English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tom Høgli
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.01.2013 09:48    Post subject: Reply with quote

Sodden wrote:
Fantastisk frustrerende å lese spørrende innlegg om hvorfor vi ønsker å hente Høgli.

Keen på en back med landslagserfaring, erfaring fra utlandet, billig, kan spille høyre/venstre, perfekt alder? NEI TAKK!

blir for dumt vettu..


Og han er en klassik 4-4-2-back, som evt. skal spille i ett 4-3-3-vingbacksystemt. Det er faktisk vitkig å få med seg, det også.

Det handler om hvorvidt han passer inne rollen, laget og formasjonen også, ikke bare CVen hans.

En 4-3-3 back, som i RBKs system fort blir en vingback, må være både rask og god offensivt. HØgli er ingen av delene. Han er ikke en dårlig spiller, men han passer ikke inn i systemet.

Det er jop nettopp dtete som har vært mye av problemet til RBK de siste årenen - de har kjøpt navn, ikke typer. Men det har delvis snudd igjen de siste to årene. Høgli vil være ett sklritt tilbake igjen i den sammenhengen.
Spesielt siden det nok blir lettere for han ogspille seg inn på venstrebacken kontra høyrebacken, og da blir det feil side for han i tillegg. Det er også en av grunnene til at han vil vek fra Belgia - fordi han ikke vil spille på venstre, slik han har gjort i Brügge.

Og en 28-åring skal ikke hentes for å sitte på benken...

For all del, jeg sier altså ikke at Høgli ikke er en god spiller, men med de alternativene vi har på backplass og det faktum at 4-3-3 tilsier vingbacker, så passer ikke Høgli inn, rett og slett.

Ikke er dte forsvaret som har størst behov for forsterkninger, heller.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 16.01.2013 12:44    Post subject: Reply with quote

Hvor er det folk har det fra at Høgli ikke er rask?!

Høgli er rask - ikke Gamboa rask, men på nivå med Reginiussen.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 16.01.2013 12:51    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske at Høgli var god bakover og brukbar fremover når han spilte i Tromsø. tror vell ikke så mange tar han på fart i duell.
Utfordringen med en slik overgang er vell at Høgli neppe blir noe videresalgsobjekt da han allerede er 28 år og derfor bør kjøpesummen gjenspeile dette.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 16.01.2013 12:57    Post subject: Reply with quote

Hadde vi ikke hatt Gamboa hadde jeg vært 100 % for et kjøp av Høgli. Men nå har vi nå en gang Gamboa. Høgli er 28 år og ikke noe videresalgsobjekt. I tillegg er han best på høyreback, Dorsin er like god, om ikke bedre på venstrebacken. Høgli vil nok kreve millionlønn, og vil ikke sitte på benken. Tenk litt på det, dere som er så sikre på at det er feil av oss at vi ikke tar i mot Høgli med åpne armer. Han er ikke en dårlig spiller. Men han er ikke rett mann å bruke 5 millioner på nå. Det bør vi bruke på en spiss/kant og en midtbanespiller til.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

Høgli kan altså ikke under noen omstendigheter whatsoever få lov til å bevege seg over midtbanen, fordi han etter sigende er ultratreg, elendig offensivt og overhodet ikke passer inn i RBK, fordi han har spilt mest i 4-4-2? Jeg trodde kravene til en forsvarsspiller var ganske universelle, uansett formasjon, men der tok jeg altså grundig feil, ser det ut til.

Han har likevel spilt back på landslaget, som såvidt meg bekjent spiller 4-5-1 eller en variant av det, ofte med spisser som Huseklepp eller Tarik og Braaten som vinger.

Høgli er rask i norsk målestokk. Ikke Gamboa-fart, men større fart enn mange andre norske forsvarsspillere. Elendig offensivt er han heller ikke. Han er kanskje ingen Gamboa, han er ingen verdensmester offensivt, men det jeg har sett av Tom Høgli i TIL og på landslaget (og forsåvidt også i en kamp for Brugge) er han på ingen måte ubrukelig offensivt heller. Godt i stand til å bidra på en positiv måte.

Det er godt mulig man finner ut at Høgli blir for dyr. Men i utgangspunktet ser jeg ikke det store problemet med å hente en landslagsback som kan bekle begge backene. Selv om vi har to gode backer fra før av.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2013 13:09    Post subject: Reply with quote

Vi har da Høiland som backup på venstreback?!? Very Happy Vel... vi trenger defintivit et reelt alternativ til Dorsin. Høiland er ingen venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2013 13:19    Post subject: Reply with quote

Det viktigste poenget i denne saken må jo være:

Vi har Gamboa som førstevalg på høyreback.
Høgli er høyreback og må enten benkes eller konkurrere ut Dorsin på venstre siden.
Det vil altså si at uansett hvem som vinner v.backsiden så ender vi enten med en kaptein eller en landslagsspiller på benken med millionlønn.

Hvorfor skal man bruke store ressurser på å forsterke en fast benkplass som i tillegg kommer til å skape dårlig stemning i stallen?.

Det må jo gå an å tråle markedet og finne en bedre venstreback enn Dorsin, som ikke er høyrebackene Høgli/vilsvik?

Bruk de store ressursene på en sentral midtbanespiller som skal styre trioen vår og kontrollere hele spillet, så får pengene som er igjen gå til backup på backene og en backup på spissplassen.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2013 14:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi godt kan hente én konkurrent på backplassen. Høiland er ikke i stand til å pushe Dorsin/Gamboa til å yte det lille ekstra. Dessuten har klubben tydelig signalisert at de ønsker en tosidig back. Det vil naturligvis si at en spiller med høy lønn blir nødt til å sitte en del på benken, men det gir oss også stort rom for å hvile spillere som spiller svært mye. Det var ikke veldig mye energi til overs i kroppen til Dorsin når vi kom til slutten av november i fjor.

En kan godt argumentere for at vi ikke trenger Tobias Mikkelsen heller. Vi har Tarik, Holm og Chibbe som alle vil konkurrere om en vingplass. Og så skal vi hente inn Mikkelsen i tillegg? Kan vi tillate oss å ha John Chibuike på benken, kan vi ikke tillate oss å ha Tom Høgli på benken? Hva er egentlig den store forskjellen?
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2013 14:08    Post subject: Reply with quote

Den store forskjellen er at vi skal spille med 4-3-3 vinger og har ingen slike vinger i stallen, selv om Tarik er nær. På høyre side har vi derimot ingen. Detfor blir Mikkelsen kjøpt inn, han er det.
De som ikke er fugl eller fisk blir benket eller må bevise at de kan kjempe seg inn, alternativt solgt.

Høgli derimot er IKKE en venstreback, han er en høytlønnet høyreback som enten skal prøve å utkonkurrere ekstremferdighetene til Gamboa som akkurat har signert 5års kontrakt, eller bytte side og utkonkurrere kapteinen vår på venstre side.

Mikkelsen blir hentet fordi vi ikke har noen høyrebing i stallen, Høgli blir hentet som høyreback for å konkurrere med kapteinen vår om venstresiden. Det er en vesentlig forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 16.01.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

Høgli er absolutt kurrant i Norsk målestokk. det finnes bedre spillere, men det koster skjorta og dessuten er han Rock solid defensivt også mot klassespillere, det eviste han mot C.Ronaldo! tok ham helt ut av kampen.

Han er passe rask, og historien forteller at det ikke er kun superraske spillere eller vesntrebente venstrebacker som fungerer i 4-3-3.

D.Santon i Newcastle er høyrebeint venstreback og gjør det helt kurrant.
Større potensiale en Høgli, men bedre pr i dag? vil ikke påstå det egentlig.

Høgli for 5mNok er et røverkjøp uten like. da har vi en solid back flere år fremover.

Det er en selvfølge at jeg heller ville hentet Pereira fra FCP, Emanuelson fra ACMilan eller Lahm fra Bayern, men er det mulig? neppe :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

Men han er ingen venstreback! Hvorfor bruker man argumenter på tidligere prestasjoner han har gjort på høyresiden om han er aktuell på venstresiden? Og hvorfor bruker man argumenter om at det finnes andre spillere i verden som spiller bra på venstresiden selv om de originalt er fra høyresiden? Det har jo ingen innvirkning på Høgli.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

Høgli blir hentet fordi han er en back som kan spille på begge sider. Han er i riktig alder, er norsk landslagsspiller og kan straks overta for Gamboa om han skulle bli solgt i sommer, hvilket selvsagt ikke kan utelukkes, med hans ferdigheter. Høgli kan bidra på begge sider, gi begge backene våre konkurranse, og han kan være et "tryggere" alternativ til unge, offensive Gamboa, dersom vi synes vi skulle trenge det.

Jeg ser flere store fordeler ved å hente Høgli, selv om behovet kanskje ikke er skrikende.

Jeg ser behovet for en ren høyreving. Men jeg synes ikke det er noe skrikende behov. Selv om ingen av de andre er rendyrkede 4-3-3-vinger, så betyr ikke det at de ikke kan være gode som vinger. Men klart behovet for en rendyrket høyreving som passer godt inn i systemet er åpenbart. Det samme synes jeg behovet er for en konkurrent til begge backene våre. Høgli kan være den konkurrenten. At Gamboa har femårskontrakt betyr ikke at han er en hellig ku. Også han må prestere på et høyt nivå for å spille fast. Og det jeg så av Gamboa mot slutten av fjorårets sesong sier meg at det kan være greit å ha et alternativ. Forrige sesong viste meg også at Dorsins kropp ikke tåler 40-50 kamper i året lenger. Går vi langt i cupen og kvalifiserer oss for gruppespillet i EL, så blir det fort veldig mange kamper på veldig kort tid utover høsten. Da kan det være greit å ha flere strenger å spille på.

Behovet er ikke skrikende, men det er et klart og tydelig behov for en spiller som Høgli.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.01.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi kan ha god bruk for Høgli, og et kjøp er helt greit så lenge vi også får de andre spillerne vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 16.01.2013 17:54    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på Mikkelsen og Høgli vil være at det er temmelig stor sannsynlighet for at Mikkelsen vil være bedre enn de alternativene vi har i dag, mens det er langt ifra sikkert at Høgli vil være en bedre venstreback enn Dorsin. Skal vi hente noen bør det være noen som med stor sannsynlighet vil være bedre enn Dorsin eller noe som med stor sannsynlighet kommer til å bli bedre. Vi bør aldri sikte på å kjøpe spillere for benken, men spiller som skal kunne henvise de vi har til benken nå eller på sikt. På den måten vil vi utvikle laget og ikke bare holde samme eller dårligere nivå enn før. Håper vi styrer unna.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 16.01.2013 18:10    Post subject: Reply with quote

faen ta den her pessimismen keenoir.
jeg skrev lengere oppe at Høgli er et scoop for 5mNok og det står jeg for!
hvordan de løser logistikken vet jeg ikke med Høgli er en klassespiller sett med Norske øyne. Vi er ikke real Madrid, vi an ikke utelukkende gamble på folk med sinnsyk hurtighet og ofensive fibre. Høgli er et Safe Bet og jeg er 10000% sikker på at dette er gjennomtenkt OG gjennomførbart uten at andre vil lide en motstanderne!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.01.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Høgli er absolutt kurrant i Norsk målestokk. det finnes bedre spillere, men det koster skjorta og dessuten er han Rock solid defensivt også mot klassespillere, det eviste han mot C.Ronaldo! tok ham helt ut av kampen.


Trekk frem en kamp hvor Ronaldo gikk og rett gikk sur og av de ngrunn bel drittdrålig, og samtdig Høglis klart beste kamp i karrieren (Jeg skal se han gjør det der en gang til) som høyreback på et defensivt anlagt 4-5-1 som argumnet for at han vil funke som venstre vingback i ett offensivt anlagt 4-3-3-lag.

Kjempeplan... Rolling Eyes
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Fins det noen (belgisk) artikkel som bekrefter at budet på €500k er avslått?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 16.01.2013 18:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
moomoo wrote:
Høgli er absolutt kurrant i Norsk målestokk. det finnes bedre spillere, men det koster skjorta og dessuten er han Rock solid defensivt også mot klassespillere, det eviste han mot C.Ronaldo! tok ham helt ut av kampen.


Trekk frem en kamp hvor Ronaldo gikk og rett gikk sur og av de ngrunn bel drittdrålig, og samtdig Høglis klart beste kamp i karrieren (Jeg skal se han gjør det der en gang til) som høyreback på et defensivt anlagt 4-5-1 som argumnet for at han vil funke som venstre vingback i ett offensivt anlagt 4-3-3-lag.

Kjempeplan... Rolling Eyes


det er likefult C.Ronaldo... kansje verdens beste spiller etter messi.....
så denm uttalelsen faller på sin egen urimelighet :p

men jo han er ikke primært Wingback på venstre, men vi har jo bare høiland og 5mil for et bedre Norsk alternativ, nobrainer
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 16.01.2013 19:26    Post subject: Reply with quote

Ronaldo for Portugal er noe helt annet enn for klubblaget, to vidt forskjellige nivå han leverer på. Uansett er det bare 1 kamp og jeg håper virkelig at en ikke legger for mye vekt på gode enkeltkamper mot en motstander som hadde en dårlig dag på jobben. På en god dag hadde han latterliggjort Høgli.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2013 19:45    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Fins det noen (belgisk) artikkel som bekrefter at budet på €500k er avslått?


http://www.thelocals78.be...-000-euro/

Google translate: Rosenborg lagt inn bud på Tom Høgli.
Dette budet var 500.000. Club Brugge nektet.

Nå er vel dette en supporterside, men det tyder vel på at de har stått i media der?
http://www.voetbalbelgie....mpaign=all

Samme dag, vanskelig å si om de har plukket det fra supporternettsiden eller omvendt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 16.01.2013 19:52    Post subject: Reply with quote

Det som taler for at vi bør signere Høgli, er at vi kanskje har en god spiller i fem-seks år, uten å ønske seg ut for enhver pris. Og det er ekstremt bra for Rosenborg om spillere blir hos oss over mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2013 19:56    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i jangusk. Omtrent det eneste argumentet jeg liker for å hente Høgli. Men omskolering er jeg ikke glad i, dyre spillere på benk er ikke bra, og å benke lagets mangeårige kaptein er dristig/dumt.

Det er rett og slett så mye ved denne potensielle overgangen jeg ikke liker. Om det er slik at han viser seg å være en svært god venstreback og Dorsin ønsker seg hjem til Sverige så er jakten mye mer forståelig, men foreløpig så liker jeg det ikke. Vilsvik/Høgli = høyrebacker. vi får jage venstrebacker om vi trenger venstebacker.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2013 20:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Fins det noen (belgisk) artikkel som bekrefter at budet på €500k er avslått?


Linkene Miami kom opp med henviser videre til HLN, men fant ingenting på web-utgaven. Står trolig noe i papirutgaven (søk: Høgli), men koster jo penger så får ikke lest det...
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 16.01.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Ronaldo for Portugal er noe helt annet enn for klubblaget, to vidt forskjellige nivå han leverer på. Uansett er det bare 1 kamp og jeg håper virkelig at en ikke legger for mye vekt på gode enkeltkamper mot en motstander som hadde en dårlig dag på jobben. På en god dag hadde han latterliggjort Høgli.


sant nok, men verdens nest beste fotballspiller bør uansett god/dårlig dag være verd å nevne.

om du har noen landskamper der han har blitt overspilt å nevne tas det imot med takk!

Høgli er et Kupp om vi får ham for 5-6mill.

nuff said. det er B I L L IG!!!!

finnes det bedre venstrebacker ute der? klart.
finnes det bedre høyrebacker? klart.
problemet er at de er i store klubber allerede og uten talentspeider på 100% og gjerne flere klarer vi aldri å fange op pdisse spillerne tidlig nok med mindre de komer fra lokale klubber.

uansett kjøper vi er jeg happy, gjør vi det ikke kan jeg leve med det også!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 16.01.2013 21:40    Post subject: Reply with quote

Jepp Micke Dorsin er sannsynligvis en bedre venstreback enn Høgli.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb