English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og treningskultur
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 98, 99, 100  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.02.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

På Troillprat snakket vi litt om at Glimts dominans var en "blessing in disguise" for Åge. For det første legges lista for hvor kapasiteten kan - og med det bør - ligge både fysisk og kollektivt, samtidig som man fikk bekreftet at god norsk fotball kanskje ikke er så akterutseilt i forhold til Europa som "alle" skal ha det til.

Han kunne måtte strukket seg etter Molde, som endte på helt OK poengsum i forhold til gull, men endte opp med å måtte jakte laget med nesten 20 poeng mer og historisk mye mål. Nå gjenskaper Glimt neppe dette, men de har satt en standard vi ikke har sett siden Eggen, og det tror jeg er sunt. Kjenner jeg Åge rett trigger slikt ham ekstra.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.02.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er hjemme fra Frøya, der spillerne hadde fem dager i storhallen på Sistranda og levde oppå hverandre på spillerhotellet 400 meter unna.

Der kunne Åge Hareide melde om strålende testresultater, blant annet etter onsdagens fysiske tester.

– De viser en klar framgang fra i fjor, totalt sett. Det er jeg veldig glad for, sa Hareide til Nidaros og fortsatte:

– Fysisk kapasitet er selvfølgelig viktig i fotball. Det å arbeide hardt, løpe mye og tåle mye, det er en viktig del. Derfor er hensikten vår å utvide kapasiteten og det er vi på vei til å gjøre. Da kan vi etterhvert konsentrere oss mer om fotballen og bruke tid på andre ting som er viktig, sier RBK-sjefen.

Les mer: Forbannet tok RBK-spillerne oppgjør i garderoben: – Vi snakket om det uten at trenerne var til stede
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 13.02.2021 19:07    Post subject: Reply with quote

Det er egentlig litt uforståelig at fotballen ligger så langt bak treningskulturen i andre idretter, da tenker jeg på individuelle idretter som foreks. friidrett. Det lages et stort poeng av at RBK drar på en liten joggetur på morgenen, det framstilles som om dette er et blodslit av en annen verden. Nå handler fotball om så mye mere enn kondisjon, MEN om man ikke forstår at kondisjon er vesentlig for en aktivitet som skal vare i 2x45 minutter så har man et problem.

En joggetur på 25 minutter på morgenen hjelper på, men ikke framstill det som om det er et blodslit. Det virker som om Hareide har tatt tak i ting, blant annet det med testing. At Horneland fjernet dette fra treningskulturen er fremdeles uforståelig.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 01.03.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Ulrik Wisløff sier Rosenborg ligger over Premier League-snittet på antall meter løpt. Men når det kommer til spurter, er historien en helt annen

Dette var ekstremt interessant. Veldig tillitsvekkende at han er så tydelig, det er ikke det vage tompratet vi vanligvis får servert.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 01.03.2021 17:10    Post subject: Reply with quote

Endelig får vi høre noen som kan noe med faget,istedet for og høre vi er like bra trent som de beste ligaene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 01.03.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Viser ikke denne overskriften at de har trent godt og holdt seg i form, men har vært stappmett..
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.03.2021 18:45    Post subject: Reply with quote

Jepp, er jo det flere av oss har sagt i alle år. Helst siden 2004 har ting vært ganske dårlig med noen unntak.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.03.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Meget positivt at vi endelig har fått inn en ressurs innenfor det fysiske, som umiddelbart identifiserer hvor skoen trykker. Nå har vi hatt trenere som har jasset i vei om at testresultater er bra osv. i en årrekke, for så å se at vi blir løpt i senk gang på gang. Testresultatene har sikkert stemt de, men de testene kan ikke ha vært særlig overførbar til det praktiske i en fotballkamp.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.03.2021 19:20    Post subject: Reply with quote

Ja, så nå må styret forstå at de må bygge infrastruktur. Ikke la dette gå til tilfeldighetene når Hareide forsvinner.

Helt utrolig at man ikke har klart å gjøre noe med dette på så mange år. Det er tjenesteforsømmelse av de sportslige ansvarlige i styret over flere år. De fleste trenerne rbk har hatt er faktisk latterlig svake. Skammelig at de har fotball som jobb!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.03.2021 19:47    Post subject: Reply with quote

Forfriskende med slike fagfolk. Klarer å presentere det positive og samtidig fortelle at det ikke holder å være god på A, man må også være god på B. Jeg synes også det høres positivt og fornuftig ut at man ser for seg at endringen vil ta tid; vi har sett nok av klubber som skal trene så hardt før og i starten av sesong at man er utbrent og skadeutsatt på tampen.

Fordelen med slike fagfolk er at han sikkert vet hvordan vi kan bruke det vi har på best mulig måte for å "kompensere" for det vi mangler, og hvordan kapasiteten man faktisk har på spurt bør disponeres for å få mest ut av den.

Det er ganske brutal overgang fra da hovedtreneren sjøl skulle se og mentalt kartlegge dette utelukkende visuelt på feltet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 02.03.2021 11:53    Post subject: Reply with quote

Dette er den mest gledelige RBK-artikkelen jeg har lest på flere år. Wisløff Love
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 02.03.2021 12:58    Post subject: Reply with quote

Meget bra intervju med Wisløff, dog er det litt å slå inn åpne dører hvis vi tenker internasjonal fotball. At vårt styre med åpne øyne ansatte trenere som satset på å føle at spillerne var riktig og godt nok trent viser at de sportslige alibiene i styret var sørgelig akterutseilt.
Håper at de nå endelig skjønner at vi må ligge helt i forkant mhp treningsmetoder og filosofi og ikke stole på hvem som helst av NFF trenere som kommer rekende på ei fjøl
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.03.2021 13:29    Post subject: Reply with quote

Det koker jo igjen ned til at klubben ikke har tilstrekkelig kompetanse mellom trener og styre. Treneransettelser foregår ved at sportsdirektør og et par sportslige alibi i styret får oppdraget med å finne trener, og da koker det ned til navn de kjenner til fra før, fordi de må finne kandidater på kort tid, uten å ha gjort noe som helst forarbeid (Bratseth bekreftet jo til og med dette selv i Rasmus & Saga, at de ansatte folk de involverte kjenner til). Klubben trenger en eller flere fast ansatte som jobber kontinuerlig med kartlegging av både trenere, spillere og øvrige potensielle ressurser for det sportslige apparatet.

Vi har jo hatt fysiske trenere i lang tid, men der har jo kompetansen tydeligvis vært særdeles mangelfull der også, med tanke på at man har drevet og slått seg selv på brystet med at de fysiske testresultatene er bra osv, når det har vært ganske pinlig opplagt at det har vært ekstremt mye å gå på i forhold til å opprettholde intensitet gjennom 90 minutter, som jo er der det med lengde og antall spurter kommer inn i bildet.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 02.03.2021 17:06    Post subject: Reply with quote

Handler ikke om kompetanse, det handler om sunn fornuft, logikk og interesse for hvordan man skal prestere på fotballen sammenlignet med andre. Å tilegne seg læring og adoptere kunnskap. Kognitiv intelligens kalles det. Utrolig at en professor måtte til for å få klubben til å forstå at fotball handler om å bevege seg fort ofte. Synes artikkelen sender tidligere klubb- og styreledelse i et enda dårligere lys. Nå har de i det minste gjort noe riktig, eller var det krav fra Hareide...?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.03.2021 17:54    Post subject: Reply with quote

Ja, faktisk. Sunn fornuft som Bob Ronny på puben forstår. Hvorfor klarer ikke styret å se det Bob Ronny forstår? Noen i styret må jo være latterlig svak og da er det de med såkalt sportslig kompetanse som skytsen bør rettes mest mot. Det er de som tar valgene i realiteten.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.03.2021 18:10    Post subject: Reply with quote

Litt ironisk at du trekker fram Bob Ronny fra Puben har. Jeg har lenge plassert deg i samme kategori. Overbevist om at navnet ditt ligner, i allefall litt? Sjelden har det vel ligget mindre kompetanse bak så mye negativ utpust. Har du noen gang skrevet noe positivt her inn? Fungerer du på dette viset og i det virkelig liv. Undres Confused
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 02.03.2021 18:21    Post subject: Reply with quote

Da var det på tide å dra saken litt på riktig spor igjen, ser jeg..

Vil vel kanskje mene at kognitiv intelligens og kompetanse er en side av samme sak når det gjelder den biten der, noe som helt klart har vært en mangelvare på Brakka.

Når det er sagt, jeg ønsker meg heller en spiller som løper riktig enn en spiller som løper dritmye, men på måfå.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.03.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Litt ironisk at du trekker fram Bob Ronny fra Puben har. Jeg har lenge plassert deg i samme kategori. Overbevist om at navnet ditt ligner, i allefall litt? Sjelden har det vel ligget mindre kompetanse bak så mye negativ utpust. Har du noen gang skrevet noe positivt her inn? Fungerer du på dette viset og i det virkelig liv. Undres Confused


Hehe, rart at du tar ut aggresjonen på meg når flere i rbk er skyldig i å ha kjørt klubben i dass. Hvis du ser totalt på det. Hva var rbk i 1999? Hva er rbk i dag? Nettopp! På tide å åpne øynene.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 02.03.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

RoSolum wrote:
Da var det på tide å dra saken litt på riktig spor igjen, ser jeg..

Vil vel kanskje mene at kognitiv intelligens og kompetanse er en side av samme sak når det gjelder den biten der, noe som helt klart har vært en mangelvare på Brakka.

Når det er sagt, jeg ønsker meg heller en spiller som løper riktig enn en spiller som løper dritmye, men på måfå.


Ja, dårlig formulert av meg. Med kompetanse mente jeg kanskje noe ironisk at det måtte en kar med master-, doktorgrad- og professortittel for å få skikk på en toppidrettskultur som er tilpasset fotballen. Og ja, enig, få folk til å løpe riktig, og med det må det mange riktige spurter i stedet for begevelse med svak intensitet. Synes skjelbred var en befrielse å se på når vi skulle ha ballen i laget. Muligens den eneste på banen som "forstod" at man må bevege seg hurtig for å skape rom og gjøre seg spillbar for å holde ballen i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.03.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hvem denne Bob Ronny er. Eller Robert Ronny, som det fort må være i dåpen. Heldig med navnet var han i hvert fall ikke.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.03.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

https://nn-no.facebook.co...ob.ronny.5
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.03.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Det var faktisk nøyaktig det jeg så for meg. "Ralles" lillebror.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.03.2021 23:10    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hva var rbk i 1999? Hva er rbk i dag? Nettopp! På tide å åpne øynene.


Ja, storhetstiden til RBK hadde nok ingen ting med NAE i gjøre. Burde være grenseløst enkelt for Bratseth og kara og erstatte "verdens" beste klubbtrener. Det er jo heller ikke slik at verden, fotballen og fotballen som industri har endra seg de siste 22 år. Godt vi har en connoiseur som deg til å forenkle tingene, slik at de blir forståelig for idioter som meg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.03.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner jo frustrasjonen din, rail, men med dette siste kan man jo mistenke deg for å være den eneste (vel, nesten) som hørte Bratseth på R&S, nikket gjenkjennende og tenkte 'Bra Rune, sett skapet på plass nå. Det er jo nesten umulig dette her. Hvordan våger folk kritisere?'

En klubb som vår må kunne forvente at de som har styreverv eller fast jobb i klubben på bakgrunn av sin fotballfaglige kompetanse henger sånn noenlunde med i timen. Ikke få tidenes overraskelse på hvordan det ligger an når vi henter inn verdens mest åpenbart tilgjengelige lokale ressursperson fra Ranheim. Klubben, og mange tilknyttede med større navn enn kompetanse har sovet, de har hvilt på en seng av eldgamle laurbær og gulnede utklipp av seg selv (med hockeysveis) fra Bladet Fotball.

Ingen kan erstatte Nils Arne Eggen, det er jo åpenbart, men det burde faktisk være mulig å forvalte den enorme, varige konkurransefordelen han sørget for på en vesentlig bedre måte. Å se oss fullstendig sportslig, faglig akterutseilt i forhold til nabolandet Danmark nå, det burde få folk som har hatt stor beslutningsmakt i klubben over lang tid til å se mer kritisk på sin egen rolle enn det de gjør.

Vi skal ikke bare ha den beste spissen i ligaen, eller den beste treneren, vi skal også ha det beste støtteapparatet og det mest kompetente styret. Så enkelt er det faktisk, det er det som kreves for å nå målene våre, og det bør hele klubben ta inn over seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.03.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Rail har ikke ambisjoner for klubben eller forventninger til den. Han er opptatt av å male et rosenrødt bilde av den flotte klubben Rosenborg. Enten det eller så er han i slekt med noen som sitter i styret eller jobber i sentrale stillinger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 98, 99, 100  Next
Page 91 of 100

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb