English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2004 08:14    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
En av heltene fra Milano, Jon Olav Hjelde, kan være på vei tilbake til norsk fotball, nærmere bestemt Fredrikstad.


FFK valgte i stedet Bora Zivkovic fra FC København.

Nå blir det kanskje heller Queens Park Rangers på verdalingen. Jon Olav Hjelde er for tiden på prøvespill i den engelske 1. divisjonsklubben, og har gjort sine saker svært bra. I helga spilte han for QPR i en treningskamp mot skotske Caledonian Thistle.

- Han gjorde en svært lovende kamp for oss, og viste at han hadde lyst til å spille for oss. Vi kjenner til ham godt fra før, og vi får se hva som skjer videre, sier QPR-manager Ian Holloway.

Les mer: Hjelde prøvespiller for QPR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2004 10:49    Post subject: Reply with quote

Hva med Børge Hernes? Spilte for Skeid i 2002-sesongen. Lagt opp nå?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.08.2004 17:12    Post subject: Reply with quote

Hernes fikk sparken i Skeid sommeren 2002, og la opp. Tror han fortsatt bor i Oslo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.12.2004 12:48    Post subject: Reply with quote

Tor Erik Moen



21-åringen gikk som kjent gratis til Moss før sesongen. Namdalingen sleit litt i starten av sesongen, men i høst var han meget god, og bidro til at østfoldingene reddet plassen i 1. divisjon.

- Sånn er det med Rosenborg-spillerne som kommer til Moss. Det tar litt tid med dem, men så blomstrer de. Og da blir det veldig bra, sier Frode Andresen (ikke skiskytter, men leder for yngres avd. i MFK) til Moss Avis.

Moen, som scoret 4 mål på 24 seriekamper, er godt fornøyd med tingenes tilværelse:

- Jeg trives veldig godt her i Moss. Spesielt så lenge jeg får spille fast på laget. Det er jo tross alt derfor jeg satser som jeg gjør, for å få spille. Man blir ikke en bedre fotballspiller av å sitte på tribunen, sier han.

- På Rosenborg-treningene var det mye mer finspill. I Moss er det tøffere taklinger. Det er nok samme forskjell som det er mellom Premier League og nest høyeste divisjon i England. Det er mer kraft i 1. divisjon, men heldigvis har jeg unngått skader. For første gang på fem år har jeg vært skadefri en hel sesong, sier Tor Erik Moen til Namdalsavisa.

Moss Dagblad oppsummerer 2004-sesongen til eks-rosenborgeren slik:

«MD mente at Moen burde få "kicken" fra MFK, men en skade på Amin Askar forandret alt. Moen kom inn - og som han tok sjansen.

Bra fart, arbeidskapasitet og evnen til å være på rett sted til rett tid. En mann for fremtiden og der bør nevnes at også Øyvind Storflor trengte tid før han blomstret i Moss. Neste sesong kan MFK forvente seg mye av trønderen.»

Espen Isaksen



Mosjøingen var tredjekeeper bak Jamtfall og Arni i sesongene 1998-2000, og var på mange måter i samme situasjon som det Roar Husby er i dag. Isaksen fikk kun spille noen få treningskamper for RBK; inkludert borte mot Werder Bremen i 2000.

Foran 2001-sesongen gikk ferden til Oslo Øst, da i 1. divisjon. Etter to år der, gikk han før årets sesong til Stabæk. Der har han vært reserve bak Jon Knudsen, men i september fikk han spille i UEFA-cupen mot Souchax: Det ble 0-5-tap i E-cupdebuten hans.

Nå kan Isaksen være på vei til Tromsø:

- Espen er så absolutt en keeper som jeg kjenner godt til og som jeg godt kunne tenke meg til TIL, sier keepertrener Kjetil Tidemandsen.

- Vi vil ta kontakt med Stabæk for å sjekke om det er aktuelt å fristille han fra sin kontrakt. Hvis de ikke vil det er han nok mer eller mindre uaktuell, sier trener Otto Ulseth.

Les mer: TIL-kontakt med Isaksen og Kontakter Stabæk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2004 11:20    Post subject: Reply with quote

Bjørn Tore Kvarme



Nardogutten gikk gratis fra Real Sociedad til franske Bastia i sommer, og er rimelig fast på laget. Men verken han eller familien ser ut til å trives særlig på Korsika for det.

Ifølge sportsavisen L'Equipe har Kvarme bedt om å bli satt på transferlisten. FCL Oslo skal være aktuell som ny klubb.

Les mer: - Vil vekk fra Bastia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2004 10:40    Post subject: Reply with quote

Fant faktisk litt Boateng-nytt nå: Ser følgende i en artikkel datert 13.02.2003:

«Two former Asante Kotoko players, Frank Amankwaah and Robert Boateng trained with the porcupine warrior’s Wednesday. The two veterans who once featured for the Black Stars in the 90’s played for King Faisal last season.»

Med andre ord: Sesongen 2002 spilte Boateng for klubben King Faisal i Ghana.

Da vet vi det! Smile

Her er noen artikler fra Boatengs første høst i RBK:

«Robert Buateng ble den store helten etter sin debut i RBK-trøya. 23-åringen fra Ghana stjal showet mot Santos.

Frekk, kjapp og teknisk briljant. Det var det han var, den afrikanske spissen som er på prøvespill i Rosenborg. Et kvarter før slutt sørget han elegant for RBKs utligning til 2-2. Etterpå måtte han selvfølgelig skrive autografer til Norway Cup-deltagerne.

- Han blir nok trønder, slo RBK-trener Nils Arne Eggen fast etter ha slått Buateng på skuldrene.

- Han har bare en trening bak seg og skulle vise seg frem. Det klarte han. Han kan nok være en mann for Rosenborg, lød skryten fra kaptein Bent Skammelsrud.»

Les mer: Afrikansk RBK-show

Som alle vet, ble ikke Boateng noen stor suksess i RBK. Det ble kun en Tippeliga-scoring på ghaneseren:

«RBKs nyervervelse Robert Buateng økte til 6-2 tre minutter før full tid.»

Les mer: FK Haugesund - Rosenborg 2-6

...ser for øvrig at det ble litt styr i Boatengs klubb, Kumasi Asante Kotoko, da han ble solgt for hele 800 000 dollar; noen ville ha sin del av kaka: Robert Boateng cost $800,000.00
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
amess
Senior


Joined: 03 Jul 2003
Posts: 100

PostPosted: 20.12.2004 00:52    Post subject: Reply with quote

Har ikke Boateng spilt en bra sessong i England? hehe

Noen som vet om vår "stjerne" er nær familie av han eller? kanskje Rosenborg hentet feil Boateng?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.12.2004 11:15    Post subject: Reply with quote

amess wrote:
Har ikke Boateng spilt en bra sessong i England?


Det fins en George Boateng i Premier League, ja. Tror han tidl. har spilt i Aston Villa, nå i Middlesbrough.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 20.12.2004 15:29    Post subject: Reply with quote

George Boateng er riktignok født i Ghana, men har tilbringt hele sin proffesjonelle karriere i Europa. Han startet i Excalior i Nedreland i noen sesonger, gikk så til Feyenoord og var vel der i 3 sesonger eller noe sånnt. Etter det skiftet han land å flyttet til Coventry og England. Suksessen uteble i Coventry, men når han kom til Aston Villa begynnte man å se hvorfor en såpass stor klubb som Feyenoord hadde hatt han i stallen. Akkurat nå er han vel inne i sin 3. sesong i Boro (tror jeg), og hvis jeg ikke tar helt feil så har han også fått med seg noen få landskamper, men da i den orange drakta til Nederland! Men, han er altså fått i Ghana, og er ikke veldig mye eldre enn Robert, så muligheten for slektskap er nok der..
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2005 17:21    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Robert Buateng ble den store helten etter sin debut i RBK-trøya. 23-åringen fra Ghana stjal showet mot Santos.


Den ferske Real Madrid-sjefen, Wanderley Luxemburgo da Silva, var for øvrig trener til Santos da RBK møtte dem.

Les mer: Santos lover å satse for fullt

Forresten er en gammel RBK-helt utpekt som en av 50 kandidater til tittelen "Århundrets nordmann": Bjørn Wirkola



«(...) under VM i Oslo i 1966 var formen på plass. Wirkola tok to gull, og da begyndte gullårene for mannen fra Alta som var kjent for sine nerver av stål og sin evne til å psyke ut motstanderne med en kjapp replikk.

Han vant hoppuka 1967, 1968 og 1969, men gjorde det dårlig i OL i 1968. Han satte også tre lengderekorder i skiflyging, og vant totalt 8 NM i hopp i perioden 1965-71.



Da hoppkarrieren gikk mot slutten var han i gang med en ny idrettskarriere, som fotballspiller. Med Rosenborg ble han både seriemester og cupmester. Han hadde spilt fotball hele tida, da for Melhus der han var toppscorer.

Etter idrettskarrieren har han drevet forretning og vært salgskonsulent. Han har også hatt tillitsverv i idretten, blant annet i Rosenborgs styre.»

Les mer: Bjørn Wirkola
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.01.2005 18:50    Post subject: Reply with quote

Har vel kansje ikke så mye med emnet og gjøre, men i mangel av noe bedre sted tekte jeg jeg kunne poste her at Geir Jenshus for tiden jobber som programleder og reporter i TVNord-Trøndelag, og klarer seg bra.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2005 19:45    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Har vel kansje ikke så mye med emnet og gjøre


Der tar du feil!

Dette er plassen for å oppdatere oss alle på status for gamle helter.

Kan vel kjøre en kjapp liste over gamle førstelagsspillere som er ansatt eller har offisielle verv i RBK i øyeblikket:

- Bjørn Rime, styremedlem
- Thor Robert Johansen, styremedlem
- Per Joar Hansen, hovedtrener
- Nils Arne Eggen, seniorrådgiver
- Jørn Jamtfall, keepertrener
- Trond Henriksen, juniortrener
- KÃ¥re Ingebrigtsen, juniortrener
- Harald Sunde, juniortrener/materialforvalter
- Gert Øien, materialforvalter
- Rune Bratseth, sportsdirektør
- Sverre Brandhaug, sponsor- og VIP-ansvarlig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2005 14:27    Post subject: Reply with quote

Tronseth til Hønefoss?



«Hønefoss BK er den siste i rekken av 1. divisjonsklubber som ønsker stjørdalingen Are Tronseth foran kommende sesong, og mye tyder på at 23-åringen takker ja til klubben som trenes av Peter Engelbrektsson.

- Jeg har pratet med Hønefoss-ledelsen denne uka, og har lovet å komme med et svar førstkommende mandag, sier Tronseth.

(...)

Før Hønefoss kom på banen, var Pors og Skeid de heteste kandidatene til å sikre seg Tronseths underskrift.»

Les mer: Hønefoss vil ha Tronseth
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2005 20:50    Post subject: Reply with quote

Tronseth ble i dag klar for Hønefoss. 1. divisjonsklubben vil bruke ham på midtbanen:

- Han er en spennende tilvekst for oss. Vi har lett etter en defensiv midtbanespiller, og det tror jeg vi har funnet nå, sier daglig leder Vidar Torp Andersen.

Les mer: Ham-Kam låner ut Tronseth
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2005 03:08    Post subject: Reply with quote

Nytt fra Østfold:

Fredrikstad har for mange spisser i stallen pr. dags dato, og det kan gå utover Koppang-gutten Dag Frode Hornseth. Det bekrefter FFK-trener Egil «Drillo» Olsen.

- Pr. i dag har vi fem spisser. Det er kanskje en eller to for mange. Vi vil vurdere om vi skal selge eller leie ut noen av dem, og mest sannsynlig kommer vi til å gjøre det. Det er for tidlig å si noe om det går utover Dag Frode, men ettersom han er én av de fem spissene vi har, så kan det gjøre det, sier «Drillo» til Østlendingen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2005 16:58    Post subject: Reply with quote

Børge Hernes



Noen som i Oslo-området som har "koll" på Børge Hernes? Hører nemlig rykter om at han har snørt på seg fotballskoene igjen, og spilte 2. divisjonsfotball i fjor...

Odd Inge Olsen



Fotballpensjonisten har begynt å henge opp gardiner på heltid:

- Jeg var heldig og fikk jobb i svigerfars firma. De første 14 dagene har gått fint. Men jeg har spilt fotball mer eller mindre hele mitt voksne liv, så det er litt rart å jobbe ni til fire.

Olsen hadde for øvrig mange tilbud fra andre klubber, og var på ingen måter "tvunget" til å legge opp.

- Jeg var mettet av toppfotball, og valgte å si nei til alle tilbudene som kom i fjor. Jeg kunne fortsatt karrieren i Tippeligaen eller Allsvenskan. I tillegg kom det mange tilbud fra lavere divisjoner, både trener- og spillertilbud. Det er helt uaktuelt for meg å trappe ned et par divisjoner. Hvis jeg skal spille fotball igjen, blir det som mosjonist i 5. eller 6. divisjon. Skader og lite spilletid de to siste åra bidro til at avgjørelsen var lettere å ta, sier mannen som fikk med seg tre seriegull og et cupgull med Rosenborg.

Les mer: Lykkelig RBK-pensjonist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 23.01.2005 17:04    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Nytt fra Østfold:

Fredrikstad har for mange spisser i stallen pr. dags dato, og det kan gå utover Koppang-gutten Dag Frode Hornseth. Det bekrefter FFK-trener Egil «Drillo» Olsen.

- Pr. i dag har vi fem spisser. Det er kanskje en eller to for mange. Vi vil vurdere om vi skal selge eller leie ut noen av dem, og mest sannsynlig kommer vi til å gjøre det. Det er for tidlig å si noe om det går utover Dag Frode, men ettersom han er én av de fem spissene vi har, så kan det gjøre det, sier «Drillo» til Østlendingen.

Ikke litt typisk at det er Drillo som sier at han for mange spisser? Rolling Eyes Razz De har vel 4 spisser? West, Hornseth, Ringberg og Wiig. Ikke akkurat fluss med spisser det da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jalla
Junior


Joined: 19 Aug 2004
Posts: 49

PostPosted: 23.01.2005 20:33    Post subject: Reply with quote

Tipper at Drillo kommer til å spille 4-5-1 og ikke 4-4-2 som i Fredrikstad gjorde i fjor. Så hvis han kvitter seg med en spiss så er vel ikke 3 spisser på 1 plass dårlig er det vel?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2005 17:52    Post subject: Reply with quote

amess wrote:
Noen som vet om vår "stjerne" er nær familie av han eller?


Vet ærlig talt ikke om George og Robert er i nær slekt. De kan være brødre for alt jeg vet. Denne karen kan kanskje også være en slektning: Derek Boateng (snart eks-AIK)

...men det er godt mulig Boateng er et like vanlig navn i Ghana som det Hansen er her i Norge... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2005 15:20    Post subject: Reply with quote

Lillebror Winsnes, som kun spilte juniorfotball for RBK før han dro til Sylvia i Superettan, kan være på vei bort fra Start. Peder (25) er fristet av hardtsatsende Notodden i 2. divisjon.

- Winsnes har vært og trent med oss. Han har spilt én treningskamp og vi har god dialog med både spiller og Tom (Nordlie). Vi håper å hente ham i løpet av kort tid, sier sportslig leder i Notodden Fotball, Jan Sæterbakken.

Les mer: Winsnes på vei til 2. divisjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2005 21:00    Post subject: Reply with quote

Bjørn Otto Bragstad kobles til kampfiksing - i alle fall indirekte:

"Den østerrikske klubben Bregenz er den eneste klubben som er blitt navngitt i mediene i forbindelse med skandalen."

Les mer: - Flere dommere involvert i skandalen

(tar forbehold om at de "fiksede" Bregenz-kampene ble spilt før Otto la opp i sommer...)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 07.02.2005 23:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
amess wrote:
Noen som vet om vår "stjerne" er nær familie av han eller?


Vet ærlig talt ikke om George og Robert er i nær slekt. De kan være brødre for alt jeg vet. Denne karen kan kanskje også være en slektning: Derek Boateng (snart eks-AIK)

...men det er godt mulig Boateng er et like vanlig navn i Ghana som det Hansen er her i Norge... Rolling Eyes


er dette han som spilte i Panathinaikos tidligere? som 16-17 åring?

Eller het han Boateg? Husker han virket som et sinnsykt talent...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 08.02.2005 08:46    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
2mas wrote:
amess wrote:
Noen som vet om vår "stjerne" er nær familie av han eller?


Vet ærlig talt ikke om George og Robert er i nær slekt. De kan være brødre for alt jeg vet. Denne karen kan kanskje også være en slektning: Derek Boateng (snart eks-AIK)

...men det er godt mulig Boateng er et like vanlig navn i Ghana som det Hansen er her i Norge... Rolling Eyes


er dette han som spilte i Panathinaikos tidligere? som 16-17 åring?

Eller het han Boateg? Husker han virket som et sinnsykt talent...


Han har nok hvert i Hellas, ja, men jeg trodde ikke han rakk å være innom noen annen gresk klubb enn Klamata. Men det er godt mulig at han var innom PAO også.

Når det gjelder det der med vanlig navn eller ikke, så er tilefelle et definitivt ja. Boateng er et av Ghanas aller vanligste navn, og hvis noen setter opp en liste over ganesiske spillere med Boateng til etternavn, tror jeg nok den lista vil bli ganske lang.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.02.2005 10:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Fredrikstad har for mange spisser i stallen pr. dags dato, og det kan gå utover Koppang-gutten Dag Frode Hornseth.


Doggy har nå blitt satt på transferlista til FFK:

- Jeg er ikke fristilt, men er på jakt etter ny klubb. Jeg er egentlig litt lettet. Jeg skjønte jeg var i gråsonen etter at det har gått dårlig på trening i det siste. Jeg er ikke veldig skuffet, og var ganske forberedt på det. Sånn er livet bare, sier Dag Frode Hornseth, som i tillegg har slitt med en vond menisk i kneet siden juletider.

Les mer: Uønsket av «Drillo»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
$RBK$ > Brann
Junior


Joined: 01 Dec 2004
Posts: 93
Location: Oslo

PostPosted: 10.02.2005 22:25    Post subject: Reply with quote

Spekulerer i om Hornseth kan være på vei til FK Tønsberg! Han spilte vel under Reine Almqvist i Bryne og det kan være at han blir hentet til Tønsberg av sin gamle trener!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 536, 537, 538  Next
Page 2 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb