English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2023
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.06.2023 20:57    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke at det finnes noe lag i serien som presterer dårligere enn oss om dagen, med et mulig unntak av Aalesund, men de har gjennomført trenerbytte og har fått et par positive resultater. Fortsetter dette prestasjonsnivået så spiller RBK i Obos 2024.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.06.2023 21:07    Post subject: Reply with quote

Og til de som peker på at det koster for mye å sparke: det skiller 10 millioner eller mer i premiepenger fra 2.plass til 5.plass, og videre nedover vokser det beløpet.

Plassering innvirker garantert på sponsoravtaler på kort og lang sikt, og jo færre som kjøper billetter på Lerkendal jo mer blør vi millioner.

Å sparke idag og ikke til landslagspausen kan bety flere millioner kroner spart.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 21:25    Post subject: Reply with quote

Klassisk RBK dette. Det medisinske apparatet får orden på Kris Statsgaard og vi har en av tidenes beste stoppere i klubben. Fortsetter i ettertid å kjøpe skadeplaga spillere. Vi er jo dritgode på å få skadeplaga spillere på beina. Å, nei, vi er visst ikke det likevel.

Kjøper en ukjent spiss med navn Casper T, og vi har en av tidenes beste spisser i klubben. Kjøper etterpå en drøss med ukjente spisser. Vi er jo dritgode på å finne gull i gråsteinhaugen. Å, nei, er visst ikke det likevel.

De 6-7 siste kjøpene våre er isolert sett spiller for spiller kanskje ok hvis vi bare skulle ha en av dem og spille dem inn i et etablert kollektiv. Men nei. De skal være mye av stammen i laget vårt, og da er det ikke bra nok. Er ganske sikker at de som jobber sportslig på ulike nivå i klubben er ganske samstemte på at de ikke innehar nødvendig kvalitet for å opprettholde fjorårets prestasjon, gitt at 86% av målpoengene våre fra i fjor er solgt eller har vært skada. På sikt kan flere av dem bli bra, men det holder ikke når så mange av dem må spille samtidig i år.

Hvorfor skjer dette? Jeg mener at vi enda ser mangelen på strategi og retning, noe som har preget klubben i mange år nå. Vinglinga under Koteng ble avsluttet med Rekdal som trener, og det er arven etter Koteng vi ser nå. Koteng var dessverre en cowboy, og han skjøt heller i øst og vest enn å ri inn i byen for å spørre andre om hvordan man driver en fotballklubb. Alle fikk vel holde på med sitt så lenge det fungerte sånn tålelig. Jeg tror og mener at strategi og retning i denne klubben stort sett var knyttet til Eggen, og ikke til organisasjonen. Skal vi komme videre må vi lage dette på nytt, og på en måte som er uavhenging av personer. Personer kommer og går.

Rekdal bryter med det Eggen sto for i klubben når det kommer til fotballfilosofi. Samt det vi som har fulgt med klubben fra 80-tallet mener. Vi er oppdratt av og med Eggen. Men det er flere enn Reka som bryter med Eggens filosofi av de trenerne vi har hatt. Jeg ble vel like overrasket som alle andre da han ble ansatt og har lurt på hva som egentlig var grunnen til ansettelsen. Jeg aner ikke, men jeg har en mistanke om at det var viktig å finne en trener som tåler presset en trener i RBK blir utsatt for, og som ikke kommer annenhver uke for å be om å få si opp. Rekdal er hard i hodet og tåler trøkk. Samtidig er det jo ikke trenerens evne til å tåle trøkk som er avgjørende for hvor lenge han er ansatt. Det er poeng og prestasjoner, samt arbeidsgiverens evne til å tåle trøkk.

Alle trenere som ikke har lyktes skulle aldri vært ansatt, samtidig som veldig få trenere lykkes til evig tid. De aller fleste er en dag nærmere oppsigelsen hver gang de går inn døra på jobb. Hvor langt er Rekdal unna? Jeg synes det er vanskelig å tolke styret der. Synes CGJ også framstår som litt uklar og utydelig når hun blir spurt. Tålmodigheten er sikkert snart slutt, med mindre vi snur og leverer en del trepoengere framover. Det kan skje, men vi kan også tape. Da er sikkert Rekdal ferdig om ikke så mange uker.

Er det lysning og håp? Jeg tror kanskje forbedringene går for sakte, men mener at det er noe som ser bedre ut nå enn på starten av sesongen. De første kampene var preget av at vi måtte spille oss rundt pressleddene til motstanderen. Etterhvert har vi i større grad greid å spille gjennom leddene og kommet oss opp mot motstanders 16-meter uten å måtte slå en langpasning. Litt mindre spilles på fot, og litt mer i rom. Dette skjer enda i for korte perioder av kampene. Resten av angrepsspillet er ganske langt unna enda, men jeg ser at vi i deler av kampene greier å spille oss lenger fram i banen med eget spill enn i starten. Inne i motstanders felt mangler vi mer eller mindre alt enda.
Å spille av press er vi håpløse på.

Diskusjonene her inne om Rekdal er tidvis unyanserte. Har det skjedd noe bra er det på tross av Rekdal, har det skjedd noe dårlig er det på grunn av Rekdal. I fjor scoret vi 69 mål. Skjønner at det er på tross av Rekdal. Etter at Sæther gikk på vannet borte mot VIF i fjor kosa jeg meg med kampene. i Gråter jeg hvis Reka får sparken? Egentlig ikke, han er ikke min type trener. Samtidig tror jeg ikke at Rekdal er hovedproblemet vårt. Han blir skyteskive for alt som er feil. Han må selvfølgelig svare for sine ansvarsområder, men de rammene han blir gitt er klubbens/styrets/årsmøtets ansvar. Vi har ikke økonomi nå til å gi han en stall som kan gjenskape fjoråret. Jeg har helt fram til nå sett på Rekdal som en trener som "holder fortet" og kanskje stabiliserer eller snur en nedadgående trend, så klubben kunne bruke tiden på å meisle ut en plan for årene framover. Det jeg håpet på som en overgang blir fort en massakre.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 21:35    Post subject: Reply with quote

O-Rex Tommel'n opp!
tigerbart
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 22:29    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg ser ikke at det finnes noe lag i serien som presterer dårligere enn oss om dagen, med et mulig unntak av Aalesund, men de har gjennomført trenerbytte og har fått et par positive resultater. Fortsetter dette prestasjonsnivået så spiller RBK i Obos 2024.

Dessverre enig med deg der. Rosenborg må nå begynne å tørre å snakke om nedrykk. Det har vel ikke vært et reelt tema på 40 år?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.06.2023 22:54    Post subject: Reply with quote

2005 sesongen! Skulle aldri vært mulig med den troppen, men i september lå vi bare et par poeng fra nedrykk om jeg ikke husker helt feil.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 23:05    Post subject: Reply with quote

Hadde vel 12 tap den sesongen, med Høgmo som trener!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 23:16    Post subject: Reply with quote

Nei, vi lå nedi nedrykksumpa når Perry fikk fyken og Høgmo tok over i august. Så ble vi 7 til slutt. Verdt å merke seg at vi likevel scoret 50 mål, som var 10 mer enn serievinner Vålerenga, med artige og angrepsvillige Rekdal ved roret Smile
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 23:29    Post subject: Reply with quote

Av det jeg har hørt var det interesse rundt sadiku og Nelson av klubber større enn rbk. Det var noe interesse rundt ingasson og thorvaldsson men ingen kamp for signaturene. Aga hadde en agent som ringte rundt. Bjørlo var vel kun aafk...
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 03.06.2023 23:32    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Nei, vi lå nedi nedrykksumpa når Perry fikk fyken og Høgmo tok over i august. Så ble vi 7 til slutt. Verdt å merke seg at vi likevel scoret 50 mål, som var 10 mer enn serievinner Vålerenga, med artige og angrepsvillige Rekdal ved roret Smile

VIF er kanskje den serievinneren med dårligst poengfangst noen gang !? De vant ikke fordi de var gode, men fordi alle andre var elendig det året.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.06.2023 23:38    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

10 september lå vi 3 poeng fra kvalikkplass og 5 poeng fra sisteplass med 1 kamp mer spilt enn alle bak oss.

Måtte Google :O

Men uansett; husker enda hvor stressa jeg var den sesongen. Skulle jo ikle være mulig når man mønstrer Strand, Berg, Braaten, Helstad, og en drøss andre lol
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 04.06.2023 00:02    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Også verdt å merke seg at vi fortsatte med å tape kamper ganske lenge etter Høgmo tok over. Sjette strake tap kom 17/9 med 4-1 for Molde, og der og da virket nedrykket som en høyst reell mulighet.

Det bisarre er at oppi denne miserable rekka med kamper greide RBK å få 4-3 over Steaua sammenlagt og kvalifisere inn til CL.
gisp!
Legende

PostPosted: 04.06.2023 00:34    Post subject: Reply with quote

Dette er noen år gammelt, men det kan duge til å illustrere en type som ikke prioriterer kompetanse, men satser på egne uovertrufne gamblingferdigheter ved taktiske bytter.
Quote:
Han gjør flest taktiske bytter av samtlige tippeligatrenere, og er svært aktiv coach på benken.

- Jeg er ikke redd for å legge om hvis jeg har gjort en feil. Men det gjør oss uforutsigbare at vi kan spille på ulike måter, sier Rekdal som ikke sokner til de innerste trenerkretsene i NFF.

- Jeg er aldri på seminarer. Jeg har ikke tid. Og jeg ringer aldri til mine kolleger for å spørre dem om motstanderne. Jeg bryr meg om meg selv og det vi driver med. Hva andre sier og gjør, er ikke interessant.

(Artikkel i Dagbladet: Best uten utdanning.)

Mange gode trenere har pedagogisk utdannelse eller annen relevant utdanning eller yrkespraksis som de kan dra nytte av i sitt virke som trener.
Kjetil Rekdal har videregående og livets skole, og det skal ikke holdes mot ham. Han har jo scoret mot Brasil, og det er det jo ingen som har gått på BI eller lærerskolen som har gjort, synes jeg det raller på irritert romsdalsk under en caps med RBK-logo.

Er det imidlertid lov til å undres på om noen kanskje kan ha blitt for høy på seg selv en gang og at media har dyrket myten?
En slik væremåte som signalisert av Rekdal oser av kunnskapsaversjon og narsissisme hva gjelder egen uovertruffen kompetanse.
Hva er vitsen med å gidde å lære mer, hvorfor være sulten på kunnskap og utvikling når man har levd et liv "uten" annen kunnskapstilegning enn hvordan man spilte fotball på 1980 og -90-tallet?

Det er vanskelig å si for alle andre enn Rekdal, vi er jo ikke eksperter, om det var noen tilfeldigheter, flaks eller rett og slett bare et par gode bytter som kan ha ført til et stempel som genierklært trener.
"Coaching i verdensklasse", sa Rekdal besjelet med den fullstendige visdom om seg selv.
Det er visst et ubestridelig kvalitetsstempel på en evigvarende kompetanse som ikke forvitrer, ikke foreldes, ruster eller blir tangert av andre hjerners tanker. Rekdal er liksom fotballverdenens WD-40. Et vidundermiddel. Funker til alt. Fotballklubb med problemer? Tilfør Rekdal. Virker det fremdeles ikke? Gi det mer tid.
Fordi alle lag er like? Fotball er enkelt. Aalesund, Vålerengen, Start, HamKam, Rosenborg - bakgårdsklubber han har vært innom og hilst på i Europa - alle har jo bare lidd av det samme problemet: Mangel på vidundermiddelet Rekdal, ikke sant?

I løpet av hans seks sesonger som trener i Vålerengen flakset klubben seg til tidenes billigste seriegull i 2005. Etter en rekke svake resultater høsten 2006 trakk Rekdal seg som trener. Ikke i stand til å gjenskape "de heldige terningkastene" og skape utvikling, tross store ressurser.

I Lierse lovte Rekdal nye trofeer. Det ble nedrykk i første sesong. Han fikk ikke mer tid. Og løftet om trofeer var skjult bak forutsetninger om store midler til forsterkninger. Mange forsterkninger.

Kaiserslautern lot seg lure av Rekdals talegaver i kun fire måneder før de sendte ham ut døra.

I Aalesund traff Rekdal igjen med terningene. Det ble cupgull etter straffekonk og neste år en historisk fjerdeplass med laget som også to år tidligere kunne hylle Hesten som en god trener etter at klubben da for første gang i historien ble berget fra Eliteserienedrykk. Imidlertid ble Rekdal sparket også her. Begrunnelsen er det ikke alle som har fått med seg. Man er jo hverken bitter, sutrete eller preget av følelser skal du vite.
Nettavisen wrote:
- Hvilken begrunnelse fikk du?
- Jeg hørte ikke etter, etter at de sa at kontrakten min termineres. De spurte om jeg ville stille opp på en pressekonferanse tirsdag morgen, men det takket jeg nei til, sier Rekdal.
- Hvilke følelser sitter du igjen med nå?
- I denne bransjen kan man ikke ha følelser, [...] sier Rekdal.

(Nettavisen.)

Så skulle Rekdal føre Vålerengen til toppen av norsk fotball igjen. Mannen uten følelser var visst da full av følelser for klubben i sitt hjerte.
Quote:
- Jeg har aldri lagt skjul på at Vålerenga er klubben i mitt hjerte og nå jeg er veldig glad for å være tilbake. Motivasjonen min for å løfte Vålerenga til toppen av norsk fotball igjen, der klubben hører hjemme, er enorm.

(Finansavisen.)

Rekdal lovte at det skulle bli gullkamp i 2014, men som alle gamblere vet: Ingen klarer å plukke ut vinnerhesten hver gang.

Etter at Rekdal hadde levert langt under hva omgivelsene forventet, prøvde Vålerengen å få inn ny kompetanse.
Det var ikke Rekdals motvilje mot å lære og hans lave endringsvilje som førte til at ting ikke fungerte. Unnskyld, feil manus. Ting fungerte så godt at klubben takket farvel til Rekdal og helt uten bitterhet og følelser ytrer Rekdal seg slik.
Quote:
– Det kan godt være noen flirer litt av det nå. Men jeg bruker ikke tid på det, altså. Jeg kunne gitt skeptikerne rett hvis det var sånn at Ronny og jeg ikke klarte å samarbeide. Men det klarte vi på en bra måte. Det var ikke derfor dette stoppet opp.

– Men jeg har en ballast som henger på meg etter fire år her, det har ikke Ronny. Derfor var det riktig å gi seg så det ikke skal oppleves og føles som om jeg er som et håndbrekk på den nye satsingen, sier den avgåtte VIF-sjefen.

– Hvem var det som tok initiativ til denne løsningen?

– Det kom frem i samtalene vi hadde. Hovedtema har vært min energi. Man må være i fyr og flamme i en sånn jobb. Det følte jeg ikke at jeg var.

Mer - Aftenposten: "Rekdal ferdig i Vålerenga"

Start: Rekdals samarbeid med "Start en drøm", endte i et mareritt. Investorer gikk inn med angivelig 100-150 millioner over tre år (ifølge Rekdal i dette intervjuet), men til tross for satsingen fungerte ikke vidundermiddelet Rekdal. Det ble nedrykk i 2018 og Rekdal ble ikke sparket i april 2019.
Quote:
«I et møte torsdag morgen med arbeidende styreleder Christopher Langeland i Start en Drøm AS (dualselskapet) ble treneren forelagt en del kritikk som var fremkommet rundt hans væremåte, jobbutøvelse og uttalelser i media. I forlengelsen av dette fikk Kjetil et tilbud om å si opp sin stilling frivillig, noe han takket nei til.»

Det skriver Teddy Moen, leder i Norsk Fotballtrenerforening på foreningens nettsider.

Klubben inngikk imidlertid et forlik fordi vidundermiddelet var uforenlig med noe denne klubben hadde. Et verdigrunnlag.
Quote:
– IK Start igangsatte prosesser angående Rekdals ansettelsesforhold som følge av rapporter om forhold som var uforenlig med klubbens verdigrunnlag. Når vi likevel har valgt å inngå dette forliket, så er det av hensyn til klubben og våre ansatte og den belastningen de har stått i, og fortsatt ville ha stått i dersom prosessen hadde fortsatt, sier Monica Bergin Grimstad, styreleder i IK Start.

Problemet med Start skal angivelig, ifølge Rekdal i dette intervjuet, ha vært at klubben er totalt uten vinnerkultur.
I Rosenborg mener samme Rekdal at problemet er en klubb og omgivelser med alt for mye vinnerkultur og forventninger. Hva som til enhver tid er for mye, for lite eller akkurat passe er det ingen som vet. Kun Rekdal.

Da hedersmannen Horneland innså sin begrensning og trakk seg sommeren 2020 begynte kråkfot-taktikkens gudfar, Kjetil Rekdal, å lukte muligheter til å leke seg i klubben som tilsynelatende famlet etter et kjent norsk trenernavn og uten noen klar retning.
Trygg på at media ukritisk gjengir hans egenreklame, legger Rekdal ut åtet som tittelgarantist i Aftenposten.
Quote:
Kjetil Rekdal (51) savner treneryrket, men forhaster seg ikke i søken etter ny klubb. [...]
Rekdal er åpen for å prøve seg som sportssjef igjen.

– Det er ikke utenkelig. Når du har drevet med fotball hele livet, har du kontroll. Jeg hadde en liten pause i ett år da jeg var ferdig i Vålerenga. Det var bra. Så var jeg i Start en stund, det tok jo brått slutt på en veldig spesiell måte, kan du si, humrer Rekdal, før han legger til:

– Jeg er ganske klar på at jeg skal tilbake på et tidspunkt, men det handler om å ta det rette valget. Så får vi se hva det tilsier. Jeg er opptatt av å forbedre klubbene jeg jobber for, og det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har klart i stort sett alle tilfeller. Jeg har vunnet titler på veien også.

Rosenborg bet ikke på agnet. Det ble Hareide for Rosenborg og det rette valget for Rekdal ble HamKam i Obos.
I HamKam gikk trener Espen Olsen over til å bli sportssjef da Rekdal ble ansatt i august. Det kan ha vært et godt valg, fordi sportssjefen traff med sine funn og fikk hjulpet spillerne og Rekdal til opprykk.

Så havnet han altså i kunnskapsbyen Trondheim.
En til tider heldig gambler som ikke prioriterer å bryne seg på andres tanker og arbeid, en som ikke skjønner nødvendigheten av å stadig forbedre både seg selv og som arbeidsleder sørge for å skape utvikling i en prestasjonsgruppe som ikke nødvendigvis består av kun naturtalenter og allvitende genier som ham selv.
Ikke minst for unge spillere, med ulike egenskaper og utviklingspotensial i et kollektiv som skal prestere som lag, kan det være nyttig at arbeidslederen har en viss kompetanse.
Det hadde jo vært fint om klubben innså det og lot tittelgarantisten Rekdal reise videre.

Sparke ham eller inngå en frivillig avtale? Han kommer nok uansett til å fortsette å snakke dritt om RBK også etter at han har sluttet, fordi han får jo stadig, uimotsagt av sine overordnede i styret, trekke klubbens historie, supporternes håp, omgivelsenes krav og de mange unge spillernes ferdigheter ned i søla.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2023 01:04    Post subject: Reply with quote

Hyllest, gisp!
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 04.06.2023 01:04    Post subject: Reply with quote

Synes retorikken til Rekdal nå er svært bekymringsfullt og skadelig.

- Han har fra dag én av jobbet for å ta ned forventningene slik at han kan overleve lengst mulig i jobben, og for at færre skal kunne kritisere han.

- Han har fra dag én av snakket negativt om tilstanden i klubben han tok over, at laget var dårlig trent og at ting var verre enn han så for seg. Igjen for å ta bort forventningene til han selv og unngå kritikk ved å skylde på det som ble gjort før han.

- Han har nå gått ut offentlig og sagt at troppen ikke er god nok. Det er ødeleggende for selvtilliten og motivasjon i spillergruppa og blir en selvoppfyllende profeti. At deres egen trener ikke har tro på de, er.jo.en fallitterklæring og umuliggjør utvikling.

- Han har klart å overbevise eksperter, publikum og eget styre at stallen er så ung, men den er.jo helt på snittet aldersmessig. Hvor er faktasjekkerne?

- Han forsøker.å gjøre media (og alle andre kritikere) til fienden og seg selv som et offer. Snakker også om at det er voldsomme forventninger og at folk i Trondheim forventer Champions League. Hvor er faktasjekkerne?

- Han forsøker å.gjøre det vanskeligere for styret å sparke han ved å si i media at han ikke tror noen andre trenere hadde klart å være her nå. Forsøker å skape et image som den eneste som klarer å være i denne "jævlige jobben" han ofrer seg for. Samtidig som han forsøker å gjøre Rosenborg så lite attraktiv å ta over for andre trenere.

- Han sier det ville vært feigt å trekke seg. Muligens et stikk til Horneland av ren misunnelse. Har langt større respekt for Horneland som ikke satte seg selv foran klubben.

Han ønsker nok det beste for seg selv, altså å få orden på det og vinne noe, men innser ikke sine manglende evner til å.klare det.

Ps. De meningsløse spørsmålene fra media til spillerne om de har tillit til trenerne, er bare å ignorere. Spillerne ville aldri ofret egen karriere ved å gå ut slik, noe som ville vært illojalt mot sin egen arbeidsgiver. Så tror ikke det nødvendigvis er noe tillit der selv om de ikke kan si noe annet i media.

Ps 2. Jeg tviler.ikke på at han ønsker å spille artig og angrepsvillig fotball. Men han har jo aldri gjort det tidligere og har jo skrevet bok om sin fotballfilosofi,.og den er jo noe helt annet. Igjen er det evnene det går på. (Skulle selvfølgelig aldri vært ansatt pga dette).
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.06.2023 07:16    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp! GISP

Skulle ønske noen i RBK gjorde like grundig research som deg ved neste treneransettelse.
Back to top
BDESupermanStrand
Senior

PostPosted: 04.06.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Tommel'n opp! Tommel'n opp! GISP

Skulle ønske noen i RBK gjorde like grundig research som deg ved neste treneransettelse.

Man kan håpe men usannsynlig, blir vel et «kjent navn» som ikke spiller RBK fotball, men har vinnerskalle. Sikkert Henning Berg eller OSG som kan sikre at hele RBK blir rævkjørt og siste spikeren i kista
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.06.2023 11:45    Post subject: Reply with quote

Quote:
På Innsiden kan man se at Rekdal, i pausen mot Trygg/Lade, sier at spillerne leverer til skam. De som ikke vil spille må si ifra. At folk på stadion ler av dem.

Har ikke sett selv, men stemmer det så viser det jo bare at steinalder-Rekdal aldri har klart å utvikle seg ut av 90tallet.

Den stakkars troppen her har fått beskjed av trener i media at de er rævva i halvannet år, at troppen ikke er bedre enn et som blir vist, og tydeligvis blir de snakket til sånn under kamp i tillegg.

Er faen ikke rart de ikke leverer bedre - de troe jo på at de er rævva.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.06.2023 11:49    Post subject: Reply with quote

Folk hadde hisset seg opp samme hva han hadde sagt. Hvis han ikke hadde slakta prestasjonen ville rbkweb hatt 100 innlegg med "Se, han skjønner ikke engang hvor rævva det er", "Han tar på spillerne med silkehansker", "Må jo gi tydelig beskjed om at dette ikke er akseptabelt". Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.06.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Pedagogikk har blitt selvsagt for å lykkes med ledelse de siste 20 årene. Det er ingen tilfeldighet at trenere som lykkes i vår tid har det i bagasjen, og ingen tilfeldighet at de trenerne med livets harde skole og fryktbasert ledelse får stadig mindre suksess og plass i manesjen.

Hadde jeg/vi funnet på å slakte andre utsagn også? Sikkert Razz
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 04.06.2023 12:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
På Innsiden kan man se at Rekdal, i pausen mot Trygg/Lade, sier at spillerne leverer til skam. De som ikke vil spille må si ifra. At folk på stadion ler av dem.

Har ikke sett selv, men stemmer det så viser det jo bare at steinalder-Rekdal aldri har klart å utvikle seg ut av 90tallet.

Assa, hæ? Hva skulle han ha gjort ellers?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.06.2023 12:22    Post subject: Reply with quote

Vi kommer ut i andre omgang og leverer vesentlig dårligere. Spillerne er usikre, forsiktige, rådville, ser ut som de har gitt opp.

Så den talken funka åpenbart til stryk.

Poenget mitt er ikke at man skal tas på med silkehansker, poenget er at man som leder må se på hvilke verktøy som har høyest sjans for å lykkes i forskjellige situasjoner. Hvis du er en hammer, så er alt du ser spiker.

Noen ganger hjelper det ikke å bli slått i hodet når du leverer dårlig.

Og har du 0 selvtillit fordi du har fått beskjed om at du er dårlig i lang nok tid, så hjelper det ikke å trykkes ned ytterligere. Selv om jeg skjønner at håpet kanskje var å vekke en fighting spirit.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.06.2023 13:18    Post subject: Reply with quote

Den slags retorikk og spark i ræva kan fungere om man har et etablert lag hvor ting vanligvis fungerer. Eggen gjorde det sikkert også til Hoftun, Strand, Skammelsrud osv. i sin tid, fordi de visste hva som var forventet, de visste hvordan de skulle opptre. Da kan et spark i ræva være på sin plass.

Nå derimot, har vi et urutinert lag, med mange unge spillere, hvor angrepsplanen i stor grad virker å være at vi skal komme til innlegg og så skjer det forhåpentligvis noe. Det fremstår ikke akkurat som spillerne vet hva de skal gjøre fremover. Hvor løpene skal gå, hvor pasningene skal gå. Det er heller ingen relasjoner, fordi man bytter og flytter rundt halve laget til hver kamp. Da kan ikke treneren bare skyve ungguttene foran seg og skylde på dem. Det er rett og slett horribelt dårlig lederskap.
Back to top
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 04.06.2023 13:21    Post subject: Reply with quote

Slik jeg "leser" Horneland og Brann er det klare strukturer, fremsnakking av spillere og høy selvtillit som er nøkkelen bak suksessen. Med andre ord mer eller mindre motsatt av det som virker å være situasjonen i RBK under Rekdal.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 04.06.2023 13:38    Post subject: Reply with quote

Uansett hva Rekdal hadde sagt i den garderobepraten, så hadde han blitt slaktet her inne. SÅ ærlige kan vi i hvertfall være. Enten for myk, likegyldig, eller for hard. For veldig mange så er realiteten sånn at Rekdal kan ikke gjøre noe fornuftig.
Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke er noe fan av Rekdal, men jeg greier likevel å se noen positive ting, og noe som er rett inni alt det dårlige.
Holdning «alt Rekdal gjør er ræva», er i grunn ganske useriøs.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 203, 204, 205  Next
Page 188 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2023 RBKweb