English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kampfiksing
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 15.07.2012 00:09    Post subject: Reply with quote

Kommer aldri til å se på en fyr som heter for Mohammed for nordmann, aldri.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 15.07.2012 00:18    Post subject: Reply with quote

Rånny,

Vi har forstått dine holdninger nå, og du er typen som hater at utlendingene Tettey og Moa spiller på landslaget. Du briljerer ikke akkurat på dette forumet. La det være. DBs kommentarfelt og VGD er et bedre sted å være for deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 15.07.2012 00:22    Post subject: Reply with quote

Ja, fordi jeg ikke er en kjempe fan av utlendinger så passer jeg ikke til dette forumet, logisk Idea
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 15.07.2012 00:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det. Du innehar steinalderholdninger, og er prototypen på en som hetser folkegrupper i DBs kommentarfelt.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 15.07.2012 00:38    Post subject: Reply with quote

Haha, Rånny du er litt av en type. Lever opp til navnet ditt.

Ok, litt vel off topic.

-------------------

For å kommentere på sak, så er jeg litt skeptisk til Follo-trenerens forklaring.

Han mottok altså ca 20 000 pr kamp, ca fem ganger, ut i fra egen forklaring. Ingen betaler 20 000 for et vanlig tips. Fra "gamblerens" synspunkt betalte han for kampfiksing. Follo-trenerens videre forklaring er at han aldri noensinne fikset kamper, eller involverte andre, men han valgte de kampene som han anså for sikre. Han sluttet første gangen det ikke endte godt.

Han snakker muligens sant, men å gjøre dette er i utgangspunktet såpass drøyt, at jeg ikke føler meg trygg på at dette er hele historien. At fire kamper går riktig vei er jo i seg selv ikke spesielt sannsynlig. At han sluttet med en gang det første "tipset" ikke gikk inn tyder jo på at han aldri burde forsøke å lure gambleren i utgangspunktet dersom han ikke skulle forsikre seg om at ting gikk veien på forhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 15.07.2012 00:49    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Kommer aldri til å se på en fyr som heter for Mohammed for nordmann, aldri.


Tommel'n ned

@JonXpstad: Politiet har selvfølgelig vesentlig bedre muligheter for å sjekke rykter enn media.
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 15.07.2012 01:04    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Kommer aldri til å se på en fyr som heter for Mohammed for nordmann, aldri.


Du er forhåpentligvis ikke så slem i virkeligheten
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 15.07.2012 01:27    Post subject: Reply with quote

Sola,
les det jeg skrev en gang til:

TomH wrote:
Quote:
Ikke-etniske nordmenn jobber for å bli tatt seriøst, men for mange ødelegger for ofte for seg selv.


Hva har dette med Tettey å gjøre?
Hvorfor skrev du om ham i ditt svar til meg?

Personlig finner jeg ingen grunn til å anta at Tettey skulle være av disse som ødelegger for inntrykket av ikke-etniske nordmenn. Så, hvorfor nevnte du ham? Hadde du noe spesielt i tankene vedrørende ham?

Se på antall ikke-etniske nordmenn i Norge, kontra etniske nordmenn og prosentvis antall kriminelle handlinger i landet fordelt på disse "to typene nordmenn" og du vil fostå hvorfor jeg skriver at for mange av de ikke-etniske nordmenne ødelegger for seg selv.

Et annet poeng er at asylsøkere ofte, i slike sammenhenger, blir tatt for å være ikke-etniske nordmenn. Det er jo selvfølgelig feil, men er med på å kaste et dårlig lys over de ikke-etniske nordmennene, da det fra tid til annen forekommer "tull" med asylsøkere i Norge.

Poenget mitt er bare at hadde alle de ikke-etniske nordmenne og utlendingene i Norge (de blir ofte plassert i samme "bås") oppført seg som folk, som du selv uttrykker det, hadde ikke denne forutinntattheten som jeg akkurat nå representerer, vært noe problem i Norge.

Konklusjon: For mange ikke-etniske nordmenn (og utlendinger) ødelegger for inntrykket av dem selv.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 15.07.2012 01:42    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
S
og du vil fostå hvorfor jeg skriver at for mange av de ikke-etniske nordmenne ødelegger for seg selv.


De ødelegger for seg selv, men kun på individnivå. Blir jeg fengslet ødelegger også jeg for meg selv og min fremtid. Det er logisk. Det er ingen andre som direkte ødelegger for dem.

Jeg vet dog at det forekommer ulike generaliseringer og fordommer, og når noen gjør noe galt blir alle satt i bås, men slik jeg er behandlet i min oppvekst har jeg lært å se individet og ikke etnisitet/nasjonalitet/gruppe.

Jeg tok med Tettey fordi han hadde blitt betegnet som utlending av Rånny-typer om han hadde vært innblandet i dette. Nå som det går bra og han spiller på landslaget er han plutselig norsk. Det hele er gedigent norsk dobbeltmoral. Vårt norske selvbilde skal være mest mulig glansfyllt. Jeg blir småkvalm.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.07.2012 03:55    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld gjentar jeg at det var Follo selv som begynte denne "dem og oss"-argumentasjonen. Lenge før navn var ute ble det presisert at dette ikke var lokale gutter med "Follo-verdier".

På den ene siden er det selvsagt farlig farvann å begynne å ro i, det å dra inn rase i dette. På den annen side er det ikke til å stikke under stol at statistikken støtter oppunder utsagnet.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 15.07.2012 10:57    Post subject: Reply with quote

Om statistikken støtter udsagnet eller ikke, er vel relativt ligegyldigt, idet man må forvente, at individer bliver behandlet ud fra deres egne handlinger, ikke statestik

Specielt med tanke på, at Follos egen trener har indrømmet en tvivlsom fortid i forhold til kampfiksing, er det utroligt at de har sat denne fuldstendig meningsløse "os og dem" debat igang (so nævnt i ovenstående indlæg). Imponerende idiotisk
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 15.07.2012 23:28    Post subject: Reply with quote

Naivt å tro at vi er noe mindre korrupte i Norge, vi bruker ofte bare andre ord på det. Blir litt skinnhellig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 16.07.2012 12:17    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Haha, Rånny du er litt av en type. Lever opp til navnet ditt.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 24.07.2012 13:50    Post subject: Reply with quote

Hmm.... Selv om Ramovic er en tosk, så er han jo en klassekeeper. I den kampen (YouTube-link i innlegget) ser han jo ut som en juniorkeeper. Og hvorfor i alle dager skal det spilles for store beløp i ASIA på at Stabæk slår LSK??
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 24.07.2012 14:11    Post subject: Reply with quote

Hehe. Må innrømme at tankene gikk i den retning da jeg for en stund siden så målene fra én av de LSK-kampene som nevnes i tråden der - og samtidig hadde målene fra en av de tidligere LSK-kampene som nevnes der i bakhodet.

Men jeg tror alt ser ut som kampfiksing når man begynner å tenke i de baner Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 25.07.2012 14:46    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som har mistanke om at Bjärsmyr var involvert i noe mens han var her? Det skulle jo på papiret være en ganske bra signering og han har jo prestert rimelig bra i etterkant av låneoppholdet her også.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 25.07.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

Da tror jeg han hadde vært banka opp for lengst, siden vi tross alle de håpløse involveringene hans kun tapte en gang i norske kamper (to om man regner med ekstraomgangstapet mot Follo) i løpet av hans tid her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 02.08.2012 21:58    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...444723.ece

Det er rettet mistanke om at kampen mellom Aalesund og Tirana i forrige uke kan ha vært fikset.

Klubbleder i Tirana har følgende forklaring på tapet:

- Denne kampen var ikke fikset. Våre spillere hadde store problemer med underlaget. De er ikke vant til å spille på mykt og ustabilt kunstgress. Ballen var dessuten for tung, sier klubbleder Salih Dagani,
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.08.2012 14:06    Post subject: Reply with quote

Nå har NFF fått millionstøtte fra UEFA til å opprette et eget overvåkningssenter som blant annet skal brukes til å bekjempe kampfiksing og kampmanipulering.

Senteret, som vil bli lokalisert på Ullevaal stadion, skal være bemannet av minimum to personer mens det pågår fotballkamper i norsk fotball. På et kontrollrom vil de ha tilgang til kameraer på stadionene og operatørene kan dermed ta ut bilder fra situasjoner eller hendelser som de fatter mistanke mot.

Opprettelsen av senteret blir gjort i samarbeid med selskapet Sportsradar, som i flere år har overvåket europeiske fotballkamper, og som vil gi interessante opplysninger til NFF dersom de kommer over noe mistenkelig.

Les mer: NFF skal overvåke kamper

Tror dette er unødvendig, da nok ingen direktesendte kamper i Norge blir fikset.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2012 16:41    Post subject: Reply with quote

Juventus guldtränare Antonio Conte, 43, kommer att stängas av i tio månader för sin inblandning i den italienska spelskandalen ”Calcioscomesse”.
Men Juventus låter honom stanna i klubben.

(...)

I ”Calcioscomesse” får annars framför allt Lecce en tung dom över sig. Lecce och Grosseto flyttas nämligen ner från Serie B till Lega Pro. De får dessutom starta säsongen med sex, respektive tre, minuspoäng. Extra tungt för Lecce som ju åkte åkte ur Serie A i våras.

Läs mera: Conte stängs av – men får stanna kvar

Tidigare Siena-spelaren Emanuele Pesoli, 31, stängs av i tre år för delaktighet i den italienska spelskandalen, Calcioscommesse.

Pesoli protesterar nu mot domen på ett annorlunda sätt – han har påbörjat en hungerstrejk och kedjat fast sig i grindarna utanför fotbollförbundets lokaler i Rom.

– De förstör mitt liv för något jag inte har gjort, säger Pesoli.

Läs mera: Hungerstrejkar mot avstängning
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2012 22:54    Post subject: Reply with quote

Det var inför den andra gruppspelsmatchen mot Tjeckien i VM i Tyskland 2006 som Richard Kingson erbjöds mutor.

Ghana vann matchen i Köln med 2–0 efter mål av Asamoah Gyan och Sulley Muntari. Spelkartellens plan var att Ghana skulle förlora matchen med 0–2.

Richard Kingson erbjöds 300 000 dollar, cirka 2 miljoner kronor med dagens penningkurs.

Läs mera: Kingson erbjöds miljonbelopp inför VM-match
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2012 00:03    Post subject: Reply with quote

Laudrup:

- Det värsta jag hört talas om hände i Italien innan jag kom dit, i början på 1980-talet. Då betalade någon tre eller fyra spelare i ett lag för att förlora en match. Det betyder att sju eller åtta spelade för att vinna, som vanligt, men tre eller fyra av dem ville bara förlora, säger Laudrup enligt BBC.

Däremot ser dansken inga problem med att klubbar betalar andra klubbar bonuspengar för att vinna. Till exempel om ett lag A som riskerar att åka ur betalar ett annat lag B, som inte har något att spela för, för att slå en rivaliserande klubb till lag A. Något som strider mot Premier Leagues regler.

– Det är bara en bonus. För mig är uppgjorda matcher när någon betalar någon annan för att förlora. Jag tycker att vi borde definiera begreppet läggmatcher eftersom jag anser att det finns olika nivåer.

Läs mera: Fick ”portföljer” av klubbar för att vinna

Enig i at det ikke er kampfiksing å belønne lag som vinner. Men pussig er det, spesielt for oss blåøyde nordmenn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2012 23:16    Post subject: Reply with quote

Clujs lagkapten Ricardo Cadú påstås ha tagit emot 320 000 euro, motsvarande 2,7 miljoner kronor, i samband med matchen mot Johan Elmanders Galatasaray.

Läs mera: Uppgifterna som skakar CL-klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2013 14:09    Post subject: Reply with quote

Organised criminal gangs are targeting around 50 national soccer leagues for possible match-fixing and any country is vulnerable regardless of its record on corruption, according to FIFA head of security Ralf Mutschke.

Mutschke said a convicted match-fixer had personally told him at a secret meeting that the activity was preferred by many criminals to the drugs trade.

"I met a match-fixer, a convicted match-fixer, here in Zurich next to the zoo and he told me organised crime is moving out of the drug trade and getting involved in match-fixing because of low risk and high profit," he said.

(...)

Match-fixing has become a huge concern for soccer's authorities recently as criminal gambling rings pay players, referees or officials to manipulate matches and make enormous amounts of money by betting on the outcome.

Mutschke said that in some cases national leagues and confederations had been infiltrated to the point where referees were able to boost their careers by taking part in manipulation.

"We have seen them trying to take over an entire club and use it for match manipulation, we see it in other parts of the world," he said.

"If they manage to take over the club, they pay the salaries for the players but they are also transferring players to other clubs.

"We also see infiltration on an association level and on a confederation level.

"I know as well that referees are being lured by fixers who promise them a boost in their career when they get involved in match manipulation, because this fixer has good contacts in the federation."

Read more: Match-fixing gangs target 50 national leagues

FIFA is working on creating a global network of dedicated integrity officers employed by each member to help police 1,500 matches — the World Cup, national team competitions and friendlies — that the body has responsibility for each year.

UEFA, in March 2011, created a similar network among its 53 members, enabling it to monitor matches — and illegal betting patterns — more closely.

"More than 99 percent of the matches we monitor are normal," UEFA Secretary General Gianni Infantino said. "0.7 percent of the matches, more than 100 matches per year, are showing some irregular betting patterns, which does not mean that the match has been fixed, it is just an indicator that something might not have gone correctly with that match.

"One could say, 'Well, 0.7 percent, come on, that's nothing.' For us, even 0.001, even one match out of 32,000 matches, is one match too much and we have to fight for this not to happen anymore."

Read more: Fight against match-fixing 'will never finish'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 04.02.2013 13:09    Post subject: Reply with quote

Europol: 380 kamper mistenkt fikset i Europa

425 dommere, spillere, ledere og kriminelle er under etterforskning for kampfiksing i fotball, opplyste Europol mandag.

NRK
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 13 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb