English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hólmar Örn Eyjólfsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 19.09.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
number10 wrote:
Spillere er vel på sitt beste rundt 28-31 år.


25-29 år ville jeg sagt.


Det baserer du utelukkende på at du sjøl er 25 eller hva?
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 19.09.2020 14:42    Post subject: Reply with quote

Kjempesignering.

Velkommen tilbake!
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 19.09.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Vi har kjøpt flere spillere som er "up and coming" i beste alder. De koster 10-15 millioner (Zach, Samuel, Trondsen).

Selvfølgelig må vi spe på med billige veteraner.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Klok signering. Kjenner klubben fra før, fått noen år ekstra på baken, gratis.

Nå kan samtidig utfasingen av Hovland og Vilsvik så smått starte. Avhengig av om Reginiussen tar et år til eller ikke, ser jeg for meg en ideell midtstopper-beholdning neste år noe sånt som Reginiussen, Holmar, Besim tilbake og/eller et nytt navn.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

- Vi henter inn en rutinert mann, men det var vi enige om at vi skulle gjøre. De andre er litt eldre og kan gå i stykker. Tore har hatt sine problemer, og vi må kikke på om vi skal fornye den delen av forsvaret vårt, begrunner Hareide til rbkweb.no.

(...)

- Vi får en spiller som kjenner klubben, som har vært her før og som er islandsk landslagsspiller. Det er helt topp! Nå har vi et godt beite av midtstoppere å velge mellom.

- Hvilke egenskaper liker du ved Eyjolfsson som stopper?

- Holmar har bra fart og en naturlig autoritet. Du merker det på ham når han kommer inn, og det er viktig. Alle islendingene som jeg tidligere har hatt i andre klubber, har vært helt fantastiske. De har en skikkelig god innstilling til spillet, og det liker jeg veldig godt. Det ligger naturlig for dem.

Les mer: - Vi må kikke på om vi skal fornye forsvaret

– Formen er god, men ikke optimal. Jeg spilte landskamp mot Belgia for to uker siden og det gikk ok. Formen kunne vært bedre, men den er grei. Jeg vet ikke om jeg kan starte i morgen. Papirarbeidet skal være klart, men jeg vet ikke, sier Eyjolfsson.

– Treningen gikk fint. Det er jo dagen før kamp, så tempoet var ikke så høyt. Jeg er 30 år, så jeg må ta mer hensyn nå, sier han og smiler.

Les mer: Hans siste RBK-kamp endte i historiebøkene. Nå er Holmar tilbake for å vinne mer: – Når jeg drar igjen skal vi ha vunnet serien og cupen

– Jeg har ikke snakket så mye norsk de siste årene. Men gi meg seks måneder, så skal jeg svare deg på norsk, gliser Hólmar Örn Eyjolfsson.

Rosenborgs nye midtstopper har akkurat rukket å fullføre treningen med klubben han forlot i 2016 før han møter pressen.

– Spørsmålene kan stilles på norsk, men svarene kommer på engelsk, sier 30-åringen blidt.

Les mer: Eyjolfsson etter første RBK-trening: – Det føles fantastisk å være her

Det skal sies at han svarte en del på norsk også i dag. Derfor veldig rart at RBK-ansatte som Grønning, Pedersen m.fl. bare tiltalte ham på engelsk. Dårlig hukommelse?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
lightning
Junior


Joined: 12 Jan 2007
Posts: 62

PostPosted: 19.09.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Isolert sett en kjempesignering, men er ikke akkurat imponert over den generelle innkjøpsstrategien til Dorsin så langt. Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm dette med å hente gamlinger på nedadgående til høy lønn. Desverre kommer RBK til å ligge langt etter molde, som er langt smartere, i de kommende sesongene om det fortsetter slik.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 19.09.2020 16:37    Post subject: Reply with quote

Synes vi henter smart for tiden. RBK har behov for en del forandringer og da kan ikke RBK betale 10-15 mill for 3 forskjellige stoppere i løpet av et år. For slik er det nå. RBK må trolig få inn 3 stoppere frem mot slutten av neste sesong.

Nå får vi en i Eyjolfsson som kommer gratis og så får vi se til vinteren om det dukker opp en til. Tore må snart erstattes, men forhåpentligvis tar han et år til slik at man kan erstatte han neste sommer/etter neste sesong mens man nå i vinter trolig skal erstatte enten Hovland eller Valsvik (om ikke begge) som trolig forsvinner ut.

Konate signeringer er også grei, man får sett an nivået hans og i verste fall er han ferdig etter sesongen og RBK har hatt tid til å finne en erstatter. I beste fall er han god nok og får være med videre men at RBK i tillegg henter en utfordrer.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 19.09.2020 17:19    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Mikkelsen wrote:
number10 wrote:
Spillere er vel på sitt beste rundt 28-31 år.


25-29 år ville jeg sagt.


Det baserer du utelukkende på at du sjøl er 25 eller hva?


Syns du f.eks. Helland, Ronaldo og Messi er bedre nå enn tidligere?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 19.09.2020 17:20    Post subject: Reply with quote

Til de som svarte:

Jeg har aldri skrevet at 30 (eller 33) er for gammelt, eller at vi kun skal hente spillere med de beste årene foran seg. Jeg mener derimot at en treårskontrakt er i overkant mye. Kanskje hadde ikke Holmar signert om han ikke fikk en slik lengde på kontrakten, det vet man ikke. Men 1,5-2 år ville da holdt i massevis. Kjipt om vi om 1-2 år sitter med en stopper som 1. ikke viser seg å være god nok og 2. fortsatt kan melke 3-5 mill fra kontrakten sin.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 19.09.2020 17:32    Post subject: Reply with quote

Han hadde flere andre tilbud, og Rosenborg er ikke lønnsledende.

Da er det helt naturlig, i en forhandling mellom klubb og spiller, at en 30 år gammel spiller ikke ønsker seg en alt for kort kontrakt.

Om Rosenborg hadde insistert på en kort "bruk og kast"-kontrakt, så ville nok spilleren ha valgt et annet tilbud hos en klubb som i større grad viste at de ville satse på ham og gi ham mer økonomisk trygghet i en sen fase av karrieren.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.09.2020 17:43    Post subject: Reply with quote

3 år er langt for en 30åring, men han sier jo også rett ut i intervjuet på rbk.no at verdensbildet og tryggheten i RBK er det som vippet han hit fremfor mer økonomisk gunstige klubber. Det spørs vel om det hadde gjort det om vi f.eks hadde stått knallhardt på en kontrakt ut 2021. I og med at han kommer gratis så synes jeg egentlig det kompromisset er innafor. Klubben blir ikke ruinert om han evt. blir reserve siste sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 19.09.2020 18:38    Post subject: Reply with quote

Ser i hvert fall ut til at ting var ganske dårlig i Sofia. Eyjolfsson fikk vel ikke lønn på slutten og det ser det ut til at mange andre var lei av også. Levski Sofia har mistet 10 utenlandske spillere dette vinduet og kun hentet 1 pluss en haug bulgarere.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Virkelig en god signering. Var meget god for oss sist og har angivelig tatt noen flere steg siden det. Reginiussen har vært veldig varierende i prestasjonene sine både i fjor og i år, og Hovland og Valsvik holder rett og slett ikke nivået til å forsvare en plass i startelleveren. Hent hjem Serbecic og sats på å trene opp ham som en godt brukt backup ved siden av Eyjolfsson/Reg for å sikre oss en god arvtager når reginiussen gir seg.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 19.09.2020 19:01    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Syns du f.eks. Helland, Ronaldo og Messi er bedre nå enn tidligere?


Er det meningen at det skal være et argument?

Det er jo fullstendig individuelt når en spiller «peaker». John Carew og brasilianske Ronaldo spilte sine beste kamper som tenåring. Mens Xavi og Andrea Pirlo var mye bedre etter at de fylte 30, enn før.

Det avhenger helt av om det er spillere som har bare har fysikk som spisskompetanse, eller om det er intelligente spillere som har spilleforståelse og erfaring som styrker.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 19.09.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig er det individuelle spillere som skiller seg ut, men det betyr ikke at det ikke finnes tydelige trender på dette med alder og prestasjon.

Om en ser bort fra keeper-posisjonen så er det nok stoppere som holder lengst/har senest karrière-topp, så selv om jeg stort sett er negativ til å hente spillere i denne alderen så det isolert sett greit å hente Eyjolfsson.

Om Eyjolfsson fortsatt holder ett så bra nivå at han går inn og blir klubbens beste stopper så vil Eyjolfsson + TR være greit ut året, men neste år må TR erstattes med noe yngre (kanskje Serbecic).

Da kan Eyjolfsson + Serbecic spille sammen i 2021, og vi kan fase inn en ny makker for Serbecic i 2022.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Draktnummer?

Meldt inn med draktnummer 15 nå i kveld. Dermed med i morgen mot Haugesund antar jeg.

Kilde: NFF/Fiks.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2020 21:43    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.09.2020 09:46    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Syns du f.eks. Helland, Ronaldo og Messi er bedre nå enn tidligere?


Tja. Ronaldo vant 4 av sine 5 gullballer i aldersspennet 28-32 Ã¥r, sÃ¥ det er vel rimelig Ã¥ si at han peaka da? Greit Ã¥ plukke modne bær hvis man først skal cherrypicke, synes jeg 😂

Neste steg er å faktisk sjekke opp når midtstoppere generelt peaker. Cannavaro var 33 da han vant gullballen sin. Sammer var 29, Matthäus likeså.

Jeg tror altså ikke alderen til Holmar er til hinder for annet enn videresalg i løpet av denne kontrakten. Og han fyller kriteriene for å hente inn rutine: han er en umiddelbar forsterkning i en posisjon vi trenger det, og koster ikke mye penger i overgang.

Merk at Hareide understreker farta til Holmar. #Hoxit.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 20.09.2020 10:11    Post subject: Reply with quote

De fleste «peaker» mellom 26 og 31. Varierer selvfølgelig individuelt, men også mtp hvor på banen de spiller. Stoppere «peaker» gjerne senere en midtbanespillere...å hente en 30 år gammer stopper, er isolert sett, helt problemfritt...så må man se på sammensettingen i troppen; og alle er vel da enige om at der er ikke Eyolfsson som er problemet i vår tropp; han styrker den...Så får vi gjøre andre grep mtp alderssammensetningen; som Valsvik eller Hovland ut, inn med Serbecic...da har man greit forspent de plassene og fin sammensetting..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Som sagt, det avhenger av en rekke faktorer, og må vurderes individuelt. Noen falmer allerede i slutten av 20årene, andre peaker godt opp i 30årene (Ørjan Berg f.eks). Holmar kan fint være en god stopperfor oss også om 3 år om han gjør ting riktig og unngår skader. Uansett kommer han gratis, og utgjør en veldig liten risiko for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.09.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Det er vel generelt fryktelig få stoppere som taper seg merkbart før de er godt over 30? I hvert fall når det er snakk om de med utpreget høy fart og/eller teknikk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 20.09.2020 16:04    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Det står på rbk.no at de jobber med å få Eyjolfson klar til kampen i morgen.

Så at Jonas har lagt ut info, men siden jeg allerede hadde utsnittet fra NFF klart: Holmar ble spilleklar i går.


_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er vel generelt fryktelig få stoppere som taper seg merkbart før de er godt over 30? I hvert fall når det er snakk om de med utpreget høy fart og/eller teknikk.


Tja, vil vel kanskje tro at en stopper som Skjelvik, som i stor grad baserer seg på farten, i utgangspunktet vil falme tidligere enn f.eks en som har plasseringsevne og duellstyrke som sine største styrker. Det er jo gjerne de fysiske egenskapene som forfaller først. Hurtighet, akselerasjon og spenst, mens ting som teknikk, pasningskvalitet, plassering og lesing av spill ikke påvirkes i samme grad. Enkelte ting blir man jo også bedre på med rutine.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 20.09.2020 17:35    Post subject: Reply with quote

Siden det namedroppes kan det nevnes at Usain Bolt la opp i 2017, 31 år gammel. Ikke at det er av betydning, men han hadde da rimelig god aks og toppfart som 31. Ville ikke veddet imot at han ville vært kjappest i tippeligaen den dag i dag heller.

Ellers i nyhetene signerte Chelsea Thiago Silva på free transfer, også han midtstopper, men 35.

Alder er et tall, livsstil og gener har større betydning. Se nevnte Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 20.09.2020 19:57    Post subject: Reply with quote

Rett inn på laget. Bunnsolid.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Next
Page 28 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb