English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 611, 612, 613 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Her har vi en som mener det er uunngåelig at han blir hovedtrener; trodde han allerede hadde vært det jeg? Gå for han da eller?

https://www.adressa.no/sp...unngaaelig


Skal aldri si aldri. Tok Eggen en del forskjellige klubber og noen ganger innom RBK før det satt skikkelig.

Det selv om han vant i sin første sesong som trener. Iflg han selv, takket være laget og på tross av trenerne Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 21.07.2021 14:48    Post subject: Reply with quote

I det hele tatt synes jeg det er synd at vi har skrotet hele det nederlandske prosjektet i Rosenborg. Hadde inntrykk av at Heerkes og Coolen hadde mye bra på gang, og Coolen loset oss trygt i havn etter Kåre-sparkingen. Vi har vel enda ikke helt fått klarhet i hva som skjedde med Heerkes og hvorfor han forsvant, har vi? Virket som det ble konflikt med retningen klubben ville i og hvilken retning nederlenderne ville. I tillegg mistet vi Pereira, som må sies har fått en god start i Ranheim. Veldig synd at så mye tilsynelatende god kompetanse har forsvunnet på kort tid.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 15:12    Post subject: Reply with quote

RBKUrge:

Tror det var spillestil og retning i klubben. Horneland og nederlenderne hadde vel ikke akkurat samme filosofi.

Sånn går det når akademiet hører under SL og administrasjonen mens 1. laget ligger under styret.

Blir ikke en rød tråd gjennom hele klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.07.2021 15:14    Post subject: Reply with quote

Lite røde tråder ja. Men vi kompenserer med røde varsellamper da.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.07.2021 15:27    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Men jeg tror det er veldig viktig å gjøre det 100% hvis vi satser. Skal vi finne en urutinert trener som har riktig spillestil, kan vi like gpdt gå for Malen, som i tillegg kjenner klubben, lokale spillere og trøndersk lynne Smile

Men en god Nederlandsk trener fra nivået rundt opp/nedrykk mellom nivå 1 og 2, tror jeg hadde gjort underverker i forhold til nivået her hjemme,

For en trener på det nivået, vil det jo også bli lagt merke til hjemme, hvis han vinner serie/cup her og i tillegg gjør en god figur i e-cup.


Maalen skal vi ikke gå for. Det gikk rykter om slappe treninger i lang tid under Maalen. Jeg har hatt fyren selv som trener og han er ikke det rbk trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.07.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

Går alltid mye rykter, spesielt når det kommer motgang.

Han hadde iallefall gode resultater de 5 første åra i Ranheim. Klarer han 5 år i RBK før det blir slapt, så er det et veldig tort steg opp.

Men igjen, vi bør ikke hente en såpass urutinert trener. Lite press i Ranheim, med den måten de har drevet på.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 30.07.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

Blir interessant å se hvem vi får inn som ny trener. Jeg både tror og håper at Knutsen er vårt foretrukne førstevalg, men om han selv ønsker det, er usikkert.

Tro om Glen Riddersholm kan være en kandidat? Han har tatt gull med Midtjylland, i tillegg til at han er ledig på markedet. Mener å huske at han var linket til klubben i 2018 da Kåre ble sparket. Nordsjælland er en klubb som er kjent for å utvikle spillere, kan derfor Flemming Pedersen også være et alternativ?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 30.07.2021 12:16    Post subject: Reply with quote

Glen Riddersholm har jo ikke hatt en imponerende statistikk i noen av stedene han har vært. I Midtjylland hadde han en seiersstatistikk på 50%, men etter det har det vært på den lave siden av 30%. Ellers har han også vært linket til Brann da brann sin nye SD(?) vist nok kjenner han fra før.

Flemming Pedersen er en kar jeg kunne tenkt meg å se som trener i RBK fra Danmark.. Likte det jeg så av laget hans i de kampene jeg har sett av Nordskjælland. Kanskje ikke like ambisiøst spill som Hjulmand, men har vist gode tendenser og veldig offensivt. Kanskje til og med litt for offesivt da de har sluppet inn mye mål.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 02.08.2021 15:53    Post subject: Reply with quote

Knutsen og Flemming Pedersen er to gode valg, men jeg håper VIRKELIG at klubben har flere på lista om disse takker nei sånn at vi ikke ender opp med no rask Evil
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 22.08.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

God opptreden fra Koteng i intervjuet med Eurosport om trenerjakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.08.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Ja han svarte bra og fint for seg.

Synes jo Jokke hadde noen poenger om spillerlogistikken vår i sommer ifht. Knutsen. Laget er bygget bedre for Knutsens fotball nå, og om vi klarer å vinne ES, så må det jo friste om det ikke er noen fete tilbud fra utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.08.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

Viktigste her er at man faktisk har en prosess, så man ikke ender i Horneland-grøfta en gang til. Vi er nødt til å ha flere kvalifiserte kandidater enn Knutsen på blokka, og vi er nødt til å prate med de for å kartlegge hvem som er interessert og faktisk er reelle kandidater. Siste vi trenger nå er en ny panikkansettelse fordi førstevalget fant seg noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 22.08.2021 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker det slik at Knutsen så lenge han ikke avviser interessen offentlig i det minste er interessert i å prate med oss. Det tipper jeg og ledelsen i Rosenborg har fått indikasjoner på slik som vi prater om vår interesse i Knutsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 23.08.2021 00:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske klart at jobben som ny RBK-trener har blitt langt mer attraktiv den siste tiden. Å skulle få Knutsen til å overta roret etter Hareide burde på ingen måte være urealistisk slik ting har utviklet seg siden Åge bestemte seg for å ikke forlenge kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

Koteng: «Vi jobber saktere enn andre ganger når trenere har forsvunnet fort.»

Vet ikke om jeg synes dette sitatet er så veldig betryggende…
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.08.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

Han mener vel at de har bedre tid nå enn hvis f.eks. Hareide hadde gått på dagen. Da hadde måttet prøvd å lande enn trener kjappere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1128
Location: Drammen

PostPosted: 23.08.2021 13:28    Post subject: Reply with quote

De og vi vet jo datoen for Åge Fridtjof sin siste arbeidsdag, og da er vel den uttalelsen helt grei. Det kan jo også skje mye på noen måneder som for eksempel at tilgjengeligheten til kandidater endres. Er det eks. KK som er førstevalget, så er det vel også litt ufint å forstyrre klubben som ligger foran oss på tabellen for mye når man skal kjempe om de samme plasseringene i serien. -Og jeg synes det i så fall er greit at vi er enn sånn klubb som viser den respekten. Så kan vi heller ikke bare være "bakpå" og vente, men vi ønsker vel oss en grundig prosess og vi håper vel at dette er det da.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 23.08.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke Knutsen hopper på skuta er mitt tips er at Hareide tar et år til. Ser for meg en pressekonferanse hvor han sier noe sånt som "I vår hadde jeg ikke lyst, men nå har jeg lyst". Hareide kan være en vinglepetter, det vet alle, og det vil gjøre at når den meldingen kommer tenker de fleste det er bra og greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2021 14:20    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Han mener vel at de har bedre tid nå enn hvis f.eks. Hareide hadde gått på dagen. Da hadde måttet prøvd å lande enn trener kjappere.

Jeg skjønner det. Samtidig gikk det ikke så veldig bra sist vi hadde like god tid. Da brukte man fryktelig lang tid på å satse alt på ett kort som ikke gikk igjennom, og man fikk panikk da man hadde brukt et halvt år. Håper man har tatt lærdom av det og ikke venter for lenge med å forhøre seg med kandidater.

Er litt redd man satser alt på KK nå, for så at han glipper i siste øyeblikk. Samtidig kan det tenkes Hareide tilbyr seg å ta et år til om vi ikke lander førstevalget.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.08.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Tolker det også dithen at dersom vi ikke lykkes med det vi tror er førstevalget, så ansetter vi ikke Horneland i panikk denne gangen. Det er jo noe å ta med seg.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 29.08.2021 13:51    Post subject: Reply with quote

Det er en dårlig skjult hemmelighet at styret sikler etter å ansette KK. For meg er det ganske uforståelig at vi kun fokuserer på trenere innenfor våre egne landegrenser. Det spilles faktisk 433 i større ligaer andre steder i Europa. Er de virkelig så redde for å ansette en nederlender, engelskmann eller spanjol? Det kan godt være at KK vil gjøre ting bra i RBK men jeg liker ikke at vi tilsynelatende begrenser oss såpass i treneransettelser.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.08.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Her er jeg helt enig. Men dette går på hele klubben. De er redd for folk som er utenfor Skandinavia. Om det er trenere, andre eller spillere. De blir behandlet dårlig av klubben også. Ser jo bare hvordan nederlenderne ble behandlet. Forferdelig uprofesjonelt. Hadde de hatt trøndersk dialekt ville de vært i klubben enda.

Det er også en stor risiko. Knudsen vil takke nei om rbk kommer utenfor topp 3 og BG vinner serien. Det kan skje. Taper vi mot Viking så er vi på god vei mot å bli lite attraktiv for Knudsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 29.08.2021 14:57    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvor stille det er i media så tror jeg RBK allerede har fått et muntlig ja.
Jeg tipper Knudsen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.08.2021 15:50    Post subject: Reply with quote

Eller så er det stille i media fordi de ikke har startet å kontakte noen kandidater enda? Tror ikke styremedlemmer "lekker" en kandidatliste til media og det er ikke særlig interessant for media å skrive artikler om diskusjoner av hva styrets definisjon av "rbk-fotball" er.

Når de begynner å spørre mer rundt seg, det er da media får informasjon. Styret er ikke tjent med at media får vite/publiserer en "liste" før de har startet å undersøke om navnene faktisk er aktuelle.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1219
Location: Oslo

PostPosted: 29.08.2021 16:51    Post subject: Reply with quote

Håper at vi denne gangen har "kontroll", og ikke ender opp med en nødløsning. Det er like greit om de ikke sier alt i media / spiller med altfor åpne kort, så lenge de finner riktig person. Da Horneland ble ansatt trodde vel mange at det hadde vært en lang og grundig prosess, men så framstår saken i etterkant som fullstendig håpløs, der Horneland ble redninga etter at alle de prioriterte takka nei.. RBK må nok også erkjenne at vi ikke er like attraktive som før. Vi får neppe noe bedre enn Knutsen i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 611, 612, 613 ... 772, 773, 774  Next
Page 612 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb