English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Utstyrsavtaler
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 855

PostPosted: 08.11.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

Og vekk med Adidas fotballsko avtalen, spillerne bør velge selv hva de vil bruke.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.11.2019 01:28    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Og vekk med Adidas fotballsko avtalen, spillerne bør velge selv hva de vil bruke.

Helt enig Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.11.2019 02:18    Post subject: Reply with quote

Tror avtalen med Adidas er noe av det som fungerer bra i RBK. Vet ikke hvor gode muligheter det er til å få Nike eller noen til å overby de heller, tviler litt der. Så er det vel en del greier med skoavtalen som gir spesialoppfølging og slikt. Mener å huske at RBK-spillerne ikke stilte seg bak NISO-kravet om å kunne velge skoleverandør fritt fordi de mente det de fikk igjennom RBK var bedre enn de ville få individuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2909

PostPosted: 08.11.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

Jeg så for et par år siden et bilde av RBK-trøye fra Reebok her inne, men finner den ikke igjen. Kan noen hjelpe? Jeg mener det var under diskusjonen om badeball på magen, osv.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 08.11.2019 08:27    Post subject: Reply with quote

Adidas-kontrakten varer ut 2022 og ble ved signering omtalt av Lundemo som «tidenes» sponsoravtale i norsk målestokk. At sko-avtalen er inkludert gir også masse kling i kassa.
Les mer: https://www.rbkweb.no/vis/12857

Bytte av utstyrsleverandør skjer nok ikke, med mindre vi klarer å ødelegge klubben helt innen 2022 og Adidas ikke lenger ønsker å ha logoen sin på drakta vår. Ikke utenkelig slik ståa er nå, men..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.11.2019 08:32    Post subject: Reply with quote

Reebok er jo eid av Adidas, og bruker forkortelsen Rbk i en del sammenhenger. Det er dog et (under)merke som brukes og profileres lite i Norge.

"Problemet" med å bytte ut Adidas er at jeg tror vi har en svært god avtale. Tyskerne endret om jeg husker rett sponsorstrategien for noen år tilbake, og satser nå hardt på få i stedet for litt på mange.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.11.2019 20:25    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Adidas-kontrakten varer ut 2022 og ble ved signering omtalt av Lundemo som «tidenes» sponsoravtale i norsk målestokk. At sko-avtalen er inkludert gir også masse kling i kassa.
Les mer: https://www.rbkweb.no/vis/12857

Bytte av utstyrsleverandør skjer nok ikke, med mindre vi klarer å ødelegge klubben helt innen 2022 og Adidas ikke lenger ønsker å ha logoen sin på drakta vår. Ikke utenkelig slik ståa er nå, men..

Det jeg lurer på er om folka på brakka faktisk har vært åpen for en annen leverandør enn Adidas, tror aldri at jeg har hørt/lest noe om at RBK har lagt ut anbud om hvilket merke det er som skal være klubbens utstyrsleverandør. Adidas er sikkert "lukrativ" men jeg tror også at andre leverandører kunne levert minst like god avtale som det Adidas gjør for RBK. F.eks så gikk Arsenal fra Puma til Adidas fordi Adidas gav The Gunners en avtale som var vedrt 28 millioner pund mer enn hva avtalen med Puma var, og Liverpool bytter fra New Balance til Nike fordi Nike ga et bedre tilbud mens Dinamo Kiev gikk fra Adidas til New Balance fordi NB gav de en bedre avtale (ikke at jeg tror at RBK eller noe annet norsk lag hadde vært i nærheten av de summene). Men uansett så synes jeg at det hadde vært oppfriskende med enn ny utstyrsleverandør på sikt. Dessuten så tror jeg ikke at en eneste klubb i verden har hatt et og samme merke i så lang tid som Rosenborg har hatt Adidas.


Last edited by Joestlaachmkr on 09.11.2019 10:00; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.11.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Som sagt RBK optimaliserer ikke på alle nivå. De er lojale mot Adidas for det er trygt og godt. Klubben taper millioner.

Uansett i 2022 så er klubben for lengst langt unna noe som helst. Da blir nok den avtalen mye mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 08.11.2019 21:28    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Reebok er jo eid av Adidas, og bruker forkortelsen Rbk i en del sammenhenger. Det er dog et (under)merke som brukes og profileres lite i Norge.

"Problemet" med å bytte ut Adidas er at jeg tror vi har en svært god avtale. Tyskerne endret om jeg husker rett sponsorstrategien for noen år tilbake, og satser nå hardt på få i stedet for litt på mange.


De skal ha den beste (største) klubben i alle land. Ellers skal de ha breddeklubber (de som legger igjen netto penger).
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 08.11.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Hva er det her for en diskusjon? Forfriskende med noe nytt? Sponsorat på anbud? Dette taes i lukkede møter og det beste alternativet velges. Ta dere sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 08.11.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Det er ikke en diskusjon. Det er svar til en ny forumbruker som tydligvis har mange spørsmål han/hun lurer på for tiden.
Joestlaachmkr, ønsker du ny utstyrsleverandør fordi du synes det hadde vært «kulere» med et annet merke eller fordi du mener vi skulle hatt bedre betalt?
Ser ikke helt problemet.. Vi har en godt betalt (tatt i betraktning) og lojal avtale med et bra merke, som spillerne selv også har sagt at de liker.
Utstyrsleverandør er det siste av rbks problemer nå om dagen, for å si det slik..
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.11.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Det skal byttes bare for byttets skyld, vi har jo hatt Adidas unormalt lenge tydeligvis. Rolling Eyes
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2019 23:40    Post subject: Reply with quote

Så lenge Adidas mener vi er verdt å satse videre på, og ikke på en eller annen måte "ødelegger" vår del av avtalen med alt tøvet vi har holdt på med i det siste, er det vel det siste vi bør tenke på for tiden. Merkelig diskusjon da vi antakelig har den beste utstyrsavtalen i Norge by far.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 09.11.2019 10:08    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Hva er det her for en diskusjon? Forfriskende med noe nytt? Sponsorat på anbud? Dette taes i lukkede møter og det beste alternativet velges. Ta dere sammen.

Mener ikke at RBK må bytte utstyrsavtale fordi vi må ha en ny leverandør enn Adidas, men hvorfor Rosenborg hatt Adidas i 25+ år og hvorfor har man aldri hørt noenting om at styret har lagt et anbud om hvilket merke det er som skal være klubbens leverandør, kan godt være at vi har en god avtale med Adidas men det kan like godt være at Nike, Puma, New Balance eller Kappa hadde kommet med en enda bedre avtale til RBK enn hva Adidas gjør hvis de hadde muligheten.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 09.11.2019 10:16    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Det er ikke en diskusjon. Det er svar til en ny forumbruker som tydligvis har mange spørsmål han/hun lurer på for tiden.
Joestlaachmkr, ønsker du ny utstyrsleverandør fordi du synes det hadde vært «kulere» med et annet merke eller fordi du mener vi skulle hatt bedre betalt?
Ser ikke helt problemet.. Vi har en godt betalt (tatt i betraktning) og lojal avtale med et bra merke, som spillerne selv også har sagt at de liker.
Utstyrsleverandør er det siste av rbks problemer nå om dagen, for å si det slik..

Åh herregud.. Dette er kanskje en irrelevant og uinteressant diskusjon for de fleste, men jeg siden "alle" andre klubber både i Norge og i Europa bytter utstyrsleverandør vanligvis etter en 5-8 år så lurer jeg på hvorfor RBK har vært så trofaste til Adidas gjennom alle år og om de i det hele tatt har lagt avtalen ut på anbud. Vet vel ikke om det hadde vært "kulere" med en ny leverandør men jeg tror sikkert at flere andre merker kunne levert en like lønnsom om ikke en bedre avtale for Rosenborg enn hva Adidas gjør. Men ellers er jeg i at dette er det siste vi bør tenke på for øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 09.11.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ingenting om RBK fisket etter andre leverandører når kontrakten med Adidas gikk ut i 2017, men det er vel nærliggende å tro at de gikk rett i reforhandlinger med Adidas - som gjerne er vanlig, enn så lenge de var meget fornøyd med samarbeidet i utgangspunktet. Kanskje Adidas til og med betaler litt ekstra som en slags lojalitets-bonus også? Jeg bare spekulerer her.
Det vi vet er at samarbeidet med Adidas har vært godt og innbringende for Rosenborg.
Jeg velger å være tvilsom til ditt utsagn om at andre leverandører kan matche eller gi en bedre avtale enn Adidas. Vi får se hva som skjer i 2023 Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 09.11.2019 14:06    Post subject: Reply with quote

Kjenner ikke heller til hvordan folka på brakka styrer skuta, men Rosenborg har hva jeg vet aldri lagt ut anbud om hvilket merke det er som skal være klubbens leverandør kort tid før en avtale utgår, tror neppe at RBK får noen fordeler av Adidas fordi de har vært trofaste til det merket i 30 år. Adidas har vært en god og trofast leverandør til RBK gjennom flere tiår, men andre merker kan levere minst like gode eller bedre avtaler som hva Adidas gjør for Rosenborg. Hvorfor tror du at Liverpool gikk rettens vei for og avbryte kontrakten med New Balance slik at de kunne få Nike som ny utstyrsleverandør foran neste sesong? eller hvorfor tror du at FCK betalte store summer for og avbryte en gyldig avtale med Kappa for å gå over til Adidas som klubbens utstyrsleverandør for en 3-4 år siden?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 09.11.2019 14:31    Post subject: Reply with quote

Joda, jada, skjønner hvor du vil henn. Penger, penger.
Men vi er ikke Liverpool. Pr idag er vi langt fra å være FCK også. Tviler på at leverandører står i kø for å overby en gjeldende og lukrativ (i norsk sammenheng) avtale til et lag som ikke har vunnet i europa på 14 kamper og sliter med å i hele tatt komme til kvalikk neste år.

For all del, hadde vi fått en fetere deal enn den vi har idag; kjør på. Men personlig tror jeg vi skal være meget fornøyd med den vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2019 11:40    Post subject: Reply with quote

Mye har skjedd i norsk fotball siden at Kappa og Nike kriget om Vålerenga osv. i forrige tiår. Adidas som kjent bortimot trukket seg ut, og det er nok tvilsomt at noen andre vil betale like godt.

Samtidig har jeg tillit til at klubben har følere ute ved hver kontraktsforlengelse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2074
Location: Lørenskog

PostPosted: 17.11.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:
Joda, jada, skjønner hvor du vil henn. Penger, penger.
Men vi er ikke Liverpool. Pr idag er vi langt fra å være FCK også. Tviler på at leverandører står i kø for å overby en gjeldende og lukrativ (i norsk sammenheng) avtale til et lag som ikke har vunnet i europa på 14 kamper og sliter med å i hele tatt komme til kvalikk neste år.

For all del, hadde vi fått en fetere deal enn den vi har idag; kjør på. Men personlig tror jeg vi skal være meget fornøyd med den vi har.


All PR er god PR 😜
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 03:49    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at hvorfor jeg undres over at Rosenborg har vært trofast mot Adidas i 30+ år er fordi man aldri har hørt noenting om at RBK har lagt kontrakten ut på anbud, og selv om Adidas sikkert gir RBK en god avtale så kan Nike, Puma, New Balance eller Umbro gi minst like gode avtaler som det Adidas gjør. Og det er ikke bare pengene som avgjør, utstyrsleverandører lar klubbene vanligvis selv få designe drakter/shorts også kan en utstyrsleverandør levere en avtale om bedre markedsføring av klubben enn hva en annen leverandør gjør, og det spiller ingen rolle om det er en klubb i Obos-Ligaen eller en klubb i PL. Selv så synes ikke jeg at RBK-drakta fra Adidas har vært noe særlig de siste åra og man ser lite til ingen Adidas varer med RBK-logoen på i sportsbutikker. Over hele Danmark så kan man finne FCK effekter fra Adidas.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 20.11.2019 09:38    Post subject: Reply with quote

Tror først og fremst både vi supportere og Rosenborg må ta en realitetssjekk før man finner på å (bort-)forhandle avtalen med Adidas - som åpenbart er svært god sammenlignet med andre norske klubber. Vi er tross alt ikke en like stor klubb som for 15 år siden og det er utopisk å tro at andre leverandører skal tilby tilsvarende avtale som det Adidas har gjort i en hel generasjon.

For ordens skyld tror jeg anbudsrunder er rimelig uaktuelt. Det er for det meste forbeholdt offentlige anskaffelser, og man kan ikke endre på tilbudene man får fra deltakerne i anbudsrunden. Det er ikke Rosenborg tjent med i det hele tatt. Dessuten bruker man anbudsrunder helst for å få noe tillavest mulig pris, ikke omvendt.

Det var den rasjonelle delen. Jeg tror dette handler mer om følelser. For min del synes jeg Rosenborg skal beholde Adidas. Adidas er blitt en del av klubbidentiteten. Å bare droppe de tre stripene på drakta blir nesten som å redesigne logoen (les: IK Start). Synes heller ikke man skal glemme at nesten 30 år med sponsorsamarbeid gjør noe med relasjonene. Jeg tror Rosenborg og Adidas tenker ganske likt og har sammenfallende ambisjoner på hverandres vegne. Det er en grunn til at Rosenborg er den eneste klubben Adidas samarbeider med i dag.

Hvis det i det hele tatt skulle være noe alternativ, så mener jeg det bør være Hummel. De Hummel-draktene fra starten av 90-tallet er så Rosenborg som det går an å få det. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 14:11    Post subject: Reply with quote

En må være kynisk i slike forhandlinger og ikke bare velge det gamle trofaste. Rosenborg er langt ifra attraktive som det vi var for 15-20 år siden, men RBK er fortsatt en attraktiv klubb i norsk/nordisk sammenheng. Og som tidligere nevnt så kan de fleste andre leverandører levere minst like gode avtaler for RBK som hva Adidas gjør.

Jeg har ikke peiling på hvordan Rosenborg forhandler avtaler eller hvor god avtalen med Adidas, men synes at det er underlig at Rosenborg har hatt Adidas i "evigheter" og at man aldri har hørt at klubben har lagt avtalen ut på anbud før man har tegnet ny avtale med Adidas.

Jeg synes definitivt ikke at Adidas er en del av identiteten til Rosenborg, det er lett og bli nostalgisk men Adidas er bare utstyrsleverandør til klubben. Interessant at du tar opp RBK-logoen, jeg har lenge ment at RBK-logoen er utdatert og hadde trengt en modernisering. Synes at den gode gamle RBK-logoen føles veldig som 1994, det sagt så mener jeg ikke at man skal lage en helt ny logo som f.eks Juventus gjorde for noen år siden. Men at RBK-logoen bør moderniseres, husker tilbake til 2001 når det ble klart at Arsenal logoen skulle forandres så var alle Gooners hysteriske, men Arsenal skiftet ikke logo de bare forandret logoen de allerede hadde. Arsenal ville ha en logo som sto i stil med det 21. århundre og derfor så gjorde man flere justeringer på logoen og gjorde at kanonen pekte mot høyre istedenfor til venstre som den alltid hadde gjort, og jeg synes at AFC-logoen fortsatt ser moderne ut. Start-logoen ser kanskje kjedelig ut men synes at den står mer i stil med 2010-tallet enn hva den tradisjonelle Start-logoen gjør. Det sagt, så er det ingenting tilsier at Rosenborg må justere klubbens logo dersom de skulle gå vekk fra Adidas en gang i fremtiden.

Hummel har flotte drakter, men de kan ikke konkurrere med større merker som Adidas, Nike, New Balance, Puma eller Umbro om pris.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2019 14:26    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Interessant at du tar opp RBK-logoen, jeg har lenge ment at RBK-logoen er utdatert og hadde trengt en modernisering.



_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 20.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Idiot!
Man bytter da ikke logo?

Jeeeesus Neutral
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 8 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb