English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tysk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 82, 83, 84  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 14.09.2008 01:12    Post subject: Reply with quote

Jeg så på kampen mellom Borussia Dortmund og Schalke 04 idag (SportN). Svært dramatisk kamp hvor Schalke 04 ledet hele 3-0 på bortebane. Kampen inneholdt 6 gule og 2 røde kort!
Meget seerverdig kamp og mye dramatikk, stor fart og aggressivitet var et par av stikkordene.

Kampen endte tilslutt 3-3 hvor innbytter og comeback-kid (langvarig skade) Alexander Frei var ganske avgjørende. Han gjorde to mål og hadde en assist.

Kampen var uforståelig aggressiv fra Schalke 04 sin side som ledet komfortabelt 3-0, men det ble som sagt en morsom kamp.
80.000 gale tyskere og høy stemning. Tommel'n opp!
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 20.09.2008 16:01    Post subject: Reply with quote

Bayern München - Werder Bremen 1-5 etter 70 minutter. På SportN akkurat nå. Vår venn Prödl er selvsagt på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

I kväll utmanas den tyska jätten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 17.02.2009 20:16    Post subject: Reply with quote

http://www.guardian.co.uk...in-schalke

Noen som dro en litt mer avansert spøk enn Attach og Hedon. Noen hacka websiden til Schalke og skrev en nyhet som at Kuryani var sparket!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.02.2009 20:23    Post subject: Reply with quote

Pøh, det kan ikke sammenlignes. Cool

"You may well laugh, but really, it's a very cruel, heartless joke. Imagine, say, you're an Arsenal fan and you read that Arsène Wenger has bought a decent centre-back on the Gunners' website, only for the news to be revealed as a prank. It's just not right to trample all over people's hopes and aspirations in that underhand manner."
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 17.03.2009 19:00    Post subject: Reply with quote

To måneder igjen av seriespillet nå, og fortsatt relativt åpent hvem som stikker av med trofeet i det som har vært en veldig merkelig sesong.
Bayern har sjanglet, Hoffenheim sjokkerte oss i første halvdel av sesongen, mens vrakgodset Andryi Voronin fra Liverpool bøtter innpå med mål for Hertha Berlin som svært overraskende leder serien. Samtidig har antatte medaljekandidater som Stuttgart, Dortmund og Schalke gang på gang vist manglende evne til å vinne flere kamper på rad.

Skal vi ta en poll på hvem som blir seriemester?

Hertha Berlin, Bayern Munchen, Wolfsburg, Hamburg og Hoffenheim er de fem øverste og det skiller seks poeng mellom disse når alle har spilt 24 av 34 kamper. Stuttgart er hele ti poeng bak serielederen så det skal mye til.

Jeg tror Hertha fint kan klare andreplassen, men at arsenalet av klassespillere og rutine som Bayern Munchen er i besittelse av, til slutt vil bli avgjørende.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 26.04.2009 15:57    Post subject: Reply with quote

Stuttgart slo Eintracht Frankfurt med 2-0 i går, og har meldt seg på for fullt med en imponerende seiersrekke og en Mario Gomez i knallform. Bayern tapte, og dermed er det tre lag på 54 poeng. Wolfsburg topper med 57 poeng og en kamp mindre spilt, men det ligger an til en fantastisk spennende sesongavslutning i Bundesliga.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Forumsjef
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 2116

PostPosted: 26.04.2009 16:07    Post subject: Reply with quote

De er gode til å takle i Tyskland:

http://www.youtube.com/wa...rsO_YHOeIM

Konge.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 26.04.2009 22:53    Post subject: Reply with quote

Morsom scoring ja!

Tenkte å ta med en artig anekdote om den gamle storkeeperen Oliver Kahn som jeg leste i boka "Sieg" av Aune/Schau.

Dette er ikke ordrett, men Kahn stilte opp på et veldedighetsarrangement til inntekt for et barnesykehus. Barna skulle ha straffekonk og sykehuset skulle få en betydelig sum med euro fra Bayern München for hver ball som gikk i mål. Kahn reddet alle straffene.

"Sjarmerende" type.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2009 14:13    Post subject: Reply with quote

Klinsmann skal vistnok ha fått sparken i Bayern München etter helgens tap mot Schalke 04. Det ryktes at Jupp Henyckes er erstatteren. Ikke merkelig igrunn med det elendige resultatene Bayern München har prestert i forhold resursene og spillerstallen.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 16:06    Post subject: Reply with quote

Nei, det utvalget spillere Klinsi har hatt til rådighet skulle tilsi en langt bedre prestasjon i hjemlig serie ja. Det er enda noen få serierunder igjen og Bayern har sammen med fire andre klubber reell sjanse på seriegull, så det er ikke så merkelig at sparkingen kommer nå.

Om Jupp Heynckes er riktig mann stiller jeg meg tvilende til, men at dette byttet kan ha en kortvarig positiv effekt som gjør at Bayern girer om og tar gullet, ser jeg på som svært sannsynlig.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8280

PostPosted: 27.04.2009 17:44    Post subject: Reply with quote

Jupp er rutinert og hele BM har vel vært lei Klinsi i lengre tid nå. Et fornuftig trenerbytte vil jeg anta.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 28.04.2009 13:26    Post subject: Reply with quote

Dette trenger ikke å være det dummeste valget som ny trener for Bayern hvis Luca Toni får det som han vil.



Luca Toni vil ha Mancini til Bayern
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 06.05.2009 13:01    Post subject: Reply with quote

Magath til Schalke

Virker som en utrolig merkelig overgang. Noen som har en god forklaring?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6496
Location: Trd

PostPosted: 06.05.2009 13:09    Post subject: Reply with quote

Penger, penger, penger. Hamrén gikk jo på lik linje fra det beste laget i Danmark, til en daværende middelhavsfarer i norge. Penger og langsiktige ambisjoner er vel grunnen til at Magath bytter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Egne penger i alle fall. Folkevogn AS sprøyter enorme penger inn i Wolfsburg. Budsjettet denne sesongen er visst på €60M, og Schalke ligger nok ikke så langt foran.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 06.05.2009 13:17    Post subject: Reply with quote

Muligens jeg har feil inntrykk ,men har ikke Wolfsburg VW i ryggen og i prinsippet er temmelig så rike. Schalke 04 er en tradisjonrik klubb og muligens også større. Det er temmelig stor forskjell i status på AAB og RBK og ikke bare økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6496
Location: Trd

PostPosted: 06.05.2009 13:23    Post subject: Reply with quote

Egne penger jeg tenkte på ja. Var ikke klar over at VW var så stor bidragsyter i Wolfsburg. Men i mine øyne, så er vel Schalke 04 en større klubb enn wolfsburg. Har langt mer toppklubb-assosiasjoner med de enn hva tilfellet er med Wolfsburg hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 06.05.2009 13:27    Post subject: Reply with quote

Schalke har vel selv noen gunstige avtaler med Gazprom selv hvis jeg ikke husker helt feil. Når det gjelder Tysk fotball generellt så er den etter min mening i klar fremarsj og kan være i ferd med å dunke ut Italia som en av det 3 store ligaene. To lag i semifinalene av UEFA cupene er f.eks et veldig godt omen og jeg så Hamburg mot Manchester City og at dem gjekk videre var helt fortjent. Jeg så også Werder Bremen rundspille Ac Milan i Milano. Bayern München kom et godt stykke på vei i CL og ble til slutt stoppet av et fantastisk Barcelona lag. Europeisk suksess for det tyske lagene tyder på at nivået har hevet seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 06.05.2009 17:06    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg vet ikke hva som er verst av folkevogn-penger og Gazproms blodpenger.
_________________
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 07.05.2009 16:49    Post subject: Reply with quote

Begge delene er like horete.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 07.05.2009 16:51    Post subject: Reply with quote

Personlig syns jeg Wolfgang Wolf skulle fått en ubrytelig livtidskontrakt med Wolfburg i stedet for spraken, koblingen Wolfgang Wolf/Wolfsburg/Volkswagen var jo overlegen.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaBs
Junior


Joined: 21 Oct 2007
Posts: 22

PostPosted: 07.05.2009 17:11    Post subject: Reply with quote

Var på Westfallenstadion å så på BVB - HSV får snart 2 uker siden. Deilig å oppleve stemningen. Kampen endte med 2-0 seier til BVB, og min favoritt endte som banens beste(sahin). Var der også får 2 og et halvt år siden, men må si at BVB er på full gang mot å nå gamle høyder! har nå 6 kamper på rad med seier, og kjemper for en UEFA plass til høsten! Very Happy
synes det er synd at Viasat4 ikke sender Bundesligan lenger, men det finnes heldigvis en del nettløsninger for å så kampene;)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 07.05.2009 19:28    Post subject: Reply with quote

Bundesligaen kommer vel på Eurosport neste år mener jeg å ha lest ,men det er en heltysk godbit i Uefa cupen på Viasat Sport om 10 minutter mellom Hamburg - Werder Bremen, Hamburg leder 1 - 0 etter første kamp borte og er store favoritter ,men jeg har sett Werder Bremen rundspille Ac Milan på San Siro i år så det er langt ifra umulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6496
Location: Trd

PostPosted: 12.05.2009 21:52    Post subject: Reply with quote

Dortmund ble hektet av for godt i gullkampen i en rekordjevn bundesliga i kveld. Tap 3-0 for serieleder Wolfsburg.
Code:

Wolfsburg            63
Bayern Munchen       63
Herta Berlin         62
Stuttgart            58
Dortmund             55



Stuttgart én kamp mindre spilt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 82, 83, 84  Next
Page 2 of 84

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb