English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 23.08.2018 15:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, jeg antar at det meste som kan krype og gå på eliteserienivå blir fristet av å være heltidsproff et annet sted nå når eventyret snart er over : den første sesongen elite med Ranheim.

Barli er nok tapt, Løkberg vet vi jo, Reginiussen har nok beilere, Kvande kan bli interessant, Karlsen kanskje, Tønne definitivt. Witry? Tja. Tror det er vår trønderbackfetish. Storflor legger nok opp. Hva sitter Ranheim igjen med for disse på kort sikt? Og hva slags kontrakt har Stamnestrø, hvis han imponerer i høst?

Er Maalen fristbar for andre klubber?

Det lukter en stor down. Noe annet vil nesten være mer imponerende enn suksessen denne sesongen.


Nettopp dette!

De får jo noen grunker, men det er svært begrenset på hva de får for spillere som har så "svake" kontrakter.
Spillerene til Ranheim jobber ved siden av, og da er det fristende om andre klubber lokker med gode lønninger, og en hverdag bestående av kun fotball!.
Løkberg, Rismark har blant annet forstått dette.
Det er ikke liv laga for et Ranheim med deres profil i Eliteserien...

Det at de rykket opp kan fort være Ranheims død. Grunnen er at flere av spillerene til Ranheim blir mer attraktive, og laget vil om mulig bli loppet for spillere, og da kan kurven ned til 2-3div bli svært bratt.
Det krever litt å erstatte noen av de spillerne som vil forsvinne.
Spesielt med den "semi-proff" stilen de har.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
zinedinestrand
Proff


Joined: 01 Jul 2012
Posts: 397
Location: Oslo

PostPosted: 16.09.2018 22:25    Post subject: Reply with quote

Deilig med goal fra Helmers i dag, hadde fortjent 3p!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 16.09.2018 22:43    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra målet syns jeg han var litt anonym. Han burde utvikle "oppspillspunkt"-spillet sitt (som er ganske fraværende) a'la Karlsen/Bendtner, men da må han vel spise hardkokte egg og bruke fritiden på vektrommet i vinter-pausen.
Back to top
View user's profile Send private message
zinedinestrand
Proff


Joined: 01 Jul 2012
Posts: 397
Location: Oslo

PostPosted: 16.09.2018 22:55    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen, så du har nok rett i det du sier der, unner dog gutten hver minste opptur!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.08.2019 14:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men etter å ha tenkt seg godt om de siste dagene, forteller Løkbergs formidler Sverre Mauseth at midtbanespilleren ikke kommer tilbake i sommer.

– Kristoffer har takket nei til Ranheim. Det var et veldig vanskelig valg, men han følte det ikke var rett å gå tilbake nå, sier Mauseth til Adresseavisen.


Her er det noe å ta tak i.

1. Hadde Mauseth fått et svar å komme med av Løkberg, glemt hva det var, og så brukt flere dager på å vri hjernen til han kom på hva det var Løkberg skulle i sommer, og endelig kunne formidle det til Adressa?

2. Hva i alle vide verdens dager er en formidler? Har Løkberg en formidler? Ikke rart kontraktsforhandlingene med Ranheim strander dersom han må lønne en hel posse av agenter, formidlere, målbærere, ærendløpere og hva det nå er.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 09.08.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

Overgang til Viking strandet tidligere i sommer for Løkberg som vistnok krevde en heftig SOF.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 21.10.2019 14:18    Post subject: Reply with quote

Michael Karlsens førtimeter i går utropes til årets mål-kandidat, og jeg lurer på om jeg er den eneste som ikke helt skjønner euforien ved sånne scoringer. Kvikt oppfattet og godt teknisk utført, absolutt, men for min del ikke spesielt mer imponerende enn at en målvakt greier å treffe en medspiller på et utspill fra mål. Eller øker den estetiske verdien i en scoring av at måten målet scores på er sjelden? Odd Johnsen fikk vel et lignende lykketreff kåret til årets mål en gang på nittitallet, da et Erik Holtan-utspill på Gjemselund ble plukket opp av Johnsen i midtsirkelen og han banket til på halv volley.

Skal jeg la meg forføre av et langskudd synes jeg det må være noe mer enn ei klarering på direkten. I så fall vil jeg trekke fram Dagfinn Enerlys volleymissil på Melløs mot Skeid i 99, eller Per Nilssons strake vrist på Falkum i 2007 eller der omkring. Førte ballen litt forbi midtsirkelen og dæljet ballen i krysset.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.10.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Nei, enig med deg. Prestasjonen er selvfølgelig veldig bra, men det er jo mange scoringer fra kortere hold som er vesentlig større prestasjoner teknisk. Det der er jo først og fremst labert keeperspill, og sekundært frekt og godt av Karlsen.

Men jeg må samtidig si at jeg (vi) er litt sulteforet på sånne prestasjoner. Mye treskotouch og sprett langs bakken på oss.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.10.2019 19:26    Post subject: Reply with quote

Slike scoringer burde vel i grunnen aspirere mer til "rundens keepertabbe" Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.01.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Ranheim kan få det tøft med tanke på å kjempe i toppen av OBOS neste sesong. Ola Solbakken er solgt til Glimt, venstreback Foosnæs er også på vei dit. I tillegg er Ivar Furu solgt til Kristiansund og nå er Micke Karlsen i samtaler med Orange County en klubb som spiller på nest øverste nivå i USA.

EDIT: Litt usikker på hva som er riktig klubb i USA siiden Orange County SC (OCSC) spiller i USL Championship, som ifølge wikipedia er nest øverste nivå i USA, mens Orange County FC (OCFC) spiller i National Premier Soccer League som blir sett på som en nivå fire-liga i USA selv om den ikke har blitt offisielt "plassert" av det amerikanske fotballforbundet. I saken til adressa meldes det både nest øverste nivå og National Premier Soccer League, noe som jeg ikke får helt til å stemme. Komplisert ligasystem i statene i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Nå jakter Stabæk underskriften til en av Ranheim-høstens største formspillere. Vegard Erlien kom inn som et friskt pust på venstrekanten i fjor høst og fikk vist seg bra fram etter overgangen fra Sandnes-Ulf. Så imponert var åttendeplassen fra Bærum at de nå ønsker å signere 21-åringen.

Nidaros vet at Ranheim avslo bud nummer én i forrige uke.

– Stabæk er veldig, veldig, veldig interessant. Helt siden jeg hørte om det har jeg hatt sinnssykt lyst og jeg syns det er kjipt at Ranheim står i veien når jeg har muligheten til å utvikle meg videre i en eliteserieklubb. Enn så lenge står de i veien og det er skuffende, sier Erlien til Nidaros.

Les mer: Avslo bud fra Eliteserien. Det frustrerer Ranheim-talentet: – Det har preget meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.02.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Klager i media fordi han ikke får gå videre etter et halvt år. Jeg forstår det er kjipt å spille OBOS med tilbud fra Eliteserien, men det handler litt om grunnleggende respekt for kontrakta og klubben man har skrevet denne med. Fotballspillere har jaggu blitt priviligerte folk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 06.02.2020 10:21    Post subject: Reply with quote

Der har vi i hvertfall en spiller VI kan styre fint unna. Om budet ikke har vært innenfor det RIL forventer så har det ikke mye vits i å takke ja heller. Om han bare skulle bruke klubben som svingdør så burde han bare signert en 6 mnd kontrakt
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.02.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Ranheim må jo få lov til å balansere det å være grei med spillerne sine med å faktisk få det de er verdt i overgangssum hvis de skal selge spillere med lenge igjen av kontrakten. Spillerne må få til å balansere det de oppfatter som klubbens plikt til å lytte til deres ønsker med å faktisk respektere de avgjørelsene klubben tar.

Pengelense Stabæk har sannsynligvis levert skambud, og jeg holder slett ikke bæringene for gode til å inspirere spilleren til å lage litt oppstuss for å få klaget seg til overgang.

Vegard Erlien kommer uansett svært dårlig ut av dette på et personlig nivå. Greit å være skuffet, men det må gå an å tenke på noen andre enn seg selv også. Det er kjipt at klubben som hentet deg og gav deg, som OBOS-spiller, sjansen til eliteseriespill i fjor nå 'står i veien' for eliteseriespill i år, bare fordi du er nysignert, konkurrenten din nettopp ble solgt, og Stabæk ikke klarer å levere et bud Ranheim ikke kan si nei til?

Tough cookie.

Er det lov å håpe at Ranheim henter et annet trøndersk vingtalent som benker Erlien på vårparten, og at interessen på ES-nivå er lunknere til sommeren? Kanskje vi kan låne ut Haltvik eller Brattbakk?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.02.2020 10:33    Post subject: Reply with quote

Snakk om å skyte seg sjøl i foten. En av de mer idiotiske uttalelsene jeg har sett. Nada forståelse for at klubben fortsatt skal være en klubb med 11 spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 06.02.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Spillere som går ut slik i media har jeg svært lite til overs for. Blir litt Berisha over det Mad

Jeg oppfattet det slik da Levi uttalte seg om å komme tilbake til RBK også. Han brukte ikke de samme ordene, og var kanskje ikke så tydelig, men han benyttet enhver anledning til å argumentere mot at han skulle være i klubben. Ville nærmest ha garantier om spilletid - i Sverige hadde han jo så høy stjerne at han fikk spille selv om han bare var 80% frisk... Rolling Eyes
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 06.07.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Even Barli på benken igjen for Ranheim. Hva har skjedd her? Har han "tapt" seg såpass mye på ett år? Vært bankers i mål for Ranheim og aktuell for M**** for ikke lenge siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.07.2020 17:38    Post subject: Reply with quote

Aktuell for Molde betyr jo ingenting, de kjøper jo som fulle sjømenn.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.07.2020 07:32    Post subject: Reply with quote

Men det er jo et poeng det der. Hvis det er Magnus Lenes som nå har hevet seg så mye at han går forbi Barli i køa, og ikke Barli som har droppet i nivå, så burde jo vi holde både ett og to øyne åpne.

Selv om det sånn sett kanskje ikke er noe godt tegn for Barli at Ranheim fikk beholde ham ned i 1. divisjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.07.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

Jo sant, det hvis det er fremtidig keeperjakt du sikter til. Vi må jo faktisk ha ny målmann om kun noen år og det hadde vært koselig om vi kunne ligge litt i forkant for en gangs skyld. Jeg orker ikke et nytt kjøleskap som bakerste mann.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.07.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Tja, vi har jo et kurrant prospekt på benken da. Faye-Lund er vel bare 21 ennå han også, og keepere blomstrer ofte litt senere enn utespillere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.07.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Jada, sjansen er vel stor for at vi allerede sitter på en mer talentfull keeper.

Men Lenes burde kanskje vurderes som en fremtidig utfordrer og følges litt med. Hvis han plutselig har knekt noen koder og har enorm utvikling (som ikke ville vært så uvanlig for en 24-årig keeper), så burde vi være på ballen før noen med litt mer akutt keeperbehov snapper ham opp.

Jeg har aldri sett ham spille (tror jeg?), så jeg aner egentlig ikke hva han kan og ikke - det handlet for min del rett og slett om at det er interessant når en spiller som Barli benkes for Ranheim i OBOS - men han har jo en veldig fin størrelse (192) for en keeper, og sånn sett gode forutsetninger.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.08.2020 15:23    Post subject: Reply with quote



FÃ¥r bare gratulere. Gitt at arrangementet fant sted og det ble sagt ja da...
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 08.09.2020 18:23    Post subject: Reply with quote

Kan Horneland være aktuell for LSK snart?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Ranheim er ligaens beste bortelag og Lillestrøm er femte svakeste hjemmelag - noe pussig da de har naturgress og derfor bør ha fordel mot plast-lag som det er masse av, så det er ingen overraskelse om RIL vinner denne. LSK har også Tromsø på Alfheim neste runde, så det er en tøff avslutning før ligaen "snur".

Ti poeng opp til opprykksplassene om det står seg, og det kan meget vel være 13 etter neste runde. Sogndal dundrer også på, så Lillestrøm må virkelig få sving på sakene for i hele tatt ha sjans på å vinne kvalik-play off.

Det skal jaggu holde hardt å rykke opp for føggla, og jeg er meget spent på hvordan klubben og omgivelsene takler å ikke rykke opp direkte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 74, 75, 76 ... 80, 81, 82  Next
Page 75 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb