English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sha-la-la
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2015 15:22    Post subject: Reply with quote

Hørte i går at en italiener jeg kjenner skulle ut og synge Shalalalalalala åå Rosenborg i en flash-mob. I dag kom jaggu en bekreftelse på at dette faktisk kommer til å skje.

Verden er full av RBK RBK

http://www.rbk.no/news/ar...-rosenborg
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.11.2015 15:44    Post subject: Reply with quote

Veldig krenkende for alle som ikke er Rosenborg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 03.11.2015 15:50    Post subject: Reply with quote

NFF må nok vurdere poengtrekk her.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 03.11.2015 15:53    Post subject: Reply with quote

Lov å håpe på 20 sek med ¨Hate M**** by¨ også.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.11.2015 15:54    Post subject: Reply with quote

Haha.

- Vi er betatt av lidenskapen spillerne og fansen viser når sangen synges. Vi er lei alt bråket blant italienske supportere. Dette er måten å feire på, sier Sanangelantoni til RBK.no.

Vi er forbilder, NFF/Molde/Whatever.
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 03.11.2015 15:54    Post subject: Reply with quote

Shit! Her må vi nok sørge for at vi også får inkludert Molde i sangen, ellers kan jo hele greia virke utrolig støtende, barnslig, smålig og innebære fare for poengtrekk.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.11.2015 15:57    Post subject: Reply with quote

Oppfordring til våre italienske venner: Kveldens sang bør være Sha la la la, heia alle lag i eliteserien og også lavere divisjoner!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 323

PostPosted: 03.11.2015 16:08    Post subject: Reply with quote

Det er ikke om å gjøre å vinne, men å delta sha la la la Idea
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 03.11.2015 16:18    Post subject: Reply with quote

Livet e’kje akkurat eit ball
men det e nå verdt ein liten trall
eg e’kje flink med halleluja
men e ein kløppar på shalala

Shalalalalalalala, shalalalalalalalaa
shalalalalalalala
eg har det bra, e fornøyd og gla


Shalalala!
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.11.2015 16:35    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig som gjør at det har slått an sånn? Jeg ser det ryr inn kommentarer fra alle verdenshjørner, noe som er fryktelig morsomt, men de har da vel trykk i både garderobe og på tribunene der også? Er den direkte interaksjonen mellom spillere og supportere så unik da?

Last edited by attach on 03.11.2015 16:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2015 16:36    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si annet at jeg synes dette er en skikkelig gladsak. God timing etter det sure oppgulpet fra småbruket på Møre... Kult at denne sangen som helt klart har nådd nye høyder med at den i år i enkelte kamper synges mellom både spillerne og supporterne etter kamp. (Synes forøvrig denne tradisjonen skal holdes til Det å skape dette samholdet er gull verdt både for klubben og ikke minst oss supportere som føler oss enda mer hjemme og verdsatt. En ser jo i Premier League, La Liga og Serie A at spillerne går rett i garderoben og kanskje klapper opp til de som står rett ved inn/utgangen. Sånt blir så jævlig tafatt. Hos oss blir det jo ropt ulv om noen spillere skulle gå rett i garderoben, mens i andre land er det noe de bare rett og slent er vant med og "forventer".
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.11.2015 16:38    Post subject: Reply with quote

Der fikk jeg svar momentant, gitt. Det er nok det å glede seg sammen, spillere og supportere.
Back to top
View user's profile Send private message
Cashew
Junior


Joined: 21 Jul 2015
Posts: 93
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2015 16:55    Post subject: Reply with quote

Dette er ganske sykt, Forza Rosenborg! RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 03.11.2015 17:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har for øvrig også hørt denne melodien på flere andre arenaer i Europa, også, så blir veldig overrasket hvis det skulle være vi som var først ute med den. Det unike må vel ligge i opptakten med økning i volum og at spillerne er så delaktig (ikke bare supporterne).
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Tværrliggern
Proff


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 309
Location: Ullensaker

PostPosted: 03.11.2015 17:06    Post subject: Reply with quote

Noen som er såpass i italiensk at de klarer å se hva alle kommentarene på facebook siden deres går ut på? Prøvde google translate men det ble jo ubrukelig. Hadde vært gøy å se hva de skriver om oss. RBK
_________________
"My grammar is bad, but my meaning is good."
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.11.2015 17:24    Post subject: Reply with quote

Quote:
Marco Calleri
Skjønner man ikke at begeistringa om RBK i Italia er nesten bare ironisk? Moten var lansert av en Facebook side som handler om "uvitenhet i fotball" og mange (de fleste?) gjør egentlig narr av feiringene i garderoben...

"No such thing as bad publicity" gjelder her kanskje, men jeg synes det er likevel litt flaut å være fornøyde med sånn reklame.
RBK pleide å være et respektabelt og respektert lag i Europa, nå er vi litt mer enn en kuriositet som folk peker på og ler av?

Som italiensk RBK supporter siden 1994 er jeg mer irritert enn stolt...


Quote:
Frode Evensen
Skulle ønske posten din kom høyere opp. En italiener lenger ned linker jo til og med den siden du snakker om, og at det er den vi skal takke, der viser de teite og morsomme ting innen fotball, en slags humorside. Og vi er stolt over at de gjør narr av oss Uttrykksikonet wink

Hmm, stemmer dette? Jeg kan ikke akkurat si at reaksjonene ellers har tydet på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 03.11.2015 17:38    Post subject: Reply with quote

Hvis man reiser langt avgårde for å synge på et torg for å gjøre narr av noen... ja så er jo det enda sjukere enn moldefansen denne uken.

Men det er selvfølgelig ikke tilfellet. Når så mange har uttrykt begeistring over dette, fra Øst-europa til Portugal, og italienske bekjentskaper og nett-debattanter i ulike fora så velger jeg å tro det er ektefølt. Noe annet er helt surrealistisk.

edit: skjønner lite av den kommentaren egentlig. Jeg oversetter kommentarer i hytt og pine. Om dette er en kollektiv ironisering og latterliggjøring er den mer subtil en folkeligheten til Molde. FK.


Last edited by Macha on 03.11.2015 17:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 03.11.2015 17:48    Post subject: Reply with quote

Alle skjønner jo at det er en liten anelse "piss-take" i det italienske opplegget. Vi kan jo ikke akkurat skryte på oss å være argentiske barra bravas heller, og det vet vi godt. Men jeg tror ikke det er som å invitere klassens offer til en fest, for så å kle av han foran alle gjestene i den hensikt å drit'n ut.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 03.11.2015 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår en del italiensk fordi jeg kan spansk, og en kommentar går jo ut på at de er lei av arrogansen italenske fotballspillere og ledere viser. Markeringen er en slags hyllest til det flate hierarkiet som RBK tross alt er. Vi har jo blitt hyllet i Norge også for åpenheten vi har vist for presse, men også alle videoene av spillerne som feirer, og selvfølgelig at spillerne tar garderobefeiringen ut med supporterne. Til og med David Wathne gikk jo ut etter MFK-ropene og sa at RBK må hylles som i det hele tatt filmer en privat feiring og viser det frem. Jeg tror den italienske samlingen er en hyllest til nettopp åpenheten vi har rundt klubben, båndet som er oppstått mellom supportere og spillergruppen / treningsapparatet og samtidig en markering til italiensk fotball om at det er slik italienske supportere ønsker mer av.

Edit: er såpass norsk at jeg bruker "jeg tror", men egentlig vil jeg si at "jeg vet".

Tilleggskommentar: Dette året har vært helt surrealistisk bra. Et vanvittig steg opp fra i fjor, ikke bare resultatsmessig og spillemessig, men også engasjementet rundt klubben har jo nådd høyder vi ikke har vært i nærheten av på svært mange år. Kan faktisk ikke huske sist det var så mye optimisme og engasjement rundt klubben. Jeg simpelthen elsker å være RBK-supporter om dagen!
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2015 18:24    Post subject: Reply with quote

I den første feiringsvideoen som gikk amok på internett var fra spillerne i garderoben. Kommentarene fra folk da var blandt annet "endelig spillere som viser lidenskap etter seier" og lignende. Etter bortekampene mot Lillestrøm og Strømsgodset så var det "Rosenborg gjør det igjen", så tar hele Lerkendal kaka etter Haugesund-kampen.

Om det noen gang var en ironisk vits, så virker det å være svært få som er med på den.

Noen må få dem til å synge "Hate Molde by" i tillegg, da hadde uka blitt komplett.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
RoarStrand6
Junior


Joined: 08 Mar 2012
Posts: 60

PostPosted: 03.11.2015 18:38    Post subject: Reply with quote

Har sendt anbefaling til Rosenborg om å starte opp produksjon av t-skjorter, gensere og annen materiell med påskriften "sha-la.la" og bilde av Dorsin med megafonen! RBK Gjerne med "hate-hate - hate Molde by" på ryggen! Kommer til å selge som varmt hvetebrød!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 03.11.2015 18:40    Post subject: Reply with quote

LarsG Tommel'n opp!

Vi kan jo fremstå som en merkelig klubb for en del "vanlige" fotballsupportere rundt omkring som ikke opplever samme nærhet: Treneren snakker åpent med pressen, lar dem få se på treningene våre og spillerne bryr seg om fansen og synger med dem.

Bare vent til utenlandske buzzmedia forteller entusiastisk om dette fotballaget som til og med har en kvinnelig daglig leder og er et forbilde for hele verden.

Hele Norges Rosenborg får så mange venner rundt omkring i verden at Siem og Romsdalsmafiaen aldri blir seg selv igjen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.11.2015 21:00    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Jeg har for øvrig også hørt denne melodien på flere andre arenaer i Europa, også, så blir veldig overrasket hvis det skulle være vi som var først ute med den. Det unike må vel ligge i opptakten med økning i volum og at spillerne er så delaktig (ikke bare supporterne).


I Norge var i alle fall Stabæk før oss. Det unike ligger i at spillerne har overtatt en fans-sang (de første garderobevideoene), og så enda mer unikt at de har tatt den ut til fansen igjen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.11.2015 22:05    Post subject: Reply with quote

Mye "Sha-la-la-la Real Madrid" under kampen mot PSG hører jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 03.11.2015 22:09    Post subject: Reply with quote

Men fader så dårlig publikum de har der nede Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb