English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 134, 135, 136  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.06.2018 10:27    Post subject: Reply with quote

Ja, det er alltid flott når man kan prioritere alle aspekter ved et prosjekt. Veldig behagelig.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.06.2018 10:33    Post subject: Reply with quote

LOL. Det er i alle fall sikkert at Rosenborg har fått den stadion-utformingen som er de verdig, sånn de holder på...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.06.2018 11:22    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, det er alltid flott når man kan prioritere alle aspekter ved et prosjekt. Veldig behagelig.


Ofte må man selvsagt gjøre avveininger og prioritere og velge mellom aspekter. Men her ... altså, tid og kostnad ved å montere seter vil jo være ca. lik enten du velger det ene eller det andre oppsettet. Jeg tipper at man ikke har prioritert noe aspekt i det hele tatt, jeg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.06.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Det er jo åpenbart at det er en tanke bak det å ha en jevn, men ikke helt skjematisk (informell?) spredning av hvite og svarte seter, framfor å sette setefargen feltvis, som på de andre tribunedelene, eller for eksempel å ha annethvert sete hvitt og svart. I og med at kostnaden nok er tilnærmet lik uansett hvilken variant man velger, så er det nok et helt bevisst design (kanskje til og med hjulpet av en larsarussisk 'pikselartist' eller lignende kreativt utdannet fagperson, som f. eks. en arkitekt) som tydelig prioriterer illusjonen av publikummere i de tomme setene framfor likhet til de andre tribunene. Sammenhengen er forsøkt ivaretatt gjennom "LER KEN DAL".

Alternativet er jo faktisk å tro at de svarte og hvite setene kom hulter til bulter, og ble satt inn hundre prosent tilfeldig av fargeblinde montører (det der er ikke en tilfeldig fordeling).

Om det er fint, stygt, rett eller feil har ikke jeg noe fasitsvar på. Jeg stusser bare på idéen om å prioritere det visuelle uttrykket av en tom stadion framfor en full.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 21.06.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
(det der er ikke en tilfeldig fordeling).

Hvorfor er det ikke en tilfeldig fordeling?

zaphod81 wrote:
Det er jo åpenbart at det er en tanke bak det å ha en jevn, men ikke helt skjematisk (informell?) spredning av hvite og svarte seter, framfor å sette setefargen feltvis, som på de andre tribunedelene, eller for eksempel å ha annethvert sete hvitt og svart. I og med at kostnaden nok er tilnærmet lik uansett hvilken variant man velger, så er det nok et helt bevisst design (kanskje til og med hjulpet av en larsarussisk 'pikselartist' eller lignende kreativt utdannet fagperson, som f. eks. en arkitekt) som tydelig prioriterer illusjonen av publikummere i de tomme setene framfor likhet til de andre tribunene. Sammenhengen er forsøkt ivaretatt gjennom "LER KEN DAL".

Det feltet som blokkes ut på "LER KEN DAL" skjærer også i øynene. De kunne lagt en hvit outline på bokstavene så hadde det kunne vært mosaikk helt inntil bokstavene også.

zaphod81 wrote:

Om det er fint, stygt, rett eller feil har ikke jeg noe fasitsvar på. Jeg stusser bare på idéen om å prioritere det visuelle uttrykket av en tom stadion framfor en full.

Men som sagt det går an å få til begge to samtidig, man må ikke prioritere tom fremfor full.
Å fylle Lerkendal kan man fikse ved å spille attraktiv fotball (noe som er nedfeldt i vedtektene til klubben), man trenger ikke å jukse. Og det problemet med at tomme seter er skjemmende er noe som heller ikke blir veldig synlig med svart og hvitt, men desto synligere med de røde setene som var. Så grunnlaget for mosaikken er i beste fall tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 21.06.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

For en hvit outline ville ikke skjært i øynene Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 24.06.2018 20:28    Post subject: Reply with quote

Utskiftingen til sorte og hvite seter på nedre Pepsi-Max hjelper skikkelig på inntrykket under kamp Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 25.06.2018 12:00    Post subject: Reply with quote

Bagh wrote:

Hvorfor er det ikke en tilfeldig fordeling?


Du kan sammeligne selv:

Random pixel:


Lerkendal:
Back to top
View user's profile Send private message
jinx
Junior


Joined: 13 Feb 2017
Posts: 77

PostPosted: 25.06.2018 12:35    Post subject: Reply with quote

100% enig med Bagh. 1-2 seter outline på LER KEN DAL hadde blitt veldig mye penere.
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 25.06.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

Først og fremst, veldig flott at det endelig er en stadion med kun svarte og hvite seter, endelig.
Når det er sagt er jeg utrolig skuffet over resultatet, her er det noen som har tenkt at tilfeldig er lik jevnt fordelt. Det vi ender opp med ser bare ut som dårlig planlegging og en holdning om at det er «litt hipp som happ», som de bruker å si på Brakka.
Enn om noen med estetisk sans kunne fått brukt noen timer på å planlegge og koordinere?
I en klubb som ønsker å ha et tydelig angrepsspill, etter faste mønster, kunne man sett for seg en flott planlagt mosaikk som med enkle geometriske former kunne pekt mot dette. I stedet får vi mosaikk ekvivalenten sv Perry fotball.
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.06.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Synd de ikke kunne plassert setene slik at de sammen ble en gigantisk QR-kode. Så kunne gjester bare skannet koden, og fått opp RBKs samlede historie i 7 episoder, samt "Et bilde tå'n Ivers" i bakgrunnen.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 25.06.2018 13:44    Post subject: Reply with quote

Det blir lenge til jeg klarer å venne meg på de hvite setene som lyser som flomlys mot en på tv-skjermen. Tanken med å få station til å se full ut var sikkert bra, men fungerte dårlig i praksis. Det så helt forferdelig ut på tv skjermen. Hadde det vært bare sorte seter hadde de kamuflert de ledige setene 100% bedre. Ser det så lett når man samenligner med tomme felter bak mål. Det er bortimot bare kjernen som kler seg i hvit uansett, de fleste handre kler seg i mørke klær..
Her hadde vi mulgheten til å få 4 like tribuner siden byggingen av Adidastribunen på 90 tallet, og endelig få det Lerkandal vi har ventet på, også kommer de med dette. Enda en tribune som skriker med sitt utseende og tar så totalt avstand fra de andre 3 Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 25.06.2018 14:28    Post subject: Reply with quote

Som flomlys faktisk. Syns det ble kjempebra, og får stadion til å virke langt fullere. Men dette er en ikke-sak, og tullete å bruke energi på.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 03.07.2018 14:48    Post subject: Reply with quote

Skjer med bare sorte seter nederst?

https://www.adressa.no/10...7663b.html
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 03.07.2018 20:10    Post subject: Reply with quote

Ikke godt å si, men mye mer stilmessig riktig iallfall. Må bety det er en haug med hvite seter et annet sted da
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 03.07.2018 21:48    Post subject: Reply with quote

Meh var som det så ut som bare en redigering. Hadde et ørlite håp om at de hadde tenkt å gjøre noe med klovnemønsteret.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.07.2018 09:38    Post subject: Reply with quote

Dersom jeg hadde hatt popcorn så skulle jeg funnet det frem nå Very Happy

For meg er det komplett uforståelig at innbyrdes plassering av hvite/svarte seter på Lerkendal åpenbart engasjerer.

Ja, jeg er glad for at de røde setene er byttet ut, og at det har kommet hvite/svarte på plass. Utover det greier jeg ikke å skape egenengasjement.

Men tråden følges! Tommel'n opp! Very Happy RBK
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 04.07.2018 09:42    Post subject: Reply with quote

Men. Hvorfor er de hvite setene redigert vekk? Merkelig
Back to top
View user's profile Send private message
SHJINNJWÆST
Rutinert


Joined: 09 Oct 2013
Posts: 550

PostPosted: 04.07.2018 09:53    Post subject: Reply with quote

AV åpenbare estetiske grunner? Håper de går i seg selv etter dette og gjør noe med makkverket sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 04.07.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Tror det bare har noe med lyset å gjøre, for det er mer tydelig til venstre i bildet enn høyre.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 04.07.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

Fasit. Selvsagt ingen som har redigert dette bildet, lol.
Back to top
View user's profile Send private message
sunnset1
Senior


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 159
Location: Flatåsen

PostPosted: 05.09.2018 16:33    Post subject: Reply with quote

Noe som har irritert meg lenge er hvordan tilstanden er på utsiden Adidas/Pepsi-Max tribunen eller hva enn den nå heter nå. Før det første burde fargene hvert skiftet, det gjelder forsåvidt på alle tribuner. Rød og hvit er denne tribunen, ser helt forferdelig ut.

For det andre så begynner det å ruste ganske kraftig under de to trappene til øvre del av tribunen. Det ser ut som en gammel østblokk-stadion laget på 60-tallet.

Maling begynner å sprekke opp på betongen enkelte plasser. Ser faktisk helt jævlig ut. Dette er den tribunen bortefans ser, så de får vell et så som så inntrykk av klubben på den måten, ikke at det er så utrolig viktig.

Kunne videre snakket om hvordan det er å komme seg inn og ut av tribunen, i og med at alle på nedre skal ut av samme utgang, men det kan jeg ta en annen gang.

Noen som har peiling på noen planer om å pusse opp lit på utsiden av stadion i nærmeste fremtid?
_________________
Hvorfor?
Back to top
View user's profile Send private message
hvittornado
Junior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 14

PostPosted: 05.09.2018 16:52    Post subject: MÃ¥ gjøres noe Reply with quote

Fullstendig enig, mtp Lerkendal Stadion. Som jeg skrev i «Brakka» så er det veldig mye av områdene rundt stadion, samt selve stadion som det bør gjøres noe med ganske snart. Jo lengre de venter jo mer må gjøres og høyere blir kostnaden.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 25.09.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Innlegg i dagens adressa under rubrikken "Debatt". Edit: Link: https://www.adressa.no/me...574611.ece

En RBK-supporter i rullestol er ikke helt fornøyd med tingenes tilstand. Det går på manglende kunnskap blant parkeringsvakter om bruk av handikap parkeringsplasser, unødvendig tungvindt prosess for å få med seg ledsager, trang fremkommelighet på handikap-tribunen, brannfare (antar det gjelder vanskelig evakuering i tilfelle brann) og uheldig plassering rett bak folk som står (gjelder 16.-mai kampen der russen står under hele kampen).

Jeg har ingen problemer med å være enig med henne. Selvsagt bør det være enklest og sikrest mulig å komme på kamp og være på kamp for en rullestolbruker.

Men det kan virke som at hun ikke har tatt opp dette med Rosenborg. Mulig hun har det, men i så fall nevner hun det ikke. Hadde det ikke vært mer kostruktivt å be om et møte med Rosenborg der hun la frem disse problemene og fikk en dialog - gjerne også med en befaring der man kunne se på de tingene som ikke fungerer som de bør.

Å "gå til avisa" er helt innenfor dersom man ikke klarer å komme frem med en berettiget sak. Men jeg synes at man kan forsøke å snakke sammen først. Å snakke med hverandre fungerer ofte veldig bra.

Så kan det jo hende at hun f.eks. har mast om et møte i ukevis uten å få tilbakemelding eller at hun har hatt et møte uten at Rosenborg tar tak i saken. Da er det greit å "gå til avisa", men det virker ikke som at det er slik det er.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.09.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

Kjenner ingenting til dette, men er jo helt enig med BalleK - kan ikke se for meg at ikke klubben ville være imøtekommende på et sånt punkt. Så i utgangspunktet litt merkelig å gå omveien om media..
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 134, 135, 136  Next
Page 130 of 136

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb