English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hólmar Örn Eyjólfsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 20.09.2020 19:04    Post subject: Reply with quote

Bunnsolid er å ta veldig i. Trengte hjelp fra Hovland da han var 1vs1 mot Wadji.
Og er ikke god nok offensiv. Holmar er en ryddegutt som har sine ferdigheter defensivt. Litt irriterende at han lager så mange billige frispark. Ellers OK.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 20.09.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

Trengte hjelp mot Wadji? Fremfor å potensielt selge seg i den situasjonen forsinket han Wadji kontrollert til resten av laget, deriblant Hovland kunne komme opp og til sammen avverge angrepet. Det er bunnsolid.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

Holmar var bunnsolid ja, og håndterte Wadji utmerket. Hovland gjør også en kurrant jobb i dag synes jeg. Ikke de helt håpløse involveringene som gir opp til flere innfarkt pr kamp. Vi trenger en stopper som kan bidra litt mer fremover i banen fortsatt derimot.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 20.09.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
John Carew og brasilianske Ronaldo spilte sine beste kamper som tenåring.


Ikke uenig i poenget ditt, men jeg vil ikke la det være ubestridt at Ronaldo passer inn med Carew der. Ronaldo hadde ekstrem spilleforståelse og avslutningsferdigheter, noe som gjorde at han var livsfarlig som spiss selv etter at han ble 20 kg overvektig pga. stoffskiftesykdommen sin. Best før, javisst, men selv 30 år gamle Ronaldo var mye bedre enn noen spiss vi noensinne har lønnet. Milevis foran Alieu.

Han vant sin første Ballon d'Or som 21-åring for 1997 og Gullballen i VM i Frankrike. Han vant også FIFA World Player of the Year for 1997 og 1998. Etter det fikk han to alvorlige kneskader i 1999 og 2000, men scoret likevel 42 mål på 58 Serie A-kamper for Inter mellom 1999 og 2002.

Etter overgangen til Real Madrid i 2002, der han som sagt ikke var i nærheten av sin tidligere fysiske form og slet med en rekke skader, scoret han 83 mål på 123 kamper mellom 2002 og 2007 og vant igjen Ballon d'Or og ble FIFA World Player of the Year i 2002 som 26-åring. Åja, og så scoret han 8 mål i 2002-VM, kom på all-star-laget og vant Gullskoen.

Selv i Milan i 2007/08, som 31-åring, da både karrieren og fysikken virkelig var på hell, scoret han 9 mål på 20 kamper i Serie A. Det er omtrent tilsvarende til det Zlatan holder på med nå i samme klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 20.09.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Litt irriterende at han lager så mange billige frispark. Ellers OK.


Deilig å se noen som står opp og forstyrrer. Helt greie frispark. Skulle selvsagt gjerne unngått kort. Litt rådvill når han går fremover men har EN trening med laget. Viljen er der. Bankers på laget IMO.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.09.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Eyjolfsson spredte en soliditet rundt seg i de bakre rekker, og han virket stødig i det meste han foretok seg. I tillegg er det lenge siden jeg har sett en midtstopper ta med seg ballen på løp utpå vingen. Skjelvik er vel den siste jeg kommer på i farten Very Happy Ikke at det er et parameter å ta utgangspunkt i, men det viser i alle fall at vi har fått inn en offensiv midtstopper, noe vi sårt har trengt.

Han virket også å holde tritt med tempoet til Wadji, og han er vel et angrepsvåpen alene til tider. Nei, til å være første kamp etter re-signeringa, må jeg virkelig si meg fornøyd. Har vel ikke spilt mer enn én kamp før denne på flere måneder. Han er bankers på laget fremover, noe annet ville vært sykt.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 20.09.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Han er jo også den eneste av stopperne som ikke ser først og fremst etter muligheten for å sende ballen fra seg og løpe tilbake til forsvaret. Noe som er mest overtydelig med Valsvik som begynner å se etter muligheter for å snu etter å ha tatt ett steg fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 20.09.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

Fullstendig bunnsolid.
Flaks for oss at ikke Wadji er god nok til å utnytte at Hovland forlater sin side og mann for å "hjelpe". Holmar har kontroll alene, om wadji vender opp og sentrer på tvers var det en massiv mengde rom..

HÃ¥per det blir litt videotitting i etterkant + at Tore er klar for torsdagen..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.09.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

Det er også flaks at Wadji så til de grader ønsker å trekke ut mot vår venstre side, for Holmar holder et helt annet nivå på å følge de løpene tidlig enn Hovland, som gjerne ender opp med å slippe de bevegelsene inn bak og på innsiden av seg, altså rett på mål.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

– Jeg forlot Sofia tidlig i juli, etter å ha blitt operert for sportsbrokk. Jeg dro rett til Island, hvor jeg behøvde noen uker på å komme meg etter inngrepet. Men da august kom, nærmet det seg landslagsuttak. Derfor begynte jeg å trene med min tidligere klubb (HK), for å holde meg i gang. Jeg var ikke i min beste form i de første kampene for RBK, medgir Eyjolfsson.

Les mer: RBK-profilen savner familien. Nå er han på intens husjakt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 19.10.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

Sjelden jeg har sett en spiss blitt så fullstendig dominert av en midtstopper som Pellegrino ble av Eyjolfsson i går. Pellegrino må ha separasjonsangst de neste par dagene etter å ha blitt fulgt og markert så fullstendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.10.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært middels entusiastisk til at vi hentet tilbake Holmar, men i går var han virkelig god. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 19.10.2020 10:09    Post subject: Reply with quote

Det var virkelig en bevisstgjøring å se Holmar i går. Du verden så mye bedre enn de andre.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2020 19:29    Post subject: Reply with quote

– Jeg følte meg bra. Formen blir bare bedre og bedre, jeg må finne meg selv uten hjelp fra treningskamper og lignende. Det går stabilt oppover, sier Eyjólfsson.

(...)

– Jeg føler i hvert fall at formen er mye bedre. Etter kampslutt er jeg ikke lenger så sliten og musklene mine er bra. Det er en stødig kurve som går oppover, sier Eyjólfsson.

Les mer: Her var RBK-helten rusten, sliten og forbanna. Uker senere er han forvandlet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterer Eyjolfssons egen hjemkomst til Trondheim og Rosenborg.

Det skjedde etter meget spesielt siste halvår i Sofia. For hvorfor i all verden rømte klubbpresidenten til Dubai?

Les mer: Presidenten rømte til Dubai: Det åpnet døra for RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 28.10.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Holmar har virkelig vist klasse etter at han kom tilbake. Desidert den beste stopperen vi har nå.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2020 14:31    Post subject: Reply with quote

Hva har egentlig skjedd med Holmar? Virker å være helt ute i kulden uten noen åpenbar grunn, og virker heller ikke som han er skadet? I så fall er ikke det kommunisert noe sted. Er han på vei ut?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 14.12.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

2mas på forsida:
Quote:
Eyjolfsson virker nærmest friskmelding:

- Han har en overbelastning, så vi hvilte ham i dag. Han vil være klar til Sandefjord-kampen, tror Åge Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

Nettopp ja, godt å høre. Håper virkelig han er med i Åges planer videre Tommel'n opp!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.12.2020 23:42    Post subject: Reply with quote

Han er ute pga. skade/slitasje ja. Hadde vel neppe hentet han om ikke Hareide hadde tenkt å satse på han.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2020 09:25    Post subject: Reply with quote

Godt å høre at han muligens ikke ble regelrett droppet til fordel for Hovland ja. Taler til trenerens fordel det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.12.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at vi har vunnet alle kampene våre etter at Hovland kom inn igjen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Tapte i Oslo, vet jeg.

Og Hovland var sist på ballen på scoringen der, han serverte Mjøndalen en sjanse som - tror jeg- hadde tapt kampen for oss dersom Liseth hadde vært spiss, og han slapp markering ved scoringen til Molde. Slik som det pleier å være med Hovland altså, han er god når han ikke er dårlig, men han glipper altså i potensielt avgjørende situasjoner minst en gang per kamp.

Og dette vet vi jo fra før, og det er derfor han sitter på benken.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.12.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Holmar kommer til å spille fast neste sesong, uten tvil. Hvem han spiller sammen med, er usikkert. Blir spennende å se om Tore forlenger, og om Besim har det som skal til. Valsvik og Hovland burde være ferdig i klubben, iallfall førstnevnte.

Tror fort at Augustinsson kan bli et alternativ til en midtstopperplass, alt etter om Konate fortsetter i klubben.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 15.12.2020 12:19    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis blir det Serbecic og Holmar. To stoppere med bra fysikk som kan behandle ball? Det blir litt av en forandring fra Reginiussen-Hovland, hvor det å ha ballen er det skumleste som finnes. Bare å cunte den langt unna uten adresse og la noen andre få gjøre noe med den.

Reitan/Ny - Serbecic - Eyjolfsson - Augustinsson
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 33, 34, 35  Next
Page 29 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb