English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

For all del, morsomt med litt ball på TVen igjen. Men synes opplegget med færøysk fotball fremstår veldig påtatt og småkleint.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.05.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Skal nok se noe kamp fra Færøyene idag, men noe pre-kamp greier holder jeg meg unna. Skrudde på 10 sekunder nå, men måtte raskt bytte kanal igjen - jeg klarer virkelig ikke Skjelbæk og Mathisen.

Skal riktignok bli morsomt med noe live fotball igjen frem til den norske starter opp igjen.

Edit: Dette føltes som en blanding av Norway Cup og en random treningskamp. Ett-kameraproduksjon, dårlig filmet og elendig videokvalitet. Fine omgivelser i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 09.05.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

Var litt høyere produksjonsverdi på toppkampen KI - B36 i den halvtimem jeg så. Synes TV 2 fortjener litt kudos for å lage en ordentlig greie rundt det, men vil tro oppstarten av Bundesliga neste helg gjør at de nok vil slite med å holde på folk sin oppmerksomhet.

Litt rart at de ikke har sett på Sør Koreansk fotball kvalitativt må den ligge en del over.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 09.05.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

Sikkert pga tidspunkt på kampene og at det nok er dyrere rettigheter. Kampene går jo 7-8 på morgenen ofte for oss her i Norge.

Men som du sier, blir nok denne helgen det blir oppmerksomhet til Færøyene for neste helg blir det BL for alle penga.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.05.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Var litt høyere produksjonsverdi på toppkampen KI - B36 i den halvtimem jeg så.


Helt klart - mye bedre. Men det betyr også at videokvaliteten i Vikingur-kampen blir til sammenligning mye dårligere. Et mer uklart bilde skal man lete lenge etter...

Interessen for denne ligaen går nok helt sikkert nedover til neste helg, ja. Kvaliteten, både på produksjon og fotballen, er noen hakk over Færøyene. Den eneste "trøsten" får være at jeg regner med at flere har TV 2 sport 1 enn viasport 1 (/+).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Amedia har sikret rettighetene til å vise kamper fra den polske eliteserien, bedre kjent som Ekstraklasa, i Norge.

Det betyr at så fort korona-pausen oppheves i Polen i slutten av mai, vil du igjen kunne se toppfotball på Direktesport.no.

Les mer: Fotballen er tilbake: Nettavisen viser Ekstraklasa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 20.05.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

Ekstraklasa ja, sett to kamper live der i sin tid. Fotballen var ikke mye å skryte av, men tribunelivet er sykt bra.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 21.05.2020 18:36    Post subject: Reply with quote

Det er mulig du blir skuffet hvis du skrur på disse kampene og forventer sykt bra tribuneliv.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 22.05.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Blir vel rimelig tomme tribuner ja
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å finne offisiell omtale, men Viasport har blitt til V Sport. Facebook-endringene skjedde på mandag. Viasat og Viaplay får derimot beholde navnene sine, virker det som.

Både V Sport + og V Sport 2 viser forreten dansk Superliga kl. 17. Også verdt å merke seg Direktesport er i gang med sendingene fra Polen. Wisla - Legia i dag klokka 17.30.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1645

PostPosted: 14.06.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om det sendes svensk fotball på noen kanaler eller nett/streaming?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2020 19:12    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som om norsk Dplay eller Eurosport Player tilbyr dette?

Ser for øvrig at Eurosport Norge skal ha seriestartprogram i morra klokka 20-22.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2020 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg reagerer at TV2 kjører på en absurd mengde reklame på Tv2 Premium, det er tross alt kanaler enn betaler 499 NOK i måneden for uhørt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.06.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

Prisen er helt vill. Når de mister rettighetene om to sesonger så håper jeg virkelig det blir billigere med Premier Leauge.

Nå har ikke jeg TV pakken, men Sumo pakke. En sumo pakke med alt, utenom Premier League, koster 179 kroner. En pakke med PL koster 449, og for å få alt som er i pakken til 179 i tillegg så er det ytterligere 30 kroner. 479 for totalpakken med Sumo.

Men det brukes vel så mye penger på å kjøpe rettighetene, så prisen blir nok ca det samme når Viasat/Viaplay tar over.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.06.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Mulig viasat klarer seg med mindre pris, jeg prøvde sumo gratis i to uker eller hva det var i desember, jeg mener å huske at Viaplay hadde en god del mer interessant når jeg hadde prøvemåned der.

Når det er sagt så er det ingenting som ikke er sport på Viaplay som gjør det verdt å bruke penger på å få tilgang på for min del når alternativet er Netflix. HBO har noe innhold som jeg kan være villig til å betale for en måned for å binge litt, men så langt har jeg klart å få sett det med prøveabonnement her og der, så får vi se hva som skjer med Disney+.

Så kan det også hende at Viasat kan hente inn mer penger ved å ha bettingreklame, og så er det godt mulig at TV2 sløser enormt med penger i sportsredaksjonen sin. Eurosport tar vel mindre betalt for eliteserien enn TV2 gjorde samtidig som at de sender mer av de større publikumsmagnetene på "vanlige" kanaler?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.06.2020 20:31    Post subject: Reply with quote

Syns TV2 skal ha skryt for stuntet med FotballXtra, Everton - Liverpool og Real Sociedad - Real Madrid på hovedkanalen i kveld. Muligens gnir de salt i sårene for oss Get-kunder, men uansett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.09.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tal-kunder

699kr/mnd faktisk. Det er rimelig drøyt når man ser hva man får for under 100-lappen hos en del streamingtilbydere. Og så å unnskylde seg med økte priser på rettigheter når de er midt i en avtaleperiode fremstår jo som ren løgn Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.09.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Det triste er jo at folk gidder å betale, slik at det latterlige prisnivået får fortsette, sågar fortsette å stige.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 21.09.2020 22:06    Post subject: Reply with quote

Like greit at TV2 mister rettighetene etterhvert nå de utnytter kundene sine så mye.

De prøver vel å melke det de kan ut av PL i 2 sesonger til før det forsvinner til konkurrenten.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 22.09.2020 07:19    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Og så å unnskylde seg med økte priser på rettigheter når de er midt i en avtaleperiode fremstår jo som ren løgn Very Happy


Dette er jo hjertet i saken. Det er jo TV2 som selv har betalt absurde priser for å holde på den TV-avtalen og ikke la den gå til en konkurrent, men de fremstiller det som om alternativet var at PL ikke kom til å vises i norge i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 22.09.2020 08:02    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som misforstår her, men bommer du ikke på poenget? Slik jeg leser Bananskrue har TV2 betalt en gitt sum for hele avtaleperioden, og da virker det pussig å underveis i perioden skylde på at rettighetene har blitt dyrere - uansett hva man bruker som argumentasjon.

Jeg så at det var noen som spekulerte i at TV2 kanskje legger på prisen via distributørene, for å "tvinge" publikum over på Sumo og at TV2 dermed vil gjøre seg uavhengige av distributørene for å sitte med hele næringskjeden selv, men det rimer ikke med at de øker prisen på Sumo-abonnementene også. Det skal imidlertid bli interessant å følge med på - i så fall er vi kanskje inne i neste steg av evolusjonen som vil ende med at lineær-TV forsvinner. Personlig tror jeg TV2 gjennomfører en slags syretest for å finne ut hvor grensa går hos kundene deres, men konkurransemessig tror jeg de gjør seg selv en bjørnetjeneste. Når neste rettighetshaver overtar kan de jo f.eks. tilby Premier League til 599,- i måneden og fremstille det som en "rabatt" sammenlignet med TV2s priser.

Samtidig ser det ut til at det pågår en stafett av leserinnlegg i Adressa om at fotballspillere tjener mye penger, og i den sammenhengen burde det holde å vise til denne saken. Hvis betalingsviljen i privatmarkedet i Norge er slik at publikum aksepterer å betale over 8000 kroner i året for et dårlig Premier League-tilbud, er det vanskelig å klage på at noen av disse kronene finner veien til aktørene som leverer underholdningen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.09.2020 10:42    Post subject: Reply with quote

Det er mulig å binde seg til et sumo abonnement i 12 måneder til 349kr pr måned som inkluderer PL. Mange hopper nok på den muligheten siden det er kommunisert at prisen på sumo skal øke (antar det er månedsabonnement) og da har de lykkes med å få folk over på sumo.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.09.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

Så det tilbudet i går kveld selv og slo til. Nå skal det sies at jeg har vært Sumo kunde i lang tid fremfor å ha PL på vanlig TV. Det er første gang jeg har sett at de har et tilbud med bindingstid. Prisen ned fra 479 til 349 er greit det i 12 måneder Tommel'n opp!

Kommer økningen i lik grad som på TV så blir det jo trolig 600-649 kroner for sumo også utover. Da kommer man til å spare betydelig mer enn de 130 kronene man allerede sparer på tilbudet med binding.

EDIT: Ser nå at linken jeg brukte er fjernet. Folk fikk den ved å spørre kundeservice om tilbudet så vet ikke om det er slik fortsatt eller om de fjernet det helt og heller prøver å få folk over på de vanlige års abonnementene som vel er 400 kr for totalpakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 22.09.2020 16:47    Post subject: Reply with quote

Et halvt sesongkort per måned for PL. LOL!

Hopper ikke på noe som helst tilbud, blir pub og pirat. Bare vi kundene som kan stoppe denne idiotien.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.09.2020 08:29    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt idiotiske priser, men det er vel sånt de kan gjøre når de har enerett på produktet. I tillegg er det tross alt mange nordmenn som er så patetisk opptatt av engelsk fotball at de betaler det de må. Heldigvis fins det andre, rimeligere måter å se internasjonale kamper på.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84  Next
Page 80 of 84

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb