English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 166, 167, 168  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.06.2021 21:55    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Null problem med at 6eren er tilbake, men synes det er spesielt at den er borte i 11 år for å gå til en spiller som er her i et halvt år og ikke skal spille på kunstgress.

Med det sagt så digger jeg at Tettey er tilbake.


Det er vel kanskje nettopp for å "avvæpne" man velger å gi det til en av våre egne og rutinerte. Tettey takler garantert det eventuelle presset greit, og det blir nok mindre belastende både for ham og fansen enn om det gis til en yngre mann. Og så er det på mange måter fint at det havner hos en som først og fremst skal bidra utenfor banen, og skal over til utviklingsavdelingen etterpå. Og så vet man jo ikke hvem som har takket nei tidligere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

– Han er midtbanespiller. Sentralt, bekrefter Hareide overfor Adresseavisen mandag - på spørsmål om 35-åringen kunne ha vært aktuell som midtstopper.

– Det kan han jo også spille. Men da må det knipe, legger Hareide til.

Les mer: Forklarer hvorfor han endte opp med nummeret ingen har turt å bruke

- Blir det for tidlig neste helg mot Sarpsborg?

- Det spørs hvor mange spillere Åge har tilgjengelig. Om han vil ha meg til å spille fem-ti minutter, så må jeg se om det går. Jeg trener og prøver å komme opp på et visst nivå.

- Hva tenker du om konkurransen på midtbanen utover sommeren?

- Det er både unge og gamle på den posisjonen. Det er bra at Åge har flere å velge i. Jeg er bestefaren og bak i rekken, men hvis jeg trengs, kan jeg være med og bidra.

- Jeg er ikke her for å ta fra noen plassen. Jeg er her for å bidra uansett om jeg spiller eller ikke spiller; snakke med folk, være med i garderoben, få opp bra nivå på trening.

- Jeg er ikke her for å være nummer én, for jeg er ikke 21 år. Jeg er her for å bidra. Hvor mange minutter det blir, får Åge avgjøre.

Les mer: - Jeg er bestefaren og bak i rekken

Også intervju på Midtnytt, som henger seg veldig opp i den muntlige avtalen om å stå over bortekamper på kunstgress. Men som Tettey sa sjøl: Han spiller om det er viktig (nok) for laget.

Trivelig å prate med Alex igjen! RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 08.06.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Ståle wrote:
Wow, han tok 6’ern faktisk. Modig

Fantastisk bra!

Enig, å avvæpne draktnr. er høyst på tide og like greit at Tettey gjorde det. Som han sa det selv, det er ikke nummeret som gjør jobben...
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 08.06.2021 11:01    Post subject: Reply with quote

Til og med Roar selv uttalte i et intervju 2020, at nå var det på tide at noen fikk overta nr 6.
Jeg også synes det var verdig at at vi hyllet legenden Roar Strand med å frede draktnummeret , men etter 10 år bør det være lov å gå videre.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.06.2021 13:36    Post subject: Reply with quote

For å dra det tilbake til det sportslige da, så virker det jo som Tettey primært er tiltenkt å skulle bidra inn mot treningsgruppa og at det sannsynligvis blir begrenset med spilletid med mindre skader og suspensjoner gjør at han må trå til.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 08.06.2021 16:38    Post subject: Reply with quote

Men han har altså ikke sett en eneste kamp. Rolling Eyes
Hadde kanskje ventet at man satte seg litt inn i styrker og svakheter når man går til en ny jobb.
Tettey har utvilsomt blitt en erfaren og dyktig fotballspiller, men har et inntrykk av at Rosenborg har ønsket ham tilbake mer enn han selv ønsker dette. Håper han finner motivasjon og engasjement når han har landet i denne nye tilværelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.06.2021 17:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette handler om den generelle fotballinteressen til Tettey. Ikke sikkert han pleier å se kamper på TV.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.06.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Spiller bare FIFA, vettu.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 09.06.2021 07:15    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel da om han passer som trener, virker litt "for enkel" i forhold til å bygge trenerkarriere. Er nok uansett for snill til å være hovedtrener.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 09.06.2021 07:42    Post subject: Reply with quote

Tettey, i tospann med PCS, passer perfekt i trenerstaben til akademiet etc. Sprudlende humør og massevis av riktig erfaring. De har på en måte gått den riktige skolen og vet hva som trengs for å gå stigen via RBK og ut i Europa. Et taktisk smart trekk av gjengen på brakka å gi dem litt spilletid først for å vise seg frem til den yngre garde som nok ikke kjenner dem like godt som flesteparten her inne.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 09.06.2021 08:25    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Spørsmålet er vel da om han passer som trener, virker litt "for enkel" i forhold til å bygge trenerkarriere. Er nok uansett for snill til å være hovedtrener.

Hvor mange kamper bør man ha sett på TV for å forstå kompleksiteten i fotball? La oss for eksempel sammenligne med å ha spilt 350 kamper i Premier League, Championship, Ligue1 og diverse cuper/europacuper.

Jeg tror Tettey har mer enn nok i verktøykassen til å få til dette, selv om han ikke sitter og ser kamper på frikveldene sine.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 09.06.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

En fotballtrener som ikke er spesielt interessert i fotball... Meget interessant. Tommel'n opp!
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 09.06.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Tettey er mer en motivator for unge spillere enn en ren trener slik jeg ser det. For å følge opp talentene trengs det flere roller for å lykkes i mine øyne.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.06.2021 15:55    Post subject: Reply with quote

I tillegg til Adressa-podkast i går var Tettey gjest hos NRK Trøndelag i morges - som passasjer hos Skjelbred.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.08.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

– I kontrakten min står det at jeg begynner i akademiet ved nyttår, men datoen er ikke spikret. Etter hvert må vi snakke om detaljene rundt det og hvilken rolle jeg skal få, sier han.

Per nå har ikke Tettey forlenget kontrakten med klubben, men han har tidligere i sommer sagt at det kan være aktuelt å ta enda en sesong i RBK.

– Jeg stresser ikke med å bestemme meg. Men skal jeg forlenge spillerkarrieren, må kroppen, motivasjonen og lysten være der. Om ikke alt det er på plass, er det ikke noen vits i å fortsette. Frem til da skal jeg gjøre så godt jeg kan og hjelpe laget. Vi får ta tak i fremtiden og klausulen om en akademijobb senere.

Les mer: RBK-stjernen starter med utdanningen allerede i høst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 10.08.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Tettey har den siste tiden vist at han er vår beste midtbanespiller, og bør spille det aller meste så lenge vi spiller på gress. Det burde være nok av kunstgresskamper til å få tilstrekkelig hvile uten at vi behøver å starte kamper uten han på gress. Han binder laget sammen på en god måte.

Tror nok at vi burde håpe at han tar en sesong til med mindre det skjer noe på den sentrale posisjonen. Mulig Vagic er tiltenkt rollen, men han ser på seg selv primært som midtstopper, så jeg håper han er kjøpt inn til forsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.08.2021 22:39    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig at han tar en sesong til. Selv om det er bare på gresskamper så er han utrolig viktig å ha på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

Henriksen bør være klart førstevalg sentralt i 2022 (og kanskje i høst, avhengig av hvor fort han er tilbake i kampform). Vi kan ikke bygge lag rundt en spiller som har runda 35 og automatisk skal stå over alt av kamper på plast. Tettey bør i beste fall være reserve neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.08.2021 00:06    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Håper virkelig at han tar en sesong til. Selv om det er bare på gresskamper så er han utrolig viktig å ha på banen.


Han er en fin fyr, og enda en god spiller. Derimot, så ser jeg svært lite positive sider av at han skal forbli hos oss. For det første, så kommer han kun til å spille halvparten av kampene. Dette vil være utrolig lite bærekraftig, ettersom at han vil ta plassene til yngre spillere på benken. Vi får heller ikke satt en fast ellever, noe som fører til verre samhandlinger på laget. Han er riktignok en ledertype som man kan ha godt av på treninger og i garderoben, men er dette virkelig verdt lønnsutgiftene hans?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2021 00:52    Post subject: Reply with quote

Hvis Brann og Stabæk erstattes med HamKam og Fredrikstad neste år så spiller vi 12 seriekamper på kunstgress neste år. Vi spiller altså 18 seriekamper på gress. I tillegg kommer et ukjent antall kamper i Cupen (både NM 2021-22 og NM 2022) og E-cup. Potensielt, med full uttelling i både NM 2021-22, NM 2022 og E-cup så er det snakk om 23 kamper. Hvor mange av dem, spesielt i Europa naturligvis, vil bli spilt på naturgress.

Om Tettey skulle forlenge, så vil det bli nok med muligheter for ham selv om han ikke spiller kamper på kunstgress. Når det er sagt, så føler jeg at det blir feil å forlenge før vi har en ny trener på plass. Han bør ha mulighet til å velge om han vil ha med Tettey videre eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 11.08.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Greia er jo at Tettey selv har sagt rett ut at en reserveposisjon er perfekt. Hvis lønna er fornuftig/moderat og han ønsker et år til er det egentlig noe å lure på?

Må være mulig å bruke fornuften og la de yngre få kamper, så kan Tettey/Henriks og ciljan dele spilletid (blir nok noen skader på trioen) og hjelpe til på treningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Slik Tettey har fremstått etter at han kom hjem så er det jo ingen tvil om at han er en perfekt reserve for oss og uten tvil bør få en sesong til om han ønsker.
Alt annet er det totale galskap!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.08.2021 09:28    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes det at han tilsynelatende ikke klarer å spille på kunstgress taler mot at han skal ta opp en plass i stallen neste sesong. Tettey har vært veldig god de kampene han har spilt, men jeg vil heller ha spillere som kan spille alle kampene heller enn halvparten.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 11.08.2021 09:30    Post subject: Reply with quote

Skadesituasjonen i år har vist oss at det er gull verdt å ha spillere i troppen som kan gå inn og være på et like høyt nivå som dem de erstatter. Vi er en klubb som skal konkurrere på mange fronter, og det blir nok kamper til alle. Ja takk til Tettey i klubben et år til om motivasjonen er der!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.08.2021 09:34    Post subject: Reply with quote

Så lenge han er en fornuftig lønnet reserve på vei inn i trenerstilling, så er det jo enkelt. Skulle han så bli utkonkurrert også i gresskampene, for eksempel av Vagic - supert. Uansett en super innbytter å kunne sette innpå i tjue minutter.

Henriksen er jeg ganske sikker på at spiller stopper neste år, siden alt tyder på at vi slipper både Besim og Even. Spørsmålet er nesten mer om Holmar blir makkeren, eller om vi henter for eksempel Lode.

Konradsen forventer jeg også at forsvinner, i og med at vi har bedre '' ruttiser" i hans rolle.

Da ser det vel cirka sånn ut:

DM: Vagic, Tettey (Skjelbred, Hoff)

IL: Tagseth, Hoff, Skarsem, Skjelbred (Holse?)
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 166, 167, 168  Next
Page 163 of 168

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb