English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 20.06.2021 20:00    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg er i ferd med å bli i tvil om det er riktig å forlenge. Kan like gjerne ta 9 mnd med "prosess" og Rambo/Geir Hansen/Whatever frem til Gaute Helstrup eller noe tar over. Hareide har snart vært her i ett år, byttet ut halve troppen, men vi er fortsatt like dårlig som under Horneland.


Jeg er ikke lenger i tvil, få det bort. 9 mnd med håp om at vi kan få noe bedre er bedre enn mer av geriatrien til Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.06.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Har du lyst på Perry 3.0 som rykker ned med rbk i 2024?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3338
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Han sitter altså å ser på et lag som ikke skjønner hva de skal gjøre, en dysfunksjonell og så lite dynamisk midtbane som jeg ikke kan huske å ha sett før i RBK, motspillere glir gjennom som varmt smør og forsvaret rygger inn i egen 16-meter. Strø på med direkte svake prestasjoner fra bl.a. Ciljan, Dino og Hoff, og forklar hvorfor det ikke gjøres noen grep før det har gått 70 minutter!
Dette går ikke, Åge
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Åge må bevise før kontrakten forlenges. Utsett den praten til etter sesongen og kartlegg ev. Erstattere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7424
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.06.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Like greit å la Hareide fortsette, ellers ender vi vel sikkert opp met Keiko eller Ullsokk
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 20.06.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ganger skal vi sitte å se på at en trener får forlenget kontrakten, uten at treneren har levert og leverer?

Hvem i all verden var det som stemte for at Koteng skulle få fortsette som styreleder?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Like greit å la Hareide fortsette, ellers ender vi vel sikkert opp met Keiko eller Ullsokk


Nå har jo Trond Henriksen vist mer fremgang på de månedene han fikk holde på enn det Hareide og Horneland har fått til da, så tror faktisk selv Keiko hadde vært et steg i riktig retning. Han ville i allefall ikke startet med 7 forsvarsspillere hjemme mot Sarpsborg (og likevel gi bort ufattelige muligheter).


Last edited by Sløvsekken on 20.06.2021 21:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 20.06.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

skremmende å se tilstanden på klubben, men nesten enda mer skummelt å la styret finne ny trener.
hvis Hamren i det hele tatt er ett alternativ så må hele styret kjeppjages. da er det nok!


Last edited by henrifei on 20.06.2021 21:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7424
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.06.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
skremmende å se tilstanden på klubben, men nesten enda skummelt å la styret finne ny trener.


Aller mest skummelt å lese i kommentarfeltene på Adressa, VG og NRK, nærmer seg vel et tosifra antall innlegg med krav om Ingebrigtsen-comeback(!)...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.06.2021 21:08    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Hvor mange ganger skal vi sitte å se på at en trener får forlenget kontrakten, uten at treneren har levert og leverer?

Hvem i all verden var det som stemte for at Koteng skulle få fortsette som styreleder?


De fantastiske medlemmene av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 20.06.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Ser faktisk null framgang fra Horneland.
Ha i minne at RBK har et vesentlig bedre mannskap nå, enn hva tilfelle var under Horneland.

Jeg er sjokkert over hvor dårlige vi har vært. Vi var bra mot Molde, det er det.. utover det har vi faktisk vært heldige som har fått med oss såpass til poeng.

Jada jeg husket vi tok Viking. Skal ha for den da..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Ser faktisk null framgang fra Horneland.
Ha i minne at RBK har et vesentlig bedre mannskap nå, enn hva tilfelle var under Horneland.


Har vi egentlig det ?
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 20.06.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

Eee ja..
Vi har fått inn flere spillere ..
Jeg mener vi definitivt har et bedre mannskap nå, enn under Horneland.. null tvil der..

Meling er vel kun den som kunne hevet oss fra Horneland sitt lag.. mener fast og bestemt at det er Hareide sin feil at han ikke får mer ut av de han har til rådighet.. hvorfor bruker han ikke Paul mer? I stedet tviholder han på Dino.. fatter det ikke
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Både Bendtner og Søderlund var 3 divisjoner over Islamovic. Adegbenro bedre enn Vecchia (og de har omtrent samme antall sykedager). Helland/Akintola produserte mer sluttprodukt enn Ceide. Jensen klart bedre enn Hoff/Skjelbred. De har vært på Lundemo-nivå så langt.

Reginiussen vs Holmar/Serbecic er jevnt, Hedenstad vs Reitan er jevnt. Meling klart bedre enn svenskene.

Vi h ar større navn nå, men at stallen anno 2021 er så voldsomt mye bedre enn 2019-årgangen er jeg ikke så sikker på når man ser på prestasjonene og ikke navnene.

Og etter 9 serierunder står vi da altså med færre poeng enn i katastrofesesongen 2020 (14 mot 15 den gang)
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er overrasket over hvordan laget ser ut og presterer. Jeg hadde trodd vi ville sett litt sånn svensk 442 aktiv ut. Nå ser vi ut som ingenting egentlig. Det virker som null struktur og planløst. Vi løper ikke i rom og vi spiller ikke i rom. Vi kontrer ikke og vi dominere ikke. Vi spiller ikke i medløp og vi har ingen samtidig bevegelse foran ballfører. Vi har en spiss uten fart og teknikk og smartness. Vi har en midtbane som ikke henger sammen og som virrer rundt opp og ned uten struktur og samhandling. Vi skaper ikke overtall noen steder da spillerene løper bort fra eller ikke inn i overtallet.
Jeg forstår ikke hvordan det er mulig at vi ser ut slik vi gjør etter snart 1 år med Hareide og mange spillerkjøp.
Vi har kun 1 1/2 spiller som er litt målfarlig. Resten dyttet bare ballen videre uten å løpe fremover.

Null rytme på lag flyttingene og totalt ufarlig i angrep. Dette er bare trist for alle
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 20.06.2021 22:52    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Både Bendtner og Søderlund var 3 divisjoner over Islamovic. Adegbenro bedre enn Vecchia (og de har omtrent samme antall sykedager). Helland/Akintola produserte mer sluttprodukt enn Ceide. Jensen klart bedre enn Hoff/Skjelbred. De har vært på Lundemo-nivå så langt.

Reginiussen vs Holmar/Serbecic er jevnt, Hedenstad vs Reitan er jevnt. Meling klart bedre enn svenskene.

Vi h ar større navn nå, men at stallen anno 2021 er så voldsomt mye bedre enn 2019-årgangen er jeg ikke så sikker på når man ser på prestasjonene og ikke navnene.

Og etter 9 serierunder står vi da altså med færre poeng enn i katastrofesesongen 2020 (14 mot 15 den gang)


Det hører vel med til historien at de som har dratt, er blitt mer eller mindre kastet ut av klubben fordi Hareide ikke ville ha de.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 20.06.2021 22:58    Post subject: Reply with quote

Jeg forventet kjedelig fotball, men greit med poeng under Hareide. Traff på én av to. Vi må tilbake til Perry 1 for å finne en trener med dårligere poengsnitt?
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 20.06.2021 23:06    Post subject: Reply with quote

Styret tør ikke å røre Hareide, så ingenting skjer der før han går av selv.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1867

PostPosted: 20.06.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Troppen trenger mer disiplin og samspill, er bare nesten.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 23:11    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Åge sa de riktige tingene da han kom til klubben, men i likhet med tiden i Viking og på landslaget har han begynt å ytre veldig mye rart og ulogisk ut når motgangen begynte å melde seg med den rekordlange tapsrekka i fjor høst.

Sitatrekka er etter hvert begynt å bli fryktelig lang. En av de siste eksemplene jeg har bitt meg merke i var i gårsdagens Adressa, der han uttaler at han frykter at Henriksens skade kan ødelegge gulldrømmen.

Makan til defaitistisk holdning! En ting er om han faktisk tror på det selv, men han skal da vel ikke overføre en sånn defensiv tapermentalitet til spillertroppen. Eggen og Drillo m.fl. var flinke til å presisere i intervjuer at de ikke prater om spillere de ikke har tilgjengelige - og de var flinke til å fremsnakke egne muligheter, og få troppen til å tro at det "umulige" var mulig.

Det Åge driver med er jo det motsatte. Kunstgress er skummelt, ingen kamper er enkle, motstanderne er sterke og vi må sette våre beste spillere i uvante posisjoner for å demme opp for Espen Ruud et. al.

Postulatene i klubben er bl.a. offensiv og angrepsvillig - det Åge kommuniserer (og viser på banen) - er det stikk motsatte.

Tilbake til Markus Henriksen: Ã…ge sier at han holdt landslagsklasse da han ble skadet, og hele grunnspillet gikk gjennom ham.
Det er jo snedig at Åge inntil uka før seriestart insisterte på at Markus skulle spille midtstopper i år (uten forutgående trening på nettopp det), mens når serien startet ble det i stedet sentral midt med begrunnelsen Pers skade.
markus fikk en hel kamp, på det jevne borte mot et dominerende Vålerenga, og en halvtime hjemme mot Viking - der langskuddet til Markus som gikk i mål var kampens første sjanse.

At Åge da bruker denne tross alt begrensede innsatsen til Markus som et påskudd til nærmest å si offentlig at gullet er tapt - bra timet rett foran dagens hjemmekamp mot Sarpsborg, gir meg inntrykk av at Hareide er i ferd med å miste det helt. Han tror tydeligvis ikke på sitt eget prosjekt, og det virker for oss utenforstående som at han er lagets verste fiende med hensyn til å senke skuldre og få inn vinnerkultur i de typene som er i og er hentet inn til klubben. Som knapt nok har vunnet noen trofeer noen av dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

Hareide er nok ganske rådvill nå og usikker på om dette kan bli noe bra. Det letteste er å gå til koteng, slik han gjorde, og spørre om penger til å kjøpe seg ut av problemene.
I Både RBK og Malmø kom han til og fikk et lag med kanon spillere.
Det samme i Danmark. Helsingborg likså. Er det de gode spillerene som kamuflerer at Hareide ikke er noen stor trener?.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2021 23:27    Post subject: Reply with quote

Ja, det er et betimelig spørsmål. Hvor dyktig er Åge akkurat nå? Har han noe annet enn presspill? Hva skjer hvis ikke presspillet vinner kampen alene?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 23:31    Post subject: Reply with quote

Med unntak av den flotte rekka uten tap i Danmark, har han vel ikke imponert helt vilt utover de totalt fire seriegullene der han, som det sies over her, i stor grad kom til dekket bord.

Det er vel mer relevant for RBK-supportere i dagens tilstand å se på hvordan Åge taklet motgang i f.eks. Brøndby, Malmø, Viking, det norske landslaget...
For nå er det en Hareide som er presset, sur, lei, resignert som vi har som kaptein på skuta. Som for en halvtime siden fikk publisert dagens "klumme" i BT, om hvordan han ville ha satt opp det danske laget mot Russland:

https://www.bt.dk/em/hare...od-rusland

Fokus...
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår at man ikke alene kan organisere seg til defensiv trygghet men også er avhengig av gode spillere... Men vi er så uorganiserte til tider at selv Ikke van dyke eller cannevaro ville sett god ut hos oss.
Press spill er viktig men likeviktig hva du gjør som lag når vi vinner ballen.
Jeg har til gode å se samtidig bevegelser hvor spill på andre og også tredje bevegehe kan benyttes. Vi spiller opp, lett å lese, på en stående kant eventuelt på en høy ventende back, isolert alene.
Har dere noen gang i år sett en kant og back og indreløper i tett samarbeid rettvendt ?? Ikke jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.06.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

En teori som slo meg her om dagen: Ã…ge er en pragmatisk taktiker. Men er det kanskje kun det han er?

Han har vist seg å ha gode planer i kamper mot lag som har klare nøkkelfaktorer, som å sette Ciljan på Eikrem og Zachariassen på Ruud. Er det en stjernespiss som skal må nøytraliseres eller en pasningsfot som må begrenses går det som regel ganske bra.

Problemet er når vi møter lag uten disse klare eneren, eller eventuelt bruker trekk vi ikke er forberedt på. Anonyme og litt kjedelige lag sliter vi voldsomt mot, ref Brann, Sandefjord, Godset og Sarpsborg, for eksempel.

Åge har tilsynelatende ingen egen plan som går ut på annet enn å svare på motstanders plan. Vi er dønn avhengige av individuelle prestasjoner offensivt, og med Zach ute, Molins på benken, samt Holse og Ceide med en dårlig dag, får vi virkelig ikke til noen ting. Ciljan er dritgod når han får være frimerke på en strateg, men rådvill og usynlig (som resten) når det ikke er forelagt konkrete oppgaver. Dino skal spille alt, men hverken han eller Åge synes å ane hva han faktisk skal gjøre utpå der. Backene er kun sporadisk med opp i helhjertede situasjoner, og er ofte fraværende både i forsvar og angrep. Lista er lang.

Jeg sliter voldsomt med å se hva planen til Åge er. Å prøve, men ikke lykkes er greit nok, i hvert fall i en periode, men jeg evner ikke å se hva vi faktisk prøver på. Vi skaper forsvinnende lite offensivt og er lekk defensivt, og fortjener faktisk å tape brorparten av kampene vi spiller, selv mot antatt svak motstand. Alle ser ganske gode ut mot oss. Bortsett fra Viking, da, som er det avviket jeg håpet heller dagens kam skulle være, men prestasjonen mot Sarpsborg har jo langt på vei blitt regelen for oss.

Vi legger ned en elendig jobb, spiller på skremmende svak motstand selvtillit, og ryker ut av potensiell gullkamp mot bunnlag. Dette holder ikke, og jeg har kommet dit at jeg synes herr Hareide burde holde ord; om det ikke er vesentlig bedre i løpet av et år - med det utgangspunktet - er det bare å finne på noe annet. At vi er hjelpeløse og avhengig av flaks mot bunnlag over tid er rett og slett ikke akseptabelt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 95, 96, 97  Next
Page 59 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb