English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.06.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Flyttet innleggene hit, da det ikke passer å diskutere Holm i "Hvor er de nå?", ettersom han aldri har vært her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 09.06.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

Akademiet er altså ikke "her"?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.06.2021 19:50    Post subject: Reply with quote

Diskusjonen pågikk altså i Hvor er de nå? og ikke her. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 09.06.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Akademiet er altså ikke "her"?


I den grad artikkelen er interessant å diskutere, må det vel først å fremst være i forhold til klubbens arbeid med egne talenter...

Det er ikke så veldig mange som går hardt ut mot tidligere klubb, som faktisk ender opp med å slå gjennom på høyt nivå. Kan være et tegn på at de mangler et par knepp på profesjonalitetsbryteren.... Men VG fikk seg vel noen ekstra klikk, og kanskje et par nye pluss-abb i tillegg...
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 09.06.2021 20:10    Post subject: Reply with quote

Er vel ingen tvil om at det er en større forventning til at RBK skal ta gull , og dermed et større jag etter resultat sett i mot VIF som har ligget på 6-10 plass de siste årene. De har råd til å tenke mer utvikling av spillere.
Er ikke 5-6 av spillerne i startelleveren til VIF egenutviklede spillere ? og nesten like mange på benken ?
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 09.06.2021 20:55    Post subject: Reply with quote

Det er altså 1 måned siden han sa følgende:

- Rosenborg var klubben min. Jeg gikk på masse hjemmekamper. Jeg har alltid likt Rosenborg.

- Er det klubben i ditt hjerte?

- Jaja.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 09.06.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Når Holm nå har tatt valget så vil han selvsagt bruke alle argumenter som han klarer å hoste opp for å forsvare valget sitt. Det tar seg dårlig ut å si "Jeg tenkte meg grundig om og hørte på råd fra agent og foreldrene mine - og nå ser jeg at jeg gjorde en kjempetabbe". Det er få tenåringer som innrømmer sliktnoe.

Han synes nok også at han har en fin treningshverdag og at han blir "satset på". Så jeg tror nok han oppriktig synes han har gjort et godt valg.

Men... Argumentasjonen hans holder ikke synes jeg. At RBK ikke "satser" på unge spillere er ikke riktig. Som andre her har skrevet - både Ceïde og Tagseth får bra med spilletid til tross for at de viser juniortakter og ikke akkurat har slått til helt ennå. Men de får prøve seg igjen og igjen - så det blir nok bra. Serbecic, Reitan og Holse er også gode eksempler på sine måter synes jeg. Reitan og Serbecic har blitt lånt ut og utviklet seg på den måten. Holse har fått bra med spilletid. Så har tilfeldighetene gjort at vi har fått igjen en del godt voksne spillere på midtbanen akkurat nå. Når Henriksen, Skjelbred og Tettey banker på døra må man nesten si "ja takk". Derfor - for en midtbanespiller som Holm så er det gjerne greit å gå til Vålerenga nå. Men det er litt tilfeldig at det er slik akkurat nå.

Og hvordan står det til med spilletid for Holm i årets Eliteserie? Foreløpig er det 0 (ja, null) minutter... Det er akkurat like mye som alle de andre 16, 17 og 18-åringene i Vålerenga, bortsett fra den ene 18-åringen som riktignok har fått 1 (ja, ett) innhopp på 5 (ja, fem) minutter så langt. Vi får håpe at treningene hos Vålerenga er skikkelig gode da - slik at de unge spillerne får utviklet seg godt - for de får ikke lov til å prøve seg i kamper.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 09.06.2021 21:10    Post subject: Reply with quote

På generelt grunnlag er det lurt å styre unna alle artikler som inneholder følgende ord:

-tar oppgjør med
-refser
-snakker ut om
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 09.06.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Og hvordan står det til med spilletid for Holm i årets Eliteserie? Foreløpig er det 0 (ja, null) minutter... Det er akkurat like mye som alle de andre 16, 17 og 18-åringene i Vålerenga, bortsett fra den ene 18-åringen som riktignok har fått 1 (ja, ett) innhopp på 5 (ja, fem) minutter så langt. Vi får håpe at treningene hos Vålerenga er skikkelig gode da - slik at de unge spillerne får utviklet seg godt - for de får ikke lov til å prøve seg i kamper.[/quote]

Holm har vært ute frem til nå etter en menisk operasjon. Får telle spilleminutter når han er kampklar.
Tror at journalister er ganske flinke til å vinkle slike intervjuer dit de ønsker jamfør det han uttalte for en god måned siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 09.06.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at Holm ikke har spilt i år er at han har vært langtidsskadet.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.06.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

Helt fair å kritisere Rosenborg sin "satsing" på unge spillere. Hadde heller ikke valgt RBK om jeg sto i en posisjon til å velge andre klubber hvor veien til spilletid er kortere. I RBK bruker man heller Søderlund på topp enn en ung Sørloth. Heller Konradsen på midten enn MT Johnsen. Og langt oftere Hovland/Tore/Valsvik/Holmar foran Serbecic/Rasmussen om man skal dra strikken enda lengre.

Trist å se Hjelde gjøre det sterkt i Skottland og ligne en kommende landslagsstopper, D. Johnsen rykke opp til Serie A og Holm løpe (skadet) rundt i amatørklubben VIF. Får håpe vi er i gang med en endring nå.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 09.06.2021 22:28    Post subject: Reply with quote

Talentarbeidet vårt og satsingen på de er en ting for seg selv, men når en unggutt krever å få beholde avtalen sin med Nike - så sier det seg selv at ting ble som de ble.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.06.2021 23:38    Post subject: Reply with quote

Det er vel blitt avkreftet.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.06.2021 07:16    Post subject: Reply with quote

smogli wrote:
På generelt grunnlag er det lurt å styre unna alle artikler som inneholder følgende ord:

-tar oppgjør med
-refser
-snakker ut om


- vekker oppsikt
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 10.06.2021 07:32    Post subject: Reply with quote

Åkke som- Holm skulle vært RBK spiller. Kan jeg skylde på Bjørnebye her også?
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 10.06.2021 07:38    Post subject: Reply with quote

Apropos talentarbeid.
Salmarakademiet møtte Kolstad junior i går. 0-8 i favør Kolstad. Mulig RBK sendte et ungt lag, men resultatet er uansett ikke greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 10.06.2021 08:58    Post subject: Reply with quote

Enig med Harceïde, bra at Holm tar opp dette, synes han har gode poenger. Skjønner godt at talenter velger bort oss til fordel for mindre norske klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.06.2021 09:22    Post subject: Reply with quote

Synes det der blir for enkelt. Ja det kreves mer av talenter i RBK, fordi man spiller med et helt annet press og helt andre forventninger enn andre lag i ligaen. Da er det også naturlig at trenerne som er her prioriterer å beholde jobben først. De valgene som er tatt er også tatt av trenerne som til enhver tid har vært her, ikke av klubben som sådan. Det blir ganske håpløst om styret eller sportsdirektør begynner å legge føringer for treneren om at den og den spilleren må du bruke så så mye.

Like fullt er RBK laget som har produsert flest landslagsspillere de siste 10 årene, så det er vel ikke så jævla krise som enkelte liker å prøve å få det til å se ut som. Sørloth var en feilvurdering, helt klart, men samtidig kan man ikke gi kontraktsfestede lovnader om spilletid til spillere. Presterer de godt nok får de spille (som f.eks Tagseth og Ceide nå). Johnsen-brødrene har vel strengt tatt ikke vist så mye som gjør at man, uten å ha vært på treningene daglig, kan påstå hardnakket at var feil. At folk trekker slutningen om at det var håpløst fordi MT Johnsen gjorde et par kurrante innhopp i en sesongoppkjøring blir tynt i mine øyne.

Problemet vårt ligger primært i at vi har gjort så mange tullete treneransettelser etter 2002.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 10.06.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig med Harceïde, bra at Holm tar opp dette, synes han har gode poenger. Skjønner godt at talenter velger bort oss til fordel for mindre norske klubber.


Ja, det er greit at han tar opp dette, men han virker ikke spesielt smart med uttalelsene sine. Vi får nå se hvem som når lengst av Tagseth og Holm. Kan ikke si at jeg har lagt merke til han på banen så langt, men han har vært i avisa mange ganger for å pisse på Rosenborg.


Last edited by Hedning on 10.06.2021 09:41; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 10.06.2021 09:38    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Diskusjonen pågikk altså i Hvor er de nå? og ikke her. Smile


Ja jeg vet, stusset bare over at du mener Holm aldri har vært i Rosenborg. Jeg mener de som har vært i akademiet har vært i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 10.06.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig med Harceïde, bra at Holm tar opp dette, synes han har gode poenger. Skjønner godt at talenter velger bort oss til fordel for mindre norske klubber.

Han står jo fritt til å ha sine meninger, men akkurat denne historien har flere sider - for å si det mildt. Du kommer ikke til Rosenborg som nykonfirmert og krever plass i A-stallen, samtidig som du skal ha friheten til en på amatørkontrakt ved å kunne dra på "prøvespill" og treningsopphold til klubber i utlandet som måtte ønske det. På toppen av det hele krevde han å beholde en skoavtale han hadde med Nike, noe selv ikke våre største stjerner får lov til.

Dette kombinert med at agent Tore Pedersen er bestekompis med Ronny Deila gjorde at RBK i praksis aldri ga Holm et tilbud. Etter en kjapp forventningsavklaring var det tydelig at de sto milevis fra hverandre.

Det er jo forøvrig litt kostelig at han for noen uker siden presterte å si at han gjerne ville avslutte karrieren i Rosenborg, bør han nå slakter Rosenborg for å hente lokale spillere som avslutter karrieren sin her. Forskjellen på Tettey og Holm er jo at Tettey allerede har gitt oss titalls millioner og mange positive opplevelser, mens Holm (og far) selv aldri har gjort noe annet enn å slenge drit. Håper aldri jeg ser han her i RBK-drakt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 10.06.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Mulig han har noen poenger. Vet ikke hvordan akademiet drives, men det bør være såpass attraktivt at det tiltrekker seg de største talentene i Trøndelag, og helst i hele landet. Jeg synes også kritikken mot innkjøpspolitikken til RBK er legitim. På en annen side kan det hende vedkommende er voldsomt oppskrytt. Noe som ikke uten videre undergraver argumentene hans, men det er ganske mange fotballspillere som har høyere tanker om seg selv enn det som er realistisk.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.06.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Vel talt Hedon !!!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 10.06.2021 11:00    Post subject: Reply with quote

Enig med Spartacus. Jeg tenker at Holm kan være en håpløs fyr med en elendig sak på egne vegne og at VIF ikke har så bra akademi eller track-record de heller, samtidig som han har et poeng med at innkjøpspolitikken vår gjør det vanskelig å slå gjennom her. Og det poenget står seg selv om man mener at veien frem må være lenger hos oss enn andre steder.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 10.06.2021 11:01    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Henning wrote:
Enig med Harceïde, bra at Holm tar opp dette, synes han har gode poenger. Skjønner godt at talenter velger bort oss til fordel for mindre norske klubber.

Han står jo fritt til å ha sine meninger, men akkurat denne historien har flere sider - for å si det mildt. Du kommer ikke til Rosenborg som nykonfirmert og krever plass i A-stallen, samtidig som du skal ha friheten til en på amatørkontrakt ved å kunne dra på "prøvespill" og treningsopphold til klubber i utlandet som måtte ønske det. På toppen av det hele krevde han å beholde en skoavtale han hadde med Nike, noe selv ikke våre største stjerner får lov til.

Dette kombinert med at agent Tore Pedersen er bestekompis med Ronny Deila gjorde at RBK i praksis aldri ga Holm et tilbud. Etter en kjapp forventningsavklaring var det tydelig at de sto milevis fra hverandre.

Det er jo forøvrig litt kostelig at han for noen uker siden presterte å si at han gjerne ville avslutte karrieren i Rosenborg, bør han nå slakter Rosenborg for å hente lokale spillere som avslutter karrieren sin her. Forskjellen på Tettey og Holm er jo at Tettey allerede har gitt oss titalls millioner og mange positive opplevelser, mens Holm (og far) selv aldri har gjort noe annet enn å slenge drit. Håper aldri jeg ser han her i RBK-drakt!


Påstandene du kommer med her har jo blitt tilbakevist flere ganger. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte har behov for å trekke de frem igjen.
Var fast i A-stallen til Ranheim som spilte i Eliteserien den gangen, Ble tilbydt fast plass i A-stallen til VIF samtidig som RBK tilbød en plass på G-16 laget sitt. Sponsoravtalen var også avklart.
Utfordringen til RBK lå kanskje i at RBK ikke hadde hovedtrener på den tiden og var redd for å gjøre avtaler de ikke kunne holde.
Enig i at det blir pussig å uttale at han kunne tenkt seg å avslutte i RBK for så og kritisere at RBK henter gamle spillere på bekostning av unge talenter.
Men nå er det faktisk det RBK gjør og som ungt talent som kanskje skal velge ny klubb, må jo dette være med i vurderingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 74, 75, 76  Next
Page 57 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb