English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Konradsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

- Han er nå i rehabilitering. Det har gått veldig bra. Han kjenner ingen smerter, men han har ennå ikke begynt å trene med ball. Om 1,5-2 måneder er han tilbake, opplyser lege Reidar Due til Adresseavisen.

Les mer: Konradsen ute til mars

I mitt hode betyr det at han er opptil én måned bak skjema, som var tre måneder fra 5. november ...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.01.2020 14:24    Post subject: Reply with quote

Ja, reagerte selv på det der. Kan være at han har fått tilbakefall på noe under opptreninga, ikke vet jeg. Synes han så pigg ut på videoen RBK la ut i går, så kan fort være at han er tilbake tidligere, men senest 1,5-2 mnd.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

I ei bisetning i morra hevder Adressa at Dinamo Zagreb viste ny interesse for Konradsen i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.01.2020 22:15    Post subject: Reply with quote

Får håpe interessen vedvarer. Da er det bare å selge, spør du meg.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 15.01.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

Enig. Han viste høyt toppnivå under CL-kvaliken, men har vært altfor variabel eller skadeplaget. Hvis vi får en grei sum for ham så er det bare å selge. Vi trenger en indreløper, ikke en Pepita-kjeks.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

– Det ser bra ut, jeg er i rute etter skjema, sier Konradsen til Nidaros.

Nordlendingen ventes tilbake i spill i midten av februar.

Les mer: Her kan RBK-profilens Marbella-opphold ha blitt ødelagt

Altså litt bedre prognose lell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Schwabe:

- Målet er at han skal delta for fullt med laget om tre uker, og være aktuell for kamp i månedsskiftet februar/mars.

Les mer: Usikkert når Lundemo er tilbake
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

- Det ble omtrent som planlagt, så ting har gått etter planen. Vi har vært nøye og fått gjort ting skikkelig. Det føles ganske greit, kommenterer Konradsen.

- Hvordan er kroppen i øyeblikket?

- Det viktigste er at jeg er kvitt smertene, som jeg hadde i fjor. Den fysiske formen er på vei oppover, og det vil hjelpe å begynne å spille kamper. For det er selvfølgelig en del å gå på. Men det er fortsatt tid fram til seriestart.

Les mer: - En annen verden

- Vi har ganske god tid i oppkjøringen i år før alvoret starter, så vi har tatt oss litt ekstra god tid for å være sikker på at opptreningen er blitt gjort ordentlig. Alt er bygd opp og sitter som det skal i beina. Nå gleder jeg med til å ta på drakten igjen. Dette har jeg sett frem til, det skal bli en god følelse etter å ha stått lenge i opptrening, sier Konradsen.

Les mer: - Dette har jeg sett frem til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

Røper hemmeligheten bak dødballsuksessen: – Jeg har gått litt under radaren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.05.2020 16:18    Post subject: Reply with quote

Håper ikke Horneland velger Konradsen som ny kaptein. Da betyr det at han er nærmest garantert en plass på midtbanen. Når Skjelbred er tilbake, så skal vel Konradsen slite med å holde Zachariassen, Trondsen og Tagset ute av laget. Reginiussen og Hansen er vel garantert i elleveren dersom de er skadefrie!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.05.2020 08:22    Post subject: Reply with quote

Hansen må vel være en shoe-in som ny kaptein forutsatt at a) han selv vil og b) Horneland ikke har noen motforestillinger mot keeper som kaptein.

Selv om Konradsen er en veldig typisk Horneland-spiller, så tror jeg også at han har et litt for tynt grep om plassen sin til at han blir prioritert som kaptein. Zachariassen skal åpenbart spille, det er tydelig, og Horneland har vel beint ut sagt at Trondsen skal satses på. Tagseth er nok utfordrer, men har jo startet alle kampene. Konradsen blir neppe kaptein, men han er nok storfavoritt som visekaptein.

Hvis ikke det blir Hansen, så synes jeg det lukter Hovland som kaptein, faktisk. Jeg tror vi vil se Tore/Hovland satset på fra start, mens Valsvik må finne seg i å avlaste Tore. Men så er jo spørsmålet hvor lenge man skal lukke øynene for blunderne hans, og håpe at alt blir bedre. Jeg synes jo vi ofte så sterkere ut med Even på benken en del høstkamper.

Sjansen er dermed relativt stor for at Skjelbred overtar for fullt neste år, og kanskje har bindet en del kamper allerede høsten 2020.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 08.06.2020 22:41    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som at skadene Konradsen pådrar seg skal ta noen ende. Rosenborg skriver på sine hjemmesider at han er uaktuell til kampen mot Kristiansund, men forhåpentligvis ikke langt unna etter den kampen. Håper han kommer seg fort, for vi trenger alle mann alle i de kommende ukene/månedene.

Da blir nok midtbanekonstellasjonen slik; Tagseth-Lundemo-Zachariassen. Eneste positive er vel at vi har en solid, fremadstormende unggutt i Tagseth, som kan gjøre en god jobb i kampene fremover.

https://www.rbk.no/nyhete...riestarten
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.07.2020 23:01    Post subject: Reply with quote

– Jeg fikk en liten strekk i leggen uka før seriestart, og vi fikk positive svar på bildene, så vi håpet at den skulle være i orden to uker senere i kampen mot Bodø/Glimt, sier Konradsen og fortsetter:

– Men dagen før kampen slo jeg strekkskaden litt opp igjen, og da røk den kampen i tillegg til tre nye uker på sidelinjen.

(...)

– Det kjennes bra nå. Jeg har vært med en del på spillsekvensene, men ikke 100 prosent og med store mål. Det er bare for å være på den sikre siden med tanke på at vi brente oss sist, så nå skal det være sikkert, sier han og smiler.

Les mer: RBK-profilen har vært frustrert på tribunen i lang tid: – Det er det absolutt verste

Midtbanespilleren la seg under kniven etter 3-3-kampen mot Strømsgodset i november i fjor og var tilbake på banen i treningskamp mot Odd i februar. Men en leggskade har sørget for at Konradsen har mistet de syv første serierundene.

Nå er 30-åringen (bursdag lørdag) endelig klar til å bidra på banen.

Les mer: - Jeg gleder meg til å kunne bidra

Til lykke med jubileet!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 22:19    Post subject: Reply with quote

Anders Konradsen har bare spilt 87 obligatoriske minutter siden forrige bortekamp mot Strømsgodset.

- Det har vært et kjedelig år så langt. Nå gleder jeg meg til å være med og bidra for fullt utover høsten. Forhåpentligvis blir det masse kamper fram til seint før jul, sier Konradsen til rbkweb.no.

- Hvordan går det med kroppen?

- Det går fint. Det er framgang. Jeg har fått trent godt et par uker, og det er selvfølgelig veldig deilig.

Les mer: - Et kjedelig år
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 12.09.2020 07:32    Post subject: Reply with quote

Vi bør prøve å kvitte oss med han, garantert høy lønn, vi har andre yngre og bedre alternativer (Zacharriassen) og han er lite tilgjengelig på grunn av skader. Pengene vi bruker på han bør forsøkes omdisponeres slik at de gir oss mer valuta på banen og et større oppe-side potensial med tanke på fremtidig spillersalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 12.09.2020 09:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk at Hareide kan finne på å omskolere Konradsen til midtstopper, i alle fall om det kommer inn en midtbanespiller til. Han har bra tempo, duellstyrke, og ikke minst bra teknikk til å være midtstopper. Atpåtil scorer han en del mål på offensiv dødball, noe vi ikke har vært bortskjemt med i de senere år.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2021 20:31    Post subject: Reply with quote

– Alt handler om å bli skikkelig godt rustet til å bidra på banen igjen. For Rosenborg. Så vil ting antakelig skje i løpet av året, som en konsekvens av hvordan det går på banen. Men jeg har koblet vekk alt annet enn mitt ukentlige treningsprogram, sier han.

Det samme gjelder all prat om eventuelt andre klubber. Konradsen er også av typen som ikke vil vite noe som helst før ting er veldig konkret.

Og sier i samme åndedrag at han trives godt i Trondheim.

– Tenker du noe på at kontrakten din snart går ut?

- Ett år er for så vidt lang tid i fotball-sammenheng. Men vi trives i Trondheim og i RBK, så jeg kommer jo tilbake til det jeg svarer på alle spørsmålene her: At det eneste fokuset mitt er å bli godt nok rustet til å spille kamper.

Les mer: RBK-profilen snart kontraktsløs: Utelukker RBK-exit i vinter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.03.2021 00:20    Post subject: Reply with quote

I fjor mistet han hele oppkjøringen på grunn av skade. Det skulle ikke skje i år. Og først for noen få dager siden var Konradsen tilbake på feltet.

Fredag fikk han også spille de første 45 av totalt 75 internkampminutter.

(...)

- Jeg har fått jobbet masse med grunntrening i vinter, jobbet fysisk med muskler, jobbet med kondisjonen og restartet hele systemet. Det har vært bra, og nå blir det litt steg for steg og bli vant til å springe rundt på en fotballbane igjen, sier han.

Les mer: Han har tilbragt hele vinteren borte fra lagkompisene. Fredag var Konradsen endelig tilbake

Se også Intervju på Youtube.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2021 19:07    Post subject: Reply with quote

Konradsen har fått en del minutter i de siste internkampene, men trener fremdeles ikke fotball hver eneste dag. Onsdag trente ingen rosenborgere fotball, da de spilte padel i Kotenghallen på Tiller.

– Jeg føler det fremdeles er en del å gå på formmessig. Vi er i en tilvenningsfase der vi tar en del hensyn og står over en økt her og der, der jeg i stedet er på gymmet. Enn så lenge har vi god tid til sesongstart. Vi satser på at formen er tipp topp til da, sier Konradsen.

– Kroppen føles som den skal være på full treningskapasitet. Så gjør vi litt tilpassing på treningsprogrammet underveis. Det er ikke så langt unna, forhåpentligvis, fortsetter han.

Les mer: Stråler etter den tunge tiden: – Dette gir meg energi og livsglede
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2021 16:33    Post subject: Reply with quote

De satte de i gang omfattende testing, både på Konradsen og Pål-André Helland (nå Lillestrøm), for å finne ut av hvor de skulle starte.

- De ble testet grundig på sykehuset. Vi var gjennom ulike styrketester, spesielt styrken i beina. Og hos Konradsen oppdaget vi at det var ganske stor forskjell mellom styrken i høyre og venstre bein. Det kan være litt forskjell, men dette var langt over normalen, og kan forårsake nye skader, sier Wisløff.

Han mener årsaken er at Konradsen har «kompensert» for andre skader over tid.

- Han har ubevisst belastet kroppen feil, for å spare den foten som har vært utsatt for skade. Men da har det jo etter hvert kommet nye smeller, illustrerer Wisløff.

Les mer: RBK-profilen ble satt på «verksted». Der gjorde de et spesielt funn
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.04.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Kompensert for andre skader altså. Feilbelastning. Det hørtes ut som noe ingen av de andre fysioterapeutene som har vært innom noen gang kan ha tenkt eller foreslått.

Sorry, men det er jo Hellands kort og lang fot om igjen. Halmstrå over alt, og ingen vet om det overhodet fins noen nål i den høystakken som endevendes.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.04.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

Prisen for inkompetanse er høy. Nok en gang ser vi inkompetansen i klubben. Overraskende? Nei, men for mange er det vel det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.04.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Det er jo noget spesielt om (deler av) det medisinske teamet som gjorde Statsgaard om fra fotballinvalid til en av de beste stoppere vi noen gang har hatt ved å endre belastning noen år etter reverserer prosessen og heller skaper fotballinvalider grunnet feilbelastning. Hva skjedde, liksom?

Det blir meget interessant å følge Helland i LSK fremover; om han nå plutselig har vesentlig færre skadeavbrekk er det en bekreftelse på at noen burde gått tidligere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 04.04.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

Skulle til å nevne det. Hva skjedde med den delen av det medisinske teamet som lærte Stadsgaard å løpe på nytt? Lucky shot?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 05.04.2021 19:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Kompensert for andre skader altså. Feilbelastning. Det hørtes ut som noe ingen av de andre fysioterapeutene som har vært innom noen gang kan ha tenkt eller foreslått.


Sannsynligvis har han gått for mye på krykker hvor den ene foten ikke er belastet og trent som den andre.

Helt fantastisk at vi har et medisinsk team som ikke har vurdert isokinetiske styrketest tidligere. Altså en muskeltest som tester muskelstyrke for quadriceps og hamstrings isolert. Blir totalt fastspent sittende i en stol og det eneste man får rørt er beina opp og ned. Tester quadricepsstyrken opp, og tester hamstringstyrken ned. Skal ta i alt man har, fortest mulig, i x-antall repetisjoner. En fot om gangen, naturligvis.

En slik test finner umiddelbart ut om styrkeforskjellene i beina og om de er innen for 6% avvik (husker ikke om 6% forskjell er riktig i henhold til anbefalingen - tok et ca. tall).

Jeg mener oppriktig at en slik test bør være obligatorisk for alle spillere før sesongstart som et skadeforebyggende element. Man tester også om man har blitt sterkere og mer eksplosiv i beina. Spesielt ved sesongoppkjøring bør en slik test være aktuell.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 35, 36, 37  Next
Page 32 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb