English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 26.08.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Brannfakkel, men jeg synes Bratseth er ganske flink som TV-ekspert


Når du sammenligner med Skullerud o.l. er han helt klart mer kunnskapsrik og dyktig. Problemet er jo at den gjengen er så blåst at over halvparten på forumet som skriver har minst like mye kunnskap. Hver gang jeg tilfeldigvis har hørt på svenske eksperter snakke fotball er det et så sykt mye høyere nivå enn i Norge at jeg ender opp med å riste på hodet av hvor dårlig det står til her til lands.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.08.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Tror det også er et element av at det har blitt en kultur i fotballkommentariatet i Norge til at de skal gjøre seg "folkelig" hva gjelder faglig nivå. Er jo pinlig med Semb som tydeligvis var ekspert i å finne superlativer til å beskrive prestasjonene, og da særlig varianter av klasse. Jeg nekter å tro at Semb er så elendig fotballfaglig som det nivået han legger seg på når han jobber for TV2.

Så EM16 på Sør-Afrikansk TV og det var vanvittig mye høyere nivå på kommentatorer og de i studio enn jeg noen gang har sett på norsk TV.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.12.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

Flyttet fra en annen tråd:

Trondhjemsen wrote:
NAE fikk uendelig med taletid før avstemminga, mens Gjersvold ble avbrutt av ordstyrer. Selv ble jeg overbevist av NAE og flere andre eldre karer til å stemme på Koteng.


Jeg sliter fortsatt med å begripe hvor Eggens lojalitet til Koteng kommer fra. Koteng har gjort veldig lite for å ivareta Eggen-arven i klubben. Heller tvertimot.

Det eneste jeg kan tenke meg er at Koteng rett og slett ikke er Terje Svendsen. Terje Svendsen var jo i tillegg til å være minion for Klaus Berg, Fokus Bankmann ogPeter Griffin-lookalike, aktivt anti-Eggen under hele perioden sin som styreleder.

Er dette en slags hevn for at Svendsen presset ut Kåre Rønnes og Eldar Hansen i 1993?
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 08.07.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Siden siste siden i trener-tråden handler mye om styret så bør vel denne tråden opp igjen.

Som jeg skrev der så lener jeg lot at styret ikke har særlig behov noe særlig fotball-kompetanse. Det er bedre å ha denne i de som er fast ansatt på brakka.

Vi sliter uansett med å finne personer til styret som faktisk er i stand til å bidra med sportslig utvikling av klubben, så da er det bedre at styret kan jobbe med å legge tingene til rette for dette arbeidet økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.07.2021 17:10    Post subject: Reply with quote

Ja, men hvem skal da kvalitetssikre sportslig leder dersom ingen kan fotball? Til syvende og sist må styremedlemmene forstå at forretningsmodellen med gamle proffer, ingen talenter og henting av middelmådigheter kombinert med vondfot ikke er bærekraftig. Heller ikke å ansette folk fordi de er trøndere og grei. Det er fortsatt ingen som forstår det selv om de har tunge jobber.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.07.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Et styre bør da så absolutt inneha faglig kompetanse og nettverk som er relevant for kjernevirksomheten, om det så er bank eller fotballklubb det dreier seg om.

Alle i styret trenger ikke nødvendigvis kunne fotball, men jeg synes det burde være en i styret som har vært hovedtrener på toppnivå, en i styret som har vært fotballspiller på toppnivå (For en klubb som RBK herrer eller med tilsvarende forventninger og mediakjør) og en i styret som har erfaring fra annen toppidrett, gjerne langrenn i Norge som jo må sies å ligge langt foran fotball i Norge hva gjelder kvalitet på trening. Og som hovedregel bør dette være tre forskjellige personer. Så kan du supplere på med Karen Espelund, Bård Benum, Ivar Koteng etc. Må unngå mette pamper som kun er god til å klaske andre pamper på ryggen (Terje Svendsen f esk).

Så må en også ha utskiftning, for det første trengs det alltids nye idèer, for det andre så har de som har vært med på å ansette Bjørnebye, Ingrebrigtsen, Horneland og gitt tommel opp til strategien deres på spiller (og trener-) logistikk, kommet i kontraktsbråk med opptil flere av de, så Koten og Bratseth spesielt har jo satt seg i den situasjonen at de *bør* ta ansvaret for det ved å slippe andre til.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.07.2021 09:18    Post subject: Reply with quote

Naturligvis må det være noe sportslig kompetanse i styret, men et styre med særdeles begrenset tilstedeværelse i det daglige kan ikke detaljstyre det sportslige, det sier seg selv. Nettopp derfor må man ha en bredere sportslig organisasjon, og treneren kan ikke drive og rapportere direkte til et styre. Hvordan skal de kunne ta en saklig stilling til trenerens innsats og prestasjon når de ikke er tilstede i klubben daglig ?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 09.07.2021 11:23    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det er styremedlemmenes plikt til å stille forberedt i styremøtene. Det skal skrives statusrapporter og annen rapporterer styret skal forberede seg på i forkant. Den forberedelsen styret gjorde før «ja» til Horneland har måtte vært fraværende. Det er tjenesteforsømmelse av styret rett og slett.

Dersom en sportslig leder skal ta dette valget må man først starte med strategi og deretter få på plass en kultur som ansetter først og fremst kompetanse, ikke eksrbkere. Dette er et kjempeproblem.

Klubben er galskap. Man gjør det samme hele tiden og tror på et annet resultat. Det er galskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 10.07.2021 14:20    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Et styre bør da så absolutt inneha faglig kompetanse og nettverk som er relevant for kjernevirksomheten, om det så er bank eller fotballklubb det dreier seg om[...].


Som sagt så er vi ikke i stand til å finne folk som har den rette kompetansen uansett. Det beste vi kan håpe på er folk som spilte fotball i en annen tidsalder.

Du sier at du ønsker en topp-trener, en topp-spiller. Kom gjerne med eksempler på personer som kan går inn og fylle disse rollene i styret, for jeg sliter med å se hvem det skulle være.

Kvalitetssikringen av SL skjer gjennom å se på resultatene og utviklingen, samtaler med trenere og spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.07.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg blir oppgitt over at det skytes i alle retninger når ting ikke går vår vei. Å skyte i alle retninger gjør det ikke lettere å treffe blink. VM i å skylde på nye personer. Det er styret,dorsin,koteng,Bratseth,Skutle,bjørneby,Dyrhaug,medlemmene sin skyld liksom. Logisk sett trenger vi en god trener og noen forsterkninger i laget så vil resultatene komme. Ikke lenge siden vi ledet tabellen og hadde Molde i kne. Trenger ikke bytte ut alle liksom
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 10.07.2021 15:19    Post subject: Reply with quote

Det er relativt åpenbart at det er gjennomgående systematiske problemer i klubben som ikke vil bli fikset av å bare få inn en god trener og noen nye spillere.

Det er slik tankegang som gjør at klubben ikke er i stand til å utvikle seg til å bli det den har potensialet til å bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.07.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Vell huber. Nevn en klubb som har et perfekt styre og støtteapparat som du hadde ønsket å bytte med.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 10.07.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Så en kan ikke argumentere for at ting må bli bedre med mindre det finnes ett perfekt eksempel å bytte med?

Vi har hatt 15 trenere siden 2003, og om jeg teller rett så er det 7 av disse som har fullført en hel TL-sesong fra start til slutt. Om vi inkluderer ECup så blir tallet enda lavere.

Det er heller ikke noen gjennomgående tråd i hva slags fotball disse trenerne står for, noe som igjen bidrar til den horrible spiller-logistikken klubben har.

Jeg er enkelt og greit ikke fornøyd med at RBK er en klubb som er heldig og treffer på en trener-ansettelse en gang i tiåret, og når det først skjer så evner de ikke å bygge videre på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.07.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Klart du kan argumentere med at ting må bli bedre uten at det finnes ett perfekt eksempel. Men gjennomgående systematiske problemer som du sier vi har er liksom litt uangripelig og ullent. Ikke så lett å fikse det liksom. Når det gjelder treneransettelser så har du et poeng,men det er ikke lett å finne gode trenere. Det er ingen lett jobb og alle på brakka ønsker nok å treffe. Uansett var mitt hovedpoeng at man må finne der det trykker mest og gjøre noe med det. Å få inn en ny trener som klarer å utvikle spill og spillere tror jeg er det soleklart viktigste. Så mange som klager på alt og alle å virker å tro at det er bare å sparke alle så ordner alt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 10.07.2021 20:25    Post subject: Reply with quote

Det er i bunnen to alternativer:

1) Fortsette som før, og håpe på at vi er heldige med en treneransettelse.

2) Gjøre endringer i klubben slik at vi ikke lenger er avhengige av å være heldige.

Selvfølgelig ønsker alle på brakka å treffe, men når de bare treffer en gang og det da er ren flaks (Kåre) så må en nesten vurdere de som gjør jobben.

Eller skal vi fortsette å gjøre det samme om og om igjen og håpe på ett annet resultat?

Kanskje vi skal gå for JJ igjen?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.07.2021 20:35    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vell huber. Nevn en klubb som har et perfekt styre og støtteapparat som du hadde ønsket å bytte med.


Vi kan vel si ut fra pengeforbruk er det mange klubber i norsk serie som er milevis bedre enn rbk. KBK, BG, Odd osv osv. RBk kaster penger på sjøen og bruker vanvittig mange millioner for å prestere middelmådig i en passe elendig liga . Det er ikke akkurat Real Madrid man møter hver helg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.07.2021 01:02    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Zorbeltuss wrote:
Et styre bør da så absolutt inneha faglig kompetanse og nettverk som er relevant for kjernevirksomheten, om det så er bank eller fotballklubb det dreier seg om[...].


Som sagt så er vi ikke i stand til å finne folk som har den rette kompetansen uansett. Det beste vi kan håpe på er folk som spilte fotball i en annen tidsalder.

Du sier at du ønsker en topp-trener, en topp-spiller. Kom gjerne med eksempler på personer som kan går inn og fylle disse rollene i styret, for jeg sliter med å se hvem det skulle være.

Kvalitetssikringen av SL skjer gjennom å se på resultatene og utviklingen, samtaler med trenere og spillere.


Jeg kunne sett for meg Ola By Rise og Vidar Riseth som gode kandidater, begge de to har vært med på mye innen fotballen og samtidig vist at de er ganske drevne på andre arenaer også.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 11.07.2021 01:23    Post subject: Reply with quote

Det er ikke slik at det står 50 bedre kvalifiserte folk klare utenfor brakka som ønsker å hoppe inn i de som er der sine roller. Hva er det dere ønsker? Sparke alle erstatte med hvem? Begynner dessverre å bli lei av forumet her selv også nå kjenner jeg. Det er så uendelig mye klaging på alt som visstnok er galt. Virker som det går sport i å klage på alt og alle uten å komme med et eneste konkret realistisk forslag til hva som bør utbedres.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.07.2021 07:35    Post subject: Reply with quote

Nei, det er mange klubber det ikke gjør det for. Endringene må skje gradvis, først må man begynne å sette en strategi som er kjempe tydelig også må alle være lojal mot den. Så må man begynne å se på hele organiseringen og de som er der. Når det gjelder hovedtrener så må det være en prosess kontinuerlig. En person må jobbe med kartlegging av kandidater hele tiden. Dersom prosessen begynner etter at trener sparkes blir det enda vanskeligere.

Man kan jo liksom ikke legge ned klubben fordi alt er så vanskelig. Se hva BG får til, se hva KBK får til… med mer penger enn dem er det mye man kan få til. Potensialet er stort, men det krever god jobbing.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 11.07.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Mange ord det der Senador. Du skriver at endringene må skje gradvis,sette en tydelig strategi,se på organiseringen og de som er der,en person må jobbe med kartlegging av kandidater hele tiden,god jobbing. Det blir bare store ord synes jeg. Politikermåten å snakke om ting på.

Vi må arbeide systematisk og strukturert for å forbedre kvaliteten på organisasjonen. Utvikle en strategi for å sikre fremgang og kvalitetssikring i alle ledd. Det er bare ord uten innhold som ikke kan måles. Jeg kan skrive slikt dagen lang men det hjelper ingenting og løser ingenting.

Vi trenger en god trener og å forsterke laget i enkelte posisjoner. Vi er et fotballag. Man kan overkomplisere å finne 1000 andre ting å klage på, men får vi til de to tingene ordner det meste annet seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 11.07.2021 12:47    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg kunne sett for meg Ola By Rise og Vidar Riseth som gode kandidater, begge de to har vært med på mye innen fotballen og samtidig vist at de er ganske drevne på andre arenaer også.


Sliter med å se hva de har å bidra med.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 11.07.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vi trenger en god trener og å forsterke laget i enkelte posisjoner. Vi er et fotballag. Man kan overkomplisere å finne 1000 andre ting å klage på, men får vi til de to tingene ordner det meste annet seg.


Hvordan ordner det meste annet seg? Ordnet ting seg med Hamren eller med Ingebrigtsen? Klarte klubben på noen som helst måte å dra nytte av de positive sportslige resultatene disse klarte å levere, og å bygge videre på dette? Eller falt det hele samme igjen etter ett par suksessfulle år?

Du sier at vi trenger en god trener og noen forsterkninger i laget. Hvem er det som skal sørge for at disse kommer på plass? Samme gjengen som har satt oss i den posisjonen vi er i nå? Hva får deg til å tro at den gjengen plutselig skal klare å bygge en bærekraftig klubb som leverer de resultatene som budsjettet tilsier at den skal levere, og den fotballen fansen ønsker?

Dette er en gjeng som 2 ganger har kjørt en "solid prosess" for å finne en ny trener, dette resulterte i Per Joar Hansen og Erik Horneland.

KI var en midlertidig løsning som de var heldige med, men hvor de ikke klarte å bygge videre på den sportslige suksessen.

Og med Hareide så var det mer "oi er han ledig, ja da signerer vi han".

Aristoteles wrote:
Det er ikke slik at det står 50 bedre kvalifiserte folk klare utenfor brakka som ønsker å hoppe inn i de som er der sine roller. Hva er det dere ønsker? Sparke alle erstatte med hvem? Begynner dessverre å bli lei av forumet her selv også nå kjenner jeg. Det er så uendelig mye klaging på alt som visstnok er galt. Virker som det går sport i å klage på alt og alle uten å komme med et eneste konkret realistisk forslag til hva som bør utbedres.


Hva med noe så enkelt som å ha en sportslig leder som står for planlegging og gjennomføring av langsiktig utvikling i klubben, og som står for ansettelse av trenere siden det er han som skal samarbeide med de på daglig basis?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 11.07.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Vi i rbk har ingen gudegitt lovnad om å til enhver tid være landets beste klubb Huber. Om du innbiller deg at vi skal være topp av tabellen for evig og alltid så kommer du aldri til å få ønske ditt oppfylt. Det er ikke lett å til enhver tid være best og det er ingen lag i verden som klarer det. Det er så sinnsykt naivt å tro at det er bare å finne den perfekte treneren som gjør at vi alltid blir bedre. Hva er det som har falt sammen? Satt oss i hvilken situasjon?Vi er fremdeles den mest stabile toppklubben i landet ledet tabellen og hadde Molde i kne for noen runder siden. Klubben har ikke raknet. Det var ikke samme "gjengen" som ansatte Per Joar og Horneland. Strålende fornøyd med ansettelsen av Hareide jeg men det er ingen fasittsvar. Resultatet ble/er dårlig, men det var omtrent ingen som var uenige i ansettelsen. Jeg mener Kjetil Knutsen er den vi burde prøve å få tak i nå, men selv om vi klarer å få han så kan også det gå på tryne. Det er ingen fasittsvar. Host gjerne om en garantert suksess om du kan Huber.

Du skriver "hva med noe så enkelt som å ha en sportslig leder som står for planlegging og gjennomføring av langsiktig utvikling" Det finnes jo ikke enkelt og selv om man gir denne magiske perfekte lederen ansvaret så gir det ingen garanti for at noe som helst blir bedre. Det kan like gjerne bli værre selv om man mot formodning finner denne vidundermannen(kvinnen som har lyst til og er kvalifisert for å påta seg ansvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.07.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Mange ord det der Senador. Du skriver at endringene må skje gradvis,sette en tydelig strategi,se på organiseringen og de som er der,en person må jobbe med kartlegging av kandidater hele tiden,god jobbing. Det blir bare store ord synes jeg. Politikermåten å snakke om ting på.

Vi må arbeide systematisk og strukturert for å forbedre kvaliteten på organisasjonen. Utvikle en strategi for å sikre fremgang og kvalitetssikring i alle ledd. Det er bare ord uten innhold som ikke kan måles. Jeg kan skrive slikt dagen lang men det hjelper ingenting og løser ingenting.

Vi trenger en god trener og å forsterke laget i enkelte posisjoner. Vi er et fotballag. Man kan overkomplisere å finne 1000 andre ting å klage på, men får vi til de to tingene ordner det meste annet seg.


Helt merkelig utsagn. Dette lukter Veteranlaug hele veien.

Det er jo tydelige tegn på at strategien ikke er tydelig nok når vi ser den vinglingen i ansettelsene av type trener og mangel på rød tråd. Det kan være at de har en tydelig strategi, men at de som sitter i posisjoner ikke vil følge den. Da må de ut. Ut fra det vi har sett tror jeg det er mangel på tydelig nok strategi og at den ikke er konkretisert i stor nok grad til mål og aktiviteter i organisasjonen og som personell blir målt på. Da vinger man.

Svaret på forumet her blir jo da å sette en tydelig nok strategi som må forankres i hele organisasjonen. Jeg kan ikke skrive et 100 siders strategidokument på forumet.

Når klubben presterer så elendig år etter år og pipingen på Lerkendal tar nye høyder så skal man liksom ikke kritisere klubben? Det kastes bort hundrevis av millioner, men hva får man ut av det? Middelmådighet i en elendig liga!
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 11.07.2021 15:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vi i rbk har ingen gudegitt lovnad om å til enhver tid være landets beste klubb Huber. Om du innbiller deg at vi skal være topp av tabellen for evig og alltid så kommer du aldri til å få ønske ditt oppfylt. Det er ikke lett å til enhver tid være best og det er ingen lag i verden som klarer det.


Er det noen som har sagt det da? Jeg har ingen problemer med å ta mellom-sesonger hvor vi ikke har som mål å vinne TL pga at vi må bygge lag. Jeg er dritlei av at vi sesong etter sesong går for kortsiktige løsninger pga at vi må berge en plass i Europa for å redde budsjettet, og mitt inntrykk er at det er mange andre her inne som har den samme innstillingen.

Quote:
Det er så sinnsykt naivt å tro at det er bare å finne den perfekte treneren som gjør at vi alltid blir bedre.


Det er da du som har kommet med den påstanden. Det er ikke ikke mange timene siden du sa følgende:

Quote:
Vi trenger en god trener og å forsterke laget i enkelte posisjoner. Vi er et fotballag. Man kan overkomplisere å finne 1000 andre ting å klage på, men får vi til de to tingene ordner det meste annet seg.



Quote:
Hva er det som har falt sammen? Satt oss i hvilken situasjon?Vi er fremdeles den mest stabile toppklubben i landet ledet tabellen og hadde Molde i kne for noen runder siden. Klubben har ikke raknet.


Hvordan har klubben utviklet seg i positiv retning de siste 5 eller 10 årene? Molde har vært topp 2 siden 2017, og har vært den beste klubben de siste RBK ansatte JJ på bekostning av Eggen for 10 år siden.




Quote:
Det var ikke samme "gjengen" som ansatte Per Joar og Horneland. Strålende fornøyd med ansettelsen av Hareide jeg men det er ingen fasittsvar. Resultatet ble/er dårlig, men det var omtrent ingen som var uenige i ansettelsen. Jeg mener Kjetil Knutsen er den vi burde prøve å få tak i nå, men selv om vi klarer å få han så kan også det gå på tryne. Det er ingen fasittsvar. Host gjerne om en garantert suksess om du kan Huber.



Quote:
Du skriver "hva med noe så enkelt som å ha en sportslig leder som står for planlegging og gjennomføring av langsiktig utvikling" Det finnes jo ikke enkelt og selv om man gir denne magiske perfekte lederen ansvaret så gir det ingen garanti for at noe som helst blir bedre. Det kan like gjerne bli værre selv om man mot formodning finner denne vidundermannen(kvinnen som har lyst til og er kvalifisert for å påta seg ansvaret.



Det var Koteng-styrer sin ansatte begge disse to. Det er ingen som kan garantere suksess, men det absolutt rom til å gjøre endringer i klubben som sørger for bedre prosesser.

Å fortsette som før løser ikke noe som helst. Så vidt jeg vet så sitter styremedlemmer i utgangspunktet i 2 år, med overlappende valg. I følge Koteng så skal ikke treneren heller være ansatt i mer enn ett par sesonger, så hvem er det som skal sørge for den langsiktige planleggingen og utviklingen i klubben? Hvem er det som skal sørge for at vi ikke trenger å bytte ut hele spillerstallen pga at vi plutselig henter en trener som står for en helt annen type fotball?

For å utvikle klubben så er vi nødt å ha en sportslig leder som er ansvarlig for å planlegge og utføre langsiktige planer. Dette er den absolutt viktigste rollen i klubben, og den er i dag ikke-eksisterende.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Next
Page 12 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb