English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 30.12.2021 10:53    Post subject: Reply with quote

Det ville fremdeles vært Vecchia og Holse, under Haraide så ville Henriksen råtnet bort i en balanserende rolle som ikke fungerer.

Han og Holse som indreløpere med Tagseth sentralt er det jeg tror vi bør bygge elleveren rundt i 2022.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 30.12.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

En ting jeg har lurt på etter å ha lest innlegg her inne. Hvilke spillere er egentlig gode nok for RBK? Alle blir jo kritisert her inne. Alle dere som kritiserer, kom med alternativer til spillere og ikke bare rakk ned på de som er i klubben.
Ja Henriksen hadde kanskje ikke sin beste sesong, men samtidig må jo dette sees i sammenheng med skader.
Jeg tror Henriksen kommer til å gjøre en meget god sesong i 2022.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 30.12.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at dagens stall har nok kvalitet til å ta seriegull i 2022 og ha noe å gjøre i E-cup i 2023 gitt at vi får inn nye fjes på stopperplass og kant som holder nivået som resten av gruppa har, pluss at man får erstattet eventuelle salg.

Men det fordrer at vi får på plass et kollektivt spillemønster som fungerer for å ta kommandoen og gjøre som vi vil mot nesten alt det som er av norsk motstander, vi har gode nok spillere til å gjøre nettopp dette.

Skal vi fortsette som under Horneland/Hareide eller siste året med Kåre så er det vel bare Vecchia, Holse og glimtvis Hansen, Ceidê og Skjeldbred som er gode nok til å klare å vinne kamper for oss på tross av at vi har null kollektivt spill.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3205
Location: Oslo

PostPosted: 30.12.2021 23:53    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
En ting jeg har lurt på etter å ha lest innlegg her inne. Hvilke spillere er egentlig gode nok for RBK? Alle blir jo kritisert her inne. Alle dere som kritiserer, kom med alternativer til spillere og ikke bare rakk ned på de som er i klubben.
Ja Henriksen hadde kanskje ikke sin beste sesong, men samtidig må jo dette sees i sammenheng med skader.
Jeg tror Henriksen kommer til å gjøre en meget god sesong i 2022.


Mange her inne lever i slags parallelt univers hvor spillere og trenere med prestasjoner på høyt nivå sikler etter å komme til metropolis og verdens navle. Altså millionbyen Trondheim.

Man skjønner ikke omdømmet eliteserien har i fotballhierarkiet og at for mange fra Sentraleuropa så er Trondheim ikke så veldig mye mindre ruralt og provinsielt enn Reykjavik.

For jammerdalen her inne så er omtrent ingen "verdige" å spille i Rosenborg selv ikke trøndere med gode stats fra bedre utenlandske ligaer.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2022 00:02    Post subject: Reply with quote

Markus Henriksen blir midtstopper.

– Han er jeg veldig fornøyd med. Han har vært god hele oppkjøringen. Han både ser og hører du, sier Rekdal.

– Hva får du av Henriksen som midtstopper?

– Erfaring. Rutine. Kommunikasjon. Smarthet. Og en god pasningsspiller, sier Rekdal.

Les mer: Rekdals klare Henriksen-melding: – Han blir der
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2022 14:44    Post subject: Reply with quote

Den vaklende storklubben Bordeaux kontaktet Hull og fortalte at Markus var ønsket i Frankrike, og summen de kunne legge på bordet, var høy nok. Likevel avslo Hull.

- Jeg er ikke typen som streiker for å trumfe gjennom krav, så jeg møtte som vanlig på trening neste dag, men jeg ga tydelig beskjed om hva jeg mente og at jeg sto på at jeg ville bort.

I stedet iverksatte Hull noe som i en normal arbeidskonflikt ville vært å betrakte som en lock out. Markus Henriksen, lagkapteinen, fikk ikke trene med de andre spillerne.

- Jeg måtte holde på for meg selv, eller i beste fall med fitness-coachen på en avsondret del av treningsfeltet. Det var et mentalt spill, og det skulle bli noen tøffe måneder.

Han er ganske sikker på at den nye manageren, Grant McCann ble beordret til å fryse ham ut.

- Jeg hadde inntrykk av at vi kom godt overens i starten, og jeg var ærlig med ham hele tiden på at jeg var innstilt på å gå videre dersom det kom et aktuelt bud, men at jeg ville gi jernet frem til det eventuelt skjedde.

Les mer: Ære være Markus
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 18.04.2022 21:04    Post subject: Reply with quote

Har vært svært god i alle kampene til nå, mye bedre som stopper enn midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2022 22:15    Post subject: Reply with quote

Henriksen og Skarsem har vært våre to beste så langt i år.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2022 17:30    Post subject: Reply with quote

- Jeg husker at Lagerbäck sa: «Du burde vært midtstopper, Markus. Der har du alle muligheter for å bli bra.» Lagerbäck mente at jeg passet veldig bra som stopper, men det er vanskelig for en spiller å banke på kontoret til treneren på klubblaget sitt og si: «Jeg er mye bedre som midtstopper», forteller Markus Henriksen til Dagbladet.

(...)

- Nå har jeg fått en hel oppkjøring som stopper og føler det begynner å bli naturlig. Det er ikke så stor forskjell på å spille der kontra som én av to på midtbanen. Det er mye likt, men samtidig annerledes når jeg opptrer som bakerste mann.

Les mer: Overraskende råd fra Lagerbäck
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 04.07.2022 17:34    Post subject: Reply with quote

Beste stopperen i Eliteserien.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 05.07.2022 14:27    Post subject: Reply with quote

Henriksen har vært bedre som stopper enn det jeg trodde han ville bli. Litt av årsaken er at.vi skjeden står høyt med mange spillere og gir bort mye bakrom. Vi ser også at vi blir angrepet på kantene og ikke særlig mye sentralt i banen. De gangene vi møter hurtige angripere ser jeg at han er flink til å ta ut dybde og falle av tidlig.
Sterk i duellene og stødige passninger. Er han bedre enn Strandberg??
Jeg tror han har høyere fart enn Strandberg, men Strandberg er kanskje enda bedre til å lese spillet og slå lenge presise pasninger. Men uansett så har Henriksen og Vecchia vært våre klart beste så langt i år.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5471

PostPosted: 05.07.2022 14:31    Post subject: Reply with quote

Ikke minst er han god til å forsere ledd med ball. Så det mot Viking ved flere anledninger, skapte ubalanse ganske fort.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2022 14:45    Post subject: Reply with quote

Han er også bra på timing på taklinger. Han har hatt mange av disse "i siste liten"-taklingene - også i eget felt - hvor han alltid treffer ball. De aller fleste stopperne i ligaen hadde dratt på seg både frispark og straffer i disse situasjonene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 05.07.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Rogers/Jonathan/Børkeide - Strandberg - Henrix
+ talent Røsten.
Ser utrolig solid ut, Synes Rodgers har vist mye men at Renzo har et stort ? bak seg.
Augustinsson kan jo også spille venstre back, så det enestre vi egentlig mangler er et talent bak Reitan evt en erstatter.

Jeg håper vi er på Stefan, jeg håper virkelig det...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 05.07.2022 16:11    Post subject: Reply with quote

Har ingen tro på at Strandberg skriver under for Vålerenga eller en annen klubb med kunstgress på hjemmebanen. Det ville vært oppskriften på å bli skadet. Strandberg, Henriksen og Rogers ville vært en sterk trebackslinje!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 05.07.2022 16:59    Post subject: Reply with quote

Jeg føler tempoet til Henriksen er undervurdert. Han tar nesten alle i Eliteserien på en 50 meter spurt. Det er på tempovekslinger han kan bli tatt, og da er problemet først og fremst når man står halvhøyt. Mot Lillestrøm hadde han full kontroll på Adams mens forsvarslinjen var på midtstreken. Mot Badou hadde han store problemer siden man hverken satte forsvarslinjen høyt nok eller lavt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 05.07.2022 17:33    Post subject: Reply with quote

En kamp karantene etter utvisninga mot Viking. Helt feil selvfølgelig, men greit nok å stå over mot Jerv. Den bør vi ha uten Markus.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 05.07.2022 17:47    Post subject: Reply with quote

Henriksen 1 kamp, okei, men Tripic kun 2 kamper??????
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2022 17:49    Post subject: Reply with quote

Ja, NFF kan naturligvis ikke la én eneste sjanse til å vise sin ubrukelighet gå fra seg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 05.07.2022 17:54    Post subject: Reply with quote

Lettet over at det kun ble én kamp. Håper på Rogers, Børkeeiet, Augustinsson mot Jerv.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2022 18:04    Post subject: Reply with quote

Helt latterlig at Tripic bare får 2. Det er kun flaks at Jensen er i lufta i det øyeblikket Tripic treffer. Hadde han hatt beina i bakken hadde vi ikke sett han på banen mer i år.

Enda mer skremmende at det er disse folka som skal sitte og vurdere VAR. NFF burde leid inn dommere fra utlandet, for de vi har her i landet er mildt sagt elendige. Og bedre blir det ikke av de konsekvent forsvarer hverandre, uansett hvor hinsides brølerne er. Blir så forbanna lei...

Rødkortet til Henriksen er også feil i mine øyne, men hadde null forventning om at dommerklovnene skulle innrømme noe sånnt, så den ene kampen var vel i grunn som forventet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1518

PostPosted: 05.07.2022 18:10    Post subject: Reply with quote

Er jo så hinsides mye som er feil med denne avgjørelsen.

Det bør være mer en 2 kamper på Tripic, mye styggere enn dette er det vanskelig å få. Burde aldri ha vært rødt på Henriksen, slike situasjoner er det i alle kamper.
De har da sett dette på video, og burde enkelt se at Henriksen stopper opp før han kommer fram, ikke noe voldsom fart på han. At det er 3 spillere som dytter, at Tripic hjelper til veldig.

Så nå har da NFF sagt at alle slike situasjoner skal bli rødt, blir spennende å se neste runde da om det kommer flere røde kort, eller om det igjen er bare vi som skal få oppleve noe sånn. Ikke sjokkert om de neste 10-20 situasjonene bare er gult.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 756

PostPosted: 05.07.2022 18:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Helt latterlig at Tripic bare får 2. Det er kun flaks at Jensen er i lufta i det øyeblikket Tripic treffer. Hadde han hatt beina i bakken hadde vi ikke sett han på banen mer i år.

Enda mer skremmende at det er disse folka som skal sitte og vurdere VAR.


Nei, det er det ikke. Dommer på banen gjør jobben sin helt riktig i tilfellet med Tripic, og har ingenting med utmåling av straff ut over det røde kortet å gjøre. Det er det heller ingen andre av eliteseriedommerne som har.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.07.2022 18:22    Post subject: Reply with quote

Det er NFFs domsutvalg og de beskytter sine egne så langt det er mulig, på samme måte som dommersjef Terje Hauge, alltid. 2 kamper for en bevisst grisetakling som kun er tilfeldigheter unna å sende en spiller til sykestua resten av sesongen er en vits.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.07.2022 18:27    Post subject: Reply with quote

NFF velger altså pålagte minimum av straff. De kunne valgt å gi mer, naturligvis, men det innebærer fjerne og upassende begrep som integritet, prinsipper, spillforståelse og ryggrad.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 133, 134, 135  Next
Page 126 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb