English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 01.04.2021 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er også enig. Det er jobben deres.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 01.04.2021 18:03    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvor du vil med dette «foran og bak skjema» referansen, da denne metaforen oftest brukes i til å referere til noe som skjer i forhold til en tidslinje. Som om noen debattanter mangler vesentlig informasjon som er blitt tilgjengelig i nyere tid eller lignende. Vet ikke helt hva dette skulle være i dette tilfellet.

Kritikken over gikk heller ikke på solidaritet eller forskjellsbehandling, men på fotballspillere/klubbers rolle som forbilder i samfunnet. Dette er en rolle mange klubber tar seriøst, e.g. gjennom MOT arbeidet, men som ser ut til at BG ikke har tatt inn over seg i denne sammenhengen. Det sendes et signal om at det ikke er så nøye å følge regjeringens anbefalinger. Dette er uheldig fordi jo lavere oppslutningen rundt disse anbefalingene er i befolkningen, jo mer smitte får vi i det norske samfundet.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 01.04.2021 22:51    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt har ikke gjort noe straffbart, eller noe de kan disiplineres for etter gjeldende regelverk. For noen er det nok, så er det opp til de andre klubbene å ha belastende ting som etikk og samfunnsansvar å hanskes med. Glimt har en konkurransevridende fordel av sine valg, men her kan ikke vi være så jantete med nisselua nedover øynene. Og så videre. Hvis det er klubben Bodø/Glimt ønsker å være - greit. Greed is good.

Men å argumentere for at fotballklubbers treningsleirer skal rangeres som viktigere enn andre reiser, det skjønner jeg faktisk ingenting av, særlig når de andre klubbene beviselig gjør sine forberedelser her i Norge. Det er som sagt sikkert juridisk sett en arbeidsreise fordi lovverket ikke kan begynne å skille sånt uten å få en haug med enkeltsaker å behandle, men å forsvare det fra et prinsipielt standpunkt er i min verden totalt meningsløst og enormt usolidarisk.

Nils Arne Eggen kan mene det han vil om dette - han er en trenerlegende, men om smittevern og etikk (og styrearbeid!) har han ikke mer innsikt enn en tilfeldig forbipasserende. Elitefotball er fortsatt langt fra å være noe samfunnskritisk yrke, selv om det er kjekt å se på.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 02.04.2021 08:44    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Men å argumentere for at fotballklubbers treningsleirer skal rangeres som viktigere enn andre reiser, det skjønner jeg faktisk ingenting av, særlig når de andre klubbene beviselig gjør sine forberedelser her i Norge. Det er som sagt sikkert juridisk sett en arbeidsreise fordi lovverket ikke kan begynne å skille sånt uten å få en haug med enkeltsaker å behandle, men å forsvare det fra et prinsipielt standpunkt er i min verden totalt meningsløst og enormt usolidarisk.


Vet bare at hadde det det vært RBK som hadde ligget 2 mnd i Spania å trent, og spilt flust med treningskamper, mens resten av lagene i ES hadde blitt stoppet fra all trening, og uten muligheter for å spille en eneste treningskamp.. Det skulle blitt et helsikes ramaskrik i Norge. Vi hadde fått så mye hat fra alla andre lags supportere. Vi hadde blitt beskyldt for å være usolidariske og hyklerske og det som verre er. Når Glimt nå har tilbrakt snart 2 mnd der nede, er det bare så vidt noen aviser gidder skrive om det, og enda mindre gidder andre supportere kommentere det. Så lenge det ikke er RBK som gjør noe, så er liksom alt akseptert.. men faan .. om en eller anna på Lerkendal så mye som slipper en fis, så blir det opprør.
Personlig mener jeg det burde være samme kjøreregler for alle klubber i ES. Glimt og Molde vil ha et enormt konkurransefortrinn når serien starter i Mai, siden de begge har fått lov til å ligge å kose seg på sommergrønne fotballbaner siden februar, mens de andre 14 lagene knapt har fått trent i vinterlig vår. Små kan man diskutere seg ihjæl på hvor solidarisk det er , eller ikke.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 04.04.2021 09:48    Post subject: Reply with quote

Saltvedt legger i alle fall ingenting i mellom.

Quote:
Ikke ville de lytte til toppskårer Kasper Junkers åpne trygling om å få bevege seg videre i karrieren.

Ikke ville de støtte en rekke andre norske klubber i deres krav om norsk boikott av VM i Qatar.

Ikke ville de lytte til en veldig nært unison fordømmelse fra Fotball-Norge da de trosset UDs reiseråd og 25. februar reiste til Andalucia i Sør-Spania på treningsleir, på et tidspunkt mange av eliteserie-konkurrentene var på vei inn i full treningsnekt.

Mens mange av konkurrentene måtte stenge ned hele den organiserte virksomheten, valgte den regjerende seriemesteren like godt å forlenge oppholdet, hvilket altså ledet til dette ene glimtet av tilpasningsdyktighet – at de byttet hotell.



https://www.nrk.no/sport/...1.15442712
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 04.04.2021 13:26    Post subject: Reply with quote

Makan til gnål.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.04.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Her treffer han spikeren på hodet, Jan Petter Saltvedt. Veldig bra kommentar Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 05.04.2021 07:21    Post subject: Reply with quote

Nja, Kasper Junker fortjener da ikke noe særlig sympati, og boikottsaken er jo sannsynligvis noe en skal si nei til og heller finne andre måter å markere på.

Så de står igjen med spaniaturen, de fortjener å bli satt på karantenehotell hele gjengen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.04.2021 08:29    Post subject: Reply with quote

Forsmådde spillere er sjelden noe å bruke mye tid på. Vi har etterhvert fått mange av disse bortskjemte priviligerte drittungene som mener de har krav på både det ene og andre kun fordi de fortjener det, og uavhengig av kontraktssituasjon også her på berget. Men det er likefullt en liten ripe i omdømmet, og Junker er ikke den eneste som har luftet misnøye med Glimt. På samme måte har jo vi hatt vårt med eksempelvis Valsvik, og slikt slår aldri positivt ut for klubben, uavhengig av hva vi måtte mene om spilleren og situasjonen.

Summen er uansett at Bodø/Glimt har, både selvforskyldt og ikke, havnet i en posisjon hvor glansbildet fra i fjor slår litt sprekker. Plutselig gjøres ikke lenger alt helt riktig i nord. Dette lever sannsynligvis Glimt greit med, i hvert fall om de fortsetter den sportslige oppturen, men de kan fort oppleve litt mindre rævsleiking fra media, blant annet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 05.04.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Tenk dere hysteriet og mediaoppslag med fordømmelse og hån dersom det var Rosenborg som hadde gjort det samme som Glimt har gjort denne våren! Det hadde blitt ramaskrik og rabalder i alle aviser og TV kanaler. Bodø/Glimt derimot, får noen stikk her og der, men blir støttet av de fleste forståsegpåere!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 05.04.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Heldigvis. Den dagen Glimt-artikler genererer flere klikk enn RBK er vi en liten drittklubb ingen bryr seg om.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 05.04.2021 15:23    Post subject: Reply with quote

Dere hadde nå i alle fall fått min forståelse om det var RBK som gjorde det samme. Er vel ingen klubber i Norge jeg har større respekt for enn Rosenborg. Ikke lett å skulle være klubben alle vil vinne mot, og når man først taper eller ikke vinner serien så er det "skandale". Om Rosenborg vinner derimot, er det intet annet enn forventet. I vår har vi i Bodø fått smake på det dere har måttet gjennom i alle år, så jeg forstår godt at det er deilig å se noen andre få pes, og at det ikke alltid skal være dere det skal gå ut over.

Spent på hvordan man etterhvert vurderer Glimt, og hvordan vi vil se motstandere forberede seg til kamp i Bodø. Det var en del rimelig defensive motstandere vi møtte på Aspmyra i fjor, men Glimt var såpass solide at de greide å spille seg gjennom disse hver kamp i fjor. I år er jeg ikke like sikker, og det blir langt tøffere, utvilsomt.

Kort sagt er jeg svært fornøyd om Glimt havner på Europa-plass mtp. stallen og annet utgangspunkt. At Glimt har vært i Spania tror jeg har mye mindre å si enn mange antar, men det har kanskje bidratt til at Knutsen ser bedre hvem som skal starte de første kampene. Når det har gått 3-4 runder er alle like langt uansett.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.04.2021 05:22    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
Saltvedt legger i alle fall ingenting i mellom.


Han får svar på tiltale i VG:

https://www.vg.no/sport/f...8THe7_UPG8

"– Det er mye som kunne vært sagt om kommentaren til NRK-Saltvedt, da hans perspektiver og meninger åpenbart mangler kunnskap og innsikt i de prosesser og vurderinger som klubben har foretatt, sier Frode Thomassen, daglig leder i Glimt, til VG."

"TV 2s Per Angell Berntsen er blant dem som har reagert på Saltvedts kommentar på Twitter. Til VG sier han at han reagerer på det han omtaler som en «moralske korsfestelse av Glimt»."

"Trond Schjølberg er ekspert på Avisa Nordlands fotballsendinger på TV. Han synes lite om Saltvedts kommentar:

– Smålig. Du kan være enig eller uenig i det Glimt har gjort, men måten han snakker om det ... Det føles som om han har noe imot Glimt. Her blir det mye synsing, sier Schjølberg."
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.04.2021 07:58    Post subject: Reply with quote

Snodig, når det er vi som har gjort noe upopulært så er det et samlet pressekorps som står bak. Sånn går no dagan.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 06.04.2021 19:47    Post subject: Reply with quote

De som gir Saltvedt svar på tiltale er iallfall tre personer som har B/G i blodet...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.04.2021 06:19    Post subject: Reply with quote

Oppfattet, jeg har ikke oversikt over sånt og jeg har ikke orket å engasjere meg veldig mye i saken når sant skal sies.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 08.04.2021 13:58    Post subject: Reply with quote

Lang og meget god kommentar av Daniel Røed-Hansen.

Personlig tror jeg også Rosenborg kanskje hadde tatt oppkjøringen i Syden om det sto om CL-kvalifisering.

https://www.adressa.no/sp...-solkysten

Et par punkter:

"Bodø/Glimts valg var kynisk. Kanskje var det også frekt. Det betyr ikke at det var galt.

Én ting hadde Simon Mefsin i Lillestrøm helt rett i. Det er «me myself and I» som gjelder.

Slik er toppidretten."

"Europa-drømmen

Bodø/Glimt er Norges representant i kvalifiseringen til Champions League, verdens største klubbturnering. De skal prøve å bli den første norske klubben til å nå det forjettede fotballand siden 2007. Gode resultater i Europa kan sikre klubben og dens ansatte livsgrunnlag i flere år.

Treningsfasilitetene i Bodø har vært begrensede gjennom vinteren. I tillegg ble laget sendt ut i karantene to ganger i starten av året. Derfor vurderte klubben at et opplegg skjermet fra omverdenen i Spania var klokere. Det var et valg basert på hva som var best for bedriften.

Ingebrigtsen-brødrene er bare noen av mange norske utøvere som har gjort lignende vurderinger det siste året. Ørsmå marginer er forskjellen på triumf og fiasko.

Motargumentet er at 14 ligarivaler ikke vurderte det som strengt nødvendig å reise ut. Enkelte i Fotball-Norge reagerer på at klubben brøt ut av fellesskapet. Et annet spørsmål er hvordan helsemyndighetene ville håndtert en situasjon der en rekke klubber dro ut av landet. Eliteserien lever på helsetoppenes nåde.

Reglene er riktignok utformet slik at det er opp til hver enkelt bedrift selv å vurdere dette. Man kan være uenig i regelverket, men det er ikke Bodø/Glimts skyld."
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 08.04.2021 16:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Motargumentet er at 14 ligarivaler ikke vurderte det som strengt nødvendig å reise ut.


Er det dog dette som er motargumentet? Alle eliteserieklubber ville fått et sportslig utbytte ved å reise. Et konkurransefortrinn. Slik jeg ser det handler det om respekt for tiltak og dagens situasjon. Her har bg gått en helt annen vei av hva som er anbefalt for Norges befolkning. Hvertfall slik jeg har tolket situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 09.04.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

https://twitter.com/larse...07106?s=21

Hahaha dette er episk
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 10.04.2021 08:23    Post subject: Reply with quote

ER jo bare tragisk ><
Fint Mulig Junker har hatt lyst til å spille i Japan, men å male seg inn i et hjørne som dette her er jo bare umulig å forstå.

Uansett da, blir spennende å se om Junker klarer å prege J-LEague
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.04.2021 11:57    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke tragisk på noen som helst måte. Slike utsagn er helt normale når nye overganger skjer. Mest sannsynlig har Junker fått beskjed om hva han skal si, og disse ordene får positiv effekt på en stor del av supporterne.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 10.04.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

Joda ODN, jeg vet det, men det blir jo litt for dumt (tragisk) når du sitter å snakker som om du var storfan av Urawa da du var 2 år .. Selv du må da skjønne det :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.04.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

Fantastisk Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.04.2021 19:48    Post subject: Reply with quote

Joda for så vidt. Når vi først er inne på slike tilfeller, så er det enda artigere med Bony som mente han hadde drømt å spille for City i x antall år. Han ble kjapt avslørt med at City var i 3.divisjon på den tiden!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.04.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
https://twitter.com/larse...07106?s=21


Litt mer fra saken:

– Om noen år håper jeg at fansen kan huske følgende: Jeg ble hentet til Glimt for fire millioner kroner. Urawa Red Diamonds betalte 21.5 millioner kroner for å hente meg. Dette er penger jeg unner Glimt, og som klubben fortjener for jobben de gjorde for meg, sier Junker og fortsetter:

– Sammen leverte vi en sesong for historiebøkene. Vi spilte fantasifotball og sikret et historisk seriegull til Nord-Norge og Bodø. Selv fikk jeg bidra med mange scoringer underveis. Jeg håper fansen om noen år kan huske meg med en viss glede. Det hadde vært fint.

(...)

– Fotball er ferskvare. Man må gripe sjansene når de er der. Selv blomstret jeg i Glimt-systemet. For tiden er jeg en «One-Season-Wonder», men det er jeg opptatt av å gjøre noe med. Nå er jeg opptatt av å fortsette på et høyt nivå og score masse mål i Japan også, utdyper han om begjæret til å komme seg videre allerede etter sin første sesong i nord.

Les mer: Derfor rømte han fra Marbella: - Jeg vandret hvileløst rundt i gatene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 103, 104, 105  Next
Page 38 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb