English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 588, 589, 590 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 07.06.2021 00:50    Post subject: Reply with quote

Kan vi gå rett fra Åge til Hamren, eller må vi innom Høgmo, Perry og Tørum først?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.06.2021 11:18    Post subject: Reply with quote

Eneste som egentlig trekker ned for Hamrén etter Hareide som jeg ser er vel egentlig at han er meget nær pensjonsalder han også. Jeg kunne heller tenkt meg en trener som har mer av karrieren forran seg enn bak seg. Her er det faktisk viktig at den/de som skal ansette etterfølger også har litt mer plan bak veien videre enn hvor vidt de har trent Haugesund tidligere. Det er nå viktig at vi får inn noen som kan se for seg å være her i mer enn en sesong eller to. Selv er jeg ikke så overbevist om at det må være en meritert trener, men at vi får inn en som skal bygge videre opp og ikke ned. Om planen er å komme tilbake der vi var hvor vi skal utfordre om spill i CL så holder det ikke med Jamtfall og Henriksen som skal utgjøre hele trenerteamet.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 07.06.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Fint intervju med Hamrén. Burde vært fulgt opp med en sak av R&S eller Uke-Adressa. Håper de ser saken og tenker det samme.


Ettersom Adressa lager kun saker basert på forumet så har du fått det du ville allerede.

https://www.adressa.no/sp...fra-hamren

Men som det står i artikkelen:

" Om Hareide hadde gitt seg i morgen, virker Hamrén klar til å reise til Trondheim på dagen.

Alt tyder på at Hareide forlenger kontrakten med Rosenborg og dermed blir trener på Lerkendal i ytterligere to år. Det vil gi klubbledelsen ro og gode forutsetninger til å planlegge tiden etterpå. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 07.06.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

Usikker på stilskiftet Hareide -> Hamrén. Sistnevnte er jo veldig possession-orientert, og følger med det den svenske fotballtradisjonen som Hareide påpekte når han kommenterte hvorfor Vecchia og Andersson hadde fått sjokk av den langt mer direkte norske fotballen.

Mener dog å huske at vi spilte relativt fin fotball under Hamrèn? Men at vi i Europa ikke klarte å utnytte ballinnehav (St. Etienne for eksempel).
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2021 12:31    Post subject: Reply with quote

Enig med Sløvsekken. Hvis Hareide vil gi seg nå etter sesongen tar jeg imot Hamrén med åpne armer. Da får vi iallefall en trener som vet hva han vil og som har pondus og kraft bak handlingene sine.
Vi får nok ikke blendende fint angrepsspill. Men forhåpentligvis et godt strukturert lag som spiller god fotball og som vinner kamper.

Hvis derimot Hareide slår til med 2 år til så syns jeg Hamrén begynner å bli litt i eldste laget. Vil heller ha en yngre offensiv trener jeg også som kan være med å bidra i en overgangsfase. Akkurat som sløvsekken skriver. Hvis ikke det er mulig, iallefall en som kan ta over planen til Hareide på en god måte og videreutvikle, ikke starte helt på nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 07.06.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Usikker på stilskiftet Hareide -> Hamrén. Sistnevnte er jo veldig possession-orientert, og følger med det den svenske fotballtradisjonen som Hareide påpekte når han kommenterte hvorfor Vecchia og Andersson hadde fått sjokk av den langt mer direkte norske fotballen.

Mener dog å huske at vi spilte relativt fin fotball under Hamrèn? Men at vi i Europa ikke klarte å utnytte ballinnehav (St. Etienne for eksempel).


Jeg er i mot å gå for Hamren nettopp av denne årsaken. Hamren står for klassisk svensk lavt press. Filosofien er nærmere Perry og Janne, bare bedre gjennomført.

Det blir meningsløst å gi Hareide mandat på å røske opp ting, bare for å erstatte han med en trener som kommer til å reversere det meste.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.06.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Mener dog å huske at vi spilte relativt fin fotball under Hamrèn?


Tja. Vi tapte (nesten) ikke kamper, men det var en sånn pragmatisk fotball hvor mentalitet, fysisk form og disiplin var nøkkelfaktorer. Det var på mange måter prototypen på den slitte klisjeen "godt organisert og hardtarbeidende" som trenere ofte slenger ut når de møter antatt vesentlig svakere lag.

Hamén ble imidlertid ansatt på sommeren 2008, et halvår etter at vi hadde blitt klappet av Mestalla etter å ha ydmyket Valencia i sin storstue, så målestokken var nok ganske annerledes. Jeg ser ikke bort ifra at den grad av rot og tull Rosenborg har bedrevet siden har gjort at Hamréns fotball ville vært langt mer tiltalende nå enn da.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 07.06.2021 13:30    Post subject: Reply with quote

Både Åge og Hamren bygger grunnmur, både på og utenfor banen. Det er på sin plass nå. Når vi har grunnmuren på plass kan vi begynne å leke oss med detaljer og forbedringer i underholdningen. Enig med flere her om at Hamren kan gjerne komme nå, men om Åge fortsetter en stund til kan det være på plass med noen som kan forvalte grunnmuren og i tillegg plusse på med litt ekstra snacks (les: Knutsen). Forsvinner Åge nå mener jeg det er for tidlig med Knutsen, vi trenger fortsatt å røske opp i mye, noe som jeg mener trenger en med en del pondus og lang erfaring, og da er Hamren en god kandidat.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 07.06.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

Den grunnmuren som Hareide bygger nå passer det nok best at Kjetil K bygger videre på. Dessuten bør den neste treneren være noe yngre enn Erik H så det kan bli litt mer kontinuitet. Tror nok at dagens Glimt-trener begeistrer oss mer og oppnår bedre resultat enn det svensken vil klare.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 07.06.2021 14:48    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo fantasere om mange ulike utfall, men jeg er veldig skeptisk til at Knutsen i det hele tatt kommer til oss nå. Da kan man jo bare forestille seg om hvor han befinner seg et par år frem i tid. Ideelt sett, så hadde Knutsen kommet allerede nå. Derimot, så vet vi jo ikke noe om situasjonen til Hareide enda. Sånn sett, så leker jeg med tanken om en kombinasjon av både Hareide og Knutsen.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.06.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Macha wrote:

Mener dog å huske at vi spilte relativt fin fotball under Hamrèn?


Tja. Vi tapte (nesten) ikke kamper, men det var en sånn pragmatisk fotball hvor mentalitet, fysisk form og disiplin var nøkkelfaktorer. Det var på mange måter prototypen på den slitte klisjeen "godt organisert og hardtarbeidende" som trenere ofte slenger ut når de møter antatt vesentlig svakere lag.

Hamén ble imidlertid ansatt på sommeren 2008, et halvår etter at vi hadde blitt klappet av Mestalla etter å ha ydmyket Valencia i sin storstue, så målestokken var nok ganske annerledes. Jeg ser ikke bort ifra at den grad av rot og tull Rosenborg har bedrevet siden har gjort at Hamréns fotball ville vært langt mer tiltalende nå enn da.


Vi tapte 1 seriekamp over 2 sesonger! Og Hamrén ble buet av banen. Jeg setter mentalitet, fysisk form og disiplin høyt. Man kommer ikke langt uten dette i disse dager.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 07.06.2021 16:37    Post subject: Reply with quote

Men se på stallen Hamren disponerte. Vi gravde djupt i klubbkassa i den perioden. Han fikk resultater, men det skulle nesten bare mangle.
Jarstein, Lund Hansen, Örlund, Lustig, Dorsin, Stadsgaard, Demidov, Annan, Sapara, Skjelbred, Tettey, Traore, Konan Ya, Prica, Iversen, Olsen m. fl.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 07.06.2021 17:03    Post subject: Reply with quote

Ryggmargsrefleksen sier "nei takk" når Hamrèn dukker opp i denne tråden, men så begynner jeg å tenke på at mange i dagens styre ønsket å ansette Geir Bakke og endte opp med å ansette Horneland og tenker at Hamrèn er fin å ha i backup dersom Åge gir seg litt tidligere enn forventet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2021 17:23    Post subject: Reply with quote

I følge Steffen Iversen så hadde de ikke en eneste trening med fokus på det offensive spillet under Hsmren. De sto med 9 spiller bak midtstreken og slo innlegg til prica og ivers....
Første kampen til eggen scoret de vel 3 mål på 15 minut fra start.
Jeg satt ved siden av hamren på tribunen og han bare flirte og ristet på hodet over hvordan vi stormet i angrep hele laget og punktere kampen
.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 07.06.2021 17:36    Post subject: Reply with quote

Det virker som at vi er så bortskjemte med angrepsfotball, at vi har et naivt inntrykk av at god defensiv fotball ikke er like bra. Vi skal jo ikke se lengre enn hos Tuchel, for å bevise at dette er helt feil. Det er kanskje ikke like vakkert å se på, men dersom vi har flere mål enn motstanderen når dommeren blåser i fløyta - så har man lyktes.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 784

PostPosted: 07.06.2021 18:17    Post subject: Reply with quote

Amen! RBK
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 07.06.2021 18:48    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Det er kanskje ikke like vakkert å se på, men dersom vi har flere mål enn motstanderen når dommeren blåser i fløyta - så har man lyktes.


Ikke i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 07.06.2021 19:14    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Det virker som at vi er så bortskjemte med angrepsfotball, at vi har et naivt inntrykk av at god defensiv fotball ikke er like bra. Vi skal jo ikke se lengre enn hos Tuchel, for å bevise at dette er helt feil. Det er kanskje ikke like vakkert å se på, men dersom vi har flere mål enn motstanderen når dommeren blåser i fløyta - så har man lyktes.


Om Hamren hadde klart å trylle fram noe i nærheten av den offensive gladfotballen Tuchels Chelsea har vist i år, hadde jeg gladelig tatt imot ham. Men det er ikke sånn jeg husker RBK under Hamren. Mer minimering av risiko enn fartsfylt kontringsfotball, om jeg husker det rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2021 19:20    Post subject: Reply with quote

Tuchel og Chelsea spiller fantastisk angrepsspill der gjorde han også i PSG. Han er ingen Hamren
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.06.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Hamrèn hadde noe Janne og Perry aldri har vist at de har, og det er autoritet og detaljorientering. Ingen nåde for å sluntre unna og helt ned til lunsjmenyen til brakka så skal det jages marginer.

Når det er sagt så er jeg ikke imponert av fotballfagmannen Hamrèn, synes han passer best som en klassisk manager som overlater mye av arbeidet på feltet til en hovedtrener.

Om ikke Dorsin viser seg å være typen til å ta tak i den slags, så er vi litt avhengig av en trener som også kan bygge klubb og kreve kontinuerlig forbedring av alle som jobber på brakka, Hareide gjør mye av dette, Hamrèn gjorde mye av dette, Høgmo forsåvidt også, men Høgmo som fotballfagmann er en vandrende katastrofe, iallefall i forhold til kravene som settes her, men har er ellers en intelligent og hyggelig mann som hadde flere gode idèer.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.06.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

Problemet med Hamren er at vi er helt avhengig av meget gode folk der fremme vi ikke har råd til i dag. Vi evner ikke å få tak i noen som Prica og da blir Hamren en dyr mann for rbk. Han vil ikke få til en bra offensiv struktur, men er avhengig av toppspillere der fremme.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.06.2021 23:27    Post subject: Reply with quote

Tja, tror ikke det er noe større problem for Hamren enn Hareide sånn sett, men når det er sagt så skriker jo angrepet vårt etter forsterkning. Islamovic presterer rett og slett ikke, Molins har betydelig bedre kvaliteter men er 32 år og skadeutsatt, og Sæter har et lengre skadeopphold bak seg og er fortsatt uprøvd på dette nivået. I tillegg har vi en kantspiller som egentlig er mye bedre på midtbanen, 1 unggutt som fortsatt vil variere i prestasjonene, Vecchia som langt i fra har imponert og virker å plages litt med småskader og Wiedesheim-Paul som jo forsåvidt har levert godt i forhold til målpoeng, men som ikke har vist så mye utenom akkurat de situasjonene.

Sammenlikner man kvalitet og bredde på topp med det vi har på midtbanen så er det jo en ganske drastisk forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 07.06.2021 23:52    Post subject: Reply with quote

Så du mener at ett lag med 39 mål på 30 kamper spiller god angrepsfotball? Uten å legge et altfor høyt fokus på Tuchel, så er han først og fremst kjent for den defensive organiseringen og disiplinen i gjennomføringsevnen. Uansett, så tror jeg at du med godviljen skjønte at dette aldri handlet om en sammenligning av trenerne, men av deres fokusområder.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 08.06.2021 02:03    Post subject: Reply with quote

Hadde Chelsea hatt en mere effektiv spiss enn Werner så hadde de hatt MANGE flere mål.

Et sagt så synes jeg IKKE Tuchel er prototypen på angrepspill, Han står mest for solid struktur og meget bra kontringsfotball.

Nå dominerer Chelsea mange av kampene sine også men det kommer først og fremst av at de har meget gode stoppere i lufta og Kante liggende forran. Dermed spiller motstanderne på seg mange brudd.

Jeg sier ikke Chelsea spiller kjedelig angrepsfotball, men når jeg tenker Angrepsfotball så tenker jeg førsat og fremst på Pep og ikke mindst slik Newcastle spilte under keegan.

Det var jo helt sjuke kamper på den tiden, særlig mot Liverpool men scorer man 5 kan man fint slippe inn 4 ^^

Det er jo ikke værre enn at man må ha evne og kompetanse til å se troppen i klubben man kommer til, ha en viss oversikt over hvem man kan forsterke med og skape det beste kolektivet man har utifra det.

Hamren var god på struktur og den mentale biten først og fremst. ENm meget dyktig fagmann, og han mp gjerne komme tilbake igjen ved en anledning. Sålenge vi reiser til fergeleiet og pisser på dem driter jeg nesten i hvordan vi spiller RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 08.06.2021 12:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 08.06.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Uten å legge et altfor høyt fokus på Tuchel, så er han først og fremst kjent for den defensive organiseringen og disiplinen.


Hæ? Jeg regner med at dette bare er basert på det siste halve året i Chelsea hvor han har tatt over et lag fullt av stjerner vanstyrt av den engelske Kåre Ingebrigtsen.

Om du ser på Mainz og Dortmund ser du noe av den beste angrepsfotballen de siste årene i tysk fotball. I begge klubbene ble erstattet han Klopp. I Tyskland ble han sett på som en mere possesion-orientert utgave av nettopp Klopp.

Årets Chelsea er kontringsbasert, ja. Men jeg ser på det som en pragmatisk løsning for å få resultater med et lag uten struktur.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 588, 589, 590 ... 772, 773, 774  Next
Page 589 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb