English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Sollied
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 112, 113, 114  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 18.12.2012 23:43    Post subject: Reply with quote

Heller omvendt...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.12.2012 09:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke noe på at det er omvendt, Konesseur.

Sjekk mediesakene der journalister spekulerer i ny trener for VIF. "Det står mellom en nordmann, en danske og en svenske", og flere slike artikler. Ikke én journalist spekulerer i Sollied.

Hva vet de? Hvorfor er en av Norges mest meritterte klubbtrenere ikke med i bildet, når han er ledig og noen av Norges største klubber skifter trener? Etter noen spekulasjonsrunder med Høgmo har man nå fått en slags bekreftelse på at han ikke er aktuell. Om Sollied, ingenting.

Det kan være ting her som det er like greit å ikke spekulere så mye i.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.12.2012 09:39    Post subject: Reply with quote

Huff, du får Sollied til å fremstå som et mystisk spøkelse.

Sollied er en trener i sjiktet som ikke lar seg rekruttere av Sogndal og lignende. Hadde jeg vært han så hadde jeg siktet minst ett hakk høyere.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.12.2012 09:44    Post subject: Reply with quote

Snakker ikke om Sogndal. Både RBK og VIF bytter trenere, klubber som Sollied er sitert på å kunne tenke seg å trene.

Men ingen grunn til å spekulere. Han ble i alle fall ikke RBK-trener. Fremtiden vil vise hva han gjør videre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.12.2012 10:38    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, så synes jeg det er mer mistenkelig at Vålerenga tilsynelatende ikke vurderer Sollied enn at Rosenborg ikke gjør det. RBK har jo sine grunner til å kjøre hardt på en enkelt kandidat, mens Vålerenga tilsynelatende søker ganske bredt.

Det er nok noe som gjør ham uaktuell, enten det er flytting eller noe annet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 19.12.2012 10:53    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke sikkert at dette er mer "dramatisk" enn at kona hans, som satte foten ned og nektet å flytte til Norge for noen få år siden, fortsatt er av samme oppfatning. Unødvendig å spekulere i noen andre årsaker når vi ikke vet noe mer synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.12.2012 19:49    Post subject: Reply with quote

Uansett vil jeg si det er litt synd dersom det er oppstått en situasjon der norske klubber ikke lenger ønsker å vurdere Sollied som ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2012 13:19    Post subject: Reply with quote

Mix med relativt ferske observasjoner av Sollied:

"Sollied was een goede coach. Hij zag en observeerde veel. Hij begrijpt het spelletje echt en is tactisch zeer sterk, hoewel je soms moet gokken wat hij bedoelt of van je verlangt, want van een degelijke communicatie heeft hij geen kaas gegeten." (lacht)

Lees verder: Interview: Diskerud (ex-Gent): "Als publiek je woede uiten helpt niet"

Google translate wrote:
"Sollied was a good coach. He saw and observed much. He really understands the game and is tactically very strong, although sometimes you have to guess what he means or wants you to do, because of a solid communications he has no clue." (Laughs)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 27.12.2012 17:42    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 27.12.2012 19:25    Post subject: Reply with quote

Et bilde sier mer enn tusen ord.. Gleder meg til sesongen 2013.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.12.2012 00:52    Post subject: Reply with quote

Ja, det er ingen tvil om at vi har sikret oss en 1'er i sitt yrke, bokstavelig talt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.12.2012 09:41    Post subject: Reply with quote

Hva innebærer disse tallene? Altså, hva er tidsrammen osv? Merker meg at på denne grafen er Erlandsen en fantastisk trener. Who knew?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 28.12.2012 11:06    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo...d=10056850
Quote:

VG Nett gir deg en oversikt over de øvrige trenerne som har ledet utenlandske lag på de to øverste nivåene. Bare 14 andre nordmenn har, etter hva vi har funnet ut, vært hovedtrenere på toppnivå i utlandet.


Poenget jeg ville illustrere var at den treneren med lengst fartstid, Trond Sollied, er også den som har prestert best. Rbks nye trener, not so much.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.12.2012 11:40    Post subject: Reply with quote

Hoftun til Alstad/Stjernen/Koteng: "Æ har funne to enera, Perry og Ræka. Da bli væl valge lætt?"
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 28.12.2012 12:03    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Merker meg at på denne grafen er Erlandsen en fantastisk trener. Who knew?


Arne Erlandsen hadde på 6 sesonger 1,57 poeng i snitt med LSK. Perry hadde 1,23 med RBK. Drøyt å kalle han en fantastisk trener, men han har likevel betydelig bedre meritter enn Perry.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 28.12.2012 12:15    Post subject: Reply with quote

Tok IFK til medalje og ble kåret til årets trener i Sverige også vel. Uten at jeg på noen måte mener at han skulle vært aktuell for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.12.2012 12:41    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser dette, blir jeg mer og mer sikker: Det MÅ være noe uspiselig med Sollied som trener.

Han er den klart beste norske treneren, all statistikk og erfaring tilsier det, men han virker ikke å bli vurdert særlig til noen norske trenerjobber, og norske journalister vurderer han sjelden som en særlig aktuell kandidat.

Dette er ryktemakeri... jeg vet... men dette bildet er bare for rart...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.12.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Sollied er interessert i annet enn Rosenborg. Det er ingenting uspiselig med Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.12.2012 13:19    Post subject: Reply with quote

Det er en mulig side av saken, men dette at journalistene ikke trekker han opp av hatten som aktuell kandidat er rarere. Media snakket ikke veldig mye om han ifht ROsenborg heller, hvor han, ut fra erfaring og historie, burde vært den åpenbart mest selvskrevne kandidaten. Han uttalte sege til og med underveis om at ikke stilte seg udelt negativt til å bli trener i Rosenborg, uten at dette ble slått opp særlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.12.2012 20:00    Post subject: Reply with quote

Den listen er vel ikke særlig representativ for hva disse trenerne er gode for. Det har jo vært ganske vidt forskjellige utgangspunkter her.

Tror de aller fleste på den listen kunne greid en tålelig poengfangst med den satsingen FCK hadde i Solbakken-perioden. Vi har jo fått sett litt mer hva han egentlig duger til i Köln og Wolves, når han ikke har dobbelt så stort budsjett som de han konkurrerer mot. Til sammenlikning hadde vel PJH en nedrykksdømt høkkertklubb i Sundsvall.

Nå er de fleste av oss skeptisk til PJH i RBK igjen, men når han nå en gang er ansatt, så får man heller støtte opp om klubb og trener inntil vår tvil evt. blir bekreftet, i stedet for å vri og vrenge alt til kritikk og spydigheter. Det gagner i allefall ikke Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 28.12.2012 20:08    Post subject: Reply with quote

En mulighet er jo at man på brakka har fått Sollied langt opp i halsen på grunn av de gjentatte "luremus"-episodene hvor han sist gang hadde hendene langt inn i honningkrukka da det ble hoppet av i svingen. Ikke helt uforståelig muligens.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 28.12.2012 22:32    Post subject: Reply with quote

Hvis det er tilfelle snegle så er det et klart tegn på dårlig lederskap.

Det er jo ikke noe nytt...
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 28.12.2012 22:35    Post subject: Reply with quote

Men den grunngir jo ikke hvorfor han er så lite lansert fra medias side...
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 05.05.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg sa at denne skulle dras opp hvis vi tapte mot Aafk. Nå ble det poeng, men da vi var så forferdelig dårlig i 60/70 min ila kampen i går følte jeg at denne måtte åpnes igjen uansett.

Sollied åpnet for å komme i desember, kan man håpe på at han fortsatt er lysten på en retur? Han er den naturlige arvtakeren til Nils Arne Eggen, han står for fin angrepsvillig fotball og kommer med en "ryggsekk" full av erfaringer. Jeg tror at Rosenborg hadde prestert umiddelbart bedre med Trond bak rattet, bare det at Trond er Trond tror jeg vil utgjøre en forskjell. Norges beste trener noensinne i utlandet. Seriemesterskap i Norge, Belgia og Hellas, cupmester i Nederland sier sitt.

Om lagene rundt oss vinner i dag ser tabellen fryktelig stygg ut allerede i mai (plasseringsmessig ikke nødvendigvis poengmessig). Om Per Joar hadde en sterkere CV å vise til ville jeg gitt han sesongen til å få det til, men han kom til RBK på syltynt grunnlag og da kan man ikke gi han allverdens med goodwill.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 05.05.2013 10:42    Post subject: Reply with quote

Helt enig at vi må ansette trond istan,som har masse erfaring. og når de sier vi må skifte formasjon så er det treneren som er for dårlig til og få spillerne i de ulike rollene.

Etter mai så tror jeg vi er langt ned på tabellen som nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 112, 113, 114  Next
Page 73 of 114

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb