English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-humor
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.10.2018 22:55    Post subject: Reply with quote

"Ingebrigtsen" ringer Barmen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 13.02.2019 19:09    Post subject: Reply with quote

Denne tåler vel å "foreviges" her også - om spillerjakta vintervinduet 2019.



(Hentet fra /r/NorskFotball)
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

Torsdag Kveld fra Nydalen hadde et innslag med Morten Ramm og Øyvind Alsaker for noen år siden der de kommenterer en dansk landskamp på "tulledansk" (dette: https://www.youtube.com/w...LS290-ehFg).

Noen som husker klippet der Tobias Mikkelsen og Mike Jensen (tror jeg) ser og kommenterer på innslaget, og evt. vet hvor dette finnes? Husker det var hysterisk morsomt, men finner det faxe ikke igjen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.02.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

Heeey, det er jo spissen vår jo, Lars Faxe Boldesen. Fra 1:30.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 03.05.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Denne t�ler vel � "foreviges" her ogs� - om spillerjakta vintervinduet 2019.



(Hentet fra /r/NorskFotball)


Very Happy Dagens! Eller for noen måneder siden, men likefullt treffende.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 03.05.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

Pjoltergeist wrote:
Torsdag Kveld fra Nydalen hadde et innslag med Morten Ramm og �yvind Alsaker for noen �r siden der de kommenterer en dansk landskamp p� "tulledansk" (dette: https://www.youtube.com/w...LS290-ehFg).

Noen som husker klippet der Tobias Mikkelsen og Mike Jensen (tror jeg) ser og kommenterer p� innslaget, og evt. vet hvor dette finnes? Husker det var hysterisk morsomt, men finner det faxe ikke igjen...


Morten Ramm laget også et morsomt innslag hvor han agerte tidligere collegefotballspiller som var på prøvespill hos Fagermos Godset! Da fikk blant annet Leo kjørt seg. Ligger på youtube.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.05.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...LPQ3eqlNd4
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 15.06.2019 10:47    Post subject: Reply with quote

Fra Adressas artikkel:

Bent Skammelsrud:
Jeg lurte Nils Arne på Gardermoen en gang. Jeg sto noen meter bak, ringte ham og utga meg for å være en fra forbundet. Da var jeg en forbannet forbundsmann som tirret ham opp på noe rundt Sigurd Rushfeldt og overgangen til Rosenborg. «Det er alltid noe tull med Rosenborg», sa jeg.

Jeg terget og fant på ting, og Nils ble så sint. Det var flere og flere som sto og hørte på at han skjelte ut en kar på telefonen, og han snakker ikke akkurat stille. Det endte med at han kastet telefonen til Bratseth, som måtte overta.
Nils Arne dirret. Jeg gikk bort og tok rundt ham og skulle forklare at jeg hadde lurt ham, men han klarte ikke å legge det fra seg.

Men jeg angret litt etterpå, for dæven, jeg fikk kjørt meg den neste uken på trening. For han skulle ta igjen.

Det viser at vi tullet like mye med ham som hverandre. Han var en del av garderobekulturen, og det var lov å tulle med ham også.


Flere fine fortellinger finnes for forutbestillere:
Adressa: "Trenerlegenden hylles søndag: Her er Dortmund-heltenes egne Eggen-historier"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 05.05.2021 18:58    Post subject: Reply with quote

Synes Brungot godt treffer den gjennomsnittlige «Rosenborg Ballklubs trofaste supportere!»-supporter; trønderfanatikere.

Fun fact: Min far var på San Siro i seksognitti. Gjennom jobben vant han reise og kampbillett, men hadde null interesse for fotball. Endte opp med at han sovnet på tribunen. Svogeren hans har enda ikke tilgitt han for det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2021 21:51    Post subject: Reply with quote

Onde tunger kan hevde at det også gjelder har i gården:

– Det har vært litt research, ja. Fotballsupportere er som hundeeiere. Det er noe helt eget. Det finnes grupper på sosiale medier og ulike forum hvor det kommer teorier og forslag om ting som kan gjøres bedre og alle er sikre på de har helt rett, ler komikeren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 11.05.2021 18:25    Post subject: Reply with quote

Kan virke som om Brungot har gjort litt research her inne, jeg kan iallefall se for meg opptil flere herfra som har vært kildematerialet til https://www.vgtv.no/video...-episode-2
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 19.05.2021 23:10    Post subject: Reply with quote

Pjoltergeist wrote:
Torsdag Kveld fra Nydalen hadde et innslag med Morten Ramm og Øyvind Alsaker for noen år siden der de kommenterer en dansk landskamp på "tulledansk" (dette: https://www.youtube.com/w...LS290-ehFg).

Noen som husker klippet der Tobias Mikkelsen og Mike Jensen (tror jeg) ser og kommenterer på innslaget, og evt. vet hvor dette finnes? Husker det var hysterisk morsomt, men finner det faxe ikke igjen...


Hater at dette ikke finnes på tv2 eller youtube.. Så prøver lykken og håper noen kan trylle det frem? Noe av de beste klippene jeg har sett Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.05.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Originallinken er fortsatt død, men dette Facebook-innlegget bekrefter at det var Mikkelsen og Jensen som vurderte kommenteringa.

Finner ingenting på tv2.no eller forsøk på å gjette URL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.04.2022 15:21    Post subject: Reply with quote

Leirgjøkan er ikke Trøndelags mest kjente revygruppe, men i løpet av de seks årene de har holdt på, har de rukket å gjøre seg bemerket i revymiljøet. I 2021 hadde de to numre i semifinalen i NM i revy, og innslaget «Antibabcock» ble trukket fram som favorittnummer av kritikerkollega Ole Jacob Hoel da konkurransen hadde sin finaleforestilling i Olavshallen.

Denne uka presenterer de deres sjette revy på låven på Lerflaten Gård, et flott selskapslokale med gårdsjarm, godt egnet for revy og moro.

(...)

Det blir aldri kjedelig, men et godt knippe av sketsjene kunne vært utviklet mer. «Eggen», der Nils Arne Eggen kommer ned med englevinger, kunne med hell vært lengre.

Les mer: En lun revyaften
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

På scenen sto en mann som er vant til å skape god stemning, til å få folk til å le. Det har han gjort i mange år som imitator av fotballegenden Nils Arne Eggen. Etter RBK-trenerens død tar Ranum fortsatt på seg konferansier-oppdrag, men nå i rollen som seg selv.

Les mer: De er begge familiemenn i 40-Ã¥ra, men der slutter likhetene

Ikke helt overraskende at ordførerkandidaten til Høyre inntil videre tar pause med Super-Nils.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2023 21:29    Post subject: Reply with quote

Kent Ranum:

– Vi er fire gutter i søskenflokken. Vi andre prøvde så godt vi kunne, men det var ganske klart at det kun var Håvard som virkelig hadde talent.

Håvard ble hentet til Rosenborg. Under en intern kamp mellom Rosenborgs andrelag, og klubbens A-lag, var storebror Kent på plass for å se bror Håvard i aksjon.

Håvard spilte venstreback på andrelaget – høyrevingen hos A-laget var Dagfinn Enerly.

Nils Arne Eggen stoppet spillet. Og skjelte ut Håvard i kjent stil, da han på et tidspunkt ikke var tett nok opp i Enerly.

– Det gjorde vondt i storebrorshjertet. Det var så brutalt. Jeg forstår i ettertid at det var for å få det beste ut av ham, men.

Ikke lenge etterpå fortalte han om hendelsen under en fest.

Til stede var en kamerat som jobbet i Radio 1.

– Dette må vi jo få på lufta, var hans umiddelbare reaksjon.

Som sagt, så gjort.

Et par tulletelefoner til Rosenborg-miljøet og noen radioopptredener senere, var karakteren blitt landskjent. På Idrettsgallaen i Hamar, med Dan Børge Akerø og hele sulamitten, tok det av.

SÃ¥ ventet flere tv-opptredener.

Figuren varte i 20 år. Anslagsvis 2.500 opptredener.

– Hva syntes Nils Arne selv?

– Han avklarte rammene med meg ganske tidlig. Og var tydelig på følgende: Jeg måtte aldri tillegge han meninger han ikke hadde.

– I tillegg mente han jeg ikke trengte å røyke. Jeg brukte aldri sigaretter som en del av parodien, og jeg tilla han aldri meninger han ikke hadde. Parodien var ment som en ren hyllest.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.10.2023 19:38    Post subject: Reply with quote

For dem utenfor Trondheim er [Kent Ranum] nok mest kjent for å imitere Rosenborg-legenden Nils Arne Eggen, i alter egoet «Super-Nils».

– Vi hadde en avtale. Så lenge vi begge var i live, kunne jeg ha karakteren. Men nå er han pakket ned, i riktig rekkefølge og alt, etter 20 år og over 2.500 fremføringer. Jeg hadde min aller siste opptreden på sportsbaren på Stjørdal, sier han og ler.

Han forklarer det nære forholdet de to hadde. Ranum har også bekledd verv i RBK.

– Jeg har levd med Nils i meg i alle de årene. Etter han kom tilbake i 2010, var det mer enn en fulltidsjobb. Jeg er trøndelagspatriot og RBK-supporter. Dette var drømmen min.

Les mer: Trondheims nye ordfører frir til Innherred, men varsler storoppvask: – Vi e bættere mæ sist på alt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 109

PostPosted: 08.03.2024 15:28    Post subject: Reply with quote

Det Nils Arne Eggen kunne lire av seg var gull. Han fikk innprentet et postulat om at det er lov å være "sint ett sekund på rad". Hvis det ligger i spillere i intense treningssekvenser hvor Eggen gjerne var "korrupt" dommer, med dueller, så vil en både få spillere som gir alt, men som gir seg etter ett sekund med knuffing

Men Eggen tok seg etpar friheter fra denne "ett sekund på rad" i tilfellet Trond Egil Soltvedt. For først hadde Mini og en annen spiller med nordnorsk bakgrunn klaget på treningene som prompte medførte at de ble sendt i dusjen. Men så ble det øyekontakt mellom stakkars Soltvedt og Eggen. Soltvedt ble utsatt for verbal justismord og sendt i dusjen også

En glemmer heller ikke, d han opplyste en mer eksotisk spiller om "you have to come in a joggingdress". Og spilleren gjorde hva treneren sa, eller tolket hva Eggen sa, ved å møte opp joggende i dress
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb