English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page 1, 2, 3 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 12:50    Post subject: Reply with quote

RBK skal hjelpe Ranheim Idea
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 12:52    Post subject: Reply with quote

Det gikk som vi ventet, men ingen sammenslåing altså.

Tror faktisk de kan klare målet ved å rykke opp til førstedivisjon allerede i 2008. For øverig blir "Bruttern" den nye trener el.?
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2006 15:33    Post subject: Reply with quote

Buuu, Ranheim er jo mer Malvik enn Trondheim! Burde valgt Strindheim eller Byåsen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 15:36    Post subject: Reply with quote

Ranheim har fått til et veldig godt miljø rundt anlegget sitt, og har et ganske stort nedslagsfelt publikumsmessig også. De trakk vel nesten opp mot tusen i cupkampene sine mot Stabæk og Glimt?

Det er for øvrig bare å begynne å pugge: Ranheim-sangen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 15:44    Post subject: Reply with quote

Fin tralle det! Razz
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kaleb
Junior


Joined: 29 Aug 2006
Posts: 22

PostPosted: 01.11.2006 15:46    Post subject: Reply with quote

Ranheimssangen ble jo kåret til norges dårligste supportersang....
_________________
Du kainn jo dætt, men du kainn jo itj dætt der!
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2006 15:49    Post subject: Reply with quote

Ikke uten grunn...

Ikke akkurat stort å rope hurra for. Men de skal ha for at teksten er enkel å synge med til da.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 15:51    Post subject: Reply with quote

Tilbake til sportslig: RBK2 kan være til stor hjelp for Ranheim i 2007 dersom man samarbeider gjennom at RBK2 stiller med ekstra sterke lag mot andre opprykkskandidater.

Antar at NFF unngår problemet med å plassere RBK2 i en annen avdeling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 16:09    Post subject: Reply with quote

Og stille et elendig RBK3-lag mot Ranheim. Wink
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 01.11.2006 16:41    Post subject: Reply with quote

Får håpe at trønderklubbene blir i forskjellige avdelinger, i allefall Ranheim og RBK2, slik at det ikke blir spekulert (av andre klubber)i at RBK2 gir Ranheim "gratis" poeng i de kampene de evt. møtes..

Ivar Sælnes (Levanger-trener) har ytret misnøye med RBK2 i flere år nå, og kommer Ranheim og RBK2 i samme avdeling, så tviler jeg på om det blir mindre av Ivar Sælnes i TrønderAvisa og Adressa..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 01.11.2006 17:28    Post subject: Reply with quote

Hvis Ranheim virkelig skal opp til 1. divisjon må de gjennom en stor opprensking av stallen. Etter min mening er kun følgende spillere god nok for å spille på et topp 2. divisjonslag: Torstein Saksen, Gisle Refseth, Nicolas Lyngmo, Stig Kammen, Martin Grønning, Kristian Juberg, Ole Kristian Kråkmo, Robert Vikestad, Stian Sunde og Stian Øien. Dermed må det nok noen forsterkninger til i løpet av vinteren.
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 458
Location: Trondheim

PostPosted: 01.11.2006 19:53    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort fra at du ser godeste Sælnes i adressa allerede i morgen.
Jeg synes Ranheim er et godt valg. Lite som skiller de klubbene, så vidt jeg vet. Håper begge en dag rykker opp.
_________________
"If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever."
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 01.11.2006 20:00    Post subject: Reply with quote

fxt.no: - I tillegg har Lyn en spiller fra 2. divisjonsklubben Ranheim på besøk.

Noen som vet hvem?
Back to top
View user's profile Send private message
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 01.11.2006 20:00    Post subject: Reply with quote

Robert Vikestad.
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 20:34    Post subject: Reply with quote

- Det blir kjempeartig å igjen få prøve seg blant spillere på dette nivået. Oppholdet i RBK var veldig inspirerende og jeg ser virkelig fram til oppholdet i Oslo.

Les mer: Vikestad til Lyn

- Nå skal vi sette oss ned sammen med Rosenborg og finne ut hva som skjer fremover. Hva med rollene og funksjonene vi allerede har i klubben, skal det inn nye folk, hva får vi tilgang på av det Rosenborg forvalter. Det blir en ny prosess som starter kjapt, sier Ranheims daglige leder og a-lagstrener Tore Grønning.

Les mer: - Vi har et felles mål om å få Ranheim opp i 1.divisjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 01.11.2006 23:43    Post subject: Reply with quote

Er det akktuelt å leie ut spillere til Ranheim allerede når det neste overgangsvinduet åpner?

Da bør jo disse være aktuelle:
Steffen Mathisen
Andreas Nordvik
Jahmir Hyka
Eventuelt:
Abdoulrazack Traore (hvis han joiner RBK)
Alejandro Lago (Hvis IFK ikke vil ha ham, og hvis han gidder å joinet et lag i andre divisjon)

Aksel Skjølsvik bør jo også være akktuell, siden han nå er
frigitt fra RBK.
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.11.2006 23:57    Post subject: Reply with quote

Strindheim er naturligvis misfornøyde med avgjørelsen, og konspirasjonsspekulasjonene er godt i gang. Hvordan er egentlig slektsforholdet mellom Stig og Per Winsnes? Brødre? Søskenbarn? Stig W. er vel nå i Fotballkretsen, men har vel en lang fortid i Ranheim.

Personlig støtter jeg avgjørelsen, men jeg ser poenget i at Strindheim tradisjonelt har vært et bedre lag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 02.11.2006 00:13    Post subject: Reply with quote

Vet jeg snakker litt FM nå, men hvordan er muligheten for å ha flere samarbeidsklubber? Har styret bestemt at RBK kun skal ha en?

Forresten, godt å høre at Ranheim kan å velge riktig sang når de skal lage cover.. Sånt varmer ett fotballhjerte Confused
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
Klodvig
Junior


Joined: 06 Nov 2006
Posts: 8

PostPosted: 06.11.2006 15:10    Post subject: Reply with quote

Visstnok ser det ut til at spekulasjonene her på siden stemmer, Trond Nordsteien er en het kandidat til å bli ny hovedtrener i Ranheim. Spennende blir det å se hvordan dette blir mottatt i Ranheim, da laget der kan sees på som livsverket til Tore Grønning.

Lenge har det også vært spekulert i om Ranheim nå skal hente flere av de mer profilerte spillerne i de andre trønderske 2.divisjons klubbene, men ut i fra det som blir sagt så er det neppe aktuelt å hente andre spillere enn de som står uten kontrakt etter denne sesongen. Spillere med kontrakter, det være seg proff eller amatør, vil utløse enten overgangssum eller utdanningskompensasjon ved en eventuell overgang. Etter det jeg har hørt, så er ikke RBK interessert i å bruke penger til å hente spillere. Det er snakk om å videreutvikle det man allerede har på Ranheim, ved å legge til rette sportslige ressurser, først og fremst. Spennende blir det da å se om de andre trønderske klubbene som spillemessig er jevne med Ranheim, kan ta opp kampen med Ranheim eller om de legger seg flate for å få et trøndersk lag opp, slik Kolstad-leder Frank Lidahl har oppfordret til. Jeg personlig tror at disse klubbene nå har et ønske om å virkelig vise RBK og Ranheim, at dette får de ikke uten kamp. Uansett spennende å se hva som skjer, at Trøndelag trenger et 1.divisjonslag er hevet over enhver tvil, så får man se hvilken klubb det nå blir.
Back to top
View user's profile Send private message
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 07.11.2006 14:10    Post subject: Reply with quote

Etter hva jeg har hørt så skal Tore Grønning være veldig nærme å fortsette som hovedtrener, men ingenting er bekreftet!
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.11.2006 14:14    Post subject: Reply with quote

Da vil jeg spørre dere som har greie på det om han er god nok til å lede et lag i/til 1. divisjon?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2006 14:23    Post subject: Reply with quote

Han har vel liten eller ingen erfaring på det nivået som trener. Han var vel egentlig bare far til en av 84-guttene, og har trent laget (som dessverre jeg har lidd mangt et nederlag for) opp gjennom årene.

For øvrig:

- 6 av de 11 som starter til en hver tid skal være egenproduserte spillere, forteller hovedtrener Tore Grønning.

- Det er klart vi må ha forsterkninger for å forbedre oss, men vi i Ranheim har stor tro på at en kombinasjon av en stamme egenproduserte spillere og spillere hentet fra Rosenborg-skolen, vil skape et produkt å bygge videre på senere. De lokale spillerne spiller med stor entusiasme, og med den offensive fotballen vi legger opp til blir det gjerne moro å se på Ranheim.

Les mer: Ranheim ruler!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.11.2006 14:33    Post subject: Reply with quote

Spillere som Sivert Lund og Skjølsvik er kanskje aktuelle for Ranheim? Nordvik antar jeg får fortsette, men når vi skaffer nye forsvarere snart, kan det kanskje hende han blir lånt ut til Ranheim også. Ikke vet jeg, men usannsynlig kan det ikke være, eller hur?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2006 14:41    Post subject: Reply with quote

Såfremt ikke noen lag fra Serie A kommer på banen igjen; Sogndal var vel interessert i Lund og Molde/Notodden i Skjølsvik, bør det være mulig at RBK betaler lærlinglønn (kanskje rundt 150 000) og låner dem ut til Ranheim, ja.

Full lønn blir kanskje litt feil; la dem skaffe seg arbeid eller studier - Ranheim trener vel på ettermiddag og kveld uansett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 07.11.2006 14:48    Post subject: Reply with quote

Ranheim trenger først og fremst nye forsvarsspillere. En back og en midtstopper. På midtbanen er de godt skolert, og jeg tviler på at Skjølsvik kommer til Ranheim. Det må i såfall være for å spille midtspiss, for den nåværende midtspissen, Stian Sunde(tidligere RBK), har vært ute med skade i et år, og trenger vel god tid på å trene seg opp og komme tilbake i toppform.
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 80, 81, 82  Next
Page 1 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb