English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2018 08:48    Post subject: Reply with quote

Må ihvertfall ha vært en av de beste i Norge da han var her sist. Hva med Olympiakos borte i playoff, er det greit å gi det ansvaret til unggutta? Muligens et meningsløst spørsmål når vi har et såpass forskjellig syn på hva Søderlund bidrar med, men...
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 01.02.2018 09:04    Post subject: Reply with quote

slapp av folkens, søderlund får jo ikke spille i stedet for unggutta hvis de er bedre enn han, er jo formen til spillerne som avgjør hvem Kåre velger. Om en av unggutta blomstrer som solskjær gjorde i gamle dager kan jo også Bendtner ligge litt lavere å fordele pasninger med hælen.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 01.02.2018 09:07    Post subject: Reply with quote

Å få tilbake en langt bedre trent Søder for under 1/3 av hva vi solgte han for er utelukkende positivt for oss! Har er ikke tiltenkt fast plass, men vil likevel få godt med kamper med tanke på at Bendtner er borte en del til våren/sommeren. Søder er kanskje ikke han som sikrer plass i CL, men han kan fint gjøre slik at bi ikke behøver å kjøre rovdrift på Bendtner! Han er en spiller som gir alt for laget og som putter jevnt og trutt for oss når han får skangsen.

Kan gjerne ta plassen til Villmann som kan gå videre til sommeren. Skal vi ha utlendinger i troppen bør de være unge talenter eller eldre spillere som er en selvfølge for førstelaget. Villmann er ingen av delene og bør heller gå til en klubb hvor han får spille, samt ikke opptar en plass av utlendingskvota...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 01.02.2018 09:29    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
slapp av folkens, søderlund får jo ikke spille i stedet for unggutta hvis de er bedre enn han,


Problemet er at de får ikke spilletid og muligheten til å utvikle seg og bli bedre enn han.

edit:

Har forresten folk glemt #Torepåtopp ?
Han hadde skåra 3-4 mål for oss lett de kampene Bendtner er ute!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.02.2018 10:23    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Meningen er allikevel at det er dumt å snakke om supertalenter på A-laget om de ikke får noen sjanser til å vise seg fram.


Ok, da er vi egentlig helt enige der. Nå var det jo noen i systemet som sa rett ut (i høst?) at de ikke hadde noen juniorer av det de regnet som aller høyeste klasse (størrelsesorden Skjelbred, Tettey etc.) per nå, så det med 'supertalenter' må man ta for det det er. Hadde Rosenborg ratet de så høyt, så hadde de nok også fått flere sjanser tidligere. Men jeg er samtidig veldig enig i at det må være en policy, både hos trenerne og i spillergruppa, om at innbytter i "trygge" kampscenarier er delvis forbeholdt de yngste spillerne, og at de rutinerte spillerne samtidig tar ansvar for å gjøre det til en god opplevelse (ikke benytter anledningen til å senke eget tempo).

Sørloth fikk jo egentlig forsikringer om at han ville få sjanser (om enn ikke som umiddelbart førstevalg), men ønsket selv å gå til Groningen framfor å kjempe om det som lignet veldig på en plass som ville stå åpen for konkurranse, så jeg synes det er meningsløst å trekke ham inn i det. Da han gikk til Bodø på (et ideelt) lån, var han ikke god nok til å få særlig med spilletid, og presterte ikke voldsomt godt på 2. lags/U-nivå heller. Etter å ha fått et gjennombrudd var han ikke interessert i å gå ned i spilletid. Greit nok, ikke mye å gjøre med for oss, vi fikk godt betalt, og formodentlig regner det ytterligere en del på oss nå. Vi hadde jo aldri fått solgt ham for 120 millioner, selv om Midtjylland tydeligvis gjør det. Lærdommen er: lengre kontrakter før utlån.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Quote:
Surplus to requirements striker Alexander Søderlund will join Norwegian club Rosenborg tomorrow morning for a fee worth €500k from St Étienne, according to L'Équipe.

The player arrived at Les Verts for €1.8m and it is undeniable that Søderlund's time in Ligue 1 can only be described as a failure.

Originalkilde: https://www.lequipe.fr/Fo...org/871925


Jeg lurer på om vi får videresalgs-% av den overgangssummen Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 01.02.2018 11:31    Post subject: Reply with quote

DEt virker litt som om Søderlund har blitt en form for hoggestabbe. Hva scoret han, 0,8 mål i snitt per kamp siste sesongen han spilte for dere?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 01.02.2018 11:36    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
DEt virker litt som om Søderlund har blitt en form for hoggestabbe. Hva scoret han, 0,8 mål i snitt per kamp siste sesongen han spilte for dere?


Ja, det er helt latterlig. Han hadde en svak førstesesong under Perry og det er det enkelte som aldri har tilgitt ham.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 01.02.2018 11:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt enig. Kanskje dette skyldes litt frustrasjon over Sørloth, men jeg husker ihvertfall Søder som en helt fra 2015-sesongen. Ikke pga. målsnik-egenskapene, men press og jobbing. Han terroriserte alt av forsvar.

Det kan åpne opp en del kamper der vi stanger imot for oss i år, så gitt at forutsetningene er at han er backup/vikar for Bendtner og at også unguttene får prøve seg litt, så skal han være velkommen tilbake for min del.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 01.02.2018 11:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare her, på vårt forum også så ler man og sier at med Søder så blir RBK svekket.

WTF?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 01.02.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Hehe, gitt at vi ikke mister noen når Søder kommer inn, så sliter jeg med å se den.

MEN man kan selvfølgelig lage et argument for at Bendtner uansett er førstevalget, og at ved å la en relativt tilårskommen Søder være førstemann i køen bak - på bekostning av Helmersen og Botheim - så svekkes RBK på litt lengre sikt.

Men her og nå? Er han dårlig så spiller han ikke, så klarer ikke å se det som en vesentlig svekkelse.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 01.02.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Det er visst klart nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 01.02.2018 11:57    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Hehe, gitt at vi ikke mister noen når Søder kommer inn, så sliter jeg med å se den.

MEN man kan selvfølgelig lage et argument for at Bendtner uansett er førstevalget, og at ved å la en relativt tilårskommen Søder være førstemann i køen bak - på bekostning av Helmersen og Botheim - så svekkes RBK på litt lengre sikt.

Men her og nå? Er han dårlig så spiller han ikke, så klarer ikke å se det som en vesentlig svekkelse.


Det vaqr vel gitt Bendtner helt eller delvis ut.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 01.02.2018 12:01    Post subject: Reply with quote

3 år

http://www.rbk.no/nyheter...komme-hjem
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

Har et litt ambivalent forhold til Søderlund. På den ene siden er han et arbeidsjern uten like som skaper problemer for de fleste forsvar og kommer seg til forholdsvis mange målsjanser, på den andre siden kan han være veldig frustrerende med tanke på antall klare sjanser han faktisk bommer på. Ikke er han særlig sikker på straffespark heller.

Summa summarum er dette en spiller som er god nok for oss i Eliteserien, men ikke i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 588
Location: Norge

PostPosted: 01.02.2018 12:12    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
3 år

http://www.rbk.no/nyheter...komme-hjem


Må jo bare si at han banket inn mål rimelig greit da
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 01.02.2018 12:14    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
DEt virker litt som om Søderlund har blitt en form for hoggestabbe. Hva scoret han, 0,8 mål i snitt per kamp siste sesongen han spilte for dere?


Jeg har uttalt tydelig at jeg heller vil satse på talentene våre, men det er ikke til forkleinelse for Søderlund. Selvsagt blir vi ikke svekket.

Velkommen tilbake!
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 01.02.2018 12:15    Post subject: Reply with quote

Det som ikke er med der er alle de sjansene han brente. Smile Men godt å få han tilbake, tro ikke Matti er her lenge etter han er tilbake fra skade da. 5 spisser, 1 spissplass.

Jeg tar det for gitt at når Bendtner selges, til sommeren kanskje, så henter vi inn en ny 1. spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1564

PostPosted: 01.02.2018 12:15    Post subject: Reply with quote

Noe negativ til dette, da han sannsynligvis er tiltenkt å konkurrere mot Vilhjalmsson om spissplassen når Bendtner blir solgt.

Også redd for det blir en del 4-4-2 fremover, spesielt i 2. omgangene. Evt Søderlund på ving. Hjelp.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 01.02.2018 12:16    Post subject: Reply with quote

Nå som denne er bekreftet, er jeg egentlig ganske lettet. Vi vet iallfall hva vi får, og det er i og for seg betryggende. Som lagspiller og i ES er Søderlund mer enn god nok. Har mine tvil om hvorvidt han kommer til å bli et fast innslag i startelleveren, for han er definitivt milevis bak å konkurrere med Bendtner. Når/om/hvis sistnevnte eventuelt går i sommer vil det nok uansett være et mål å erstatte med noe - om ikke på samme hylle - så iallfall noen som er tiltenkt en startplass. Og det er nok i den fasen Søderlund virkelig må møte opp å imponere om han ikke skal falle som en stein karrieremessig.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 01.02.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

5 spisser til 1 spissplass ja. Helmersen og Botheim får melde seg inn i kjernen så de får rabatt på sesongkort.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 01.02.2018 12:19    Post subject: Reply with quote

Hva vet vi om kneet til Villmann når han er frisk? Og om kneet holder, er han vel NOGET kamprusten.

Det er forskjell på å gi Helmers og Botheim sjansen, og å basere seg på de. Og skal vi basere oss på de, må de da få spille jevnlig før VM - da på bekostning av Bendtner?

Kjempeovergang dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 01.02.2018 12:20    Post subject: Reply with quote

Er iķe sÃ¥nn at jeg er mot Søderlund, men jeg ser ikke helt hva vi skal med han nÃ¥. Han er egentlig litt for god for benken og litt for dÃ¥rlig som førstevalg. Det er ingenting som skriker fremskritt med denne signeringen, men heller 2 skritt til side. Jeg klarer ikke lure meg selv til Ã¥ tru at vi kan erstatte Bendtner med juniorene enda, men sÃ¥nn jeg ser det burde det fint gÃ¥tt Ã¥ lÃ¥ne en spiller som kunne vært her til over VM som var forespeilet Ã¥ i hovedsak spille da. Med Søder tilbake pÃ¥ permanent basis sÃ¥ slÃ¥r det meg at Villy ikke selges til sommeren sÃ¥ har vi 3 etablerte ES spillere forran 2 juniorer pÃ¥ en plass. Det tilsier at de ikke kommer til Ã¥ fÃ¥ en dritt Ã¥ gjøre pÃ¥ laget. NÃ¥r signeringa nÃ¥ har blitt gjort burde de to juniorene lÃ¥nes ut til enten Obos eller lavere ES for Ã¥ fÃ¥ spille litt da de ALDRI kommer til Ã¥ fÃ¥ spilletid med Lord, Søder og Villy før dem i køa.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 01.02.2018 12:20    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Det er ikke bare her, på vårt forum også så ler man og sier at med Søder så blir RBK svekket.

WTF?


Han er jo en ekstremt usofistikert fotballspiller. Men det er nettopp det som er hans spissferdighet. Jeg for min del gleder meg til å se Søderlund i en Azar Karadas-rolle på vingen når vi skal bombardere et storlag i mesterligakvalikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 01.02.2018 12:23    Post subject: Reply with quote

Meh.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 140, 141, 142  Next
Page 84 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb