English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2014 16:28    Post subject: Julian Faye Lund Reply with quote

Drister meg til egen tråd da han virker høyaktuell for (hospitant)plass i A-stallen om/når han blir Rosenborg-spiller (til sommeren):

15 år gamle Julian Faye-Lund blir med Rosenborg på treningsleiren til Gran Canaria i januar.

Unggutten spiller til daglig for Oppsal i 3. divisjon, og debuterte på det norsk G15-landslaget tidligere i år.

Faye-Lund trente med Rosenborg to dager i slutten av oktober, og hadde også et treningsopphold med keepertrener Jørn Jamtfall i begynnelsen av desember.

- Faye-Lund er en spennende, ung keeper som vi ønsker å bli enda bedre kjent med, sier Jamtfall.

Les mer: Keepertalent med til Gran Canaria

Tilsynelatende bare én kamp i 3. divisjon, men må vel gjøre det bra for juniorlaget til Oppsal siden han ble landslagsmann.


Last edited by 2mas on 19.02.2015 18:42; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.02.2015 14:19    Post subject: Reply with quote

Klar for RBK fra sommeren av: www.rbk.no/news/article/1...-rosenborg

Må da være ett veldig stort talet når de sier dette:
Quote:
- Han vil være et fullverdig medlem i a-stallen, men vi legger også til rette for at skolearbeidet blir ivaretatt, forklarer Jamtfall.


Fullverdig medlem i A-stallen og ikke hospitant, som vel da vil si at han blir RBK sin 3 keeper fra sommeren av og sikkert fast på RBK2 om ikke Lunna står hjemmekamper riktignok.


Last edited by Vegard2711 on 19.02.2015 14:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 19.02.2015 14:20    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...-rosenborg

Quote:
Onsdag skrev Julian Faye Lund under en treårskontrakt som gjør han til Rosenborg-spiller fra 15. juli 2015.

- Han har imponert oss og vi er glade for at Julian valgte Rosenborg, sier keepertrener Jørn Jamtfall.

Faye Lund er ansett som et av de største keepertalentene i landet, og blir nå en del av Rosenborgs a-stall fra sommeren av.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 19.02.2015 14:57    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Jeg er en offensiv keeper som ikke har respekt for noen. God i feltet og har gode basisferdigheter, sier Faye Lund,


Musikk i mine ører.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 19.02.2015 15:02    Post subject: Reply with quote

Og som mange har påpekt på twitter alt... Da har vi keeperne Hansen, Lund, og Lund Hansen. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 19.02.2015 17:39    Post subject: Reply with quote

Stort talent, men det var også Jacob Storevik. Vi klarte ikke få han opp og fram.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 19.02.2015 17:43    Post subject: Reply with quote

Ikke så rart med tanke på hvem som er keepertrener.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 19.02.2015 18:12    Post subject: Reply with quote

Det er ikke så mange unge keepere som kommer opp årlig som er gode nok til å bli førstekeeper i Rosenborg akkurat, ikke bare i Trondheim men i hele Norge.
Vanskelig plass å få opp junior, men vi får fortsette å håpe. Jeg har trua Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 19.02.2015 18:36    Post subject: Reply with quote

Dette er bra. Kjenner ikke noe til keeperen, men det at de henter en unggutt utenom trøndelag er bra. Rosenborg bør se på de største talentene i hele Skandinavia for å prøve å hente de til klubben når de er 14-16 år. Fortsett slik!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2015 18:40    Post subject: Reply with quote

Han kommer fra en keeperfamilie og tror det er årsaken til at han har blitt så god. Faren hans var tidligere keeper og broren Jacob Faye-Lund spiller på Lillestrøm.

– Faren min var keeper og broren min er aktiv keeper nå, så det var helt naturlig at jeg gikk i samme fotspor. Broren min lærte av feilene til min far, og jeg har lært av feilene til min bror. Jeg har hatt veldig god støtte i familien og blitt oppmuntret til å hele tiden bli bedre, sier Faye-Lund.

Femtenåringen har allerede planene klare for sin egen karriere og sikter høyere enn 3. divisjonspill i fremtiden.

– Jeg ønsker å bli så god som mulig og hele tiden utvikle meg. Jeg er jo keeper så forhåpentligvis blir det en lang og innholdsrik karriere. Premier League hadde ikke vært et dumt stopp, men Tippeligaen er kanskje et mer realistisk mål på kort sikt. Jeg må ta ett steg av gangen, så får vi se hvor langt jeg kan nå, sier Faye-Lund.

Les mer: – Gleder meg til å spille med flagget på brystet

Ryktet tilsier at han har prøvespilt for Leeds, uten at det egentlig sier noe som helst med tanke på nivået til den klubben nå.

Ifølge RBK-Stenseth er det bekreftet at brødrene skriver etternavnene sine uten bindestrek, så jeg endrer navnet på tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 07.06.2015 13:56    Post subject: Reply with quote

"Minuttet før pause vartet DFI opp med et stjerneangrep.

Ballen gikk på entouch til Momo, som dro seg forbi det som var av forsvarsspillere. Skuddet var bra, men Oppsal-keeper Julian Faye Lund, som er linket til Rosenborg, vartet opp med en klasseredning av de sjeldne."

http://www.amta.no/dfi-bu.../5-3-47860
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2015 14:04    Post subject: Reply with quote

Linket til Rosenborg er vel en underdrivelse. Han har jo signert en treårskontrakt fra 15. juli.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 07.06.2015 14:12    Post subject: Reply with quote

Var vel ikke helt oppdaterte der, nei. Oppsal leder for øvrig sin 3. divisjonsavdeling etter 10 kamper med seks poeng ned til neste lag. 12 baklengs hittil.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 07.06.2015 14:25    Post subject: Reply with quote

Hvis Lunds utvikling skyter fart, kan vi få se to Oppsal-spillere på landslaget om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2015 21:29    Post subject: Reply with quote

Ser at han bare har spilt fire kamper i 3. divisjon - av ti mulige. Har i tillegg spilt to kamper i 4. divisjon. Han er altså ikke helt fast hos Oppsal. Eller har han vært skadet, syk eller opptatt med skole?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2015 18:44    Post subject: Reply with quote

Ser at han heller ikke har spilt noen av de tre siste, så han har altså stått fire av 13 kamper i 3. divisjon. Han er rett og slett andrevalg bak Mathias Eriksen Ranmark?

Oppsal har hatt en god vårsesong, og leder avdeling 1 foran østfoldingene.

Forventer uansett at noen av dere i hovedstaden kommer med fyldig rapport på kvalitetene hans som burvokter innen ankomst Stiftstaden om et par uker. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 04.07.2015 13:15    Post subject: Reply with quote

Hadde sin andre trening med laget idag stod det på rbk.no
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.07.2015 17:35    Post subject: Reply with quote

Har sjøl stusset litt på hvorfor han skulle vente til 15. juli* med å flytte til Trondheim når ungdomsskolen var ferdig for flere uker siden, men tenkte at Oppsal kanskje var litt tverr. Heldigvis ikke.

Likevel var jeg litt overrasket over å se ham på trening i dag. Hadde det dessverre litt travelt, og valgte ikke å vente på at juniorspillerne skulle bli ferdige med ekstratreninga de holdte på med. Dermed får velkomstintervjuet vente.

* Da avtalen ble inngått var overgangsvinduet fortsatt satt til å åpne da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2015 19:42    Post subject: Reply with quote

Oppklarende opplysninger rundt lite spilletid for Oppsal kommer på forsida snart. Smile

Trivelig gutt - med familie inkl. hund på plass på treninga i ettermiddag. Oppdaget nå at han bare bruker Julian Faye på fjasbukken. Burde nesten spørre ham ang. bruk av Lund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 07.07.2015 20:23    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! https://www.facebook.com/...nd?fref=ts Broren bruker begge ser det ut til. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2015 20:26    Post subject: Reply with quote

Det er en av årsakene til usikkerheten min. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 07.07.2015 21:11    Post subject: Reply with quote

Jeg studerte i sin tid informatikk med ei Ina Faye Lund, rimelig å anta et slags slektskap. Hmm.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2015 22:31    Post subject: Reply with quote

Julian Faye Lund syns treningsoppholdene ga trygghet:

- Det var veldig gøy. Den første treningen var inne på Lerkendal. Det var veldig stort bare å være der. Det var ingen på tribunene, men det føltes som om det var fullt!

- Oppholdene gjorde det enklere å bestemme seg for Rosenborg?

- Ja, det var for å se om dette var noe for meg. Og selvfølgelig for å se om jeg var god nok til det. Jeg føler jeg gjorde et bra inntrykk på de første treningene, og så fikk jeg være med på Gran Canaria.

- Der bestemte jeg meg bare for å trykke til. Jeg var litt uheldig midt i uka og ble skadet, men jeg følte igjen at jeg gjorde et godt inntrykk. Og det tror jeg også alle de andre følte at jeg gjorde. Så da gikk det veien!

- Hvorfor har du bare spilt fire av 13 seriekamper for Oppsal i vår?

- Det har vært litt fram og tilbake. Jeg har hatt litt plager med lysken og diverse. Vi har egentlig byttet på fordi jeg skulle hit. Så han andre (Mathias Eriksen Ranmark) har holdt seg i gang. Men de kampene jeg har spilt, syns jeg har gått veldig bra.

Les mer: - Mange som ville ha byttet plass med ham

Ser at Oppsal omtaler tospannet som Mathias Eriksen og Julian Faye Lund, så jeg ble egentlig ikke så mye klokere på "normert form" av etternavnene.

Forresten syns jeg han har gjort et godt valg nå som han begynner på elektrolinja på Strinda. Har hatt en følelse av at altfor mange RBK-juniorer har valgt allmennfag - nok mye fordi de følte jeg "tvunget" inn på KVT.

Dessuten er min påstand at elektro er et av de mest studierettede yrkesfagene med tanke på bruk for/av hjernekraft. Har i alle fall inntrykk av at den linja har størst andel som senere tar forkurs og ingeniørutdanning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.07.2015 23:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Oppdaget nå at han bare bruker Julian Faye på fjasbukken. Burde nesten spørre ham ang. bruk av Lund.


Sikkert pålegg fra klubben. Det kan være utfordrende nok å holde tunga rett i munnen når man skal sette opp lag med Lund, Hansen og Lund Hansen i konkurranse i samme posisjon. For ikke å snakke om på trening.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2015 22:09    Post subject: Reply with quote

– Mot Molde fikk jeg beskjed om å varme opp, og spørsmål om jeg var klar. Det er selvfølgelig mange ting som må være på plass, som leggskinner, sko og hansker, forteller keeperen.

– En begynner å tenke på mye forskjellig. 12.000 tilskuere på tribunen, TV-kamp, toppoppgjør, hat - hele pakka. Det er bare gøy, forklarer 16-åringen.

Les mer: RBK-trener om Julian (16): – Kommer til å nå langt

Det var visst forresten Stig Torbjørnsen som anbefalte RBK å se nærmere på guttungen i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb