English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oppdateringer på RBKweb
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 23.09.2013 15:53    Post subject: Reply with quote

Denne twitter-kontoen kom ikke for tidlig!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.11.2014 10:30    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er ikke noe problem å oppdatere til aller nyeste phpBB og ha tilnærmet samme layout.

Bumper denne. Er det denne julen det vil skje??? RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 27.11.2014 17:41    Post subject: Reply with quote

fant ingen annen tråd.

som bruker av forumet på to ulike pc'er har jeg oppdaget noe sært.

om jeg for eksempel leser en tråd på jobb, så står den som ulest når jeg kommer hjem.

Er innlogga på forumet på begge.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2014 18:14    Post subject: Reply with quote

Får se hva jeg rekker å se på i løpet av vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 28.11.2014 00:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har samme problemet. Det er jo for all del ingen krise, men litt irriterende bare ^^
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 28.11.2014 00:36    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er en grei funksjon. Har man lest en tråd så har man lest den. Om jeg leste den på mobilen på bussen om morran så har jeg ikke behov for å lese samme innlegget igjen når jeg kommer hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 28.11.2014 15:11    Post subject: Reply with quote

Akkurat. Da er vi enige da Cool
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 28.11.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det er en dum funksjon. Om jeg leser alle trådene på jobb, så vil jeg at de skal være merket ulest når jeg kommer hjem, sånn at jeg kan lese dem. Hvordan skal jeg ellers vite hvilke tråder jeg har lest, og som jeg skal lese?

Confused Razz
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 28.11.2014 21:10    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Akkurat. Da er vi enige da Cool


Hah! Her har jeg lest feil ser jeg Smile
Back to top
View user's profile Send private message
denyngstelillebroren
Senior


Joined: 15 Aug 2006
Posts: 230

PostPosted: 30.12.2014 14:44    Post subject: Reply with quote

denyngstelillebroren wrote:
Kudos til RBKweb som har tatt i bruk @RBKweb på Twitter for å spre nyhetssakene effektivt, kort tid etter publisering!

Ser at facebook.com/RBKweb har vært i drift siden juli i år, hvor det tydeligvis er automatiske oppdateringer direkte fra RSS-feeden.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 03.01.2015 18:33    Post subject: Reply with quote

En funksjon jeg kunne tenkt meg på forumet er at man kan like og ikke-like kommentarer. Det vil gi et inntrykk av stemninga på forumet og hvilke standpunkter som er populære og upopulære blant leserne. Har ingen idé om hvorvidt det er mulig å implementere eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2015 20:12    Post subject: Reply with quote

Er vel mulig å implementere, men litt usikker på om jeg har lyst.

Får vel uansett prioritere andre oppgraderinger av forumet først. Ble ingenting av det i jula som planlagt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.01.2015 22:49    Post subject: Reply with quote

Tommelen ned for likes og lignende, men regner med at jeg sannsynligvis er en gamling som ikke henger med i tiden...
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 06.01.2015 23:03    Post subject: Reply with quote

Tror jeg er mer enig med Henning, her. Veldig ofte hadde det vært greit og trykke på en like-knapp på herlige innlegg.

Forresten; Hvilke prioriterings-oppgraderinger tenker du på, 2mas?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 06.01.2015 23:57    Post subject: Reply with quote

Hva om vi hadde noe slikt som dette: PÃ¥ forsiden kommer det opp den aller siste kommentaren/innleget av hele forumet og hvem som har postet det? Ga det noen mening?
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 07.01.2015 00:10    Post subject: Reply with quote

Man har vel en lignende funksjon allerede? Den lille boksen på topp på høyresiden som viser hvilke tråder som er blitt postet i sist.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 07.01.2015 09:40    Post subject: Reply with quote

Det viktigste må likevel være at Thomas får oppdatert forumet til nyeste versjon, sånn at det kan gå an å holde orden i trådene man følger med på uten å ha det å holde seg oppdatert på forumet som fulltids betalt jobb.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18353
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2015 09:47    Post subject: Reply with quote

Jepp, nyeste versjon må være fokus fremover. Personlig så har jeg ikke veldig lyst på likes/dislikes - knapper, syns det er noe forbanna dritt. Insta og face får leke seg med tomler, håper rbkweb holder seg unna. Ender bare med tåredryppende innlegg med fokus på tomler istedenfor gode innlegg om RBK Smile
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9649
Location: Drammen

PostPosted: 07.01.2015 10:30    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er enig i at jeg håper dette ikke blir facebook, men samtidig; Jeg har mange ganger tenkt at et innlegg er veldig bra, og fortjener en "påskjønnelse", samtidig som jeg ikke har nok å tilføre diskusjonen til at det fortjener å "forsøple" tråden med en ny kommentar.

Så hvis vi ikke ser det som at vi alle skal bli rosabloggere og hore oss ut for likes, så er det kanskje en måte å holde forumet litt "ryddigere" på? Ikke at jeg har inntrykk av at det er for mye "me too!"-poster her, men noen ganger får glimrende innlegg stå tilsynelatende uten at noen har satt pris på dem, og det er jo litt trist.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 07.01.2015 11:51    Post subject: Reply with quote

"Månedens post"-tråd? Forumet har allerede en utsøkt kultur for alskens statistikk.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 07.01.2015 13:19    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tenker litt som OrionPax, at det vil gi lesere en følelse av "folkemeningen" og kanskje disiplinere folk som poster trolling/ræl/er på repeat med en eller annen agenda.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 07.01.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Jeg må si jeg er enig i at jeg håper dette ikke blir facebook, men samtidig; Jeg har mange ganger tenkt at et innlegg er veldig bra, og fortjener en "påskjønnelse", samtidig som jeg ikke har nok å tilføre diskusjonen til at det fortjener å "forsøple" tråden med en ny kommentar.

Så hvis vi ikke ser det som at vi alle skal bli rosabloggere og hore oss ut for likes, så er det kanskje en måte å holde forumet litt "ryddigere" på? Ikke at jeg har inntrykk av at det er for mye "me too!"-poster her, men noen ganger får glimrende innlegg stå tilsynelatende uten at noen har satt pris på dem, og det er jo litt trist.


Jeg er enig i denne problematikken. Jeg synes også at det til tider er kjipt kun at skulle skrive "Super innlegg", da det ikke bidrager noget til debatten. Samtidig er en eventuel påskønnelse et incitament der medvirker til at de "gode" brukerne forsætter med at skrive kvalitets innlegg. Derfor kunne en like knap være en god mellemting, selv om jeg er ambivalent til idéen.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2015 15:41    Post subject: Reply with quote

Et slikt system ville jo også gjort det lettere å vurdere en del kriterier i forhold til "RBKweb-awards" som i hvertfall jeg synes er en artig greie som har forsvunnet mer de siste årene.

Men jeg er veldig ambivalent til "like/dislike"-knapper. Jeg ser klare fordeler med det, mens det samtidig er vanskelig å ikke bli for "løs" i avtrekkeren. Skal tommel opp være forbeholdt kun de virkelig lange, gode og analytiske innleggene, eller er det greit også å si seg enig med en bruker om at Svensson har løst oppgavene som back godt? Skal man gi tommel ned både på et innlegg om at Mike Jensen er oppskrytt og et som, for å sette det på spissen, ønsker et negerfritt Rosenborg?

Problemet med en slik modell er mangel på konsensus. Det vil være gjevere å få "likes" fra de som kun gir det på det de anser som virkelig gode innlegg enn de som sprer om seg med tomler i alle retninger. Allikevel vil en selvfølgelighet alle er enig i kunne få like mange eller flere tomler opp enn et langt, analytisk og dyptgående innlegg som viser innsikt og refleksjon.

Jeg dras litt i begge retninger. Jeg ser klare fordeler ved å legge inn et rating-system da gode innlegg vil bli "premiert" og kanskje også at vi vil få flere av disse (og færre tulleinnlegg), men jeg ser også farer ved at tommelbruken vil kunne bli overdreven og vanne ut egen virkning og poeng.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.10.2015 19:49    Post subject: Reply with quote

Foreslår at det ikke oppgraderes til InvisionPower Forums i alle fall. To andre forum jeg leser har oppdatert sine forum nylig, og jeg må si de har blitt sirup. Tjukk, brun, seig sirup...
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5425

PostPosted: 19.10.2015 20:12    Post subject: Reply with quote

Et annet moment er hvorvidt tomler opp/ned vil erstatte innlegg. At folk ikke gidder å kritisere/resonnere videre, når de bare kan trykke liker. Hvorvidt de innleggene som da blir borte vil være kvalitativt gode eller ikke aner jeg ikke. Jeg tror noen muligens finner det mer fristende å trykke èn gang enn å skrive lange, gode innlegg. Flere ganger har jeg selv begynt på et innlegg, for så å ende opp med å skrive mye mer. Dermed kan noe av livet på RBKweb dø ut. Er frykten min da.

Samtidig føler jeg at det ikke er noe behov for å rate innlegg. Jeg syntes i bunn og grunn gode innlegg høster en del ros, og dårlige innlegg høster greit med kritikk. Innimellom der har man en del innlegg som bidrar til diskusjon og noen som bare står der litt alene, som meningsbærere. Og det er egentlig helt ålreit.

Nei, jeg må vel si at jeg ikke ønsker at like-hysteriet skal nå dette leksikonet for fotball, historie, analyse og alskens go'kok, sjel og sjarm.


Last edited by Macha on 19.10.2015 20:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb