English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
wulav
Junior


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 32

PostPosted: 10.12.2012 21:23    Post subject: Reply with quote

Om PJH på TV2 Sporten om få minutter...
Postet tidligere. Min feil!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 10.12.2012 21:39    Post subject: Reply with quote

RBK har spurt NFF om å få lov til å gå i samtaler med PJH.

Jeg tror Perry nok er den nye RBK-treneren.

Selv er jeg meget skeptisk til Perry SOM RBK-trener men jeg er villig til å gi PJH sjansen.

Ingen ting ville gledet meg mer enn at min skepsis og min negative holdning til Perry blir gjort til skamme.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2012 21:48    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Ingen ting ville gledet meg mer enn at min skepsis og min negative holdning til Perry blir gjort til skamme.


Helt enig!

Det er et stort MEN der. Jeg har ingen holdepunkter, eller knagger om du vil, for hvorfor prosjekt Perry vil lykkes. Han er utrolig umerittert, og det overrasker meg veldig at Rosenborg IGJEN ønsker å gamble. Greit at man ønsker å finne en ny trener fort, men ærlig talt, hvem i alle dager har hatt ansvaret for å finne kandidater? For der er det gjort en EKSTREMT slett jobb.

Perry er på ingen måte det mest naturlige, ambisiøse eller klareste valget for et RBK som ønsker å ta tilbake tronen.

Som KitWalker sier, i motsetning til hva jeg gjorde med JJ, så håper jeg så inderlig at Perry vil lykkes, men jeg har ingen tro på at han vil gjøre det noe bedre enn JJ.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 10.12.2012 21:54    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Ingen ting ville gledet meg mer enn at min skepsis og min negative holdning til Perry blir gjort til skamme.


Tror det er mange som skriver under på denne!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 10.12.2012 22:05    Post subject: Reply with quote

Ser mange bruker "sterk spillegruppe" som største utfordring for Perry.
Jeg har et utmerket mottrekk mot dette problemet.
Sørg for at stallen er bred og god nok, med mange sultne unge spillere.
I et innarbeidet spillemønster gir dette gode treninger og man kan lett erstatte enkeltspillere som begynner å bli mere "sterk" enn god.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 10.12.2012 22:20    Post subject: Reply with quote

Spør du meg, så er dette noen flere trekk enn bare ett, toreinar! Mye som skal klaffe for at dette «mottrekket» skal lykkes, altså.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.12.2012 22:24    Post subject: Reply with quote

Problemet er ikke hvem som starter kampen det er hvem som har gjennomslagskraften. En mann som Micke Dorsin f.eks har stor innflytelse på sine medspillere og kan gjøre arbeidshverdagen for enhver trener vanskelig. En er nødt til å ha noen som har spillergruppens respekt for hvis ikke har en ikke sjanse i helvete for å få gjennomslag ideene en har.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 10.12.2012 22:38    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi får en trener som kan noe om å strukturere angrepsspill, så er jeg fornøyd.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 10.12.2012 22:40    Post subject: Reply with quote

Jøss, da har vi snart hele forsvaret fra slutten av 80-tallet inn i trenerteamet.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 10.12.2012 22:41    Post subject: Reply with quote

Tangen1986 wrote:
Herregud Per Joar Hansen, det skal ikke være mulig. Evil

Isåfall er det nå et skrekkeksempel på hva som skjer når man ser seg helt blinde på spilllestil(fotballfilosofi) fremfor noe annet. Dette burde vi også kjenne godt til fra perioden 2004-2007 hvor et av og kanskje det største problemet nettopp var en slik nostalgisk fundamentalisme rundt spillestil som man ser klart at er tilbake igjen nå. Ja det hele fromtoner seg som et rent ekko fra den gang for min del. Derfor ender man også opp med slike innavl/resirkulasjonskandidater og ingen andre.


Her er jeg faktisk helt uenig Smile.

Problemet er *ikke* fotballfilosofien per se, eller at man ønsker å etterleve denne, men heller det misforståtte, ignorante og naive forholdet til hva innholdet i denne filosofien er og hvordan den skal praktiseres.

Hva er det som tyder på at Perry har den kunnskapen og de personlige egenskapene som vår grunnleggende filosofi dikterer at hovedtreneren skal ha?

Hvorfor skal Perry opphøyes til en representant for det Rosenborg Ballklub skal stå for på banen, og hvorfor skal vår fotballfaglige arvs validitet stå og falle på Per Joar Hansens egnethet og dugelighet? Det er nettopp dette jeg frykter; når/hvis Perry feiler vil det en gang for alle bli stilt krav til en slags kulturrevolusjon og utradering av tanken om at RBK skal etterstrebe et spillestilsideal.

RBKs (Eggens, men hvis ting går rett i fremtiden vil man fortsatt kunne snakke om RBKs grunnfilosofi) filosofi handler om så veldig, veldig mye mer enn 4-3-3; så mye mer at det er fullt mulig å praktisere den i ulike, om enn beslektede formasjoner.


Last edited by abjoern on 10.12.2012 22:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 10.12.2012 22:47    Post subject: Reply with quote

En ansettelse av Per Joar Hansen er en erkjennelse av at klubben ikke har et snev av ambisjoner.

Blir rett og slett trist og lei når jeg leser dette. Klubben i mitt hjertet er på stor vei til å bli ødelagt av inkompetente folk i toppledelsen. Hvorfor skjer dette? Hva er det som har skjedd? Skal vi alle sitte som nikkedukker å godta at dette skjer?

Den likegyldigheten som kom snikende inn i høst, kommer bare til å bli forsterket fremover hvis man ansetter Per Joar Hansen. En trener som har blitt sparket (eller han gikk vel selv) fra Rosenborg. Etter å ha prestert ett bunnivå jeg aldri hadde trodd kunne skje. Etter det har han vært trener i Ålesund og Ranheim i Norge. Og nå U21-landslagstrener.

Hvor er stoltheten? Hvor er higen etter å bli Norges nr 1 klubb igjen?
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 10.12.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Tangen1986 wrote:
Herregud Per Joar Hansen, det skal ikke være mulig. Evil

Isåfall er det nå et skrekkeksempel på hva som skjer når man ser seg helt blinde på spilllestil(fotballfilosofi) fremfor noe annet. Dette burde vi også kjenne godt til fra perioden 2004-2007 hvor et av og kanskje det største problemet nettopp var en slik nostalgisk fundamentalisme rundt spillestil som man ser klart at er tilbake igjen nå. Ja det hele fromtoner seg som et rent ekko fra den gang for min del. Derfor ender man også opp med slike innavl/resirkulasjonskandidater og ingen andre.


Her er jeg faktisk helt uenig Smile.

Problemet er *ikke* fotballfilosofien per se, eller at man ønsker å etterleve denne, men heller det misforståtte, ignorante og naive forholdet til hva innholdet i denne filosofien er og hvordan den skal praktiseres.

Hva er det som tyder på at Perry har den kunnskapen og de personlige egenskapene som vår grunnleggende filosofi dikterer at hovedtreneren skal ha?

Hvorfor skal Perry opphøyes til en representant for det Rosenborg Ballklub skal stå for på banen, og hvorfor skal vår fotballfaglige arvs validitet stå og falle på Per Joar Hansens egnethet og dugelighet? Det er nettopp dette jeg frykter; når/hvis Perry feiler vil det en gang for alle bli stilt krav til en slags kulturrevolusjon og utradering av tanken om at RBK skal etterstrebe et spillestilsideal.

RBKs (Eggens, men hvis ting går rett i fremtiden vil man fortsatt kunne snakke om RBKs grunnfilosofi) filosofi handler om så veldig, veldig mye mer enn 4-3-3; så mye mer at det er fullt mulig å praktisere den i ulike, om enn beslektede formasjoner.


Virker heller mer som dere er enige enn uenige, abjoern. (Mulig jeg ikke forsto alle hentydningene og de flotte ordene og dermed blir ledd av etter å ha kommentert dette.)
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 10.12.2012 23:11    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner faktisk å tro at grunnen til at de velger PJH er at de ikke har råd til å hente noen bedre når de må betale etterlønn til JJ.

Hvorfor kan de ikke hente inn hjelp utenfra slik de gjorde med Hamren? Det er jo den eneste treneransettelsen siden 2003 som faktisk har vist seg å være en god ansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2012 23:23    Post subject: Reply with quote

En løsning som kan fungere med Perry er om han blir trener med hovedansvar for det offensive (og kjegleflytting og kauking på feltet), Wiggen med ansvar for defensiven (+saftblanding og kauking på feltet) - og Rune Bratseth som manager, med overordnet ansvar for kampledelse, spillerlogistikk, og ivaretagelse av tysk kustus og Rosenborgsk vinnerkultur.

Ikke noe minus at han spiller på lag med høyere makter heller, i disse ulvetider.

Uansett om jeg synes Perry er blant tidenes mest tragiske RBK-trenere, nekter jeg å la det overskygge gleden over at Jönsson nå er ute for godt av klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2012 00:06    Post subject: Reply with quote

Ja, disse ryktene om Perry ødela lettelsen over at Jønsson måtte gå. Jeg trodde ikke det jeg leste når Kroken lanserte Perry i adressa. Han av alle må vel se at dette ikke vil være en god løsning totalt sett. Han står for svakt, og skaper ikke entusiasme.

Men, så er det heller ikke mer enn rykter enda. De har bedt NFF om å snakke med han, men hvor tidlig i prosessen gjør de det? Er det et tegn på nært signering tror dere?

Hadde jeg vært Perry, så hadde jeg fortsatt med u21 nå. Ting går på skinner, selv om det er spennende utfordringer fremover. Går det bra i Israel så er han langt fremme til å ta over etter Drillo. Og han vil alltid være aktuell for RBK i fremtiden. Og med mer erfaring og suksess, så får han sikkert den jobben en gang.
Men hvorfor skal han si ja til den jobben nå? Min logikk sier nei. Hvis det ikke er store økonomiske forskjeller, eller at han ikke liker hverdagen i det å jobbe med et landslag.

Han kan jo definitivt bruke denne situasjonen til å forhandle frem bedre lønn fra NFF. Dette kom jo i grevens tid for han!

Edit: uttalelser her kan underbygge denne teorien: http://fotball.bt.no/land...257400.ece
Veldig motivert for jobben, men ikke enige om lønn enda. Han snakket vel om lønn når han var på Golden Goal for et par uker siden også?
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 11.12.2012 00:30    Post subject: Reply with quote

Litt fakta om Per Joar Hansen siden sist han var i Rosenborg.

2005 - Rosenborg sparken 7. august etter 1-2 tap mot Lillestrøm. 17 kamper før han fikk sparken ga 1,23 poeng i snitt.

2006 - Aalesund i Adecco 30 kamper 2,0 poeng i snitt. nr.2

2007 - Aalesund i Tippeligaen 26 kamper 1,15 poeng i snitt. nr.11 (av 14)

2008 - Sundsvall sparken 2. oktober etter 5-0 tap mot IFK. 24 kamper før han fikk sparken ga 0,75 poeng i snitt. Sundsvall rykket ned.

2009 - Ranheim i 2.div. 26 kamper 2,1 poeng i snitt. opprykk. nr.1

2010 - Ranheim i Adecco 28 kamper 1,53 poeng i snitt. nr.5 ( 37-38 og -1 i målforskjell ! )

2011 - U21 9 kamper 0,88 poeng i snitt.

2012 - U21 8 kamper 1,75 poeng i snitt.

Siste 8 år som trener gir et snitt på 1,42 poeng


Mulig noen har postet noe av dette før, men synes dette er interessante tall.
Rett meg gjerne om jeg har bommet med noe her.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.12.2012 01:18    Post subject: Reply with quote

Perry er intet annet enn ren gambling. Om han gjør det godt, blir vi alle omsider glade. Om han feiler, vil han rive med seg Hoftun, Koteng og hele røkla. 2013 blir et år med magesår, så får vi bare maktesløst se om det blir et magert eller majestetisk år.
Back to top
View user's profile Send private message
csk
Senior


Joined: 29 Jul 2011
Posts: 132
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2012 01:21    Post subject: Reply with quote

Noen som har mailadressen til Koteng må sende han den oppsummerte CV'en der. Jeg er nervøs for at han kun har fått meg seg at u21 skal til Israel.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.12.2012 01:24    Post subject: Reply with quote

ivar.koteng@rbk.no eller ivar@koteng.no
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 11.12.2012 06:35    Post subject: Reply with quote

Jeg kopierte, limte inn og sendte han en mail med det du skrev!
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 11.12.2012 06:48    Post subject: Reply with quote

Huff Sad Crying or Very sad Jeg skjønner ikke hva klubben driver med hvis de ansetter Perry en gang til. Det var et sorgens kapittel sist og det blir det igjen. Hadde faktisk utrolig nok heller beholdt JJ.
Back to top
View user's profile Send private message
ambiguous
Senior


Joined: 22 Feb 2006
Posts: 189
Location: Steinkjer

PostPosted: 11.12.2012 06:57    Post subject: Reply with quote

Er veldig skeptisk paa aa ansette Perry igjen.

Jeg trodde det var en spoek da jeg hoerte om det paa slutten av Jannes periode, og naa ser det jammen ut som at det gaar i oppfyllelse.

Haaper uansett at han lykkes, klart det, men jeg er baade irritert og skuffa over at vi velger aa spille saa hoeyt som det er aa ansette Perry. Faktisk litt uansvarlig av styret.

Saa faar vi se da, om "ny trener"-traaden gjenaapnes til sommeren eller etter sesongen. Forhaapentligvis ikke foer om 10 aar etter 10 gull paa rad med Perry...men jeg tviler.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 11.12.2012 07:21    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg føler det som om jeg er i et mareridt jeg ikke kan vågne fra.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 11.12.2012 07:24    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Saa faar vi se da, om "ny trener"-traaden gjenaapnes til sommeren eller etter sesongen. Forhaapentligvis ikke foer om 10 aar etter 10 gull paa rad med Perry...men jeg tviler.


Om PJH ansettes er det vel like greit å bare la tråden forbli åpen....
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 11.12.2012 08:02    Post subject: Reply with quote

Er hoftun lei av jobben sin? Jeg går ut i fra at han forstår at hvis den neste treneren sparkes, så ryker han med i dragsuget. Og så faller valget på Per Joar??

PJH er ikke i nærheten av å være av det formatet som kreves av en rbk trener slik jeg ser det. Han blir spist, tygd og spytta ut før sesongen er over. Det hele virker fryktelig uambissiøst.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 326, 327, 328  Next
Page 13 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb