English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klubbadministrasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 26.06.2013 17:36    Post subject: Reply with quote

"Se på meg også-generasjonen" ? Smile
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 28.06.2013 13:42    Post subject: Reply with quote

Ikke bare i klubbadm det bør kunne kuttes en del ansatte , også sportslig har for mange ansatte;

Hovedtrener U19: Ståle Stensaas
Spillerutvikler U19: Øivind Husby
Toppspillerutvikler: Trond Henriksen
Hovedtrener U16: Torbjørn Lie
Assistenttrener U16: Hans Petter Larsen
Keepertrener / Fysio: Per Johnny Garli

Viss 3. div kuttes ut bør ca to trenere bli oppsagt.

Denne Harald Pedersen bør også evalueres grundig. Han har ansvaret for flere områder som ikke fungerer og dette har vært drøftet tidligere på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.06.2013 15:10    Post subject: Reply with quote

Assistenttrener på U-16, såpass å ja. Synes vel kanskje at den stillingen var i overkant med eller uten 3. div (som snart er 4. div om ikke mirakler skjer eller at man låner spillere som er langt bedre enn de som er der nå).

Så vi gir bort den beste spillerutvikleren vi har til Ranheim og beholder alle forsvarerne fra 80 og 90-tallet som ikke har klart å få seg annen jobb til diffuse arbeidsoppgaver blant juniorene? Surprised
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 28.06.2013 15:15    Post subject: Reply with quote

Vi skal ha i bakhodet at dette er stillinger som det ikke er sikkert koster oss all verden. Lave lønninger, kanksje avtaler med andre klubber/forbund etc som tar noe av regninga.

Kanskje koster hele den lista der med folk omtrent det samme som Alas for eks? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.06.2013 15:28    Post subject: Reply with quote

Hm, her får jeg bare opp skattelistene for 2009 i avisen, men er nok redd at dersom de er heltidsansatte vil kostnaden på f.eks. Rambo med arbeidsgiveravgift ++ alene krype seg opp mot bruttolønna som dukker opp på skatteseddelen til Alas (da før avgifter ++) da jeg antar at Rambo er den dyreste av de på lista. Men resten vil selv med "luselønn" og arbeidsgiveravgift, feriepenger ++ fort komme opp i 600.000 - 800.000 per pers OM de er heltidsansatte. Dersom ikke er jo saken ganske annerledes, men jeg har en mistanke om at det der koster i overkant av hva det smaker.

Ser jo av regnskapet at det er ganske mange lønningsmillioner som går til andre ting enn spillerlønninger i sportslig avdeling, og med alt av utgifter hadde man enkelt klart å spare noen mill her uten å tape særlig på det sportslige om man da ikke har vedtatt noe sted at man skal leke sosialkontor for avdanka forsvarsspillere (brutalt sagt). Nå har Rambo bidratt indirekte til noen kroner i klubbkassa her da men... Very Happy
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 28.06.2013 15:39    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å vite hva Rambo tjener idag, det du ser er jo hva han tjente i form av å være assistentrener for A-laget.

Og de andre er det ikke noe vits å søke opp, for det kan jo godt hende de kun jobber 10-20% stilling hos oss, resten et annet sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.06.2013 15:50    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Vanskelig å vite hva Rambo tjener idag, det du ser er jo hva han tjente i form av å være assistentrener for A-laget.

Og de andre er det ikke noe vits å søke opp, for det kan jo godt hende de kun jobber 10-20% stilling hos oss, resten et annet sted.

Tok forbehold her, og så heller ikke på skattelista men bare antok at Rambo tjente greit nok (han har neppe under 500.000 nå og dermed kan du plusse på 50 % på det og ser hva han koster RBK). Jeg har tilgang til det der på jobben (er på ferie nå og har som du sikkert ser alt for mye tid på hendene). Tallene på jobb er da de faktiske tallene og ikke tøysetallene i avisen, og det er taushetsbelagt, derfor en educated guess her...

Men tallene for 2013 sier at 86 mill går til lønn i sportslig (ned fra 94 mill i 2012) og spillerlønningene i 2013 ligger på 58 mill? Noe sånt i alle fall og da ser man at det går ut 28 mill (eller noe i den dur) til lønn som da ikke går til spillerne per 2013. Altså er det HELT sikkert noe å spare her også...
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 28.06.2013 18:40    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Assistenttrener på U-16, såpass å ja. Synes vel kanskje at den stillingen var i overkant med eller uten 3. div

Å uttale seg om ting en har så liten peiling på, er i overkant selv her inne faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.06.2013 18:48    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Wiseblood wrote:
Assistenttrener på U-16, såpass å ja. Synes vel kanskje at den stillingen var i overkant med eller uten 3. div

Å uttale seg om ting en har så liten peiling på, er i overkant selv her inne faktisk.

Det kommer vel helt an på stillingsprosent og kostnader her siden det var pengebruk det var snakk om her. Når man først var i gang med å se på kostnader.

Om dette ikke koster noe må man gjerne ha 5 eller 50 trenere for U-16 for min del, men når man skal skjære inn til beinet over alt ellers så må en se på alle kostnadene i klubben og ikke bare snakke om å slanke utgiftene på A-laget som da tross alt er bread & butter her. Det har jo vært litt baluba pga budsjettet og en mann som måtte gå som en følge av dette som nå vel alle har fått med seg.

Men da vet vel du langt mer enn meg om kostnadene på dette siden jeg tydeligvis var helt på tur her i følge deg.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 28.06.2013 19:01    Post subject: Reply with quote

Juniorlagene trenger jo gode trenere. Det er jo fra de vår største inntekt skal komme.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 28.06.2013 19:48    Post subject: Reply with quote

Wiseblood: Hans Petter Larsen har en 20-30 % stilling, jobber i praksis tre ganger så mye (er både trener, oppmann, lagleder, materialforvalter, kontaktperson opp mot kretsen etc.) og er en uvurderlig ressurs for guttelaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.06.2013 19:55    Post subject: Reply with quote

@Ivar
Den viktigste inntekten kommer vel fra A-laget i form av et sponsorbudsjett på 70 millioner, TV-avtale på ganske mange millioner og kampdagsinntekter? Spillersalg vil aldri være i nærheten av å komme opp i sånne summer på årlig basis. Og i hvertfall ikke av "hjemmeavlede" spillere selv om det dukker opp en Ciljan , Tettey og Henriksen innimellom. Men det er også spillere som Jonas Svensson som tok stegene i Verdal og Levanger før han kom til RBK.

Det er viktig med spillerutvikling, men det kan vel diskuteres om man skal støvsuge Trøndelag for 14-15 åringer og ha dem i RBK og håpe at de slår til eller om man skal vente en sesong eller to ekstra og la spillerne utvikle seg i sine lokale klubber før man henter dem inn. Så blir det også et spørsmål om kost/nytte her. Selvsagt må man utvikle spillere, men så blir spørsmålet om når man skal sette inn støtet og hva som er best for utviklingen av spillerne og ikke minst hva som er økonomisk lønnsomt. Og her var spørsmålet penger, og da kost/nytte. Ikke om spillere trenger trenere, for det svaret gir seg selv. RBK levde da godt på 90-tallet uten å ha noen nevneverdig god juniorstall de brukte penger på.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne


Last edited by Wiseblood on 28.06.2013 19:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.06.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Wiseblood: Hans Petter Larsen har en 20-30 % stilling, jobber i praksis tre ganger så mye (er både trener, oppmann, lagleder, materialforvalter, kontaktperson opp mot kretsen etc.) og er en uvurderlig ressurs for guttelaget.

Da virker det som om kostnaden står i forhold til nytten så lenge man velger å satse på U-16, helt klart. Var usikker på hvor store stillingshjemler man opererte med.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 28.06.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

Ser ingen problemer med at det ansettes såpass mange i junior-avdelingen.

I forhold til mislykkede spillerkjøp fra Adecco eller å kjøpe landslagskeeperen fra Odd for 11 og kort tid etter selge ham til Viking for 3, minus diverse tull ifht. brutto/netto, så er dette vel anvendte penger.

RBKs juniorer har gjort det godt i flere år i NM-junior for G19 og G16, samt i internasjonale turneringer. Det lokker talenter fra hele landet til RBKs utviklingsavdeling, samt at flere av juniorene er/blir gode nok for U-landslagsoppdrag. Fra egen avdeling har vi fått spillere som Skjelbred, Tettey, Bakenga, Henriksen m.fl. Uten salgene av Tettey, Bakenga og Henriksen hadde vi per i dag ikke hatt noen egenkapital igjen i klubben, på tross av tomtesalg.

Eneste problemet er at når en egenutviklet spiller forlater RBK, så bør han gå for vesentlig mer enn det Skjelbred ble solgt for.

For min del burde vi bruke mer på å utvikle egne spillere slik at vi henter inn flere av de talentene som går fra Norge til utenlandske juniorakademi.

At RBK3 gjør det dårlig i år må vel skyldes en litt dårlig årgang, men slikt kommer og går i bølger. Forhåpentligvis berger laget i 3. divisjon, eller så får de spille seg opp igjen året etter. Værre er det ikke.

Fra mitt ståsted er den største besparelsen at man slutter å gi bort spillere som har stort videresalgspotensial. Konan Ya burde ha gitt RBK mange millioner, og om Chibbe og Dockal forlater RBK nå for småsummer, så er det en skandale. Man burde også få igjen omtrent det man ga for spillere som Issah og Alas. Her er det mye penger å hente. Flere spillere har blitt gitt bort, men har siden spilt fast i andre ligaer, såsom Miller i MSL. Dette er for dårlig arbeid av sportslig ledelse.

Man kan også stille seg spørsmål ved om man lot Tarik gå for tidlig, og om man kunne fått mer for ham senere i dette sommervinduet eller i neste vindu etter en budrunde. Hadde han fått vist seg frem i EL, hva ville han da ha vært verdt? Og i forhold til å redde årets budsjett, så kunne han vel like gjerne blitt solgt i det neste vinduet. Tror ikke han hadde blitt alt for sur om han måtte ha spilt et halvår til for RBK. Tror styret gjorde en feil ved å la ham gå så tidlig.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 19.03.2014 16:39    Post subject: Reply with quote

"Koteng opplyste Adresseavisen om at han selv ikke har tro på lederbonus som system." Adressa.

Da må i tilfelle det som eventuelt finnes av lederbonuser i RBK være mot styreleders stemme/vilje?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
denyngstelillebroren
Senior


Joined: 15 Aug 2006
Posts: 230

PostPosted: 08.12.2014 16:08    Post subject: Reply with quote

RBK ser etter en ny økonomimedarbeider.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 09.12.2014 01:31    Post subject: Reply with quote

Søk i vei folkens!
Ut i fra andre ansettelser i klubben, virker det ikke å være et absolutt krav å ha relevant kompetanse.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.12.2014 16:11    Post subject: Reply with quote

Nei, men jeg tenkte i det minste jeg skulle være oppegående nok til å lage meg bruker hos Avantas, og søke via deres portal.

Økonomisk bakgrunn har jeg ikke, men jeg satser på at noen strategiske tredjehåndsbekjentskaper på LinkedIn pluss et profilbilde der jeg har bart og kaffekopp med Kjeldsberg-logo skal sikre meg intervju, i det minste. Så er det bare å varme opp snakketøyet, og gjøre klar anekdotene med gamle RBK-helter i lystig lag.

Jeg har trua!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 11.12.2014 16:42    Post subject: Reply with quote

Er vel flere her inne som har lyst til å prøve seg... Eneste som synd med det er om noen av dere som er aktive da må bli sånne "Ingen kommentar"-brukere!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 11.12.2014 17:17    Post subject: Reply with quote

Da ville det jo vært midt i blinken for Konesseur...

Han kommer inn i klubben og kan briljere innenfor sitt kompetanseområde, og i tillegg kan han ikke kommentere her inne. VINN - VINN Razz Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2014 17:25    Post subject: Reply with quote

The winner takes it all - tribunen og Treshold-effekt VIP, herlig Smile

Kjello skulle jeg gjerne sett inn, ubeskrivelig dyktig med tall og detaljer, samt supporternes mann i klubben. Men mistenker at han foreløpig er litt ung, ut å skaffe erfaring før han kommer tilbake å redder klubben kanskje? hehe
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 25.01.2015 00:00    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../37338708/

Innholdet vil jeg ikke ta stilling til, utover det at det fikk meg til å tenke på Erik Espeseth, leder i SIF og han har jo fortid i RBK. Jeg er uten inngående kjennskap til kompetansen som ligger på brakka, derav mine tidligere spørsmål rundt Alstad og Co.
Uansett, inntrykket jeg sitter igjen med er at Espeseth er særdeles dyktig-basert på mere stoff enn bare det som er nevnt over-og dermed blir spørsmålene denne gangen:

1)Hvorfor dro han? Større utfordringer som leder?
2)Ville han styrket RBK om han hadde fortsatt?
3)Er han verdt å hente tilbake?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2015 00:10    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg husker, var han og familien ivrige på å komme tilbake til Østlandet. Bor vel i Tønsberg og pendler til Drammen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 25.01.2015 11:01    Post subject: Reply with quote

Han valgte vel også å flytte da markedsavdelingen skulle slankes. Litt løs kanon på dekk som kom med mye rart, men som også sto på i jobben, uten at det borger for kvalitet. Det er ikke han alene som har bygd opp godset. Det er mange andre som står bak den jobben der.

På spørsmålet om å hente ham tilbake vil jeg svare nei. Vi trenger ikke løse kanoner, men folk som kan jobbe i team og spille hverandre gode.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
denyngstelillebroren
Senior


Joined: 15 Aug 2006
Posts: 230

PostPosted: 24.04.2015 10:35    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har utlyst stilling som prosjektmedarbeider arrangement.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 22, 23, 24  Next
Page 19 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb