English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fédération Internationale de Football Association
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.10.2015 16:15    Post subject: Reply with quote

De sparket ut Kåfjord fra etisk komité, fordi han var opptatt av å gjøre jobben man må forvente medlemmene i en slik komité gjør.

Så satte de heller inn Yngve Hallén, som sitter i ro i båten og flyter med strømmen?

Quote:
Mandalitten, som i disse dager er minst like opptatt av hummerfiske som fotball, kom inn etikkomiteen i 2006. Han er krass i omtalen av komiteens funksjon.

- Det var helt meningsløst. Vi straffet en dommer i kenyansk 2. divisjon og en ire som hadde spilt på eget lag. Da jeg lurte på hvor det var blitt av en dominikansk avsløring av Jack Warner og svartebørssalg, fikk jeg beskjed om at det var bare tull. To dager før et møte sendte jeg hele dokumentasjonen til administrasjonen og komiteens medlemmer. Det ble et helsikes rabaldermøte, og da det var lunsj måtte jeg spørre om det var mat til meg også.

- Og så ble du fjernet?

- Det endte med at komiteen så problemstillingen ved at den ikke kunne både anklage og dømme, så den ble delt i to. Blatter, som er den klokeste politiker jeg har vært borti, var helt enig i delingen og statutter ble utarbeidet. Da jeg lurte på hvilken av komiteene jeg ville havne i, fikk jeg i stedet et brev fra FIFA hvor de takket meg for det jeg hadde gjort. Men egentlig mente de vel at jeg var en rabiat drittsekk. Yngve Hallén kom inn i stedet, med den begrunnelsen at de ville ha med sittende president. Men han var den eneste av den sorten, sier Kåfjord og ler.

- Du startet på en måte oppryddingen?

- Jeg skal ikke ta æren for det som nå rulles opp, men jeg startet iallfall noe. Jeg hadde gleden av å være med å ta Bin Hamman og Jack Warner og bøtelegge 25 andre, sier Kåfjord.


Adressa: "Tidligere NFF-president: - Trodde Platini hadde rent mel i posen"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 09.10.2015 17:28    Post subject: Reply with quote

I anledning dagen er det litt ironisk å minnes at jeg for under tre år siden holdt et foredrag hvor jeg argumenterte for at FIFA burde få fredsprisen. Jaja.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.10.2015 17:41    Post subject: Reply with quote

Tror nesten Putin hadde vært et vel så bra alternativ Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.10.2015 18:40    Post subject: Reply with quote

Platini i pressemelding wrote:
I reject all of the allegations that have been made against me, which are based on mere semblances and are astonishingly vague. Indeed, the wording of those allegations merely states that a breach of the FIFA Code of Ethics "seems to have been committed" and that a decision on the substance of the matter cannot be taken immediately.

Despite the farcical nature of these events, I refuse to believe that this is a political decision taken in haste in order to taint a lifelong devotee of the game or crush my candidacy for the FIFA presidency.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.12.2015 12:06    Post subject: Reply with quote

Blatter og Platini utestengt fra all fotball i 8 år!


http://www.dagbladet.no/2.../42483564/
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.12.2015 13:14    Post subject: Reply with quote

Men de har jo ikke gjort noe galt. De er vedens snilleste mennesker og burde egentlig få Nobels fredspris hvert år for å aldri gjøre noe galt i det hele tatt.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 22.12.2015 02:26    Post subject: Reply with quote

Herlig nyhet!

Men fotballverden trenger en frelser, og jeg ser ingen.
Av de kandidatene som "sitter" på valg nå er det nok av dårlige epler..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.01.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende:

“Following meetings at the House of European Football in Nyon, the UEFA Executive Committee would like to affirm that we unanimously endorse Gianni Infantino’s candidacy for the FIFA presidency. UEFA’s national associations also overwhelmingly expressed their support for Gianni and will officially announce their individual positions in due course, respecting their internal formal procedures.

Read more: UEFA Executive Committee endorses Gianni Infantino for FIFA presidency

Håper flintskallen kan rydde opp i FIFA. Har tilsynelatende vært dyktig som generalsekretær i UEFA.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Forbundsstyret i NFF har gitt fotballpresident Yngve Hallén mandat til å gi NFFs stemme til Gianni Infantino når det skal velges ny FIFA-president 26. februar i Zürich.

- Vi vil jobbe for at flest mulig nordiske land står samlet bak Infantino. Han har vært en viktig i den nødvendige reformprosessen som nå har funnet sted. Han er ikke minst utålmodig med tanke på å få implementert reformer. Infantino har i sin jobb som generalsekretær i UEFA vært opptatt av en tett dialog med medlemsnasjonene gjennom regionale strategimøter. Han har vist at han forstår hva som kreves for at tilliten til FIFA og den internasjonale fotballen skal kunne gjenvinnes, sier fotballpresident Yngve Hallén.

Les mer: NFF stemmer på Infantino

nfantino skal da legge fram det 11. og siste punktet for hvordan han vil reformere det internasjonale fotballforbundet. De ti andre punktene er klare - og skal gjennomføres i løpet av hans første 90 dager ved roret:

1. Få en god styring av FIFA og gjennomføre reformer.

2. Utnevne ny generalsekretær i FIFA.

3. Ha strategi-møter med medlemsorganisasjonene høsten 2016.

4. Snakke med viktige kommersielle partnere for å få tilliten tilbake i markedet.

5. Lage nye regler for utvikling av fotballen.

6. Sette nytt fokus på skreddersydde nasjonale og regionale prosjekter for å hjelpe de nasjonale forbundene.

7. Starte prosessen med å finne arrangør til fotball-VM i 2026.

8. Introdusere et nytt utvekslingsprogram for å øke samarbeidet i fotball-familien.

9. Nye regler i overgangssystemet.

10. Sette sammen et legendelag som skal fremme de sosiale virkningene av fotball globalt.

11. Legges fram på FIFA-kongressen.

Les mer: Her er den hårete FIFA-planen som overbeviste NFF

Var en salig blanding av svada og nyttig valgflesk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2016 09:58    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg ca. 99,99999 % sikker på at Infantino er nøyaktig like korrupt som Blatter og Platini, og har hatt labbene i akkurat det samme syltetøyglasset samtidig som de to andre.

Enstemmig støttet av UEFA, liksom. Seems legit.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2016 23:08    Post subject: Reply with quote

Sjøl er jeg litt større optimist.

Det var tross alt i FIFA-sammenheng at Platini fikk penger under bordet(?). Tror UEFA er forholdsvis reine.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.02.2016 16:10    Post subject: Reply with quote

Fantastisk at Infantino klarte å få flere stemmer (3 stk) enn sjeiken. Få med stemmene fra prinsen så tar han det i andre valgrunde.

Gøy å se ansiktsuttrykket til sjeiken når han hørte at han fikk en del lavere stemmer enn forventet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.02.2016 16:35    Post subject: Reply with quote

Skuffende at Tokyo Sexwhale har trekt seg. Beste navnet en FIFA president kunne hatt.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.02.2016 16:43    Post subject: Reply with quote

Akkurat det støtter jeg fullt ut!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 26.02.2016 16:50    Post subject: Reply with quote

Tipper de hadde uttalt det på en måte som ikke bruker navnet for hva det er verdt. Tenk et FIFA-styre med Tokyo Sexwale og Musa Bility... Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 26.02.2016 18:02    Post subject: Reply with quote

Infantino vinner med 115 stemmer mot 88. Herlig! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2016 18:14    Post subject: Reply with quote

Gratulerer til tilsynelatende dyktig kar.

Se takketalen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 26.02.2016 18:30    Post subject: Reply with quote

Hva vil denne seieren bety? Hva står han for?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.02.2016 18:39    Post subject: Reply with quote

Det betyr først og fremst at det ikke ble en FIFA president som er delaktig i menneskerettighetsbrudd. Han får mye skryt for å være en dyktig mann, og er mer en administrator enn politiker, så det er jo lov å håpe at han er hakket bedre enn både forgjenger og alternativene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.02.2016 18:43    Post subject: Reply with quote

Et poeng på "Her og nå" i ettermiddag var dessuten at det blir spennende å se hvem som blir ny generalsektretær i FIFA. Sjeiken hadde lovet å ansette dame. Nå får vi se hvem Infantino velger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 26.02.2016 20:08    Post subject: Reply with quote

Dette er vel bare en Sepp Blatter-kopi som har reist rundt å delt ut penger i øst og vest for å få små medlemsland til å stemme på seg. Tror ikke det blir noe stort skifte i måten ting blir gjort på egentlig.

Infantino har blant allerede lovet bort stillingen som generalsekretær til et afrikansk land for å få stemmene derfra.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.02.2016 20:41    Post subject: Reply with quote

Så han som har trukket varme og kalde baller i europacuptrekningene i en årrekke, han skal vi stole på? Ja, det kommer til å bli et heeeelt annet FIFA nå. Sure thing mister...
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 26.02.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

Mannen som faktisk hadde klare visjoner og planer for hvordan ting kunne gjøres for å fornye FIFA, Champagne, hadde igrunn vært det beste alternativet, sammen med prinsen. Men nå slapp vi hvertfall en sjeik som driver med fengsling av meningsmotstandere og fikk istedet enda en sveitser som har gjort gode ting for UEFA, så er det ikke det verste en kunne fått. Selv om det er fotball det er snakk om, så er det jo igrunn bare et politisk spill hele greia. Et pompøst et også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 702

PostPosted: 26.02.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Gianni er beskytter av kampfiksere, si
_________________
kentosd wrote:
Der?

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.02.2016 23:53    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Så han som har trukket varme og kalde baller i europacuptrekningene i en årrekke, han skal vi stole på? Ja, det kommer til å bli et heeeelt annet FIFA nå. Sure thing mister...


Må nevnes at det ble vedtatt noen nye regler i dag før valget slik at den ny FIFA presidenten skal ha litt mindre makt.

Her er noen av hovedpunktene som ble vedtatt:

Klart skille mellom de politiske og administrative funksjonene.

Maksgrense på tre perioder av fire år for president og styre/rådsmedlemmer.

Integritetssjekk av styret.

Kvinnefotballen skal anerkjennes og fremmes i større grad, og alle seks konføderasjonene må velge minst én kvinne til FIFA-styret som nå får 37 medlemmer.

Åpenhet om lønn og godt- gjørelser til toppledelsen

Større kontroll av pengeflyten.

Prinsipper for godt styresett skal fremmes på alle nivå.

En komité av fotballfamiliens medlemmer skal sørge for åpenhet og inkludering.


Men dette er på papiret, så får vi se hvordan det blir i virkeligheten..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 7 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb