English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i fantasiens verden
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 12.01.2020 00:39    Post subject: Reply with quote

dembaba wrote:
Dere som ønsker dere Lerkendal stadion til Fifa 21 - inn og stem 👉 https://www.fifplay.com/f...iums-vote/


Stemt Tommel'n opp! Akkurat nå ligger Lerkendal på en 5. plass bak Estadio BBVA Bancomer (193 stemmer), Camp Nou (108 stemmer), Estadio Acron (72 stemmer) og Celtic Park (72 stemmer). Lerkendal har 40 stemmer, så inn og stem alle Rosenborgere!
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 12.01.2020 00:45    Post subject: Reply with quote

Få den linken på forsiden!
Back to top
View user's profile Send private message
Rocko
Senior


Joined: 10 Jan 2016
Posts: 142
Location: Trondheim

PostPosted: 12.01.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

Wow! Første plass nå Surprised Fortsett å stem Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 12.01.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Stilig! Liten fun fact: Forrige spill lerkendal var med i var fifa 99 Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.01.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Som er sånn omtrent sist jeg spilte FIFA, så det passer jo bra. Har stemt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Stemme avgitt Very Happy
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 12.01.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

56% av 2700 stemmer, soooleklar førsteplass RBK
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Wow, Lerkendal topper jo avstemmingen suverent, foran stadioner som Camp Nou, Celtic Park, Elland Road, Ibrox og Allianz arena! Hadde vurdert å kjøpe Fifa igjen om Lerkendal ble representert!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.03.2020 17:59    Post subject: Reply with quote

Vi møter igjen 17 år gamle Fredrik fra Bare spille ball, debutboken til tidligere fotballspiller Michael Stilson, som han vant Uprisen med. Fredrik har bare spilt et halvt år på Mjøndalen, en klubb som valgte å satse på ham der Rosenborg ikke så potensialet. Men alt Fredrik drømmer om er større klubber og mer penger. Rosenborg har plutselig endret mening, og Fredrik er klar til å reise hjem til Trøndelag når faren tar kontroll over karrieren og i stedet fikser kontrakt i den tyske Bundesligaen, hos laget Hertha Berlin. Som så mye av det som skjer med Fredrik, er han kun en passiv deltager i eget liv med en utrolig god innleggsfot som alle rundt ham vil bruke til egen vinning.

Les mer: Ensom fotballglede
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 16.03.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

Føler for å minne om avstemmingen øverst på siden igjen. Lerkendal leder fortsatt men ikke like overlegent. Gå inn og stem!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.03.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg ikke ser dårlig så står det jo dessverre ikke når den avsluttes. Men kan vel ikke være så lenge til.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 17.03.2020 02:01    Post subject: Reply with quote

Stemt! Lykkes dette skal jeg jammen oppdatere FIFA 17 Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 18.03.2020 09:00    Post subject: Reply with quote

Har FIFPlay noe som helst med EA Sports å gjøre da?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 18.03.2020 10:05    Post subject: Reply with quote

Dette er vel en uoffisiell fanside, så ikke akkurat forpliktende for EA. Det sagt så kan man jo håpe at de legger merke til det og tenker "hvis fansen gidder å stemme i en poll, kjøper de kanskje neste utgave om vi får med Lerkendal også". Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 04.04.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

https://www.twitch.tv/efo...ball_norge

Erlend Dahl Reitan og Rosenborg møter Bård Finne og Vålerenga i Fifa 20 nå.


Edit: Finne og Vålerenga gikk opp til 0-1 etter kontring først, men Dahl Reitan og Rosenborg hadde stort overtak etter dette og det endte til slutt på 4-1 til Dahl Reitan som definitivt vet hva han driver med.
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.04.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Michael Stilson skal gi oss en etterlengtet smak av Rosenborg og Lerkendal. I serien "Søndag kveld på Lerkendal" skal han dikte hvordan kampene ender.

(...)

- Planen er at man søndag kveld kan ta på seg RBK-drakta, knekke seg en pils, ta seg ei pølse eller popcorn, og sette seg ned å høre på. Målet er at lytteren skal få følelsen så mange lengter etter: å være tilbake på Lerkendal for å se Rosenborg spille, forteller han.

Les mer: Seriestart på søndag

Tekstene blir skrevet av Stilson, og leses inn av den permitterte Trøndelag Teater-skuespilleren Hans Petter Nilsen.

De har med seg Rosenborg og Trøndelag Teater på laget. Og har fått tillatelse av Åge Aleksandersen til å bruke «Bilde tå’n Ivers» i episodene sine.

– Hovedtanken er å fylle et tomrom i savnet av Lerkendal. Der du en halvtime, tre kvarter hver søndag kan sette deg ned med RBK-drakten, og forsvinne inn i en fiktiv kamp på Lerkendal, forklarer forfatteren.

– Publikumet til ideen er publikumet på Lerkendal. Jeg er en av dem, og jeg har abstinenser nå. Serien skulle vært i gang, og derfor synes jeg det er en kjempegod idé at norsk seriefotball skal skrives fremover. Jeg er midt i målgruppen, og at jeg får være med på å lage en fiktiv norsk seriestart, passer meg helt ypperlig, sier Nilsen, som er 80 prosent permittert.

Les mer: Unikt RBK-prosjekt under koronakrisen: – En forferdelig rar idé. Jeg sliter med å forklare det fullt ut

– Jeg har kun skrevet den første kampen, men har ganske klare ideer om Molde- og Vålerenga-kampen. Det er egentlig så langt jeg har kommet med konkrete historier og hendelsesforløp, sier han.

– Jeg kverner nå for å finne ulike tilnærminger til de ulike kampene, så man skal få en ny opplevelse hver gang. Det finnes nedturer på Lerkendal og en del av fotballsesongen er skuffelse, men jeg prøver å ha en spenningskurve og skape noe unikt til hver kamp, sier han.

Les mer: RBK-stunt skal gi supporterne det de har etterlyst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2020 19:13    Post subject: Reply with quote

Kampdag 1: Rosenborg - Brann
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10633

PostPosted: 19.04.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

Kampdag 1: Rosenborg - Brann.
Lyttet meg gjennom den kjølige innledningen fra Stilson. Et spennende prosjekt, men klarer det virkelig å vekke engasjement?
Etter 2 minutter og 35 sekunder ønsker Stilson god kamp og «Bilde tå'n Ivers» kiler meg i øregangen og rundt hjerterota.
TÃ¥rene triller.
Heldigvis er det bare knappe tre kvarter igjen av episoden. RBK
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

– Dette var et herlig liten flukt fra hverdagen. Man blir engasjert, spesielt når man hører jubelbrus og sang fra Kjernen, man kjenner det pirrer. Å spille fotball på Lerkendal, er det desidert artigste jeg vet om, og det jeg kan best her i livet. Så det er et ordentlig savn, sier Helland til ST.

(...)

Helland bidro selv til noe av researcharbeidet til tekstforfatter Michael Stilson.

– «Mike» spurte litt om rutiner og om hva jeg gjør før kamp. Om morgenen, inn mot kamp, og det siste jeg gjør i spillertunnelen. Så dette er fiksjon krydra med en del fakta.

Helland har hørt podkasten som ble lagt ut søndag kveld.

– Man får dekt litt av savnet, og det kan bidra til at folk får rømme litt fra den nye hverdagen. Jeg syns historien var relativt virkelig. Det er ganske kult at historien hopper fra en spillers perspektiv og til en tilskuers perspektiv. Det gjør at man ser mangfoldet i Rosenborg og hva det favner av folk og hvor folk er i samfunnet.

Les mer: Helland scoret to da Rosenborg avgjorde seriepremieren på overtid

Noe avslørende overskrift for oss som ikke har hørt sjøl ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.04.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

- Den emosjonelle strengen folk har i seg, den er rørt. Folk jeg ikke har snakket med på mange år har tatt kontakt for å fortelle hva de følte, så syns jeg det er sterkt. Det forteller om båndet de har til RBK og Lerkendal. Det er flott, da har vi oppnådd det vi ønsket, sier Nilsen.

Rett før innspilling kom han gående, med en pose med fotballsko i posen. Til Stilsons store latter.

Men det var ikke for innlevelsen at skuespilleren kom med sko og knotter. Han trener nemlig G14-laget til RBKs naboklubb Nardo.

Han har gått på Lerkendal siden han som sjuåring gikk fra Risvollan og ned bakkene for å se det daværende 2. divisjonslaget (nivå to!) Rosenborg. Siden har han både vært radiokommentator på Lerkendal for Radio Trondheim og vært klubbens nærmeste nabo. I årevis bodde han i Klæbuveien, der han kunne se spillerne trene mens han drakk morgenkaffen.

– Mitt savn fylles like mye som resten. Jeg gleder meg som en unge til nytt manus, sier Nilsen.

Les mer: Det startet som et «idiotisk prosjekt». Nå hylles det av RBK-fansen: – Aldri hatt drøyere gåsehud
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.05.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

2mas 16. mars wrote:
Ensom fotballglede


«Alene gjennom» er oppfølgeren, og igjen møter vi Fredrik, som nå storspiller for Mjøndalen. Han er så dominerende i Tippeligaen at større klubber er på jakt etter ham, deriblant Rosenborg. Fredrik ønsker seg hjem, men som vi husker fra den første boka så er ikke hans far helt uten ambisjoner på sønnens vegne. Hertha Berlin er nemlig også på banen. «Alene gjennom» er – i likhet med den første boka – en roman om de vanskelige valgene et ungt menneske står overfor, samhold og familiebånd, og ikke minst hvordan disse kan settes på alvorlige prøver.

Stilson skriver drivende godt, med alvor og humor, gode dialoger og ikke minst det rent fotballmessige er en nytelse å lese. Vi merker at det er en som har spilt selv, på et høyt nivå, som skriver, og det skal forfatteren ta som en kompliment. Skildringene fra treningene og kampene er ujålete, troverdige og direkte.

Les mer: Strålende ungdomsroman fra fotballmiljøet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.05.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Både Lerkendal, "fruentimmerlaget til Rosmusborg Boldklub" og Røste Fossen er nevnt i Et nikkehjem av KLM.


Hadde helt glemt at Hedda Gabler spilte på Lerkendal for mange tiår siden. Virkelig et frampek.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.03.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Stilson på dansk: Bare spille bold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59206
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.10.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Oppsummering av denne tråden: Fri fantasi
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 10.10.2021 18:14    Post subject: Reply with quote

Tok et lite søk i skjønnlitteraturen på Nasjonalbiblioteket online (nb.no).

Prøvde å legge ved lenka, men ikke søren om det går på normalt vis. Her er den klar til klipp og lim:
Code:
https://www.nb.no/search?q=rosenborg&mediatype=bøker&literaryform=Skjønnlitteratur&fromDate=19600101&toDate=20001231

Har kun søkt på utgivelser fra 1960 til 2000, da bøker etter 2000 ikke ligger åpent ute på nett (disse er derimot tilgjengelige på ditt nærmeste folkebibliotek).

Her er noen highlights som, så vidt jeg kan se, ikke er med i oversikta ennå:

Jon Michelet - Den drukner ei som henges skal (1975)
Kapittel 19: Strømsgodset slår RBK (med Ivers på laget) 2-1 på Marienlyst Stadion. Harald Sunde scorer trøstemål.

Bjørn-Erik Hanssen - Anarkiets år (1995)
En lengre sekvens om cupfinalen 1971, s. 94-102

Espen Haavardsholm - Det innerste rommet (1996)
Kapittel 4 begynner med en lengre beskrivelse av spilleren og fenomenet Odd Iversen.


I lenka jeg la med lenger oppe finner en også ganske mange enkeltsitater hvor Rosenborg blir nevnt bare i forbifarten. Nøyer meg med noen få:

Torolf Elster - Thomas Pihls annen lov (1982)
I kapittelet med navn Trosterudveien: Juni 1980 "For Thomas Pihl var det bare ett lag i verden som spilte akseptabel fotball: Rosenborg."

Ragnar Askeland - Jomfruens død (2000)
Litt letthjertet humor i en dramatisk scene hvor helten, Karl, blir låst inne i ei brennende leilighet midt på natta:
"Karl gispet i seg store munnfuller med luft gjennom det knuste vinduet. Han skrek ut i natten: -Brann! For helvete - brann!
Han syntes han hørte noen svare 'Rosenborg' ute i natten, men var ikke sikker."

Alf R. Jacobsen - Kharg
"Har du med deg VG? Faen ta Rosenborg. Hvordan i helvete kunne de tape for Molde? Utilgivelig!"

Tom og Jerry på fotballkamp
s. 14: "Tom holder med Rosenborg, det råeste fotballaget i Norge, om ikke i hele universet!"
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb