English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.11.2019 09:24    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Marit Brevik, Vidar Løfshus, Atle Kårsvoll, Øyvind Sandbakk (?) og Svein Tore Samdal nevnes av Birger Løfaldi.


En viktig ting er at flere av disse har ingen erfaring fra lagidretter. Marit Brevik vil ikke få respekt fra spillergruppa. Løfaldi gjør en enkel jobb som alle andre journalister. Hvorfor kan han ikke finne litt mindre kjente navn fra andre steder enn å lansere oppgulp fra Trøndelag?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 16.11.2019 09:25    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Marit Brevik, Vidar Løfshus, Atle Kårsvoll, Øyvind Sandbakk (?) og Svein Tore Samdal nevnes av Birger Løfaldi.


Sukk.

Håper styret klarer å se forbi alle dumme forslag. Kan jeg vennligst få servert en fotballfaglig sterk SD, med sansen og forståelsen for 433, samhandling, artig og offensiv fotball.

Edit: og med sterke nettverk og forhandlingsevner.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.11.2019 10:32    Post subject: Reply with quote

Løfaldi får jo Kroken til å se overkompetent ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 16.11.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Jeg skjønner virkelig ikke greia med Coolen. Han rodde i land en sesong bygget av Kåre og Erik ved å kjøre noen treninger og ta ut et lag. Det er det eneste han har gjort på dette nivået i fotball. Hvis det skal kvalifisere til å være sportslig leder så sier det noe om det lave ambisjonsnivået blant fansen her altså.


Var vell strengt tatt Andre Hansen og Jebali som roddde iland den begredelige høsten. Det sagt tror jeg ikke Coolen er så dumt som SD, men ja det er delvis fordi forventningen til hva styret vårt klarer å skaffe er veldig lavt.

Vi trenger ikke å gå over bekken for å hente uddrikkelig vann.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 16.11.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Har fortsatt trua på Fjørtoft jeg da. Så lenge han og Horneland fungerer sammen tror jeg det ville vært spennende.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 16.11.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

-Dorsin?
-Bergdølmo?
-Fjørtoft
-Kvarme?
-By Rise?
-Mini?
-Inge Andre Olsen? (Har gjort en sinnsyk jobb med små ressurser i Stabæk).
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Boozeman
Junior


Joined: 08 Jul 2009
Posts: 24

PostPosted: 16.11.2019 21:25    Post subject: Reply with quote

Ã…ge Hareide
- pondus
- faglig sterk
- nettverk
- kan gamet
- vil jobbe med fotball, men kanskje klar for å ta steget bort fra treningsfeltet.
_________________
"Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!"
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 16.11.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Nei til innavl, og så er lista plutselig ikke så lang. Åge kan være en "dark horse". Enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 16.11.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
-Dorsin?
-Bergdølmo?
-Fjørtoft
-Kvarme?
-By Rise?
-Mini?
-Inge Andre Olsen? (Har gjort en sinnsyk jobb med små ressurser i Stabæk).


Bergdølmo -tja
Fjørtoft- NEI
Kvarme - har erfaring som agent. Tviler på han vil ha en SD-rolle
By Rise- ikke så dumt
Mini- NEI
Inge Andre Olsen- NEI!! Fikk vel en korrupsjon tiltale sist han gjorde business med RBK.

Rino Coolen -ja
Ã…ge Hareide -JA
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.11.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
-Dorsin?
-Bergdølmo?
-Fjørtoft
-Kvarme?
-By Rise?
-Mini?


Herregud, INGEN av disse har erfaring i en tilsvarende stilling, de fleste av de har ikke erfaring i noe som ligner engang.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.11.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror kanskje vi for en gangs skyld ved et slikt veiskille skal gå for en som faktisk har relevant erfaring i lignende stilling. Vi har forsøkt å gå tilbake til røttene fra feil "ende" flere ganger før, ved å prøve å sikre verdiene gjennom tidligere spillere i stedet for folk som beviselig kan det faglige, og det har gått relativt middels.

På samme måte som en god selger ikke nødvendigvis er en god salgssjef, er det absolutt ingen garanti for at en god back, spiss, eller for den saks skyld trener er en god sportslig leder.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.11.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Fjørtoft? Hva er han annet enn en ropende klovn? Mini, hva kan han som er relevant for denne jobben?
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 16.11.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

Fjørtoft I do not like. Kjenner litt snev av ulv i fåreklær. Ett eller annet der som skurrer. Tror ikke han tåler sammenhengende oppmerksomhet over lang tid i en utsatt rolle uten at glansbildet rakner.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 16.11.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Hvor mange er det som er ledige, som har erfaring som SL? Og er noen av di dyktigste virkelig lysten på en jobb i RBK? En klubb som RBK, i lille Norge, usannsynlig.
RBK trenger en som har «RBK-blod», historien,erfaring fra fotballen, vært i utlandet, jobbet/jobber som advokat feks, og åpen for å lære.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.11.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Det er jo flere faktorer som er viktige her. Jeg har for eksempel ikke særlig tro på at Fjørtoft er mannen til å sy sammen alle løse tråder til en klubb som driver helhetlig etter Nederlandsk 4-3-3. Erfaring er langt fra alt, jeg tør påstå drt faktisk er viktigere med rett kompetanse.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 16.11.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

RBK trenger å kravspecce alle oppgaver og ansvar som skal løses i sportslig avdeling, logisk dele inn disse i roller, deretter ansette.

Vi finner ikke en med rbkblod som har vært toppspiller, har vært toppagent, kan prosess og strategi, forhandlinger, økonomi og budsjett, er en god pedagogisk leder og speider. Bare glem den dritten.

Vi trenger flere ansatte som er spesialisert gode på sine områder, og som evner å samarbeide i et team med resten.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.11.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Hva i alle dager er vitsen med å diskutere om Fjørtoft er et godt forslag? Det er jo åpenbart enten en spøk eller et resultat av å ha slått hodet veldig nylig.

Glansbildet rakner, liksom. Hvilket glansbilde?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 16.11.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Har en følelse at tidligere RBK'er eller "en som kjenner til klubben og hva den står for" er et viktigere kriterium enn dyktighet. Dersom det er tilfelle blir jo aktuelle kandidater betraktelig redusert.

Håper jo at dyktighet er det man først og fremst ser etter, og da er jo markedet stort (antar jeg. Kan ingenting om utenlandske sportsdirektører som kunne vært aktuelle).

Dersom man skal ansette en tidligere RBK'er, kommer jeg virkelig ikke på mange gode kandidater. Dorsin, Bergdølmo, Riseth, By Riise og andre som delvis fremdeles jobber innenfor fotballen, har jo null erfaring og man (jeg) vet ikke hva de står for, har lyst eller har evnene til å utføre jobben - bedre enn Hoftun og SIB. Mini, Strand, Iversen og andre som Adresse ofte tyr til når de er ute etter meninger, tror jeg heller ikke ville vært noen suksess. Av de jeg anser som aktuelle kandidater, ville jeg sagt enten Coolen eller Hareide, rett og slett fordi jeg ikke kommer på bedre kandidater (vet ikke engang om disse to er aktuelle/om de ønsker en slik stilling).

HÃ¥per virkelig de som ansetter ny SD har bedre oversikt enn meg...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.11.2019 23:34    Post subject: Reply with quote

Mye tung pillerus på forumet i kveld, greit at det er lørdag men kulen litt da.

IAO? Haha, da kan vi jo like gjerne gå for han solbrune Bandidos-lederen Lars Ettellerannet, skal vi skurke til det så kan vi like gjerne gå all-in liksom.

Fjørtoft har alltid vært ei klyse av dimensjoner og vi holdt ut med ham (med sammenbitte tenner) for at han var vår klyse og for at vi så gjerne ville til VM i USA. Sikkert skuddpremie på ham i Polen fortsatt tipper jeg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 16.11.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Marit Brevik, Vidar Løfshus, Atle Kårsvoll, Øyvind Sandbakk (?) og Svein Tore Samdal nevnes av Birger Løfaldi.


Birger ønsker å hente ny SL fra den eneste idretten han egentlig bryr seg om. Rart Marit Bjørgen ikke står på lista.

Er veldig spent på hvem det er som skal søke etter og ansette den neste SL. Om det er virksomhetens øverste leder, får vi vel noe svineri fra NFF.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 17.11.2019 00:20    Post subject: Reply with quote

https://direkte.vg.no/fot...69aae5cee0

Hareide har fått to konkrete tilbud, fra to "gode, Europeiske klubber". Så er jo spørsmålet om Hareide kan finne på å omtale oss som det, og hvor fjernt det er å tro at Brakka har vært kjapt ute når avgangen til Bjørnis ble kjent. Regner det ikke for veldig sannsynlig at vi er en av de to klubbene.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.11.2019 00:33    Post subject: Reply with quote

Usikker på om Hareide er på en plass i livet til at han vil ha rette motivasjonen. Jeg ville enten gått for noen som allerede er/har vært i en sportsdirektør-stilling og gjør det godt, eller for Micke Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 17.11.2019 02:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror på Fjørtoft først på grunn av hans store karriere som spiller, deretter har han vært trener og manager, har hatt verv som styreleder, konsulent, jobbet for Norges Fotballforbund, rådgiver for landslaget, oppdrag fra regjeringen og jobbet med mange fotballfaglige temaer nasjonalt og internasjonalt. Også mener jeg det er pluss at han er såpass synlig, og folk vet hvem han er også i utlandet. Han har spesielt god oversikt i Tyskland men som ekspertkommentator og journalist har han fulgt tett med i mange år nå.

Ikke kom å si at Coolen eller Basma er i nærheten av en slik CV.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.11.2019 09:29    Post subject: Reply with quote

Vil ikke ha noen som har vært i NFF-systemet.
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 17.11.2019 09:59    Post subject: Reply with quote

Norling kunne blitt supert eller ræva
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 66, 67, 68  Next
Page 54 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb