosniske ligaen er ikke noe dårligere enn Eliteserien, så det skulle ikke være noen tvil om kvaliteten på spilleren.
Men, når du har en spiller som over hodet ikke klarer kommunisere et ord på annet enn sitt morsmål, blir det vanskelig. Det er jo umulig for treneren å gi spilleren instrukser, eller formidle taktikk i kampsituasjon. Åge må kun stole på spilleren har nok fotballforståelse til å tilpasse seg spillets gang.
Jeg betviler overhodet ikke Serbecic fotballferdigheter. Men for å kunne spille utenfor sitt eget land, bør det jo være et minimumskrav at spilleren behersker et andrespråk, som gjør det mulig å kommunisere.
Jeg skjønner Åges frustrasjon veldig godt. I Serbecic tilfelle, hadde det ikke utgjort noen forskjell om så han var døvstum. Det er null kommunikasjon.
Dette bør være en lærepenge for RBK i framtiden.
Skal man absolutt kjøpe en spiller i Europa, eller andre verdensdeler for den saks skyld, så må man i det minste forvisse seg om at spilleren behersker et språk som det gå an å kommunisere på.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1185
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2021 10:30    Post subject: Reply with quote

Det må vel gå an å lære han noe engelsk/norsk på tre år. I tillegg bor det mange norsk-bosniere i trondheim, så burde vært mulig å fått inn en tolk i mellomtiden uten for store kostnader. Da hadde man i alle fall klart å kommunisere med han på trening. Ellers snakker kanskje Islamovic noe som er nærme nok til å kunne videreformidle beskjeder under kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18492

PostPosted: 12.07.2021 11:06    Post subject: Reply with quote

Men altså, dette dreier seg jo ikke om språk, det er jo ikke mange ord man trenger å kunne på engelsk eller norsk for å kommunisere på banen. Det dreier seg om evnen til å gi beskjeder til makker og de foran seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3472
Location: Trondheim

PostPosted: 12.07.2021 11:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo sett det lenge at han er helt ute av posisjon og lever sitt eget liv i forsvaret. Total usynkront med resten av laget. Oppspillene er også ofte merkelig da det finnes mye bedre alternativ.
Hvis dette skyldes at han verken kan norsk eller engelsk så er jo det synd for ham.
Vi får ønske ham lykke til videre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 12.07.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Som jeg har forstått det snakker Besim Engelsk og problemet ligger i at han er for introvert og ikke prater nok.

Hvor godt han snakker norsk vet jeg ingenting om.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 12.07.2021 15:19    Post subject: Reply with quote

Hvis det er så at han faktisk kan snakke engelsk, men er så inneslutta at han ikke våger å kommunisere, da er det jo vanskelig. Kanskje RBK må vurdere å sende gutten til samtaleterapeut, slik at han kan få åpnet seg opp.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 508

PostPosted: 12.07.2021 17:25    Post subject: Reply with quote

Jeg har mine tvil om at det er så ille, jb. Er vel fort heller en kombinasjon av noe kommunikasjonsavholdenhet og at Hareide overdriver en smule i sin rettferdiggjørelse av den stadige vrakingen. Han kommuniserte tydeligvis bra nok i Bosnia i tryggere (for han) omgivelser
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 12.07.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

Śerbecic har stort sett bra kortpasninger og bedre enn Hovland der, men heller ikke han forserer pressledd med ball. Det kan ikke jeg huske Ã¥ ha sett er eneste eksempel pÃ¥ ihvertfall.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 47, 48, 49  Next
Page 39 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb