English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 451, 452, 453 ... 457, 458, 459  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 13.01.2020 20:28    Post subject: Reply with quote

Episoden fins allerede på Dplay.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henning
Legende

PostPosted: 13.01.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

Mørkere tv er det vanskelig å tenke seg.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Veteran

PostPosted: 13.01.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

Jonas Svensson var gjest igjen i #innspark (3. januar-episoden, den foreløpig siste episoden).

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.01.2020 17:15    Post subject: Reply with quote

– Det var jo skihopper jeg skulle bli. At jeg aldri ble det, er den største skuffelsen jeg bærer på. Jeg hoppet kanskje bortimot 100 meter i Rena-bakken en gang, men da gjaldt det først og fremst å overleve. Da bakkene ble større og større, og jeg hoppet kortere og kortere, måtte jeg finne et alternativ, og da ble det fotball, sier Bjørnebye.

– Vi kan vel uansett slå fast at du er den Premiere League-spilleren med det lengste skihoppet? spør Furuheim.

– Ja. Frode Kippe har hoppet lenger enn meg, han har til og med hoppet i Holmenkollen. Selv om han også var i Liverpool i en periode, fikk han aldri noen kamper i Premier League, fastslår Bjørnebye, som startet fotballkarrieren i Elverum.

(...) etter karrieren som fotballspiller var [han] assistenttrener på det norske A-landslaget under Åge Hareide og senere trener for Start.

– Men jeg er ikke noen god fotballtrener. Jeg ville heller jobbe med strategier og overordnede ting, Derfor ble jeg sportslig leder i RBK, noe jeg var i nesten fem år fram til jeg sluttet rett før jul. Det var helt udramatisk. Jeg gikk ut med en god følelse. Nå skal jeg bruke tid på å finne ut hva jeg skal gjøre framover. Kanskje blir det fotball, kanskje noe helt annet. Blir det fotball, blir det ikke i Norge. Det kan jeg ikke se for meg, sier Bjørnebye.

Les mer: Stig Inge Bjørnebye om fotballkarrieren: – Det var jo skihopper jeg skulle bli
Back to top
waterfalls
Proff

PostPosted: 15.01.2020 00:35    Post subject: Reply with quote

https://theathletic.com/1...igo-spain/ (tipper abonnement er påkrevd, kanskje mulig å få en gratis periode ved registrering).

Vadim Demidov åpner opp om hva som skjedde i MLS, hvor han nesten ikke fikk spille + litt annet om resten av karrieren.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 15.01.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Stig Inge Bjørnebye er gjest i "Heia Fotball". Koster deg 2 timer og 32 minutter.
Dette er en lang, uhøytidelig prat, så ta det for hva det er verdt, men det er allikevel verdt å trekke frem hans "analyse" av hvorfor Liverpool nå gjør det så bra. Det dreier seg om revansjelyst, sult og at de har gnisten i øynene.
Han roter seg ikke inn i noe "tomt snikksnakk" om ferdigheter, komposisjon av lag, spillestil og rollespillere med spisskompetanse, derimot full "Durek-pakke" altså, med fokus kun på ting det er vanskelig å måle, men lettere å synse pretensiøst om.

Morsomt også at han på forhånd hadde satt opp sitt drømmelag med Otto Ulseth som trener, men programlederne fintet inn Eggen. Dog noe sære kriterier for det drømmelaget.
Henning
Legende

PostPosted: 16.01.2020 06:36    Post subject: Reply with quote

0-0 for Kåre i går, fire poeng på de tre første kampene. Sparken før januar er over? Very Happy
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 16.01.2020 07:57    Post subject: Reply with quote

Vant vel de to første kampene, så det stemmer ikke helt. 7 av 12 poeng så langt. Får nok holde på ei stund, men skal nok ikke mye til før han får sparken. Kravstore fans, akkurat som oss Wink
2mas
Sjef

PostPosted: 17.01.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Former Celtic and Hibernian midfielder Liam Henderson has left Hellas Verona on loan, dropping into Serie B with Empoli for the rest of the season.

The 23-year-old has started just two games in the Italian top flight since helping Hellas win promotion.

Read more: Liam Henderson: Midfielder joins Empoli on loan from Hellas Verona
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 18.01.2020 10:31    Post subject: Reply with quote

Intervju med Bratseth i dagbladet +.

– Hvis Barcelona hadde tilbudt meg å bli sportsdirektør med solid lønn, hadde jeg svart at det er komplett uaktuelt. Komplett uaktuelt! Jeg vil bruke tida på å lese, høre på andakten, reflektere og bare kope. Hvis noen spør om jeg vil ta en kaffe og en prat, kan jeg si ja. Du verden hvor bra det er! For et privilegium!

https://www.dagbladet.no/...g/72038178

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.01.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Svensson og Midtsjø skal ha fått tilbud om nye kontrakter, men (...) på nåværende tidspunkt ønsker [de ikke] å forlenge.

– De er viktige spillere for oss, og vi jobber med å få de til å bli flere år hos oss. Men de har vært hos oss lenge og har ambisjoner om å ta neste steg, sier Max Huiberts, teknisk direktør i AZ, til Noorhollands Dagblad.

Svensson har vært i AZ Alkmaar siden januar 2017 og har kontrakt fram til sommeren 2021. Fredrik Midtsjø meldte overgang fra Rosenborg til AZ Alkmaar i august 2017 og har kontrakt til 2022.

Hvis duoen ikke vil forlenge, så skal ikke AZ være desperate etter å måtte selge Svensson og Midtsjø før kontraktene går ut.

– Vi foretrekker aldri å la noen forlate klubben uten en overgangssum, men noen spillere har en ganske stor verdi ved å stå på banen. Jeg vil virkelig se Svensson og Midtsjø spille i AZ-drakta også neste sesong, sier Huiberts.

Les mer: Skal ha takket nei til nye AZ-kontrakter

Hvem blir best til slutt? Stig Inge Bjørnebye satt på benken som 15-åring, fem år senere debuterte han på A-landslaget til Norge.

Les mer: Bjørnebye kommer til Fotballkonferansen 2020

Jan Derek Sørensen spela i Dortmund i tre sesongar frå 2000. Då hadde han allereie fått kjenne på stemninga ved å score to gonger for Rosenborg i ein meisterligakamp hausten før. Eitt av måla var mot «den gule veggen». Rosenborg vann 3-0, eit resultat som gav gjenklang i fotball-Europa.

– Det var nesten litt uverkeleg, men fantastisk moro. Det gjev ein eigen rus og ei eiga oppleving å score mål på store fotballstadion, seier Sørensen.

Les me: Bergdølmo om Haalands nye klubb: Måtte skjule seg for sinte fans

– Jeg må innrømme at de ukene som «Mesternes Mester» har vært vist har jeg fått et flashback til «gamle dager». Tidligere var det slik at når jeg reiste rundt i Norge, var det VM-kampen mot Brasil folk har vært opptatt av. Enten var det de som husket kampen selv - eller de som ikke var gamle nok til det, men som hadde fått høre om kampen. I forbindelse med jobben som sponsorsjef i Rema 1000, har jeg vært mye på håndball-EM den siste tiden - og jeg har aldri vært med på så mange selfies. Det er tydelig at det er mange barn som ser på «Mesternes Mester» og det er veldig moro, sier Vidar Riseth.

Les mer: Vidar Riseth etter tapet: - Dette fortjente jeg
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 19.01.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

Trabzonspor leder 3-0 etter en halvtime i dagens kamp. Sørloth har selvsagt scoret. Scorte 2-0 målet.

- Torgeir Børven
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Finnes det noe liste over spillere som er utviklet i RBK som spiller på toppnivå? Spillere som enten er solgt til utlandet/spiller i ES?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.01.2020 17:41    Post subject: Reply with quote

Tror det nærmeste vi kommer er "De tok steget"-tråden.

https://www.rbkweb.no/for...php?t=6665
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 19.01.2020 18:11    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Finnes det noe liste over spillere som er utviklet i RBK som spiller på toppnivå? Spillere som enten er solgt til utlandet/spiller i ES?

Lag en tråd! List opp når de var her og hvor de har vært siden, alder når de dro og statistikk over kamper, kort, mål, overgangssum osv.

Kjør!
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2020 22:28    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen startet i kveld sin første kamp for APOEL - og fikk 75 minutter på banen.

Kåre Ingebrigtsens mannskap tapte 1-0 mot Apollon Limassol i den kypriotiske cupen. Milan Jevtovic ble byttet ut etter en drøy time.

Les mer: Tapte i første kamp for ny klubb
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2020 15:58    Post subject: Reply with quote

Strand startet avskjedskampen til Kippe klokka 15.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.01.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Roar Strand (49) var spilleren i LSK-hallen med flest kamper mot Kippe. Heller ikke under noen av LSK-kjempens åtte A-landskamper var den tidligere Rosenborg-spilleren på banen med ham.

Strand forteller imidlertid at det er blitt brukt mye tid på Kippe under spillermøtene på Lerkendal.

– Han var en beryktet og fryktet mann på dødball. Han har hatt mye fokus fra oss i Rosenborg. Vi har hatt mange dueller. Frode er hard og tøff, men han har vært fair.

– Hva blir rarest, en eliteserie uten Lillestrøm eller Lillestrøm uten Frode Kippe?

– Det tror jeg er en god blanding. Lillestrøm hører hjemme i eliteserien og det er synd de rykket ned. Men Frode har gjort jobben sin i norsk fotball. Han fortjener å ta seg en pause nå.

Les mer: LSK-keeperen kunne «spolert» Kippe-festen: – Jeg ba til Gud om at jeg ikke kom til å redde den straffa
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 26.01.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Det første avsnittet vet jeg ikke om jeg skjønte... Confused
waterfalls
Proff

PostPosted: 26.01.2020 23:10    Post subject: Reply with quote

Er vel det at de aldri har spilt på samme lag, men spilt på samme bane mange ganger (altså mot hverandre).
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2020 10:55    Post subject: Reply with quote

Yann-Erik de Lanlay er ikke med Viking til treningsleir i Spania. Han følger alternativt treningsopplegg hjemme for å bygge seg opp igjen etter skader.

Og vi ønsker lykke til ...
Batty
Junior

PostPosted: 27.01.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

https://direkte.vg.no/spo...00110854c0 Bendtner og dama får egen tv-serie
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 27.01.2020 16:40    Post subject: Reply with quote

...og Bille må sitte inne i fire måneder.

https://www.dagbladet.no/...l/72073040
2mas
Sjef

PostPosted: 28.01.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

New York City FC today announced the Club has signed defender Gudmundur Thórarinsson who played for Swedish club IFK Norrköping beginning in 2017.

(...)

Thórarinsson said: “Joining New York City FC is a big decision for me in my career. I’ve only heard great things about the Club and I’m thrilled to get going and start playing football again.

“I’ve seen the way Ronny works and likes to play football, so that was a really big part of my decision. He likes to play possession football and keep the ball, which I love as well.

Read more: New York City FC Signs Defender Gudmundur Thórarinsson

Bournemouth are contemplating launching a late bid for Levski Sofia defender Hólmar Örn Eyjólfsson.

The Cherries find themselves locked in a relegation battle in the Premier League, and their defensive record of 37 goals conceded is among the poorest tallies in the entire division, so manager Eddie Howe is on the lookout for reinforcements.

Read more: Bournemouth Consider Late Bid for Iceland Defender Hólmar Örn Eyjólfsson

Som assistent er Per Joar på reise hele vinteren for å se og snakke med spillere.

– Vi deler på oppgavene, og jeg reiser mer enn Lars. I vinter skal jeg innom Skotland og England før jeg tar turen til resten av Europa og Tyrkia. Etter Mosjøturen skal jeg til Nederland og Tyskland, og støtteapparatet møtes en uke før spillerne kommer på samling fire dager før kamp, forteller Per Joar som også forteller at Norge har en liten stab i forhold til de landene de konkurrer med.

– Vi har 12-13 personer mens enkelte land har 25-30 i støtteapparatet. Lars vil ikke ha så mange. Han vil ha kontroll, og han er flink til å prioritere. Der har jeg lært en masse.

Les mer: Perry holder foredrag under Gullhanen: – Skal fortelle om min reise
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 29.01.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/nyheter...-forvarsel

Quote:
TRONDHEIM (VG) Finn Martin Hellandsjø (65) forteller at han ble skallet ned på vei hjem fra byen i Trondheim. Den tidligere Rosenborg-formannen mener at utviklingen i voldsepisoder i byen er rystende.

...

– Jeg så ikke hvor jævlig jeg så ut før jeg tittet meg i speilet morgenen etter. Da dro jeg innom Brakka på Lerkendal hvor jeg ble vasket og stelt, sier Hellandsjø.

En smått sjokkert Trygve Hernæs tok imot Hellandsjø på Brakka.

Spesielt at han drar til Brakka for å vaske seg? Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 451, 452, 453 ... 457, 458, 459  Next
Page 452 of 459

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb