English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klubbadministrasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 28.02.2022 13:16    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Hav er vitsen med ansettelser hvis du har et kjedelig produkt? Produktet er resultat av treningshverdagen i sportslig avdeling. Det er her man må ansette kvalitet. Døde stillinger som skal jobbe med dødt produkt er en ren utgiftspost.

vell vi var blandt de best trente i Europa i 2021 så man har maxet det vi kan få til på feltet. da er det bare å fylle på i administrasjonen, herlig klang fra fortiden dette.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.05.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

Enn så lenge tar hun et forbehold om at Moe Dyrhaug ennå ikke er valgt, men det skal en del til for at styrelederen ikke må ut på daglig leder-jakt innen kort tid.

– Hun er ikke valgt ennå, så sånn sett skal vi sitte stille i båten til valget endelig er avgjort. Men vi må tenke på mulighetsbildet og hvordan vi skal løse en eventuell overgangsfase. Vi skal ha en konstruktiv dialog på dette, sier Gotaas Johnsen.

(...)

Ettersom nyheten fortsatt er fersk, er det lite styrelederen kan si om arbeidet med å finne en eventuell ny daglig leder. Hun utelukker ikke at stillingen vil lyses ut, men det er enda ikke diskutert på styrenivå.

Les mer: RBKs styreleder om Dyrhaug-nyheten: – Synd for Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.05.2022 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Karen Espelund eller Rune Bratseth som ny etterfølger etter Tove Cool
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 21.05.2022 15:53    Post subject: Reply with quote

Tenker at det ikke er dumt med nytt blod, men dessverre så har jeg liten tiltro til at man ansetter noen som er flinkere enn TMD, sannsynligvis blir det noe rart (som feks Vikvang).
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.05.2022 16:14    Post subject: Reply with quote

Er det styret som ansetter daglig leder?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.05.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

Det ville vel være typisk RBK å ansette Vikvang.

Som *kan' være en rolle den mannen passer til gitt at Dorsin og ny sportslig koordinator eller hva de nå skal kalles ikke lar ham blande seg inn i fotballfaglige avgjørelser.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.05.2022 20:57    Post subject: Reply with quote

Løfaldli tror sjansen er stor for at RBKs neste daglige leder ikke kommer fra idretten selv:

– Måten Rosenborg er organisert på gjør at idrettsbakgrunn ikke er det mest vesentlige slik daglig leder-rollen fungerer i dag, mener han.

Les mer: Sjekk lista: Blir en av disse 25 Rosenborgs neste sjef?

Enig i sitatet, men ellers var det mye klin-kokos i saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 24.05.2022 21:03    Post subject: Reply with quote

Helt merkelig sak, hva er grunnlaget for den lista?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 24.05.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

- Ola By

- Karl Petter Løken

- Frode Thomassen

I den rekkefølgen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.05.2022 22:25    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Helt merkelig sak, hva er grunnlaget for den lista?


Dette er visstnok det de baserer den på:

adressa.no wrote:
På bakgrunn av samtaler med flere personer som har god kjennskap til klubben har Adresseavisen plukket ut 25 kandidater som kan være aktuelle for daglig leder-jobben i RBK.

RBK kommer helt sikkert til å gå bredt ut i jakten. Samtidig taler mye for at for at Moe Dyrhaugs erstatter vel så gjerne kan bli en yngre, fremadstormende leder med kommersiell bakgrunn, som en rutinert fotballprofil.


Men de har egentlig bare sjekket hvilke næringslivsleder har tilknytting til midt-norge, har idrettsbakgrunn og/eller har lederstilling i en idrettsorganisasjon/organisasjon knyttet opp mot idrett.

Den liste er tynn suppe og dratt ut av hatten for å lage en liste. Skal ikke utelukke at noen av de 25 blir ansatt, men klubben har nok ikke rukket å starte særlig med arbeidet enda. Men Vikvang blir trolig sparket oppover en gang til, og da begynner man å må omorganisere enda mer. Han kan ikke være midlertidig daglig leder, sportslig koordinator på prøve og akademisjef samtidig. 2 av disse kan til nøds kombineres over en kortere periode, men ikke permanent. Alle 3 blir bare rot. Men hvem skal da bli akademisjef eller sportslig koordinator hvis Vikvang rykker opp?

Dorsin midlertidig akademisjef når vi nærmer oss overgangsvinduet blir dumt, og har vel selv uttrykt ønske om ha fokus på spillerlogistikk og den biten i større grad så sportslig koordinator er vel ute av bildet. Sportslig leder for damene er vel ikke ansatt i organisasjonen per dags dato og fusjonen har heller ikke trått i kraft formelt, samt at han har vel for liten kjennskap til å kunne bekle noen av rollene.

Blir vel Vikvang som tar over i løpet av sommeren og sitter ut året omtrent, samtidig som han skal være akademisjef for et akademi som ikke akkurat presterer resultatmessig og i tillegg være prøvekanin som sportslig koordinator for å avgjøre behovet for den stillingen.

Tove Moe Dyrhaug blir valgt 12. juni som ny skipresident, jeg vil tro hun formelt sier opp den dagen hun blir vagt. La oss si 3 måneder oppsigelsestid, 12. september. Muligens slutten av August hvis hun har varslet styret om at hun sier opp fra 20. mai med forbehold om at hun blir valgt. Klubben flytter Vikvang opp i den stillingen i løpet av sommeren med en liten overlapp med Dyrhaug slik at han får innsikt for hva som er planen fremover og diverse arbeidsoppgaver som han må brifes på. Kanskje klubben har en ny daglig leder klar sensommeren, men den personen har nok også oppsigelsestid og kan ikke begynne på dagen. Dermed vil jeg tro de ansetter fra 01.01 med mulig oppstart tidligere hvis det lar seg gjøre.

Lukter kaotisk uansett dette, selv om det aldri er god timing med avtroppende daglig leder når man ikke har en åpenbar intern kandidat klar (Vikvang er ingen åpenbar kandidat permanent). Vikvang står garantert på listen, delvis fordi han har litt relevant erfaring på CVen, delvis fordi han allerede jobber i klubben og mest fordi det er litt rart om personen de stoler på innad i klubben egentlig er uaktuell. Men håper og tror de raskt finner bedre kandidater slik at han kan strykes.

Jeg har liten kjennskap til navnene på listen forsåvidt, men lokalt så er både Lidahl og Sivertsen spennende navn. Riseth også forsåvidt, men tror ikke han er riktig person. Jeg synes Viking har gjort mye bra, og tror Bjørnø er spennende. Thomassen i Glimt gjort en meget god jobb, men føler Viking er mer relevant når det kommer til størrelse og press fra omgivelsene.

TLDR; Listen er tynn suppe, Vikvang kommer sikkert til å bekle 3 roller samtidig, ny daglig leder på plass før neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.05.2022 07:09    Post subject: Reply with quote

Den lista framstod mer som en oppramsing av næringslivsledere med en eller annen idrettsbakgrunn, folk som har vært i Rosenborg før, eller folk med noen lunde tilsvarende stilling nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.05.2022 14:03    Post subject: Reply with quote

Hvis Vikvang blir daglig leder så løser de nok floken ved å la en av de andre i akademiet ta over styringen der, så er de vel såpass vant med å klare seg uten koordinator at kan la en eller annen ta på seg det formelle ansvaret inntil videre.

Som ukuelig optimist så tror jeg CGJ&co sørger for at det kjøres en god prosess, sannsynligvis med involvering av eksterne.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.06.2022 07:54    Post subject: Reply with quote

Om eventuell ny daglig leder, fra Adressa;

Quote:
– Vi ønsker at Tove skal være med oss videre i en overgangsfase dersom hun innstilles. Håpet er at hun skal være tilgjengelig i en stund fremover i en prosentvis andel. Alle er opptatt av å få til en god løsning, sier Cecilie Gotaas Johnsen.
...
– Viktig å få til en god løsning
Cecilie Gotaas Johnsen er svært forsiktig med å si noe som helst om prosessen overfor Adresseavisen. Hun sier klubben sitter «stille i båten» fram til Moe Dyrhaug eventuelt er valgt inn.

– Det er viktig for Rosenborg å få til en god løsning. Vi går ut bredt og kartlegger mye. Vi er opptatt av en god og transparent prosess som skal berede grunnen for hva vi skal sette i gang, sier Gotaas Johnsen.

Styrelederen vil verken kommentere navn eller hvorvidt de har navn på lista som kan gå inn og gjøre en midlertidig jobb.

Hun sier det er mest sannsynlig at de vil bruke et rekrutteringsfirma til å finne en ny daglig leder, men at dette enda ikke er bestemt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Leder for økonomi i Rosenborg, Roar Munkvold, skal gi seg i klubben.

(...)

– I første omgang skal jeg jobbe i en prosjektstilling i NFF knyttet til ferdigstillelse av søknad for EM i 2025. Jeg skal jobbe med biten som er for Lerkendal, forteller Munkvold.

(...)

Nå skal han jobbe i Rosenborg fram til slutten av august, før han bytter arbeidsgiver. Søknaden han skal jobbe med skal leveres i oktober.

I desember skal vertsnasjon velges, og først da blir det klart om Munkvold vil fortsette i rollen, eller om han må se seg om etter nye arbeidsoppgaver.

Les mer: RBK-leder gir seg etter 15 år i klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2022 21:26    Post subject: Reply with quote

Nå starter jobben med å fylle sjefsstillingene til dem som forsvinner.

– Kompetansen og oppgavene de gjør må erstattes. Så er det en annen joker i dette i fusjonen. Vi skal implementere den noe som gjør at det ikke bare er å erstatte med den samme rollen. Det handler om totalen i fusjoneringen og det er en del av den kartleggingen vi gjør nå, sier Gotaas Johnsen.

(...)

– Hva gjør det med klubben å måtte erstatte disse rollene på relativt kort tid?

– Vanskelige situasjoner vil man alltid komme i. Det som er viktig er at man er flink til å se på totalen og er ærlig om det man ser. Så må vi gjøre en risikovurdering og ikke gjøre noe overilt, sier styrelederen.

Les mer: 50 år med RBK-erfaring er på vei ut. Nå skal nye Rosenborg bygges
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.06.2022 09:34    Post subject: Reply with quote

Hjelp, vi har en rasjonell styreleder!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.06.2022 19:14    Post subject: Reply with quote

I Berdal-podkasten ble det fortalt at det pågår intervjuer med kandidatene til å bli ny markedssjef, som dermed forhåpentligvis snart blir ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2022 08:54    Post subject: Reply with quote

Karl-Petter Løken blir ny generalsekretær i Norges Fotballforbund

Da kan man i alle fall stryke ham fra lista over kandidater til ny daglig leder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 09.08.2022 09:50    Post subject: Reply with quote

Her er RBKs nye Salgs- og markedssjef

Quote:
Stian Moursund kommer fra jobben som markeds- og kommunikasjonssjef i Nordbohus og Blink Hus som eies av Mestergruppen. Stian har vært ansatt i Nordbohus siden 2003 og har det siste året også hatt stillingen som konstituert Kjededirektør for Nordbohus.

48-åringen har lang erfaring med blant annet markedsføring, digitalisering, kommunikasjon og merkevarebygging. Han har i tillegg jobbet aktivt med sponsoraktivisering gjennom flere år som sponsor av Norges Skiforbund og Langrenns elitelag.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.08.2022 09:53    Post subject: Reply with quote

Høres jo ut som en god ansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2022 16:39    Post subject: Reply with quote

Hos Lyng og Sagbakken bekreftet Johnsen at stillinga som daglig leder skal lyses ut - akkurat som stillinga som økonomisjef ble i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2022 22:04    Post subject: Reply with quote

– Jeg tror ikke jeg har noe fortrinn i selve søkeprosessen, men jeg tror fortrinnet mitt er at jeg kommer fortere opp i fart om jeg skulle få jobben. Det er en kompleks jobb som jeg har brukt mye tid på å sette meg inn i. Det er ikke en normal jobb. Den krever mye og er veldig utfordrende, sier Berdal.

– Både styret og de som skal vurdere dette vet hva jeg er god for. For meg så er det ekstremt viktig at jeg får jobben hvis jeg er den beste løsningen, ikke fordi jeg sitter her fra før, sier Berdal.

Les mer: Søker på jobben som RBK-sjef: – En jobb jeg har lyst på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.08.2022 23:01    Post subject: Reply with quote

Rosenborg Ballklub søker etter daglig leder som forstår hva Rosenborg Ballklub er, hva klubben står for og hva klubben skal bli. En daglig leder med strategiske lederferdigheter som er sterk på samhandling og en god relasjonsbygger, så vel internt som mot eksterne aktører.

(...)

En sentral oppgave er å gjennomføre fusjonen av RBK herrer og kvinner. Med fusjon og et samlet RBK har vi tydelige ambisjoner om å ytterligere forsterke Rosenborgs identitet og omdømme, samt kommersielle verdier gjennom utvikling av nye forretningsmuligheter og et forsterket samfunnsansvar. En daglig leder må gå i front for å realisere verdier og potensiale i et fusjonert RBK.

Les mer: RBK søker daglig leder
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.08.2022 21:49    Post subject: Reply with quote

Berdal fungerer trolig som daglig leder i Roseborg ut sesongen.

- Det tar fort tre måneder å ansette en ny, så mest sannsynlig blir jeg sittende, konstaterer Berdal overfor rbkweb.no.

- Hvordan blir det i så fall å få med deg resten av sesongen?

- Det blir bra. Jeg kjenner at når jeg jobber her, så lever og ånder jeg Rosenborg 24/7.

Les mer: - Jeg lærer hver eneste dag!

Sak i Papir-Adressa i morra der RBK bekrefter at man ikke bruker rekrutteringsbyrå - for å spare penger. Samtidig et tegn på at Berdal er ønsket med videre?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.09.2022 21:40    Post subject: Reply with quote

Etter 15 år i Rosenborg ga Roar Munkvold seg nylig som leder for økonomi. Nå kan ny økonomisjef være rundt hjørnet.

Søknadsfristen for stillingen gikk ut før helga, og vikarierende daglig leder i RBK, Tore Bjørseth Berdal, forteller om stor respons ute blant folket.

– Jeg sitter og jobber med det nå faktisk. Jeg er veldig imponert over kvaliteten over søkerne vi har fått inn. Det er mange søkere og det er mange med høy kvalitet, forteller Berdal.

Les mer: Mange vil ha toppjobb i RBK: – Søkere fra hele landet

Berdal forresten gjest hos Rotsekk denne uka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Next
Page 23 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb