English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2023
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 190, 191, 192 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:

Du har helt rett i det. Alle Rekdal-kritikerne her inne er helt enige i at det er dype strukturelle utfordringer i hele klubborganisasjonen. Rekdal er således et symptom på alle problemene, ikke selve årsaken. .

Men i så fall er det en slående mangel på forståelse for at en sparking av Rekdal bare innebærer en betydelig sjanse for nok en ørkenvandring på veien mot en nye treneransettelse som vil lede klubben på måfå enda lenger inn i villnisset. Klubben trenger en grundig selvransakelse i alle ledd for å komme ut av den ørkenen vi stort sett har befunnet oss i de siste 15 årene (med et hederlig unntak for det som skjedde rundt Kåre de første par årene, som jeg tror hadde mye å gjøre med akademiet og fulltreff med en spillerstall mer enn treneren).

Vi kan da ikke drive å teste ut ulik medisinering på symptomene i hytt og pine uten en ide om hva problemet er.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 12:45    Post subject: Reply with quote

Får se hva som kommer ut av medlemsmøtet 22.juni da. Da er klubbens kurs og identitet tema.

Uansett er det ingen grunn til å beholde en trener som underpresterer grovt. En midlertidig løsning med eksempelvis Maalen/Henriksen ut sesongen er akseptabel.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.06.2023 12:46    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke fortsette med Rekdal, det er så enkelt. Det kan ta årevis å "fikse alt" i klubben - sjansen er betydelig for at vi ligger i OBOS med Rekdal i flere år til.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 05.06.2023 12:59    Post subject: Reply with quote

Å sparke Rekdal løser ikke de underliggende problemene, men kan forhåpentligvis være første steg på den lange veien mot å finne tilbake til Rosenborg-identiteten.
Back to top
Andy Pandy 27
Proff

PostPosted: 05.06.2023 13:19    Post subject: Reply with quote

Det er vel videre ikke noe sjakktrekk av Rekdal og gå ut i media med en så til grader defensiv og passiv aggressiv holdning mot kjernen som han gjør i dag. Han motsier seg selv også med å først si at kjenren må få lov til å mene hva de vil for så å angripe de i dag (jeg tolker det dit at det først fremst er kjernen han sikter til)....

https://trondheim.dagblad...g/79449380
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
andrezinho
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 14:46    Post subject: Reply with quote

Må si jeg sliter med mitt forhold til klubben for tiden, og da tenker jeg på min identitet som RBK-supporter.

Jeg forstår at folk er frustrerte, men synes det er trist at dette mytteriet mot egen klubb kommer før sesongen er 1/3 spilt engang. Det er lov å være uenig, jeg skal akseptere at andre ønsker et annet trenerapparat. Men et medlemsvalgt styre har tatt et valg, og da mener jeg folk burde stille seg bak dette minimum ut sesongen, uavhengig hva man mener. Så kan vi ta en ny vurdering om hva som er best etter sesongslutt. Meld dere inn i klubben og si hva dere mener.

Hadde vi hatt en trener fra Nardo eller Rotterdam som spilte 4-3-3, med tilsvarende motgang, så er jeg overbevist om at tålmodigheten hadde vært en annen. Om man som voksen fotballsupporter ikke har sett dyktige, offensive trenere i perioder mislykkes med å få laget til å prestere slik man ønsker, da lurer jeg litt på hvordan man følger og ser fotball. Det kan se helt håpløst ut inntil en brikke plutselig faller på plass, og flyten kommer. Går man på treninger, så kan man jo kanskje også få et bedre bilde av hvordan det jobbes.

Slik jeg tolker det er mange for feige til å tørre å tro på prosjektet, til tross for at spillerne og klubben stiller seg ganske så troverdig bak det. For mislykkes det, som selvfølgelig alltid er en mulighet i fotball, så har dem støttet "fienden".

Jeg skjønner at alt gjøres med gode hensikter og at de som aksjonærer mot klubben om dagen gjør dette fordi de bryr seg om klubben. Men det hele blir veldig følelsesstyrt, og preges for meg av en forkjærlighet for å være anti-autoritær og opprørsk.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.06.2023 14:50    Post subject: Reply with quote

Hør, hør.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 14:50    Post subject: Reply with quote

" .... dyktige, offensive trenere ...."

Såklart, skjer hele tiden.
Rekdal er dog ikke hverken dyktig eller offensiv. Så det gjelder ikke her.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 05.06.2023 15:05    Post subject: Reply with quote

Mnjah. Rekdal fikk tålelig grei arbeidsro i fjor, særlig etter at vi nærmest slumpet over en målgarantist vi sjelden har sett maken til. Bråket startet når det viste seg at laget i dag ser mye verre ut enn tilsvarende periode i fjor.

Det er ikke feighet som gjør at folk går fra avventende til negativ, det er en direkte følge av at laget ikke tar steg.

For min egen del blir jeg heller ikke beroliget av at Reka fyrer løs mot alle som kritiserer ham, eller at laguttak og formasjon varierer så mye som det gjør. Særlig ikke når mye av forklaringene (ungt lag, nye spillere) ikke er helt innertier.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 15:09    Post subject: Reply with quote

Var kanskje ro i gatene i Trondheim, men også i fjor var det mange som var veldig tydelig på at dette prosjektet ikke har bein å stå på. At vi alltid er avhengig av å ha 2-3 offensive spillere som er vesentlig bedre enn motstanderen for å skape noe er et ganske håpløst utgangspunkt.

Gisp skrev et meget godt innlegg rundt Rekdal som trener, både konseptuelt og kommunikasjonsmessig over tid.
Anbefaler å søke det opp. (edit: s188 i denne tråden)

Last edited by RBKSandvika on 05.06.2023 15:16; edited 1 time in total
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 05.06.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Hadde vi hatt en trener fra Nardo eller Rotterdam som spilte 4-3-3, med tilsvarende motgang, så er jeg overbevist om at tålmodigheten hadde vært en annen. Om man som voksen fotballsupporter ikke har sett dyktige, offensive trenere i perioder mislykkes med å få laget til å prestere slik man ønsker, da lurer jeg litt på hvordan man følger og ser fotball. Det kan se helt håpløst ut inntil en brikke plutselig faller på plass, og flyten kommer. Går man på treninger, så kan man jo kanskje også få et bedre bilde av hvordan det jobbes.

Selvfølgelig ville vi hatt mer tålmodighet med en trener som spilte en type fotball som vi ønsker å se, og en type fotball som vi tror har større sjanse til å lykkes over tid. Grunnen til at vi har mistet tålmodigheten med Rekdal er jo nettopp at vi ikke liker hans type fotball SAMTIDIG som at resultatene er helt elendige. Og så skal vi heller ikke underslå hvor mye tålmodighet Rekdal har fått blant supporterne. Det er faktisk først de siste ukene det har begynt å snu for alvor.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 15:18    Post subject: Reply with quote

Andy Pandy 27 wrote:
Det er vel videre ikke noe sjakktrekk av Rekdal og gå ut i media med en så til grader defensiv og passiv aggressiv holdning mot kjernen som han gjør i dag. Han motsier seg selv også med å først si at kjenren må få lov til å mene hva de vil for så å angripe de i dag (jeg tolker det dit at det først fremst er kjernen han sikter til)....

Kjetil Rekdal er ikke så glad i supporterne. Han har vel aldri danset foran Øvre øst. Selv i medgang. På bortekamp er alle alltid bortom fansen og klapper. Alle unntatt én mann. Gjett hvem.

I går feiret alle spillerne og hele støtteapparatet inkl. Geir Frigård seieren med Kjernen og Øvre Øst. God stemning.

Alle unntatt én mann.
Valderrama
Proff

PostPosted: 05.06.2023 15:25    Post subject: Reply with quote

Saltfjellet wrote:
Mnjah. Rekdal fikk tålelig grei arbeidsro i fjor, særlig etter at vi nærmest slumpet over en målgarantist vi sjelden har sett maken til. Bråket startet når det viste seg at laget i dag ser mye verre ut enn tilsvarende periode i fjor.

Rekdal hadde allerede arbeidsro da Tengstedt kom i fjor, fordi vi leverte strålende resultater hjemme og hang med i medaljekampen, samt at vi også scoret flust med mål. I år har vi vært til dels elendige hjemme, mens vi har forbedret oss prestasjonsmessig borte, og nå har vi gjort unna de tre beste lagene der. Så får fremtiden vise om vi har sett enden på de svake prestasjonene hjemme, og om vi forbedrer resultatene borte.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 15:33    Post subject: Reply with quote

For noe komplett tøv.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 18:26    Post subject: Reply with quote

Den offensive kraften vi hadde i Tengstedt, Vecchia og Jensen ble før sesongen erstattet med spillere uten erfaring på dette nivået. Vi var utrolig heldige med at Tengstedt klaffet med èn gang og ga oss ekstremt sårt tiltrengt kapital. Vi KUNNE brent 30(+7) MNOK på èn spiller à la Berisha, men istedet fokuseres det på bredde i troppen til å tåle spill på tre fronter, og utvikling av unge, rimelige spillere med videresalgspotensiale.

For å kunne fortsette progresjon fra fjoråret, var vi avhengig av at noen av nyervervelsene tok umiddelbare steg, noe som er mye å forvente. Istedet har vi heller uflaks, hvor INGEN av de 3 spissene+Nelson viser noe som er i nærheten av å være godt nok i kamp. I tillegg til dette har/hadde vi skader på nøkkelspillere som Holse, Sæter og (PCS), i tillegg til Skarsem, Thorvaldsson.

Denne motgangen blir møtt med en blanding av enorm støtte fra tribunen, men også med piping og svært mye negativitet i monitor. Trenger ikke være psykiater for å forstå at dette kan være krevende for spillere som ikke har spilt under et slikt intenst press og krav fra omgivelsene. "Slik skal det være i RBK". Ja spillere i RBK MÅ tåle et kravstort publikum. Men det går ann å utvise LITT fingerspitzgefühl for når man skal være hard og når man skal være myk.

Jeg trodde vi hadde en felles forståelse etter Hareide gikk at nå måtte vi bygge på nytt. Men når folk har kritisert klubben for manglende fokus på utvikling av unge spillere, så har det kanskje hele tiden vært med en betingelse om at vi skal fortsette å levere både vakker fotball og resultater i denne prosessen da. Det synes jeg er helt utrolig virkelighetsfjernt og det virker som om folk ønsker å leve med en fot i fortiden og en annen i fremtiden. Det beste fra begge verdener. Utvikling er ikke en graf som går rett i taket. Det er gjort grep de seneste årene som nå gir oss forutsetninger for å bygge stein på stein. Ønsker vi å bli en bærekraftig toppklubb i Norge som skal ta opp kampen med Glimt og Molde, så må vi være tålmodige og tåle at vi går gjennom tøffere perioder.

Rekdal & co. har bygd kultur i klubben etter at de tok over. Profesjonalisering og åpenhet, hvor Innsiden har vært en stor suksess. Jeg kan ikke huske en RBK-trener som har stått så støtt i stormen før, K.I. f.eks. hadde vært helt ferdig på det stadiet her. Skjønner at mange forlengst har bestemt seg for at Rekdal er udyktig og står for defensiv fotball. Det mener jeg han ikke har fått nok tid til å kunne motbevise ennå. Artig og angrepsvillig fotball er ikke noe som kommer av seg sjøl, det er et MÅL for hvordan vi skal spille, men det er jo ikke realistisk å FORVENTE dette HVER kamp.

Når flyten kommer, sitter plutselig presspillet, man nøler ikke for om man skal slå den pasningen, gå på det løpet, stå høyt eller falle av. Plutselig glir det av seg selv. Selvtillit er ikke noe du har men noe du får. Det tar tid å bygge et lag med VINNERE. En annen ting er at mange virker å tro at man kan spille med intenst press i 90+5 min. Det er ikke mulig, man må hvile med ballen iblant og. Og andre ganger er det destruktivt motspill som sørger for å drepe en underholdende kamp. Det mener jeg også er riktig av oss å gjøre (tilpasse oss bedre motstandere, spesielt på bortebane). Men der ønsker visst heller folk å tape enn å bruke huet i akkurat disse kampene. Dere om det. Jeg vil videre i Europa jeg.

Jeg synes det er synd hvis dette ender opp med at Rekdal blir presset ut av klubben, etter å ha rensket opp i klubben slik han har gjort.
Back to top
Snabeltann
Rutinert

PostPosted: 05.06.2023 18:44    Post subject: Reply with quote

Min oppfattelse er at den kulturen Rekdal har bygget i klubben er hovedsakelig en vanvittig sterk underdog-mentalitet hvor hovedtrener nærmest daglig står i media og forteller hvor unge og uferdige spillerne hans er og hvor latterlig det er å forvente at laget i det hele tatt skal være med i tittelkampen. Rekdal har overbevist store deler av fansen og til og med spillerne om at RBK ikke er gode nok til å kjempe om noe, og at dette er greit. Til tross for Eliteseriens høyeste budsjett så har han også greid å selge argumentet om at RBK er blakke og har ingen penger å bruke, selv om han har brukt 40-60 mill på spillere (som han annenhver uke utelater fra kamptroppen) på halvannet år. Rekdal har vært utrolig dyktig i å senke forventningene til RBK til rekordlavt nivå, både fra omgivelsene og fra seg selv. Vinnerkultur finnes ikke. Toppidrettskultur finnes ikke. Åpenhet, ja så absolutt, men det er vanskelig å se noen andre områder av klubben som har blitt nevneverdig bedre under Rekdals tid i RBK. Resultatene i 2022 var bittelitt opp fra resultatene i 2021, men man absolutt diskutere om prestasjonene var stort bedre, og når man tar med 2023 i betraktningen så er prosjekt Rekdal så langt objektivt mislykket med unntak av en liten boost økonomisk fra et usannsynlig godt spillersalg. Eliteserien 2023 er ikke fullstendig kjørt enda med tanke på medalje og Europa-plass, men seriegullet er åpenbart utenfor rekkevidde allerede etter ti kamper. Prestasjonene så langt i sesongen gir også en rimelig skepsis til om Rekdals RBK kan klare å navigere seg gjennom kvalikk til Conference League og pengene og prestisjen som ligger der. Det er faktisk en reel fare for at Rekdals andre sesong ender utenfor medaljeplass i Eliteserien, slått ut i cupen i andre runde av Stjørdals-Blink og ingen spill i Europa. Hvis Rekdal har greid å senke forventningene så lave at det finnes RBK-fans som syns det er en grei nok sesong til at han får en ny sjanse i 2024 så er Rekdal tidenes svindler. Da er RBK ferdig som toppklubb.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 18:48    Post subject: Reply with quote

Det er så enkelt som at Rekdal i hele sin trenerkarriere, altså rundt 20 år, har stått for en fotball som er akkurat det stikk motsatte av det klubben gjør (eller skal gjøre). En trener i Rosenborg skal ikke ha mer fokus på motstander enn oss selv. Ikke på noe tidspunkt i karrieren har Rekdal levert noe som i det hele tatt ligner på noe som kan kvalifisere han for denne jobben. Ingen verdens ting. Han er faktisk DEN treneren i Norge og kanskje verden som er lengst unna når det gjelder fotballfilosofi. At han ble ansatt er intet annet enn en stor skandale og kun på grunn av et fullstendig inkompetent styre. Det siste sier seg selv, at Knutsen og Rekdal stod på samme liste er det samme som om Bayern München skulle stått mellom Pep og Mourinho når de skulle ansette trener. Det skjer ikke.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 05.06.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

Det virker jo som at de som forsvarer Rekdal ikke forstår kritikken mot han. Også tror de på en eller annen måte at han etter 20 år med stort sett drittfotball plutselig skal levere fotball på nivå med Eggen bare vi gir han litt tid.
Back to top
Snabeltann
Rutinert

PostPosted: 05.06.2023 21:20    Post subject: Reply with quote

Rekdal åpner opp om presset
Quote:

– Har selv du blitt overrasket over presset som kommer med jobben?

– Ikke nødvendigvis presset, men det kontinuerlige forsøket på å beskrive ting annerledes enn de er. Vi som sitter internt vet hva vi driver med, men så blir det fastslått fra andre steder at «sånn er det». Det er jævla frustrerende. Det er ingen av oss som synes det er urettferdig å bli kritisert. Langt ifra.

– Hva er det som beskrives annerledes enn det de egentlig er?

– At vi er planløse, famler i blinde, at vi prater ned realitetene. Jeg tror folk har glemt at vi kom til en klubb på vei nedover, sier Rekdal.

– Men du påpeker selv at poengfangsten har vært for dårlig. Da er det vel naturlig at det kommer kritikk mot deg som trener?

– Det er ikke det det handler om. Det handler om hvordan det blir fremstilt. Hvis du kritiserer prestasjon, så er det fint. Men du trenger ikke kritisere kompetanse og lage narrativ om at «de vil ikke eller dette kan de ikke». Det er å dra det for langt.

Påstår at han forstår og aksepterer kritikk og misnøye, men skal samtidig krangle på all kritikk, flisspikke på ordlyd i kritikken og lager stråmenn som han kan angripe fra sin egen komfortsone. Har en unnskyldning eller distraksjon for alt.

Quote:
På spørsmål om det er noe han vil ta selvkritikk på fra sesongstarten, så svarer han slik:

– Jeg trodde vi skulle være lengre fremme. Kanskje var det litt naivt. Vi visste at vi mistet mye kvalitet og at vi trodde på en vinter skulle få det til. Vi bommet nok litt på tiden, sier Rekdal.

Så selvkritikken han tar er egentlig at han overvurderte spillerne sine, de var ikke så gode som han hadde håpet. Rolling Eyes
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 05.06.2023 21:36    Post subject: Reply with quote

Det er ALDRI noe som er hans feil.
Slike mennesker er lette å luke ut på jobbintervju ved å be dem snakke om tidligere arbeidsgivere og hvorfor de arbeidsforholdene ble avsluttet.

Etter 3-4-5 historier fra Rekdal om Aalesund, start, vif osv hadde selv det mest naive styremedlem klart å se at dette ikke er liv laga.. (selv uten å vite NOE om fotball).

Vinner tar ansvar for utfordringer og motgang og deler i medgang.
Rekdal er motsatt.

Få. det. bort.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 05.06.2023 21:50    Post subject: Reply with quote

Og det verste er at folk kjøper det han sier. Folk tror på den bullshiten han spyr ut dag ut og dag inn. Det er faktisk skremmende.
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 06.06.2023 00:09    Post subject: Reply with quote

Rallepus wrote:
Andy Pandy 27 wrote:

Kjetil Rekdal er ikke så glad i supporterne. Han har vel aldri danset foran Øvre øst. Selv i medgang. På bortekamp er alle alltid bortom fansen og klapper. Alle unntatt én mann. Gjett hvem.

I går feiret alle spillerne og hele støtteapparatet inkl. Geir Frigård seieren med Kjernen og Øvre Øst. God stemning.

Alle unntatt én mann.

Vettuka? Det KAN jo være at til og med Rekdal kjenner på en liten frykt for det tusen-hodete trollet Kjernen kan fremstå som i motgang. Misforstå meg rett - digger trøkket... og gåsehud etter 20:24 sist. Men det kan være at det sniker seg inn en følelse av at "disse har vært imot meg fra dag 1" . og "Hvordan vil det fremstå om jeg NÅ går bort og danser..." Forsvarer det ikke - kun registrerer at dette kan være mulig. Om Rekdal hadde danset sist: hvor mange illsinte poster hadde kommet her mon tro?
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 06.06.2023 00:39    Post subject: Reply with quote

Det har ingen rot i virkeligheten at Rekdal hadde supporterne mot seg fra dag en. Før forrige sesong ble det satt igang en storstilt mobilisering det er lenge siden vi har sett blant supporterne. Et samlet supportermiljø stilte seg 100% bak trenerne, selv om Rekdal selvfølgelig ikke var førstevalget.
Back to top
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 06.06.2023 01:34    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Det er så enkelt som at Rekdal i hele sin trenerkarriere, altså rundt 20 år, har stått for en fotball som er akkurat det stikk motsatte av det klubben gjør (eller skal gjøre).

I boka som kom ut for 12 (?) år siden sa Rekdal at han sto for modighet i angrepsspillet. Han sa også at han er tilhenger/beundrer av Eggen, og det han sto for. I diverse podcaster, intervju før og etter kamp, samt i Innsiden, har han utdypet; Rekdal ønsker å spille "Eggen-fotball", med vekt på spill i lengderetning ++. Om man så ser på scoringene i Hamkam-kampen så er det mer "Eggen-fotball" enn jeg har sett på mange, mange år. Tidlig Kåre, kanskje? - Og langt mer "Eggen-fotball" enn f.eks. Brann, og til tider Bodø/Glimt, som tidvis skrytes opp i skyene for nettopp dét.
Back to top
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 06.06.2023 01:45    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:

Alle unntatt én mann.

[/quote]#

Rekdal har gang på gang skrytt av supporterne, men han har sagt at han ikke har behov for å stikke seg frem og stjele rampelys fra spillerne. Men selvfølgelig er dette (mangel på dans!) også en negativ ting som dras fram for å sverte. ALT er jo negativt.

Husker at Eggen ikke akkurat drev og danset foran Kjernen han heller.

"Må slutt å stå å veiv te derre fansen, eill ka det e, vi har et fly vi ska rekk!" Sitat NAE Smile
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 190, 191, 192 ... 203, 204, 205  Next
Page 191 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2023 RBKweb