English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oppførsel på forumet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 06.06.2021 15:18    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er jo rett og slett komisk at flere her sitter og diskuterer andre personer når de selv skriver personangrep, kritiser kritikk og usakligheter i fleng.


Mulig RBK-web hadde blitt bedre om man avlivet både deg og meg. Jeg er ferdig med å diskutere RBK med folk som ikke liker RBK.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 06.06.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

... kan dere bli ferdig?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.06.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det er jo rett og slett komisk at flere her sitter og diskuterer andre personer når de selv skriver personangrep, kritiser kritikk og usakligheter i fleng.




Kritikken går da heller ikke på synspunkter, men at de samme kommentarene repeteres gang etter gang etter gang i det uendelige, samtidig som man da tydeligvis er en naiv idiot om man ikke henger seg på hylekoret.

Som jeg har forklart utallige ganger allerede, du har veldig mange gode poenger, men det er ikke noe poeng i å spamme ned forumet med de der dommedagsprofetiene hele uka. De fleste på dette forumet er faktisk veldig godt opplyst om RBK og ser de samme utfordringene som blir poengtert.

De fleste her er derimot RBK-supportere og ønsker klubben alt vel, og det at man gleder seg over 3 poeng mot Sandefjord, selv om vi gjør en svak kamp og trengte overtid for å vinne, betyr ikke at man går rundt med skylapper og tror at alt er fint og flott. Alle ser at vi har spillemessige utfordringer, alle ser at spillerlogistikken har vært til dels veldig svak de siste årene, alle ser at å ansette Horneland var en gigantisk brøler og alle ser at laget pr. dato ikke presterer så godt som det er rimelig å forvente at RBK skal gjøre. Men det blir jævlig trist her om vi alle bare skal gå rundt og anta at RBK taper og utelukkende ha fokus på det negative 7 dager i uken. Da gidder ikke folk å engasjere seg på dette forumet lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.06.2021 15:46    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
... kan dere bli ferdig?


Hvis du ikke gidder å diskutere meta kan du jo la være å klikke deg inn på tråden. Klovn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 06.06.2021 15:48    Post subject: Reply with quote

Sammenligningen blir helt feil, for det skal være rimelig enkelt for en voksen person å overse noen på ett forum. Hvorvidt intensjonene hans er å irritere dere eller ei, så mater dere han for hver gang det kommer usakligheter og personangrep i hans retning.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 09:23    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lett å "overse" når det har pågått i ti år. Det vil si, de aller fleste klarer det - fordi de aller fleste har sluttet å være her. Aktiviteten er vesentlig dårligere enn for noen år siden. Det endrede diskusjonsklimaet er nok en vesentlig del av årsaken til det.

Jeg overser selv senador 29 dager i måneden, og det løser jeg ved å ikke logge inn på rbkweb sportslig avdeling. Så er jo spørsmålet om senador sin rett til å være seg selv veier tyngre enn alle andre brukerne sin trivsel. Hittil har vi moderatorer valgt å hedre senador sin rett til å være et surmaga vesen i årevis, men det har også ført til at halvparten av moderatorene knapt gidder å være her selv, en gang. Og det gjelder ikke bare oss, for to år siden var det mellom to og tre ganger så mye aktivitet her enn det er nå. Skyldes selvsagt ikke senador alene, men at han og alle diskusjonene om han er med på å bidra i negativ retning finnes det ingen som helst tvil om.

Jeg har full forståelse for at folk mister interessen for forumet og heller velger seg andre plattformer der man selv kan bestemme hva som skal dukke opp i egen timeline. Sørgelig, men har null problemer med å forstå det.

Og senador: slutt og klage over personangrep. Det du reagerer på er internjustisen som har holdt forumet helt fritt for moderering i snart 20 år. Når du nekter å endre deg og bare fortsetter med det samme år og ut år inn, så får du vær så god og akseptere at folk kritiserer deg. Hvis ikke kan jo du også finne deg et annet sted å være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.06.2021 09:59    Post subject: Reply with quote

Det er et vanlig råd at om man er deprimert så må man se på hvem man omgås og prioritere bort / fase ut de omgangsvennene man har som bidrar til depresjonen, og tilbringe mer tid sammen med de som løfter deg opp mentalt. De som har blitt permabannet de siste årene faller definitivt i den første kategorien (i tillegg til andre ting), og sånn senador har holdt på er han også der bortsett fra personangrepene.

Og det er ikke "bare å ignorere" - da vil han stå i alle tråder "med siste ord", og alle uinvidde som skulle titte innom rbkweb en gang ville tenke "å herregud, her gidder jeg i alle fall ikke å henge!"...
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2021 10:04    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Sammenligningen blir helt feil, for det skal være rimelig enkelt for en voksen person å overse noen på ett forum. Hvorvidt intensjonene hans er å irritere dere eller ei, så mater dere han for hver gang det kommer usakligheter og personangrep i hans retning.


Bra du klarer det. Mange andre klarer det ikke.

Jeg syns det er trist at jeg har installert RUSK for å fjerne Senador på pc. Jeg syns også det er trist at jeg ikke orker å gå inn på rbkwebforumet på mobil fordi der har jeg ikke samme mulighet.
Sammenligningen med ropingen på kafeen er akkurat sånn det er. Jeg har lenge prøvd å ignorere, men når jeg først gikk lei så gikk jeg skikkelig lei. Da er valget mitt enten å prøve å gjøre noe med det. Jeg har sagt ifra mange ganger om at han må skjerpe seg. Når det ikke hjelper så har vi denne tråden. Nå er en advarsel gitt, jeg tror ikke det hjelper.

Min teori er at her sitter det en person som ikke holder med Rosenborg, men som er veldig dedikert i å skape kvalm her på en sånn måte at han ikke helt blir tatt for å være noe annet enn en bitter fan. Flere mistenker det, men det er ingen bevis for at her er det et troll som bare har som agenda å skape dårlig stemning.

Hvis ikke skjønner jeg ikke hva det er som skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 10:19    Post subject: Reply with quote

Han holder med Rosenborg, men folk er forskjellige og det kan finnes mange grunner til at han har en negativ fremtoning. Jeg har ingen tro på at han er en kjip fyr (i motsetning til de to andre i rbkweb-historien som har fått permban), men han må endre seg på forumet om han skal ha en fremtid her. Det er så enkelt som at vi har kommet til et punkt der forumets ve og vel må veie mer enn hans innbilte rett til å være her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.06.2021 10:30    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Og senador: slutt og klage over personangrep. Det du reagerer på er internjustisen som har holdt forumet helt fritt for moderering i snart 20 år. Når du nekter å endre deg og bare fortsetter med det samme år og ut år inn, så får du vær så god og akseptere at folk kritiserer deg. Hvis ikke kan jo du også finne deg et annet sted å være.


Jeg har aldri oppfattet forumet som særlig interessert i å ta tak i personangrep og usakligheter. Ditt svar bekrefter det. Det er flere eksempler på saklig kritikk som kommer mot RBK for deretter å bli møtt med tirader som ikke hører hjemme noe sted. Jeg har ingenting mot kritikk, det har jeg jo aldri klaget på heller.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.06.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

Generelt sett på forum må man klare å ha tykk nok hud til å tåle litt mer enn andre steder. Folk liker å prate skit når de ikke må stå til rette for det.
Spesifikt her så er det ekstremt enkelt å ignorere enkeltbrukere (så mange man gidder...) med et enkelt tillegg. Så jeg skjønner ikke hvordan folk gidder å bruke lang tid på å irritere seg.

Enten leser du alt, og da får du tåle at ikke alle er enige med deg, eller så ignorerer du de som du mener ikke gir din leseopplevelse noe verdi.

Ferdig snakka

RBK RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 11:01    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg har aldri oppfattet forumet som særlig interessert i å ta tak i personangrep og usakligheter. Ditt svar bekrefter det.

Jeg gidder ikke synes synd på deg når du legger opp til det selv. Du vet hvor lei folk er, men fortsetter likevel. Hvem er vi som moderatorer til å si at 95% av forumet tar feil?

Hvis du hadde vist små spor av ydmykhet og vilje til å møte folk litt på veien, så hadde dette aldri blitt noen sak, men du viser absolutt null vilje til å endre på din egen fremtoning. Da blir det slik, og det er bare din egen skyld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Enten leser du alt, og da får du tåle at ikke alle er enige med deg, eller så ignorerer du de som du mener ikke gir din leseopplevelse noe verdi.


1. Dette handler ikke om å være enig eller uenig. Jeg er enig med senador i nesten alt han sier, fordi det er stort sett de mest selvfølgelige blødmene om hvor fælt alt er han gjentar gang på gang på gang. Han har slått ned åpne dører i et tiår nå. Det er hans fremtoning som er problemet. Timingen på det han skriver, svartmalingen på gode dager, negative spådommer uten realisme og måten han selv gjør seg til offer når noen taler han imot.

2. Det skal ikke nødvendig å bruke noe tillegg mot noe som helst. Når vi tenker at det er nødvendig, er vi allerede på ville veier.

3. Dette tillegget funker ikke på mobil, som står for en vesentlig del av trafikken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 07.06.2021 11:08    Post subject: Reply with quote

Gode punkter, jeg har ignorert ham i 3-4 år, så husker egentlig ikke så mye om hva eller hvordan han sier ting.
Dersom det er for ille regner jeg med at en moderator fikser det og stiller meg bak den beslutningen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.06.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg gidder ikke synes synd på deg når du legger opp til det selv. Du vet hvor lei folk er, men fortsetter likevel. Hvem er vi som moderatorer til å si at 95% av forumet tar feil?


Denne diskusjonen handler vel ikke om å synes synd på noen. Jeg tenker at alle har et ansvar for hva de legger ut. Alt du gjør er ditt ansvar og ditt valg. Velger man å svare må man stå for det. Det gjelder også de andre, ikke bare meg. Forumet påvirkes av hva hver enkelt gjør.

Når enkelte klager over at forumet er så aggressivt, men samtidig poster gjentatte poster selv med usakligheter og personangrep, så har man selv bidratt til det man klager på.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 07.06.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

Det er vell egentlig ikke bra at jeg klarer det, da en voksen person burde ha nok selvkontroll til å kunne overse en kommentar. Den vesentlige forskjellen på sammenligningen din er at du i virkeligheten ikke kunne unngått å høre han, imens på et forum - kan du ganske så enkelt unngå å lese teksten.

Hvorvidt han er en av oss eller ikke, er ikke spesielt relevant. Derimot, så tviler jeg sterkt på at en med et slikt engasjement hadde vært noe annet. En god del av poengene hans er faktisk veldig gode. Så skal det jo sies at det er altfor mye negativitet, selv i lysere tider. Sånn sett, så bryr jeg meg egentlig ikke om hva skjer med han. Derimot, så mener jeg at voksne mennesker burde ha nok selvkontroll til å ignorere noen på et forum - fremfor å bite rett på agnet.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 07.06.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hedon wrote:

Og senador: slutt og klage over personangrep. Det du reagerer på er internjustisen som har holdt forumet helt fritt for moderering i snart 20 år. Når du nekter å endre deg og bare fortsetter med det samme år og ut år inn, så får du vær så god og akseptere at folk kritiserer deg. Hvis ikke kan jo du også finne deg et annet sted å være.


Jeg har aldri oppfattet forumet som særlig interessert i å ta tak i personangrep og usakligheter. Ditt svar bekrefter det. Det er flere eksempler på saklig kritikk som kommer mot RBK for deretter å bli møtt med tirader som ikke hører hjemme noe sted. Jeg har ingenting mot kritikk, det har jeg jo aldri klaget på heller.

Du gnåler jo om det samme hele tida. Vis litt respekt for at folk har fått det med seg nå, og at det ikke bringer noe nytt ut over å ødelegge forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.06.2021 15:05    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare si at jeg er en del av de 95%, samt er jeg enig i 95% av det Senador snakker om.

Trenger vi diskutere mere åpent her når vi vet hva som er hva?

Kan ikke resten foregå på PM mellom mod og Senador?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 07.06.2021 15:23    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
RBKSandvika wrote:
Enten leser du alt, og da får du tåle at ikke alle er enige med deg, eller så ignorerer du de som du mener ikke gir din leseopplevelse noe verdi.


1. Dette handler ikke om å være enig eller uenig. Jeg er enig med senador i nesten alt han sier, fordi det er stort sett de mest selvfølgelige blødmene om hvor fælt alt er han gjentar gang på gang på gang. Han har slått ned åpne dører i et tiår nå. Det er hans fremtoning som er problemet. Timingen på det han skriver, svartmalingen på gode dager, negative spådommer uten realisme og måten han selv gjør seg til offer når noen taler han imot.

2. Det skal ikke nødvendig å bruke noe tillegg mot noe som helst. Når vi tenker at det er nødvendig, er vi allerede på ville veier.

3. Dette tillegget funker ikke på mobil, som står for en vesentlig del av trafikken.


Siterer hele greia og sier: spot on!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 15:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Når enkelte klager over at forumet er så aggressivt, men samtidig poster gjentatte poster selv med usakligheter og personangrep, så har man selv bidratt til det man klager på.

Helt enig, men den usakligheten de kommer med er et symptom på noe annet. Vi løser ikke problemet av å behandle symptomene, vi må finne årsaken til symptomene også.

Fritt etter Hippokrates.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 15:42    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Derimot, så mener jeg at voksne mennesker burde ha nok selvkontroll til å ignorere noen på et forum - fremfor å bite rett på agnet.

Har du lyst til å være moderator? Du må gjerne ta over rollen for meg, så kan jeg med god samvittighet ignorere de jeg ikke liker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Kan ikke resten foregå på PM mellom mod og Senador?

Denne konflikten er ikke mellom mod og senador. Mod-teamet har faktisk i stor grad holdt seg helt utenfor denne murrende krangelen (jeg har i flere år vært uenig med de som har bedt om at han skal utestenges), men denne våren har det eskalert såpass at vi har vært nødt til å ta det opp, internt og med senador selv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 07.06.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Overså jeg delen av kommentaren min der jeg henviste til kun deg? Hvorvidt om dere kommer til å utestenge han eller ikke, bryr jeg meg ikke særlig om. Derimot, så har det absolutt ingenting å si om du er moderator eller ikke - når det handler om å ha sosial nok kompetanse til å overse noen som tydelig prøver å provosere.

Dere skal gjerne få fortsette med det enorme fokuset på enkeltindivider, men når noen åpenbart kommenterer for å provosere - så gjør dere bare problemet større ved å gi han all den oppmerksomheten som han har fått.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 07.06.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Dette er et åpent brev til Senador:

Hei,

Jeg har kranglet en hel del med deg, og latt meg provosere mye siden jeg logget på første gang i 2007 på en støvete studenthybel i Tromsø. Men jeg vil at du skal vite at jeg er en sterk motstander mot å banne deg fra forumet.

Jeg har dog et par «råd». Det meste handler om måten du kommuniserer på. Jeg synes ikke at du skal endre meninger. Jeg synes ikke at du skal melde deg inn i Rune Bratseth Fan Club eller mene at vi skal ansette så mange trønderske kompiser som mulig. Du kan holde fast på de sterke meningene dine, men:

1. Du kan godt ta deg litt mere tid når du skriver innlegg. Om du i stedet for å skrive 10 korte innlegg på tre setninger, for eksempel skriver et lengre innlegg om dagen, tror jeg at det blir lettere for deg å få budskapet ditt igjennom. Da blir det lettere å bli hørt.

2. Du trenger ikke svare på alt. De fleste debattanter husker bare det nyeste innlegget ditt. Om du skriver et godt, men kontroversielt innlegg, vil du få sinte svar fra brukere som er uenige med deg. Du trenger ikke å svare eller gå inn i en debatt med hver bruker. Det vil være mange som leser men velger å ikke svare.
Om du hiver deg på en lang krangel fører det bare til at du framstår som masete, mens originalinnlegget hjemmer seg ti sider bak. Det vil ikke bli lest.

Mitt tips er å prøve å begrense deg til et innlegg om dagen. Skriv et langt og analyserende innlegg, men samtidig provoserende og Senadorsk. Så logger du ut og venter 24 timer på å logge inn igjen. Jeg lover deg at brukerne kommer til å huske deg for argumentene dine, ikke de smålige kranglene. [/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.06.2021 18:28    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Overså jeg delen av kommentaren min der jeg henviste til kun deg?

Har jeg sagt at du kun snakker om meg? Det finnes mange grunner til at folk ikke overser hverandre. Jeg har min grunn, andre har sine grunner - for eksempel at en diskusjon det halvparten av innleggene skal "oversees" ofte blir totalt uinteressant. Da et heller alternativet å forlate forumet helt, noe de fleste også har valgt å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
Page 16 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb