English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 441, 442, 443  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.09.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Tja, det kan du si. Det jeg mener er at det har blitt åpenbart at noen i og rundt klubben ikke fortalte sannheten, for det var en åpenbar mismatch mellom rapporter på at Bendtner taklet det så innmari profesjonelt (f.eks. fra Horneland og kaptein Jensen) og avgjørelsen om å innvilge ferie.

Likevel: kan du fortelle meg når og hvor jeg har ment at dette garantert ikke var noe problem? Jeg skjønner jo at jeg har blitt oppfattet som en Bendtner-forsvarer, og da er det lett å forenkle det ned til at jeg har ment at ingenting noen gang var feil med ham. Men jeg er jo ikke komplett idiot, og like klar som deg over historikken hans - min holdning var jo alltid at han burde spille på tross av sine svakheter, ikke at de ikke fantes.

Men jeg har nok vært for innstilt på å tro på rapportene om etter forholdene grei treningskultur hos dansken, og sånn sett latt tvilen komme ham til gode, fordi jeg så gjerne ønsket at den spilleren med best ferdigheter kunne fungere i laget; det ser jeg jo nå. Det sto litt verre til.
Montana
Veteran

PostPosted: 17.09.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi skal være glad for at trener og medspillere ikke kjørte en offentlig drittkasting da spørsmålene kom.
Selv om det høres utrolig gøy og givende ut å begynne å bla i gamle innlegg så tror jeg at jeg lar vær. Som du sier, du har blitt oppfattet som en (til de grader) Bendtner forsvarer.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.09.2019 15:05    Post subject: Reply with quote

Ja, da lar vi den ligge med den udokumenterte påstanden din, det er greit for meg Tommel'n opp!
Montana
Veteran

PostPosted: 17.09.2019 15:09    Post subject: Reply with quote

Det trengs på ingen måte å dokumenteres at du ikke oppfattet Bendtner som et problem. Smile
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 17.09.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til det, bortsett fra å henvise til den posten jeg nettopp skrev, der jeg forklarer dette. Mulig det var for lite fristende å bla seg oppover fem linjer, hva vet jeg. Hvis du fortsatt ikke forstår prinsippet med sett og subsett, problemer og totalvurderinger, så kan du få fortsette å se i svart/hvitt. Helt okei for meg.

Men jeg kan kaste litt ved på bålet, så du kan lene deg tilbake i trygghet på ditt eget verdensbilde:

Jeg synes ikke Bendtner totalt sett har vært et problem for Rosenborg. Jeg synes først og fremst han var en forspilt ressurs, en mulighet til å heve nivået på troppen med sitt taktisk/tekniske nivå, noe som dessverre ikke ble støttet opp av det øvrige arbeidet til klubben i perioden. Så, når klubben forsøkte å løse de underliggende problemene med fysisk trening, ble Bendtner et problem, fordi han verken passet til Hornelands filosofi eller har det i seg å være profesjonell i motgang.

Det virkelig store spørsmålet der er hvorfor ikke klubben greide å kvitte seg med ham i vinter, for begge de faktorene var ytterst forutsigbare, og desto mer forutsigbare må de ha vært innad nå når fasiten også utad er i hånd. Hvis motivasjonsproblemet strekker seg enda lenger tilbake, som enkelte nok vil hevde, hvorfor ble han ikke solgt 'billig' allerede sommer 2018?

Det er sikkert fristende å legge hele skylda på enkeltspilleren her, og klappe seg selv på skulderen for hardnakket skepsis (med et halvt pauseår, for de fleste), men det er ikke videre fruktbart med tanke på hva klubben har eller burde ha lært av dette.
Montana
Veteran

PostPosted: 17.09.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Du gjør jo et hederlig forsøk på å være den balanserte i Bendtner-diskusjonen nå i ettertid. Det ser bare litt dumt ut når du konsekvent og hardnakket forsvarte han mens jeg og andre belyste Bendtner problemet. Det er fair å utvikle meningen sin itakt med tiden, ikke noe problem med det, men da kan du jo bare si du tok feil. Jeg mener ikke at alle som bommer på noe er pliktet til å innrømme det, men spesifikt i ditt tilfelle så hadde det kanskje passet seg. Ellers begynner jo dette å bli et kjempe uinteressant tema da sagaen heldigvis fikk sin slutt. Jeg sier meg iallefall veldig ferdig med det.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 18.09.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Zarathustra hadde vært stolt over resoneringen din. Rett og feil, ond og god. Ingen nyanser i det hele tatt.
Montana
Veteran

PostPosted: 18.09.2019 16:15    Post subject: Reply with quote

Heheh den er god! Jeg prøvde å komme på en feedback å gi deg i retur men greide ikke å komme på noen gang hvor du hadde skrevet noe med mening Smile
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 18.09.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Du gjør jo et hederlig forsøk på å være den balanserte i Bendtner-diskusjonen nå i ettertid. Det ser bare litt dumt ut når du konsekvent og hardnakket forsvarte han mens jeg og andre belyste Bendtner problemet.

Hvis man har et balansert syn så er det vel naturlig å imøtegå kritikk med kritisk blikk for å nyansere debatten.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 19.09.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...n-kontrakt

Klar tale fra Tettey. Fint at han er tydelig og bevisst på dette med motivasjon osv.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 19.09.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Svensson med direkte rødt kort på stillingen 1-0 til AZ borte mot Partizan. Skal visstnok være snakk om en bakerste mann situasjon utifra det jeg ser skrives på Twitter.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.09.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

La merke til at Midtsjø ikke var i troppen til kampen. Skada?
trøndergutten
Proff

PostPosted: 19.09.2019 21:48    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke vglive tar helt feil, så starter Midtsjø kampen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.09.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Kanskje appen min lyver til meg. Står ikke oppført der. Stoler nok mer på VGLive enn Forza.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.09.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

UEFA bekrefter at Midtsjø spiller. Tommel'n opp!

Det ser forresten ut som om Strandberg aldri fant seg ny klubb i sommer. Merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 21.09.2019 16:48    Post subject: Reply with quote

Herr Skjelbred, im Training feiern Sie jedes Ihrer Tore ausgiebig, absolvieren zusätzlich Torschussübungen. Können Sie sich noch an Ihren letzten Treffer im Spiel erinnern?

Das ist schon lange her. Zu Hause gegen Wolfsburg, glaube ich, wir haben 1:2 verloren, ich habe das 1:0 oder 1:1 geschossen.

Das war im Februar 2014, in Ihrer ersten Saison für Hertha. Ist also fünfeinhalb Jahre her.

Ich bin ein defensiver Spieler, ich räume meistens ab und spiele die Bälle weiter. Und ich bin kein Usain Bolt, muss ich ehrlich sagen, meine Stärke ist sicher nicht, den Ball zu erobern, über den ganzen Platz zu rennen und dann vorne zu verwerten. Die Jungs lachen manchmal, aber ich sage ihnen immer: Wenn ich im Sechzehner bin - und das ist nicht oft - dann bin ich gefährlich.

(...)

Sie werden kommenden Sommer 33, Ihr Vertrag läuft aus. Das könnte Ihr letztes Jahr in Berlin sein. Genießen Sie es trotz allem?

Klar, ich genieße jeden Tag. Ich war neun Jahre in der Bundesliga, habe viele Spieler und Menschen kennengelernt. Eine überragende Erfahrung, persönlich, fußballerisch sowieso. Ich habe einen tollen Job, kann mit jüngeren Leuten arbeiten, und auch mit älteren. Das ist eine Energie, die man nicht überall bekommt.

Nach der Karriere wollen Sie nach Trondheim zurück?

Mein Ziel ist es, irgendwann zurück nach Norwegen zu gehen, aber ich weiß nicht wann. Körperlich fühle ich mich gut, ich kann immer noch viel laufen, habe keine Verletzungsprobleme (klopft auf Tisch). Wenn das so weitergeht, kann ich auch noch weiter auf höherem Niveau spielen.

Mehr lesen: Paderborn - ein Aufrtrag für Herthas Feuerwehrmann Skjelbred

In jeder Saison gibt es Phasen, in denen es nicht läuft. Man trainiert gut, hat ein gutes Gefühl, aber im Spiel klappt einfach nicht viel. Aber es herrscht keine Hektik bei uns. Aus der Situation kommen wir nur mit harter Arbeit und dem Vertrauen in unsere Stärken, unser Spiel und unser System. Wir müssen daran glauben, dass wir das Schiff gemeinsam drehen. Wir haben eine viel zu hohe Qualität in der Mannschaft, um da unten zu stehen.

Mehr lesen: "Bis zum Schluss zerreißen"

Tilbake fra start mot Paderborn og Hertha leder 2-1.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 21.09.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

weiß nicht wann Sad
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.09.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

La merke til det. Men har en mistanke om at han ikke ønsker å si offentlig at det blir siste sesongen i Berlin.

Eldste ungen har allerede begynt på skole på Lade?
Back to top
suruk
Rutinert

PostPosted: 21.09.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

Ja, kjerringa og ungene har flytta hjem
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.09.2019 21:26    Post subject: Reply with quote

Han var ordinarie i Nordsjälland när de blev danska mästare, han var ordinarie i Rosenborg när de blev norska mästare, har har flera cuptitlar, han var Danmarks supersub under EM 2012. Han har varit van vid att spela, och avgöra, stora matcher.

33-åringen Tobias Mikkelsen ville dock testa någon annan liga när han kom tillbaka efter en svår tid i Australien. Hans familj, inklusive hans fru som är läkare, bor i Danmark och de behövde hitta en social situation som fungerade. Helsingborgs IF passade.

- Jag hade lite alternativ, men jag var kräsen. Jag bor över på andra sidan (utanför Helsingör) och ville inte bo för långt ifrån min familj då jag har tre barn. Det här var det klart bästa alternativet.

Les mer: Dansk joker vill återuppväckas i HIF: "Fått ut mycket av karriären – men inte slut än"

Förväntningarna är höga på MFF-talangen Tim Prica, son till den före detta landslagsanfallaren Rade Prica. 17-åringen själv ser sin nära relation till sin pappa som en stor styrka.

– Min pappa var en grym fotbollsspelare och jag försöker gå i hans fotspår, men ska också försöka bli ännu bättre. Min pappa stöttar mig till hundra procent, säger Tim Prica till Sportbladet.

Läs mera: Tim Prica om sin pappa: ”Den relationen har vi - inga hard feelings”
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 01.10.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

Kan det PCS sier i ukens podcast til Rasmus&Saga tolkes på noen annen måte enn at han kommer hjem når kontrakten utløper?

Ville han ikke sagt det om han selv tenkte å forlenge I Hertha?

Jeg tolker det slik og ønsker han velkommen hjem neste sommer/vår Smile

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.10.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Personlig tolker jeg spesielt det siste svaret hans ganske klart på at han ser for seg å være i Hertha fram til sommeren 2021. Han går jo ganske langt i å bekrefte at han mener det går greit å være to år unna ungene på Lade.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.10.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Tidligere fotballagent Knut Høibraaten, forfatter av boka Fotballagenten, hevdet i en live podcast for Pyro og Pivo at det meste han har tjent på en enkelovergang i agenthonorar var på Jahmir Hyka til Rosenborg.

RBK spurte visstnok hva han ønsket betalt for jobben, Høibraaten svarte med 1 mill NOK og fikk betalt. Lurer på hva klubben betalte for ordentlige overganger på den tiden?!
2mas
Sjef

PostPosted: 06.10.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Bendtner startet derbyet, som Brøndby vant 3-1 i ettermiddag:

I ungdomsårene spillede han i Tårnby Boldklub og KB, inden han som 16-årig tog springet til England og London-klubben Arsenal. Men trods et hav af klubskifter har FCK altid betydet noget helt særligt for Bendtner.

Det blev også tydeligt, da han ankom til den norske storklub Rosenborg. Her blev han holdkammerat med ingen ringere end Brøndby-drengen Mike Jensen.

»Hvis vi havde mulighed for det og sov på hotelværelse sammen, så sad Mike og jeg altid og gassede med hinanden, mens vi så FCK-Brøndby på skærmen. Der er så mange sjove og gode momenter,« fortæller han.

Læs mere: FCK-drengen Bendtner: Sådan er mit forhold til Brøndby

Koncentration er så stor, at Bendtner har valgt at inddrage alt, hvad der hedder fridage, selvom Superliga-klubberne inden længe går på landskampspause.

»Jeg har besluttet mig for ikke at rejse eller gøre noget andet og i stedet være her og træne ekstra på de fridage, der nu må blive, for hele tiden at være på toppen. Når pausen er overstået, så vil jeg være 100 procent, hvor jeg skal være i forhold til de andre,« fortæller han selvsikkert.

Læs mere: Bendtners nye liv: 'Jeg skulle nå det hele på den halve tid'

Det har været småt med landskampe de seneste år for Nicklas Bendtner, der kæmper for at finde en flig af fordoms styrke i FC København.

Intet tyder lige nu på, at det står til at ændre sig for angriberen, der står noteret for 30 scoringer i 81 landskampe, men man skal aldrig sige aldrig, lyder det fra Åge Hareide.

- Nej, vi kan aldrig udelukke nogen som helst i fodbold. Men det er svært at afgøre noget nu. Det er for tidligt, siger Åge Hareide til bold.dk og tilføjer:

- Altså nu må vi se. Han har haft nogle indhop for FCK, så jeg tror ikke, at jeg kan udtale mig om Nicklas Bendtner fremtid nu.

Læs mere: Hareide om Bendtner: Nu må vi se

PS! I sistnevnte artikkel ligger det inne et innslag fra dansk Kanal 6 før Malmö - FCK der Per Jørgensen(!) er intervjuet og titulert "tidligere daglig leder i Rosenborg".
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Hammarby kan vara på väg att göra en värvning från MLS. Enligt FotbollDirekts uppgifter finns konkret intresse för LA Galaxys vänsterback Jørgen Skjelvik.

(...)

- Jag vet om hans situation, men samtidigt ska man komma ihåg att vi har all kvalitet som vi behöver i vår trupp gällande försvarsspelare. I dagens trupp vet vi dock inte riktigt vad som händer i vinter, säger Jesper Jansson till FotbollDirekt och fortsätter:

- Vi har en tät dialog med LA Galaxy men det är mest generellt kring många olika frågor, inte bara om spelare.

Läs mera: AVSLÖJAR: Bajen i kontakt med LA Galaxy - kan agera med back
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 441, 442, 443  Next
Page 442 of 443

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb