English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 491, 492, 493 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 28.05.2021 08:30    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som er fordomsfull, men jeg må spørre læll: Var de to røde kortene greie?

Med historien til italiensk fotball tatt i betraktning kunne det med tanke på typen kamp høres ut som en dommer som gjorde som han hadde fått... beskjed om, men mot et lag som bare nektet å gi seg mot overmakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.05.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg kun sett målene så kan ikke si noe om de røde kortene, ser bare at det står at det første var 2 gule og det andre var direkte. Men bør nevnes at kampen ble dømt av Daniele Orsato, dommeren som dømte CL finalen i fjor. Så får vel tro alt ble gjort på rett måte.

Her er 1-1 målet på overtid: https://twitter.com/Nicks...9255058433

Johnsen tredjesist på ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.05.2021 22:02    Post subject: Reply with quote

Nu rapporterar Expressen att klubbar från MLS och tyska andraligan är intresserat av norrmannen. Nürnberg uppges haft representanter på plats under söndagens derby mot Hammarby. Ytterligare klubbar från samma liga ska ha Witry på listan över potentiella sommarförstärkningar.

Läs mera: Uppgifter: Tysk klubb intresserat av Witry

Trabonzspor forhandler både om Meling og Umut Meras - og velger den man først får i boks?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 29.05.2021 00:43    Post subject: Reply with quote

Jevtovic med scoring på AGF sitt siste straffespark i dag når de slo "norske" Aalborg på straffer etter å ha spilt 1-1 etter 90 min og 2-2 etter 120. Aalborg ledet 2-1 i ekstraomgangene til AGF utlignet på overtid.

AGF og Bjørnebye skal dermed spille ECL i sesongen som kommer.

Gersbach er også i klubben men var ikke i troppen i dag. Kun spilt 7 ligakamper etter overgangen dit for 2 sesonger siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 29.05.2021 12:25    Post subject: Reply with quote

Art Vandelay wrote:
NÃ¥ skal det nevnes at bÃ¥de Dennis van Wijk og Adnan Čustović har vært trenere for KV Oostende mellom KÃ¥re Ingebrigtsen og Alexander Blessin - men morsomt allikevel selvfølgelig.

To midlertidige trenere som ledet laget de siste åtte kampene av sesongen? Vil du påstå at det er feil å si at Hareide overtok etter Horneland også, siden Henriksen var sjef i åtte kamper mellom dem?
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 31.05.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

Perry gir ut bok

Skal visst være mest om landslaget, men kan sikkert forvente noe om rbk-tiden(e) også.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

De fleste ungersvende ville give deres højre arm for at være sammen med modellen Natasja Madsen, 24, som en overgang var kæreste med Bendtner.

Men nydelige Natasja var angiveligt ikke nok for fodboldflaben, der gik i seng med andre, mens de var sammen.

Det afslørede hun, da forholdet forliste.

– Jeg fandt ud af (efter vi var gået fra hinanden), at han havde været sammen med ikke bare én, men en hel by fuld af betagede piger. Sørgelig verden, skrev hun på sin Instagram-story efter bruddet.

Læs mere: Ekskæresterne giver Bendtner tørt på: Ussel og utro

Må ha vært her i byen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.06.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Var vell Philine Roepstorff han var sammen med da han spilte i RBK Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 01.06.2021 12:54    Post subject: Reply with quote

Han var sammen med Madsen det første året i Trondheim.
Ble sammen med Roepstorff utpå våren i 2018.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18476

PostPosted: 01.06.2021 12:58    Post subject: Reply with quote

Bendtner er egentlig en bra fyr da.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 02.06.2021 17:32    Post subject: Reply with quote

Økokrim etterforsker John Carew for grov skatteunndragelse


https://e24.no/naeringsli...Fwww.vg.no

"John Benny" bør ha en god plan om han skal komme ut av denne.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.06.2021 19:07    Post subject: Reply with quote

Greit å gjøre skikkelig research for den nye rollen vel ? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 03.06.2021 15:17    Post subject: Reply with quote

Ligger i kortene at Meling skal finne seg ny klubb i sommer etter at Nimes rykket ned. Går rykter om at Rennes skal være interessert i en overgang for 2-3 mill euro.

Har vel også blitt ryktet til Tyrkia, men vil tro han har mer lyst til å bli i Ligue 1 om det er mulig. Rennes ville jo vært spennende da de kom på 6 plass i år og som skal spille i Europa (riktignok bare ECL)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.06.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Rygterne har været massive, men nu siger han det endelig selv.

Nicklas Bendtner har nemlig spillet sin sidste kamp som professionel fodboldspiller.

Det erkender den tidligere landsholdsstjerne i programmet 'Bendtner & Philine' på Discovery+.

»Jeg savner det hver dag, men jeg er også godt klar over, at der er en slutdato i det her job,« forklarer den tidligere Arsenal-stjerne og fortsætter:

»Jeg tror, jeg skal bruge en masse tid på helt at forstå, at det egentlig er slut nu. Nu skal jeg i stedet finde noget andet at gå op i og måske finde nogle ting, som giver mig det, fodbold gav mig i alle de år.«

Læs mere: Nu siger Bendtner det: Slut med fodbold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 05.06.2021 18:01    Post subject: Reply with quote

Robin Utseth Bjørnholm-Jatta starter for Gambia mot Niger i kveld. Kampen spilles i Tyrkia.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.06.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Nu erfar Sportbladet att man kommit fram till ett par huvudkandidater: förre Djurgårdentränaren och norske förbundskaptenen Per-Mathias Högmo och Andreas Brännström, senast i Jönköpings Södra, uppges av flera källor vara de som är först i ledet.

Men ytterligare ett par än så länge okända namn finns kvar på Häckens lista, erfar Sportbladet.

Häckens ledning med sportchefen Martin Ericsson i spetsen vill träffa de aktuella kandidaterna vid flera tillfällen men just den detaljen ska ha ställt till det i samtalen med Högmo som sedan ett drygt år tillbaka är chef för norska fotbollsförbundets topptränarutbildning efter att dessförinnan varit tränare och sportchef för Fredrikstad.

Resereglerna till och från Norge i samband med pandemin gör det svårare att få till fysiska möten.

Läs mera: Högmo och Brännström hetaste namnen för Häcken

Fra mars 2017 til mars 2019 spilte [Strandberg] ingen offisielle fotballkamper. Han opererte akilleshælen seks ganger i tre ulike land. Beskjeden fra legene var etter hvert éntydig: Snipp, snapp, snute.

– Jeg var så nær ved å legge opp som det er mulig å komme.

(...)

Kontrakten med russiske Ural Jekaterinburg utløper i slutten av måneden, men det er ingen fare for at han blir arbeidsledig.

Han holder døren åpen for en forlengelse, men forteller om et rikholdig utvalg av tilbud fra ulike land.

– Jeg har flere tilbud fra Russland. Det kan hende jeg fortsetter der, men det kan hende jeg finner noe annet, sier Strandberg.

Les mer: Strandbergs største seier: − En uvirkelig følelse

Dessuten: Wermink har blitt Maldivene-assistent

Google-oversetteselse wrote:
Wermink has now become a man of the world. He may have Ommen in his passport, but the Vechtdal town has only seen the football coach sporadically in recent years. Since his departure from PEC Zwolle at the end of 2017, Wermink experienced an ice-cold adventure at the Norwegian top club Rosenborg to immerse himself in a warm Asian archipelago.

,,I am a pioneer, I want to leave something behind in the place where I work. That was the case at FC Twente before, just like at Rosenborg, where I structured the youth academy together with Rini Coolen. And now also in the Maldives. Frankly, it feels a bit like development work. Most players have the level of the first division, top amateurs, but are eager to learn."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 06.06.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Robin Utseth Bjørnholm-Jatta starter for Gambia mot Niger i kveld. Kampen spilles i Tyrkia.

Det endte med seier 2-0 og målgivende for Blink-spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2021 20:55    Post subject: Reply with quote

Etter flere måneder i Norge, reiste Trondsen tilbake til Tyrkia i februar. Han skryter av oppfølgingen fra den tyrkiske klubben som endte som nummer fire på tabellen, og dermed er kvalifisert til Europa League kommende sesong.

– Hver eneste dag ble jeg fulgt opp av en av klubbens fysioterapeuter. Han ga meg øvelser og progresjonen ble veldig bra. Trabzonspor er en veldig seriøs klubb med gode ansatte. Jeg har vært i gode hender, sier Trondsen.

Fotballspilleren forteller at han hele vegen levde i håpet om å kunne rekke noen kamper mot slutten av sesongen. Det ble ingen minutter på banen, men foran siste serierunde ble han tatt ut i troppen. Han ble sittende på benken gjennom hele kampen som endte med 2-1-seier over Genclerbirligi.

– Det var veldig gøy. Jeg følte jeg fikk belønning for alt arbeidet som var lagt ned. Selv om det ikke ble noe spilletid vitner uttaket om at jeg nærmer meg 100 prosent, og den bekreftelsen var god å få.

(...)

26-åringen skal nå være hjemme på Lillehammer fram til 27. juni. Dagen etter starter oppkjøringen med laget.

– Jeg håper først og fremst på en bedre sesong og å holde meg skadefri. I første omgang er målet å komme tilbake i god, gammel form. Jeg har troen på egne kvaliteter og vet jeg har nivået inne, så ambisjonen er å spille seg inn i start-elleveren, sier Trondsen som mener klubben bør ha ambisjoner om å klatre noen plasser på tabellen.

Les mer: Anders Trondsens første år i Tyrkia ble ikke som han håpet: – Jeg tenkte hvorfor meg

Etter 109 kamper og 15 scoringer for TIL i alle turneringer, valgte Essediri å forlate klubben til fordel for Rosenborg.

Der slo han aldri gjennom, fikk åtte kamper og endte i Lillestrøm etter kun ett år i Trondheim.

– Det er farlig å angre på ting i karrieren. Jeg hadde vært i Tromsø i fire år og følte jeg trengte større utfordringer. Da kom Rosenborg på banen og her tenkte jeg at det var en perfekt utfordring. Men konkurransen var tøffere og i ettertid burde jeg kanskje vært ett år til i TIL og kunne dratt til utlandet i stedet. Det hadde kanskje vært smartere, men det er ikke sikkert det enkleste alltid er det beste. Det er lett å være etterpåklok, men etter 2,5 år på høyt nivå der jeg hadde blitt landslagsspiller, spilt Europa League, prøve-VM med Tunisia og jeg jaktet en plass i VM-troppen, følte jeg tiden var inne for å ta et nytt steg.

Karim Essediri kom faktisk med i VM-troppen i 2006 og spilte i landets første kamp i turneringen. Han kom seg ellers aldri ut av Norge igjen og endte som sagt karrieren i Lillestrøm.

Les mer: «Livet etter TIL»: Karim angrer på én ting fra tiden i Tromsø – nå vurderer han retur til fotballen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2021 18:59    Post subject: Reply with quote

Nu kan FotbollDirekt avslöja att Häcken ser ut att välja Norges forne förbundskapten. Endast slutdetaljer anses återstå och Högmo ska vara beredd att resa till Sverige.

Läs mera: Högmo beredd att tacka ja till allsvensk comeback
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.06.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Dersom Ligaen ikke utvides til 24, slik enkelte ønsker, rykker Ankaragücü ned. Foreløpig vet han ikke hvilket nivå laget hans skal spille på når sesongen starter opp igjen.

– Jeg er jo ikke veldig interessert i å spille førstedivisjon i Tyrkia etter å ha bevist at jeg kan prestere i Süper Lig, sier Børven, som er under kontrakt ett år til med klubben.

Den inneholder en opsjon etter et visst antall kamper neste sesong.

– Og så er det en utlånsklausul som trer i kraft om nedrykket blir bekreftet. At jeg kan gå på lån til en annen klubb for en liten sum, opplyser han.

Les mer: Børven utelukker ikke retur til Norge etter nedrykket: – Et nivå jeg ikke er interessert i å spille på

Søderlund kom hjem til samboer og sin 4-årige sønn i midten av mai, etter serieavslutningen med sin tyrkiske klubb Çaykur Rizespor.

-Jeg blir nok i Mosjøen ut juni, da samboeren venter vårt andre barn helt i slutten av måneden. Oppkjøringen med Risespor starter 27. juni, men det får settes på vent for min del. Da det tross alt er viktigere ting enn fotball på gang, sier den sympatiske haugalendingen.

Les mer: Tidligere landslagsspiller på MIL-trening
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13677
Location: Namsos

PostPosted: 09.06.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Skogen har signert en 2Ã¥rs kontrakt med Feyenoord:

https://www.namdalsavisa....121-943476

– Vi starter «preseason» 19. juni, så da er det bare opp til meg selv å levere varene. Vi har nylig fått inn nye trenere og dersom jeg gjør det bra på treningsfeltet i ukene framover, er muligheten der for å bli en del av A-laget på permanent basis. Lykkes jeg ikke, blir jeg fort sendt tilbake til U21-laget eller eventuelt på utlån igjen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
trolle
Proff


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 339

PostPosted: 11.06.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Bent Sørmo solgt til Belgia og Zulte Waregem fra Kristiansund.
Sørmo har skrevet under på en treårskontrakt med Zulte Waregem.

https://live.tv2.no/direk...1201340733
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13677
Location: Namsos

PostPosted: 11.06.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

Ifølge twitter så har Besiktas tilbudt Svensson en 3års kontrakt
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

Også div. nettaviser som melder det samme, så vi tro det er noe i ryktene om forhandlinger.

Ellers:

[Adegbenro] har gjort succé sedan han köptes billigt från Rosenborg. Inför omstarten på allsvenskan står han i ensam majestät i skytteligatopp med sex gjorda mål.

– Det är klart att jag trodde på mig själv, att det skulle gå bra, men kanske inte så här bra, säger nigerianen till FD idag.

(...)

Har du hört något om andra klubbars intresse från din agent?

– Nej, vi pratar inte så mycket om det. Jag har inte tankarna någon annanstans utan jag är lycklig över att vara här i Norrköping.

Samtidigt hymlar Adegbenro inte med att han vill spela på en högre nivå.

– Självklart vill jag ta mig till de stora ligorna. Men jag har inte bråttom.

Läs mera: "Kommer inte att tvinga mig bort från IFK Norrköping"

RÃ¥nny wrote:
Skogen har signert en 2Ã¥rs kontrakt med Feyenoord:

https://www.namdalsavisa....121-943476


Gammelt nytt! Razz

2mas 19. mai wrote:
Skogen forlenget til 2023 med Feyenoord


Forresten tok Reginiussen tilfeldigvis joggetur til Lerkendal i dag. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.06.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Savner Tore Love
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 491, 492, 493 ... 537, 538, 539  Next
Page 492 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb