View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef
|
Posted: 10.09.2024 17:54 Post subject: |
|
|
Ranheim og Aris Limassol FC har blitt enige om en utlånsavtale som gjør Dennis Gaustad (20) til Aris-spiller sesongen 2024/2025. Aris har samtidig en opsjon på kjøp som gjør at Dennis enten forblir Aris-spiller etter 30.06.25, eller returnerer til Ranheim.
Les mer: Dennis Gaustad til Aris Limassol FC |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 13.09.2024 16:43 Post subject: |
|
|
Sander Evjen-Brostrøm som forlot RBK for Midtjylland i 2022 har nå valgt å dra hjem for å signere for Orkanger i 5 divisjon.
2006 modell.
Lurer på hva som har gått galt her. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
Vegard2711 Legende
|
Posted: 13.09.2024 19:54 Post subject: |
|
|
Kom akkurat over det samme selv. Var jo snakket om som kanskje det største talentet i 06 årgangen, etter Nypan.
Må nok ha funnet ut at han ikke skal satse på fotball lenger, eventuelt har han fått hjemlengsel (eller andre familiære årsaker) og vil en tur hjemom før han staker ut kursen videre.
Han ser ut til å ha være flyttet en del rundt på banen i Midtjylland U19, men han har jo fått greit med spilletid egentlig. Litt ut og inn av laget. Så det å plutselig stikke hjem til Norge og Orkanger virker jo litt spesielt. Så det ligger nok noe bak det.
Ser at han spilte 1 seniorkamp for Orkanger for en måned siden, men har ikke vært på banen for A-laget siden. Spilt tre G19 kamper bare etter det. Mulig det er bedre med G19 fotball enn en fysisk 5 div med begrensede ferdigheter på med- og motspillere. |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 17.09.2024 18:06 Post subject: |
|
|
Tengstedt scorte mot Lazio i går, og har altså scoret i to kamper på rad. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 20.09.2024 19:49 Post subject: |
|
|
Liam Henderson starter for Empoli i Serie A, mens Solbakken er på benken for samme klubb. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
Der Kaiser Rutinert
|
Posted: 21.09.2024 15:47 Post subject: |
|
|
Har fått en ok karriere etter hvert Henderson også. Spilt Serie B i flere sesonger og fikk sitt endelige gjennombrudd i Serie A for to sesonger siden. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 21.09.2024 18:55 Post subject: |
|
|
– Her er det heilt ville vesten! Det er ingen reglar, litt som å vere i gamle Sovjet, ler Bjørn Maars Johnsen.
Og han veit kva han pratar om, den høgreiste spissen. Torpedo Kutaisi er den noverande arbeidsgivaren hans. Dei held til i den georgiske toppdivisjonen, og er den 16. klubben Maars Johnsen spelar for. I sitt niande land.
Her speler han sin beste fotball på lang tid. Den 1,96 meter høge mannen er nemleg toppskårar i Erovnuli Liga med 15 mål på 24 kampar.
– Eg skårar mål igjen, så livet er bra om dagen, seier han.
Les meir: «Ukjent» landslagsspelar pøser inn mål i Georgia: – Ville elska å komme tilbake
Hadde ikke fått med meg at Even Berthelsen fra byttet ut Adresseavisen med NRK. |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 23.09.2024 17:56 Post subject: |
|
|
Søderlund med scoring mot Brann 2 for Vard Haugesund. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 24.09.2024 19:27 Post subject: |
|
|
Even Hovland sitter på ett utgående kontrakt med BK Häcken. 35-åringen vill spela vidare – men var någonstans återstår att se.
– Framtiden är att jag ska spela fotboll, var det blir vet jag inte, säger han till FotbollDirekt.
Läs mera: Even Hovland: "Framtiden är att jag ska spela fotboll, var det blir vet jag inte"
– For å være klisjéaktig så har det vært en guttedrøm som har gått i oppfyllelse. Det har vært veldig stort i mine øyne.
Det sier Teodor Berg Haltvik. Trondhjemmeren har funnet seg godt til rette i hovedstaden, og spiller til daglig Eliteseriefotball for KFUM Oslo.
(...)
Haltvik har spilt 17 kamper, seks fra start og elleve innhopp. To målgivende har det blitt, men trønderen er klar på at han må fortsette å ta steg.
– Nivåmessig vil jeg si at det er her jeg har noe å gjøre. Hele laget har vist at vi har kommet for å bli. For min del så handler det mer om å slippe ned skuldrene enda mer og bare spille kule. Det er ikke sånn at jeg ble tatt på senga over hvor godt nivået er, men et personlig mål er få et større sluttprodukt, flere mål og assist, sier Haltvik.
Les mer: Teodor (24) lever ut drømmen i Oslo: – Trives som bare rakkeren |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 25.09.2024 21:00 Post subject: |
|
|
Vagic blev kvar under hela sommarfönstret, detta trots bud från Heerenveen i slutet av augusti enligt FD:s uppgifter. Men att det inte blev någon flytt är inte något som 24-åringen hänger läpp över. Tvärtom.
– För det första var det inte så konkret, men som jag sagt tidigare hade det behövt vara något riktigt bra, för jag ville helst inte lämna Hammarby. Jag trivs så bra med lagkamraterna, fansen och Stockholm.
Las mera: Därför blev Pavle Vagic kvar i Bajen trots intresset: "Ville helst inte lämna" |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 26.09.2024 22:24 Post subject: |
|
|
Både Hovland, Trondsen, Sørloth, Svensson og Botheim spilte kamp i kveld. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
PauloSilas Veteran
|
Posted: 27.09.2024 11:41 Post subject: |
|
|
Bryan Fiabema også... _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 27.09.2024 17:44 Post subject: |
|
|
Ikke minst også Mike Jensen, som møtte erkerivalene til seg sjøl og faren i cupen. FCK vant 2-0 etter to seine mål - etter at Jensen hadde forlatt banen. |
|
Back to top |
|
|
Ståle Veteran
|
Posted: 28.09.2024 15:55 Post subject: |
|
|
Cornic med 2 mål mot Molde i dag. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 01.10.2024 20:26 Post subject: |
|
|
Fredag den 4. oktober kommer den tidligere fotballprofilen til Saint Bar på Kråkerøy for å holde et foredrag under tittelen «Arven etter Ivers».
– Jeg liker ikke å kalle det et foredrag, ettersom det har med plansjer og slikt å gjøre. På en slik kveld setter jeg derimot pris på å få med publikum. At de stiller meg spørsmål, slik at det blir en god fotballprat om livet, sier Iversen til Fredriksstad Blad.
(...)
Hans tilknytning til fotballen i dag er et han i forbindelse med Rosenborgs bortekamper jobber for Adresseavisen med eget studio. I tillegg arbeider han for barnevernsinstitusjonen Villa Vika Aktiv i Trøndelag.
– Det er mange skjebner og jeg var ikke klar over det stor omfanget da jeg begynte i jobben for tre år siden. Interessant og spennende, synes han.
Les mer: Steffen Iversen (47) ser frem til en fotballprat i Fredrikstad |
|
Back to top |
|
|
Zeno Veteran
|
Posted: 02.10.2024 13:55 Post subject: |
|
|
Nicki Bille pågrepet igjen
Den tidligere fotballspilleren Nicki Bille (36) har igjen kommet i politiets søkelys.
Onsdag ble han pågrepet av Københavns Vestegns Politi, melder BT.
Ifølge den danske avisa skal det dreie seg om et tyveri som skal ha utviklet seg til et ran. |
|
Back to top |
|
|
Hodor Veteran
Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3608 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 02.10.2024 15:19 Post subject: |
|
|
Den fyren der må seriøst ha en lidelse eller noe.
Hvordan er det mulig å fucke så grundig opp for seg selv gang på gang? |
|
Back to top |
|
|
Jolern Proff
|
Posted: 02.10.2024 18:41 Post subject: |
|
|
Zeno wrote: | Ifølge den danske avisa skal det dreie seg om et tyveri som skal ha utviklet seg til et ran. |
Til forveksling likt forrige seriekamp |
|
Back to top |
|
|
Vakker Blomst Proff
|
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 02.10.2024 23:21 Post subject: |
|
|
Hodor wrote: | Den fyren der må seriøst ha en lidelse eller noe.
Hvordan er det mulig å fucke så grundig opp for seg selv gang på gang? |
Han sa jo selv når han var aktiv at om han ikke spilte fotball så hadde han sittet i fengsel. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 03.10.2024 20:44 Post subject: |
|
|
I retten kom det frem, at Nicki Bille ifølge politiet i første omgang skulle have stjålet varer for 176 kroner - heriblandt papvin, juice og en thaiboks - i en Coop 365 i Hvidovre 4. september. Tyveriet udviklede sig dog dramatisk, da to medarbejdere nægtede at lade Nicki Bille slippe af sted med tyvekosterne.
Nicki Bille reagerede angiveligt ved at tage fat i kraven på den ene mand og løfte sin anden arm, hvorefter han ifølge anklager Maiken Ahrenkiel sagde:
- Jeg brækker kæben på dig, så du skal spise yoghurt i seks uger.
Læs mere: Nicki Bille varetægtsfængslet for røveri |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 03.10.2024 21:24 Post subject: |
|
|
Tenk å havne i fengsel for kr 176 |
|
Back to top |
|
|
OrionPax Forumsjef
|
Posted: 04.10.2024 10:47 Post subject: |
|
|
Det er 176 danske, da. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
|
TAF Veteran
Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2723 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 04.10.2024 12:38 Post subject: |
|
|
En utgift på 176 kroner er jo ingenting sammenliknet med alle pengene han sparer på å få ei stund med kost og losji på statens regning. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 10.10.2024 18:33 Post subject: |
|
|
Selv beskriver Alexander Sørloth starten sin i den spanske hovedstaden som «opp og ned».
– Jeg skulle selvfølgelig hatt flere målpoeng. Jeg bommet på noen store sjanser i starten, som var ubeleilig. Det var sjanser jeg scoret på i slutten av forrige sesong, sier Sørloth.
Da banket Alexander Sørloth inn råsterke 23 mål for Villarreal.
– Heldigvis har jeg opparbeidet meg litt ballast til å takle det. Jeg er blitt 28 år og vet mer om hvordan jeg skal takle det. Samtidig er jeg i en toppklubb i verden nå. Jeg har på en måte kommet meg dit, og stresser ikke like mye lenger. Jeg vet at jeg er en god fotballspiller nå, sier Sørloth.
Les mer: Datteren hjelper Sørloth ut av motgangen: – Hun får meg til å glemme alt |
|
Back to top |
|
|
|