English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 116, 117, 118

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vemundo
Veteran

PostPosted: 28.01.2025 17:55    Post subject: Reply with quote

Litt opp til RBK nå å fremskynde prosessen ved å ta fra Glimt klippekortet til CL.

Men egentlig synes jeg det er helt fint at Glimt er gode, RBK får bare være bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Veteran

PostPosted: 29.01.2025 15:15    Post subject: Reply with quote

Ballack13 wrote:
Dere har ikke kommet til steg 4 ennå. Smile

Gi det 2-3 år

RBK er en uendelig mye bedre balansert klubb enn Glimt pdd. Lønner seg på sikt
Back to top
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 31.01.2025 16:28    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Hva vet du om det? Har holdt med Glimt siden tidlig 2000-tall. Jeg er født på 90-tallet.

Det er ikke tøys. Det er fakta. Maktkorrumperte folk uten snev av evne til å ta selvkritikk. De blåser opp det som i beste fall er halvsannheter til reinspikka konspirasjonsteorier om at supportere er ute etter å styrte dem og ødelegge klubben. Eneste grunnen til at de opptrer slik som de gjør er fordi de vil sikre mest mulig kontroll selv ved å ha fysiske årsmøter .

De kommuniserer ikke åpent uttad og ser på supportergruppene som et onde som skaper trøbbel. De bruker slibrige forhandlingsknep ved å gjøre hestehandler under bordet med supporterstyrene - hybrid nå mot fysisk i all fremtid. Selv om de vitterlig selv sa at hybrid var fremtiden for få år siden.

Jeg skjønner ikke at folk sitter og beundrer fremferden deres som om det er de som har øren for den sportslige suksessen. @robbie viste til et brillefint eksemoel over her. RBK-styrene under Eggen var tidvis langt fra flinke, men heller arrogante og selvgode der de så på seg selv som katalysatorer for suksessen. Spoiler alert - det var de ikke. Glimt-styret er fryktelig bakstreverske på mange ting og gir Glimt et dårlig rykte i supporter-Norge.

Gud hjelpe meg vel hvor mye pisspreik du lirer av deg.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 31.01.2025 19:11    Post subject: Reply with quote

Noe sier meg at Nordlys har caps og Glimtførrevig ikke har det.
Back to top
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 31.01.2025 19:40    Post subject: Reply with quote

Er langt fra noen fanboy av styre og stell i Glimt, men den fyren er bare så sykt full av pisspreik, og det går på repeat om og om igjen. Han var på Glimtforum før, men er heldigvis ikke der lengre.
Back to top
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 31.01.2025 19:50    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Ikke sant? Akkurat nå ser det ut som at Thomassen genuint tror at det er takket være han at Glimt for tide er Norges beste fotballlag. Selv om sannheten er at han er en passasjer på suksessen til Kjetil Knutsen.

Det er samme greia som da Koteng ble høy på suksessen til Kåre og da Skutle og Bratseth solte seg i glansen til Eggen.

Over halve byen inkludert Avisa Nordland krevde at Knutsen burde bli sparket i 2018. Thomassen og styret gav han imidlertid sin fulle støtte, så sånn sett har de i allefall hatt litt fingeren med i spillet.

Det er forøvrig ingen i Glimt som innbiller seg at de alene er årsaken til suksessen, selv ikke Knutsen. I alle sammenhenger har det blitt kommunisert utad at suksessen hovedsakelig skyldes at veldig mange har jobbet i samme retning, og det er nok også sannheten.
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 31.01.2025 20:47    Post subject: Reply with quote

Bodø-Glimt vil donere billettinntektene fra hjemmekampen mot Maccabi Tel Aviv og øremerke dette til Røde Kors sitt hjelpearbeid på Gazastripen. Det utgjør NOK 735 000,-.
En meget fin gest av Glimt.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 31.01.2025 21:53    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Over halve byen inkludert Avisa Nordland krevde at Knutsen burde bli sparket i 2018. Thomassen og styret gav han imidlertid sin fulle støtte, så sånn sett har de i allefall hatt litt fingeren med i spillet.

Det er forøvrig ingen i Glimt som innbiller seg at de alene er årsaken til suksessen, selv ikke Knutsen. I alle sammenhenger har det blitt kommunisert utad at suksessen hovedsakelig skyldes at veldig mange har jobbet i samme retning, og det er nok også sannheten.

Du har ikke helt forstått poenget her ser jeg. Selvfølgelig har Glimt-ledelsen gjort mye riktig. Det er ikke det det handler om. Det gjorde Bratseth og Skutle også. Men vi ser en gradvis utvikling hvor de har begynt å tro på sin egen hype. Jeg er helgelending så jeg følger godt med på både Glimt og RBK og jeg kan si at følelsen av de ja vu er ganske stor akkurat nå.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 31.01.2025 22:49    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Bodø-Glimt vil donere billettinntektene fra hjemmekampen mot Maccabi Tel Aviv og øremerke dette til Røde Kors sitt hjelpearbeid på Gazastripen. Det utgjør NOK 735 000,-.
En meget fin gest av Glimt.

Ikke ofte det er noe positivt å si om Glimt utenfor banen, men dette er flott! Tommel'n opp!
Back to top
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 31.01.2025 23:15    Post subject: Reply with quote

@robbie

Blir vanskelig å svare deg på hva du legger i "tro på sin egen hype".

Har du noen konkrete eksempler?
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 31.01.2025 23:25    Post subject: Reply with quote

Legger meg ikke bort i diskusjonen her, men er egentlig ganske fornøyd over at selv om BG har blit "større" enn oss noen sesonger nå så sitter BG fansen og trives på RBKwebs forum fremfor egne ressurser.
Ikke noe negativt ment med det, bare en liten hyllest til Thomas og alle de som bidrar her inne til å holde et 1480 år gammelt forum aktivt. RBK
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 31.01.2025 23:26    Post subject: Reply with quote

Og forøvrig. God helg til alle der ute i det langstrakte land uansett hvem du heier på. Smile
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 31.01.2025 23:30    Post subject: Reply with quote

Er jo litt artig å av og til diskutere med andre lags supportere. Helt til det tar av i en eller annen uenighet Very Happy
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 01.02.2025 10:49    Post subject: Reply with quote

For min del handler det om at jeg er genuint interessert i Eliteserien og norsk fotball. Jeg er med i veldig mange andre forum, men der jeg kanksje ikke bidrar med så mange innlegg. RBK-forumet er langt mer aktivt og derfor litt mer spennende å bidra inn i diskusjoner. Litt artig å se hva andre tenker om egen klubb osv.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 01.02.2025 20:13    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:

Gud hjelpe meg vel hvor mye pisspreik du lirer av deg.

Sterkt nivå på deg også Tommel'n opp!

Hvis du synes styret i Bodø/Glimt har kommet godt ut av denne januarmåneden så vet jeg ikke hva jeg skal si... Hva var det egentlig du reagerte sånn på med innlegget? Alt det der har jo skjedd.

Fin gest med billettinntektene da

Skriver forøvrig under på Aspmyra sitt siste innlegg. Jeg er også veldig fan av norsk fotball og var jo veldig aktiv her i perioden RBK var landets beste lag. Heiet veldig på at de skulle bryte CL-barrieren da - nå håper jeg Glimt klarer det.

Last edited by Nordlys on 01.02.2025 20:25; edited 2 times in total
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 01.02.2025 20:18    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Er langt fra noen fanboy av styre og stell i Glimt, men den fyren er bare så sykt full av pisspreik, og det går på repeat om og om igjen. Han var på Glimtforum før, men er heldigvis ikke der lengre.

Du er den første som mener det (hvertfall som sier det direkte). Ja, jeg mener kontroversielle ting, men opplever ikke at så mange opplever det som pisspreik. Aldri fått den tilbakemeldingen før og generelt lite vant til folk som er så lite behersket i debatter. Har faktisk til gode å oppleve det både her inne, på glimtforum og Diskutopia.
Back to top
Aspmyra
Proff

PostPosted: 04.02.2025 17:44    Post subject: Reply with quote

Ikke for å leke admin, men ta det gjerne på PM. Trodde det var kommet nye innlegg som omhandlet Glimt. Embarassed

Tenker både meg selv og oss andre peiler seg mer inn på temaet.

At Bodø/Glimt møter Twente i play-off vil jeg gi en 50/50 sjans for at Glimt går videre. De har jo vist at de fint kan tape Europa-kampene på Aspmyra. Men jeg tror at med et godt utgangspunkt i Nederland, så kan det fort bli Bodø/Glimt-Rangers i 8-delsfinalen.
Thulian
Veteran

PostPosted: 04.02.2025 18:59    Post subject: Reply with quote

@Aspmyra, så så vi har jo nettopp funnet frem popcornet Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 116, 117, 118
Page 118 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb