English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 08.09.2020 18:50    Post subject: Reply with quote

Takk for jinx.

Når det et sagt kan Maalen for dette selv. Å bytte inn Karlsen her var helt krise. Han er faktisk en overvektig saltstøtte. Sæter burde kommet inn på topp, i stedet kommer altså en fyr som ikke gidder å løpe en 20-30 meter i strekk inn, evner ikke å bidra med noe og framstår provoserende nonchalant og arrogant.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Det er vel snakk om tre baklengs på de siste ti for Ranheim? Det er det jo rett og slett noe Lillestrømsk over!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 08.09.2020 20:11    Post subject: Reply with quote

Elendig coaching av Maalen. Verken Dønnem eller Blakstad klarer å flytte beina siste 20 min, men beholder begge på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

13. januar gikk Ranheim ut og offentliggjorde at keeperlegenden Even Barli legger opp etter ni sesonger i klubben.

Ti dager senere gjør Eirik Valla Dønnem det samme.

(...)

I dag er begge lærere på barneskolen på Charlottenlund. Det lar seg ikke lenger kombinere med å være Ranheim-spiller. Som en del av Ranheim Fotballs mer profesjonelle hverdag, skal treningene foregå på dagtid.

(...)

– Jeg var veldig motivert for et år til, så dette er en tung avgjørelse. Jeg var innstilt på å spille mer og da jeg snakket med klubben og fant ut at det ikke gikk ... Da begynte mye minner og tanker å surre gjennom hodet. Jeg har spilt fotball i 25 år ...

– Gråt du?

– Ja. Det har vært mye følelser denne uka, positive minner, jeg har fått oppleve mye, sier Valla Dønnem.

Les mer: Klubbens grep betyr slutten for Eirik (30). Da han innså det, kom tårene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2021 22:15    Post subject: Reply with quote

Svein Maalen er strålende fornøyd med at Roar Stokke nå blir en del av Ranheim.

- Med Roar får vi inn en mann som har et brennende engasjement for fotball og utvikling. Gjennom å styrke sporten med en slik ressurs, så ruster vi klubben til å få en enda tydeligere identitet. Dette har alltid vært styrken til klubben, og må være det også i framtiden. For meg vil Roar avlaste på en del ansvar som ikke skjer på feltet, og dermed kan jeg jobbe enda mer med at fotballaget Ranheim presterer. Trenerens tid må i størst mulig grad fokuseres på at vi fortsatt utvikler enkeltspillere og laget, slik vi i så stor grad har gjort de siste årene. At Roar nå kommer inn med lang erfaring med å ha besøkt internasjonale toppklubber, samt å ha fulgt utviklingen i spillet over tid, så kan vi også nyttiggjøre oss denne kompetansen. Her kommer det inn kompetanse, lidenskap og et godt blikk for spillet. Dette skal vi nyttiggjøre oss både trenerteam og spillere.

Les mer: Velkommen til Ranheim, Roar!

Til slutt sto det mellom å spille for Stjørdals-Blink og Ull/Kisa. OBOS-ligaen i en flyplass-kommune ble det uansett.

– Valget sto mellom å bli i Trondheim og spille på et lag som kan gjøre det ok, eller en ny utfordring i stedet for det samme, trygge miljøet. Jeg hadde gode samtaler begge med trenerne, men landet til slutt på Ull/Kisa, forteller Sørløkk om dragkampen.

Les mer: Lagkompisens avgjørelse gjorde at Sondre dro fra Ranheim: – Ønsket ikke et slikt år igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 02.02.2021 14:23    Post subject: Reply with quote

Det var voldsomt mange ord til å forklare bortimot ingenting om hvilken jobb Stokke skal ha i Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Enig. Ble ikke særlig klokere på verken stillingsbrøk eller -instruks, men ser Lidahl kaller Stokke for "konsulent".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.02.2021 17:57    Post subject: Reply with quote

Tipper han overtar rollen som stadion-speaker...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Mens Helland tar over for Stokke?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 16.02.2021 16:53    Post subject: Reply with quote

Ranheim lanserer retrodrakt, 1921-modell, som skal brukes som tredjedrakt. Fremdeles skuffet over at RBK ikke klarte å koste fram noe som helst minneverdig bekledning tilbake i 2017.

Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.02.2021 17:01    Post subject: Reply with quote

Noterer meg at de har unnsluppet badeballens vrede. Den likte jeg kjempegodt, rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 25.02.2021 07:53    Post subject: Reply with quote

IDKFA wrote:
Det var voldsomt mange ord til å forklare bortimot ingenting om hvilken jobb Stokke skal ha i Ranheim.


Nå har de tydeligvis funnet ut hva jobben består i - og da viser det seg at det ble litt for mye jobb. Stokke er ferdig i Ranheim så det ble en kortvarig sak...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.02.2021 08:02    Post subject: Reply with quote

For øvrig tilsynelatende påfallende lik problemstilling og utgang som Brattbakk hos oss. Så får vi se hvordan media vinkler denne saken, om det i det hele tatt nevnes i særlig grad.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.04.2021 07:30    Post subject: Reply with quote

Morten Gamst Pedersen kan være på vei til Ranheim.

https://www.adressa.no/sp...ed-ranheim
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.04.2021 08:12    Post subject: Reply with quote

Lidahls bastante uttalelser om et Ranheim kun for trøndere har fått seg noen skudd for baugen. Mulig han har moderert seg sia tida da han kun hadde Mads Reginiussen å bortforklare
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 15.04.2021 08:13    Post subject: Reply with quote

Meget spesielt. Krasjer helt med Ranheims filosofi om unge trøndere som skal utvikles.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 15.04.2021 08:34    Post subject: Reply with quote

Det er jeg uenig i - naturligvis utvikler man spillere ved å hente inn enkeltspillere med særkompetanse.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 15.04.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Er vel helt opp til hva han er tenkt til å brukes som. Men kanskje mest sannsynlig du har rett i at han mer blir en sparringspartner på feltet enn en som kommer for å gå inn i startelleveren - det gir ikke utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.04.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

Det lukter vel dessuten litt av at Gamst uansett har planer om å bosette seg i Trondheim nå, slik at det godt kan være at Ranheim får dette litt sånn no strings attached.

Så sant han ikke er garantert noen bankers startplass så skjønner ikke jeg hvorfor Ranheim ikke skulle benytte seg av en såpass ressurs nettopp for å kunne utvikle trønderske spillere på best mulig måte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.04.2021 10:20    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Meget spesielt. Krasjer helt med Ranheims filosofi om unge trøndere som skal utvikles.


Ser ikke helt denne krasjen. Å ha en så rutinert spiller kan vel snarere være en stor ressurs i forhold til utvikling av unge spillere. At man henter 1 etablert spiller er ikke noe hinder for spillerutvikling. Begynner man å fylle opp stallen med flere 30 åringer, som skyver unge talenter ut i kulden, så blir saken en annen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.04.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Så sant han ikke er garantert noen bankers startplass så skjønner ikke jeg hvorfor Ranheim ikke skulle benytte seg av en såpass ressurs nettopp for å kunne utvikle trønderske spillere på best mulig måte.

Jeg ser for meg at det er nettopp slik type argumentasjon Lidahl trener på for tida for å møte spørsmålene som kommer Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 15.04.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

Herlig Smile
Gamst har helt sikkert masse kompetanse å bidra med rundt prosjekt Ranheim.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.04.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Har ikke Gamst også uttalt at han ønsker å bli trener på sikt? Kan jo i såfall være fin som en spillende hjelpetrener for Maalen. Kan være han lærer litt og etter hvert blir en god trener også.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 15.04.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Flaav wrote:
Meget spesielt. Krasjer helt med Ranheims filosofi om unge trøndere som skal utvikles.


Ser ikke helt denne krasjen. Å ha en så rutinert spiller kan vel snarere være en stor ressurs i forhold til utvikling av unge spillere. At man henter 1 etablert spiller er ikke noe hinder for spillerutvikling. Begynner man å fylle opp stallen med flere 30 åringer, som skyver unge talenter ut i kulden, så blir saken en annen.


Ikke uenig i det. Litt snar på innlegget, forutsetningen der var at han var rett inn i startellever, men det er nok usannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

39-åringen er smigret over interessen fra Trondheim-klubben, og bekrefter samtidig at han har fått et konkret tilbud.

(...)

Gamst Pedersen pratet med agent Tore Pedersen like før pressesansen på TUIL Arena, og bekrefter at det er opprettet dialog med en klubb i utlandet.

– Jeg vil ikke si noe navn på klubb, men det er spennende at det er interesse, sier 39-åringen.

– Når tar du en avgjørelse angående det konkrete Ranheim-tilbudet?

– Det blir ikke i dag, og det blir nok en til prat med dem og de andre klubbene. Jeg synes det er artig at de trenger en spiller som meg, og jeg har fått et veldig fint inntrykk, svarer Gamst.

Nordlys er kjent med at det også er interesse fra engelske klubber.

Les mer: Da Ranheim-bomba kom, ble Gamst oppringt av en gammel kjenning: – Det egner seg ikke på trykk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 80, 81, 82  Next
Page 76 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb