English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Medisinsk støtteapparat
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 08.02.2020 22:25    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke om historien om hvordan Pål André Helland på egenhånd har klart å holde seg skadefri i et og et halvt år egentlig har noe å gjøre med sportslig (medisinsk, fysisk) støtteapparat, men han gjetter muligens like godt eller bedre enn de som skal være vår ypperste fagkompetanse på kjeks?
Quote:
– Jeg begynte å høre på en annen ekspert enn jeg har gjort tidligere, sier Helland.

– Hvem da?

– Han heter Pål André Helland. Jeg har begynt å høre på hans indre stemme i stedet for å høre på alle andre mener jeg skal gjøre. Jeg gjør det jeg føler jeg må og har lyst til og det funker, sier hemnværingen.

– Hvilke råd?

– Nei, kun det jeg mener jeg skal gjøre. Så gir jeg faen i alle andre. Det har fungert greit. Ofte har jeg fått program som har fortalt meg ting jeg må gjøre, at jeg må trene mindre eller det og det. Da har jeg ofte sittet med en følelse om at det ikke stemmer, men jeg har gjort det siden det tross alt er program laget av eksperter. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal høre på meg selv, sier Helland.

Mer i Nidaros, 10 uker for 10 kroner, røverkjøp: "Da den siste smellen kom, bestemte Helland seg for å lytte til én person. Nå nærmer han seg storslag"

SÃ¥ kommer det som er gratis. Ikke fra Nidaros.
Er vi kommet dit hen, også i et RBK i den postfaktuelle verden, at man kan bytte ut råd fra "sportslig støtteapparat" med synsing fra en selvmedisinerende kjeks, eller styre etter et tilfeldig terningkast, og av og til vil det tilfeldigvis kunne gå bedre?

Da kan vi jo risikere å klare å gjette/flakse oss til skadereduksjon, ytelsesforbedring og gull. Tro om det utløser bonuser i støtteapparatet?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.02.2020 18:51    Post subject: Reply with quote

Mtp den svake økonomien i klubben må jeg si at det er veldig overraskende å se at vi tar oss råd til å ha en osteopat på lønningslisten til Salmarakademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Tuggen
Senior


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 127
Location: Trondheim

PostPosted: 11.02.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

To osteopater faktisk. Både Ole Næss og Kim André Brandtzæg. Pinlig av klubben å favne om uvitenskapelig kvakksalveri (som osteopati virkelig er).
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 12.02.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Det er håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 12.02.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Er vi sikre på at de får lønn? Tidligere juniorspillere som muligens får litt arbeid på CVen etter endt studie?
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 12.02.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Due ble i desember ansatt på heltid.


Er dette barnelegen Reidar Due, eller en med samme navn?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.02.2020 20:18    Post subject: Reply with quote

Ja, han har (delvis) permisjon fra Ahus: Sykehusene mangler barneleger som har kompetanse på vold mot barn

Forresten er det Levanger-lege Raymond Brønn som har vært vikar de to siste kampene - samt mot Linz i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TottoD
Proff


Joined: 06 Aug 2011
Posts: 365

PostPosted: 21.10.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Hørte rykter om at deler av den medisinke apparatet har fått sparken. Noen som har hørt noe om dette?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.10.2020 11:48    Post subject: Reply with quote

Håper det er avdelingen for lyske i såfall...
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 21.10.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Evt hele seksjon for hofteregionsskavanker
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 21.10.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per det er alternativ medisin-gjengen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Ryktet herved forsterket?

Stilling ledig som Fysioterapeut

rbk.no wrote:
Fra 2021 blir det forandringer i det medisinske teamet, og vi søker nå en faglig dyktig fysioterapeut med god kompetanse innen idrettsmedisin.

Vi kan tilby en utfordrende, spennende og krevende arbeidshverdag. Som del av det medisinske teamet vil hovedoppgaven være å sørge for at vi har friske og skadefri spillere, samt at spillerne får optimal oppfølging når skader oppstår. Dette innebærer diagnostisering, behandling og rehabilitering både i treningsstudio og på felt. Du vil få bidra med din godfotkompetanse i et spennende prestasjonsmiljø. Du vil få muligheten til å utvikle deg både faglig og personlig. Lønn etter avtale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 05.11.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Setter en 10'er på at Reginiussen får jobben.
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.11.2020 17:16    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor står ikke Schwaabe som kontaktperson på utlysningen. Er han av de som er på vei ut?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2020 20:06    Post subject: Reply with quote

Godt observert! Tenkte ikke over denne detaljen før du påpekte det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2020 20:09    Post subject: Reply with quote

Ren erstating for Eirik Nordtvedt eller utvidelse av fysio-teamet?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 30.12.2020 20:53    Post subject: Reply with quote

Schwaabe gir seg etter 12 år
https://www.adressa.no/sp...teren-klar
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 30.12.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

"Schwabes kontrakt går ut ved nyttår, og slik Adresseavisen forstår er avgangen udramatisk: Han er godt etablert med familie i Malvik, og én av årsakene skal blant annet handle om stor helgebelastning gjennom mange år i fotballen, både i Vålerenga og i Trondheim.

Arve Næss Kjøsnes skal nemlig inn i RBKs team fra nyttår. Hans kontrakt med Ranheim går også ut, og nå blir han ansvarlig fysioterapeut i RBK."
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.12.2020 21:28    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne informasjonen.

Lykke til til begge to, i hvert fall.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 30.12.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Har ingen forutsetning for å mene noe om dette, men Schwabe ble jo genierklært her inne i sine første år i klubben. Genistatusen har vel falt i takt med at skadeproblemene har blitt mer omfattende de senere årene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

Kjøsnes har drevet privatklinikk på Lade de siste 14 årene, men har i tillegg hatt engasjement på siden i både Ranheim og Norges Fotballforbund. De siste 13 årene i Ranheim og de siste åtte årene som fysio på ulike aldersbestemte landslag fra G15 til U21. Kjøsnes er videreutdannet i ortopedisk fysioterapi.

(...)

Fysioterapeut Ole Næss tar steget fra SalMar Akademiet og opp til A-laget og blir en del av det medisinske teamet.

Les mer: Her er RBKs nye fysio

Ser ikke lenger Eirik Nordtvedt i oversikten, så regner med at han også er ferdig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2021 20:35    Post subject: Reply with quote

De siste 14 årene har Næss Kjøsnes drevet privatklinikk på Lade sammen med to gode kompiser. Nå har han sagt fra seg eierskapet til klinikken.

– Det er vanskelig å si det fra seg. Vi har vært helprivat og hatt fulle lister. Det er litt skummelt, sier han.

Nå ser han fram til en ny og spennende hverdag i Rosenborg. Spesielt det å jobbe under Åge Hareide er noe Næss Kjøsnes ser fram til.

– Jeg gleder meg veldig til å komme i gang. Guttene kommer ikke før 18. januar, men jeg var innom i går og hentet litt diverse. Jeg gleder meg også veldig til å lære av Åge, for han er stor i norsk fotball. Det er med en viss ærefrykt man går inn i det, sier Næss Kjøsnes.

Les mer: Ga bort livsverket for å jobbe i RBK: – Det er med en viss ærefrykt man går inn i det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2021 22:48    Post subject: Reply with quote

Selv om Næss Kjøsnes har lagt igjen litt av sjela si i Ranheim etter et langt samarbeid, har han som de fleste unggutter og -jenter i Trøndelag vokst opp med Rosenborg som lokomotiv i norsk fotball.

– Jeg er jo nærmest vokst opp i Klokkesvingen. Så det er litt med ærefrykt jeg tar fatt på denne jobben. Men førsteinntrykket på innsiden av klubben er godt, og jeg gleder meg voldsomt til å komme skikkelig i gang.

– Men hva er din hovedoppgave i RBK?

– Jeg skal jobbe med skadde spillere samt samarbeide med trenerne og resten av de fysiske teamet med tanke på skadeforebygging. Nå er det så mange gode hoder på Lerkendal og Brakka, så dette ser meget lovende ut. Stemningen er god, og jeg og resten gleder oss til å komme i gang for alvor.

Selv om Næss Kjøsnes har vært tett på fotballen i mange år på et høyt nivå, har han ingen meritter å slå i bordet med som fotballspiller selv.

– Jeg var langrennsløper. Men jeg har vunnet Skandia Cup en gang. Men det er smått med store prestasjoner på fotballbanen, ja. Det var først da jeg kom med nålene og begynte å knekke på spillerne at jeg fikk plass på laget.

Les mer: Ny jobb i RBK: – Jeg gleder meg veldig. Jeg er jo nærmest vokst opp i Klokkesvingen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

Heksedoktoren wrote:
Det var først da jeg kom med nålene og begynte å knekke på spillerne at jeg fikk plass på laget.


Jammen bra at vi har enda litt flere til å komme med nåler og knekke litt på folk. Utmerket supplement til de som ofrer geiter og høns, de som rekrutterer hjelp fra spøkelser og ånder, og spesialskredderen som skreddersyr folierte drakter til bruk i bortekamper nær 5G-master.

Ikke rart vi har nærmest perfekt skadehistorikk i laget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 07.01.2021 15:15    Post subject: Reply with quote

Det med å knekke på folk er det mye hold i, hvis man kan faget.

Bla.a bruker AC Milan en norsk "knekker" som har fått mange av skadelista der nede.

https://www.nettavisen.no...3424064589
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 5 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb