English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Haugesund [TL]
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvaem var Banens Beste?
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Cristian Gamboa
2%
 2%  [ 2 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
1%
 1%  [ 1 ]
Jørgen Skjelvik
4%
 4%  [ 4 ]
Mike Jensen
36%
 36%  [ 32 ]
Ole Selnæs
41%
 41%  [ 36 ]
Mikkel Diskerud
1%
 1%  [ 1 ]
Pål André Helland
1%
 1%  [ 1 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 1 ]
John Chibuike
9%
 9%  [ 8 ]
Total Votes : 87

Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 21.09.2013 16:59    Post subject: Reply with quote

Synes seks poeng høres mer sannsynlig ut; de slår Sogndal og vinner en av de tre andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9060
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2013 17:18    Post subject: Reply with quote

Godset som har tatt 4 poeng på bortebane siden 20. mai? Heldig seier mot Sarpsborg midt i tapsrekka deres og en heldig uavgjort på Åråsen.

Jeg har større tvil til at vi klarer 9 poeng på de neste tre enn at Godset skal overraske i bortekampene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 21.09.2013 18:45    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
attach wrote:
Chibbe hadde noen feilvalg i dag, men det blir for dumt å i samme åndedrag kun skryte av innsatsen til Bille. Han hadde nemlig minst like mange feilvalg som Chibbe. De to sløste alene bort en 4-5 mål med valgene sine.

Godt å se at flere har sett kampen,at det ikke bare var en drøm/mareritt.
Minst 2 ganger var det medspillere i god posisjon da han forsøkte å gjøre det selv.
Han så det nok ikke, for han var kun fokusert på målet.
Men innsatsen er jo bra.


Bille tror jeg vi kan avskrive som toppspiss. Dårlig blikk i mange tilfeller og jeg føler aldri det er særlig farlig når han er på ferde. Blir mye nesten. Da hjelper det ikke med innsats.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 21.09.2013 18:56    Post subject: Reply with quote

Ellers er jeg enig i de som mener dette var et steg opp.
Vi hadde full kontroll og spilte bra, men marginene var mot oss. Artig å se Skjelvik på offensive løp og midtbanen bedre enn på lenge. Helland var ikke på høyden, men jeg tror han har mer inne. Noen hevder at Chibbe hadde feilvalg gang på gang. I forhold til de to forrige kampene var han i går nesten tilbake til gamle høyder. Best og mest kreativ av de tre framme og forsvarer en plass i laget. Minus for manglende effektivitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9060
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2013 19:00    Post subject: Reply with quote

Helland begynte å halte etter knapt 15 minutter i går. Og det var så vidt at han ikke ble bytta ut etter at Mikkelsen hadde varmet opp. At han holdt ut 70 minutter er meget overraskende. Og spillet hans fra 15 minutter ble selvfølgelig påvirket av haltinga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 21.09.2013 19:05    Post subject: Reply with quote

Akkurat, fikk bare med meg at han haltet under byttet. Det forklarer kanskje noe. Han var ikke så skarp som jeg ventet.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 21.09.2013 19:07    Post subject: Reply with quote

Dempet jubel i stua, men Brann leder 1-0!
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.09.2013 19:15    Post subject: Reply with quote

Merkelig å ytre dette, men heia brann Wink
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.09.2013 19:16    Post subject: Reply with quote

Sånt diskuteres i "Tippeligaen 2013"-tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
zdanek
Senior


Joined: 02 Apr 2013
Posts: 179

PostPosted: 22.09.2013 13:24    Post subject: Reply with quote

RBK – Haugesund 1 – 1
20.09.2013 Tippenligaen

Postmatch interviews:

RBK coach
http://w304.wrzuta.pl/aud...MR/perry_1
http://w304.wrzuta.pl/aud...cp/perry_2

Haugesund coach
http://w304.wrzuta.pl/aud..._grindhaug

Alexander Soderlund
http://w304.wrzuta.pl/aud..._soderlund

Tore Reginiussen
http://w304.wrzuta.pl/aud...iniussen_1 http://w304.wrzuta.pl/aud...iniussen_2

Ole Selnaes
http://w304.wrzuta.pl/aud...le_selnaes

Per Morten Kristiansen
http://w304.wrzuta.pl/aud...ristiansen
_________________
only the best is good enough
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.09.2013 09:35    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Ikke faen om jeg skylder på Perry etter dette. Vi hadde full kontroll med possession og mange flere avslutninger. Treneren kan ingenting for at angriperne har tunnelsyn, er individualistiske og ikke innehar målscorerinstinkt overhodet.


Enig.

Vi angriper mye og kommer til massevis av sjanser. Det er selvfølgelig planlagt. At udyktige angripere ikke får ballen i mål på tross av mange gode sjanser har mindre med trenerne å gjøre.

Jævla irriterende poengtap, men kampen var bedre enn i flere der vi har vunnet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 23.09.2013 10:25    Post subject: Reply with quote

Veldig enig i at våre angripere burde puttet flere mål tidlig i kampen, men ikke faen om jeg frikjenner treneren når han ikke evner å ta grep når det begynner å kladde uti andreomgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3126

PostPosted: 23.09.2013 10:44    Post subject: Reply with quote

Selv kan jeg ikke huske at det kladda i det hele tatt. At haugesund kom til en fattig sjanse i løpet av andre omgang og scoret på den var på ingen måte grunnet noe ekstremt haugesundpress eller et rosenborg i fritt fall.

Tar forsåvidt forebehold for selektiv hukommelse. Jeg som alle andre satt hele kampen med en følelse av at "dette blir uavgjort" men ikke fordi haugesund var skumle, bare fordi det er typisk når man styrer så mye men ikke klarer å sette 2-0.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 23.09.2013 11:16    Post subject: Reply with quote

Jeg satt lenge med følelsen "slapp av, dette ordner seg. Målet kommer til slutt". Men utover andre omgang ble RBK stadig mer tafatte. Etter vel 75 minutter var det bare såvidt man orket å rusle opp igjen etter en ganske ufarlig halvsjanse til Haugesund. Det var åpenbart at blant andre Mix var ferdig. Han hadde tilsynelatende ingen krefter igjen. Man kunne se at Rosenborg tapte stadig flere andreballer, ga fra seg ballen mer. Spilte på dekket mann, som i sin tur måtte spille støtte. Man kom seg aldri fremover. Da skjønte jeg at dette aldri i verden kom til å gå.

Enda mer skuffer det meg at RBK etter 1-1 spiller panikkfotball, poler ballen opp ved enhver anledning, spiller opp på en feilvendt Søderlund, og skaper ikke stort flere sjanser enn før utlikningen.

Jeg skjønte etter den halvsjansen at det bare ville være et tidsspørsmål før utlikningen var et faktum. Jeg var ganske desperat i den siste tiden før scoringen, og ropte for å få ut frustrasjon over stadig dårligere spill.

Jeg har en følelse av at denne kampen kan ha sett bedre ut på TV, enn den gjorde live. For alle jeg snakket med på tur ned fra tribunen etter kamp var skjønt enige om at RBK hadde spilt en svak andreomgang, og at man ikke kunne skylde på andre enn seg selv. Det var ikke "ren og skjær uflaks". Det var en tendens utover i kampen, der Haugesund fikk låne stadig mer ball, og kom til et par halvfarlige halvsjanser, før midtstopperne sovnet på jobben, og Gytkjær fikk utlikne.

Det handlet ikke bare om at RBK ikke scoret på sjansene sine. Det handlet vel så mye om at man mistet grepet om kampen, mye pga slitne spillere, noe Perry umulig kan ha sett. At byttene kommer først etter utlikningen er noe jeg med tungt hjerte er nødt til å legge på Perrys skuldre. Det var ikke derfor vi "tapte" kampen. Men det var en medvirkende faktor.

Forøvrig var jeg like overbevist som Chibuike om at han var offside da han var mutters alene med keeper og bommet. Og derfor var nok frustrasjonen ekstra stor da man innså at linjemannen holdt flagget nede. At Chibbe bommer på den sjansen er selvsagt ikke lett å tilgi. Og det er en annen medvirkende årsak til at kampen ikke bikker vår vei. Og så var det de to midtstopperne som i et avgjørende øyeblikk sovner på jobben. Greit at de har vært arbeidsledige store deler av kampen, men det er ikke lov å sovne på jobb.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 23.09.2013 12:59    Post subject: Reply with quote

Godt mulig det er etterpåklokskapen min som regjerer også, men den siste halvtimen mener jeg å huske at vi fikk til fint lite konstruktivt spill.

Begrepet upresist pasningsspill fikk en ny definisjon og svært lite gikk som det skulle. FKH var jo begredelig dårlige gjennom hele kampen, og vi kom til noen halvsjanser også i denne perioden, men trykket forsvant mer og mer utover, samtidig som FKH plutselig prøvde å få til noe fremover.

Blant annet førte det til at Olemann, som ble skrytt opp i skyene av enkelte etter denne kampen, plutselig fikk litt press på seg, og da gikk det som det pleier, både med duellspillet og pasningskvaliteten. Der mener jeg blant annet at det hadde vært mulig å tatt noen grep. Det er også mulig å INSTRUERE angrepskåte backer om å velge sine angrep med omhu. Det er faktisk greit å prioritere defensiv trygghet når man leder sent i en kamp hvor ballen tydeligvis ikke vil inn i nota.

Edit: ser at jeg legger opp til å legge skylden for fadesen på nevnte Olemann. Det var i grunnen ikke meningen. Var opptill flere andre også som sloknet etterhvert. Det var bare et eksempel av flere mulige...

Denne kampen tapte vi (to poeng i) utelukkende på grunn av egen udyktighet - på banen og på benken, til tross for at FKH var mange hakk dårligere enn oss.

Er fortsatt sint, merker jeg... Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb