English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 49, 50, 51  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.01.2022 21:15    Post subject: Reply with quote

VIFOSLO wrote:
For et nivå Tommel'n opp!

Jeg forteller jo bare sannheten. Hvis man ikke skjønner hvor urealistisk en slik overgang er, må man jo bare ønske lykke til videre i livet. Osame vil til utlandet, ikke til en like middelmådig klubb.


Hender da rett som det er at RBK leverer hva vi supportere vil karakterisere som en middels sesong. Det er imidlertid yderst sjelden vi presterer på VIFs nivå. Hvor mange av de siste 30 sesongene har VIF havna over oss på tabellen? Det er mye man kan komme unna med, men her falt bunnpanna ut av logikken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.01.2022 09:39    Post subject: Reply with quote

VIFOSLO wrote:
Denne "zaphod" er vel en slags guru her inne. Tenk da og ikke eie noen form for selvinnsikt.


Wooh, oppgradert til guru jeg nå. Kan jeg snart begynne å ta grovt betalt for det jeg skriver og lokke folk med meg i selvmordspakter?

Jeg tror vel for ordens skyld heller ikke at Sahraoui til RBK nå er spesielt sannsynlig. Men greia er at han for det første ikke er så god som VIF-fansen tror. I likhet med for eksempel Aron Dønnum. Men i VIF blir det for det første personkult rundt alle unge spillere, spesielt de som ser ut som de kan drible litt, og den blir forsterket av samtlige aviser, som tydeligvis anser at å hype opp alle unge spillere på VIF er noe som gir klikk.

For absolutt alle unge spillere får en bonus i Norge av å være VIF-spillere. Sjekk bare de der oversiktene over 'høyest ansette talenter per årgang' kontra hvordan det gikk med de i karrieren. Glassklar trend at Vålerenga liksom sitter med tre av de fem største talentene i hver årgang, og så er det pisse ingenting fem år senere. Og U-landslagene følger også mye mer med der, og jeg vil påstå at veien er betraktelig kortere til å bli tatt ut på samligner.

Så det er tre sammenknyttede argumenter for at en sånn overgang skulle kunne skje - mot formodning, for all del:

1. Spillerens utenlandske beilere kan fort være nivåmessig begrenset til klubber utenfor tetsjiktet i marginalt bedre ligaer,
2. Fordi spilleren til VIF-supporternes overraskelse faktisk ikke er stort bedre enn det, men
3. Rosenborg kan likevel finne på å komme med et i overkant stort bud på et "ligatestet" talent fordi vi ikke klarer å scoute utover VG-børsen.

Så det forutsetter interesse på litt skranglende nivå nå og tilsvarende desperasjon og likvide midler fra vår side. At du anser dette som totalt umulig får du stå for selv, vifoslo, men det er jo bare å scrolle tilbake noen år til sist Rosenborg var på tilbudssiden i det norske markedet. Da gikk Adegbenro, Trondsen og Meling hit til tross for akkurat de samme skråsikre meningene fra sine daværende supportere, og sånn må det nesten være hvis vi skal handle spillere til førsteelleveren fra norske klubber. Da skal vi ha de enerne som "merkelig nok" ikke har fått det store tilbudet fra utlandet ennå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 17.01.2022 14:28    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
RK
Senior


Joined: 14 Dec 2021
Posts: 154
Location: Horten

PostPosted: 17.01.2022 15:28    Post subject: Reply with quote

Da blir vel neste mann inn Allan Sousa fra Vejle.
Brasiliansk høyreving med kort kontrakt igjen og NordicSky som agent.

https://www.transfermarkt...ler/423197
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.01.2022 18:16    Post subject: Reply with quote

Bendtner inn som høyrekant. Spillende 3. assistenttrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 17.01.2022 20:56    Post subject: Reply with quote

Hadde vært en god erstatter det 👍
Back to top
View user's profile Send private message
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 17.01.2022 21:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.01.2022 23:24    Post subject: Reply with quote

Det er også et visst gap mellom "jeg tror ikke det er umulig at" og "det er realistisk/sannsynlig at". Bare sånn for ordens skyld. Det er faktisk ganske mye som ikke er umulig - med andre ord mulig, uten at det er realistisk. Noe sånt som to tredjedeler av verdens befolkning baserer sin virkelighetsoppfatning rundt dette.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.01.2022 00:19    Post subject: Reply with quote

Antar Tobias B snart er klar for RBK da overgangssummen har kommet ned nå på et fornuftig nivå nå, 5 mill kr sies det. Men i hvilken posisjon skal han evt spille i….?

Last edited by josinho on 18.01.2022 12:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.01.2022 11:59    Post subject: Reply with quote

Stopperplassen tenker nå jeg - hvis ikke noe annet kommer inn.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.01.2022 13:26    Post subject: Reply with quote

Benken, mest sannsynlig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 18.01.2022 15:52    Post subject: Reply with quote

Seriøst hvis vi skal være en seriøs konkurrent til mesterskabet så SKAL vi hente 3-4 nye spillere ind, der kan gå direkte ind på holdet. Pt. taler vi om salg af Vecchia, Ceide og Holse. Med det in mente er vi da tættere på at rykke ned end at nærme os Bodø og Molde. Jeg må indrømme jeg er meget frustreret over vi slet ikke hører om mulige forstærkninger, altså udover ham Børkiet som alle BIF fans ønsker langt væk. Han er jo ikke en forstærkning. Jeg håber sgu snart vi hører nogle seriøse rygter om gode forstærkninger.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 18.01.2022 16:13    Post subject: Reply with quote

Vel, kontrakt må signeres og penger på bok før vi kan hente erstattere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2022 16:19    Post subject: Reply with quote

Er vi konkurs? Siden vi altså ikke har penger til å hente spillere?
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 18.01.2022 16:23    Post subject: Reply with quote

Neei, men vi må hvertfall vite hva vi trenger.
( han snakker om offensive )
-Og jo mer penger inn..
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 18.01.2022 16:37    Post subject: Reply with quote

jeg snakker en midtstopper der kan spille fodbold og en kant som et minimum. Så må den nye træner sammensætte en midtbane af de 6-7 defensive central midt der er lykkedes os at hente over et par år.
Back to top
View user's profile Send private message
RK
Senior


Joined: 14 Dec 2021
Posts: 154
Location: Horten

PostPosted: 18.01.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

Det kan jo virke som vi venter på at det internasjonale vinduet skal stenge, så utvalget av spillere tilgjengelig for oss blir større.
F.eks:
Victor Jensen, Henrik Castegren Taofeek Ishmaheel og Ivan Näsberg tror jeg blir lettere å hente etter 31 januar 2022.

Usikker om det er lurt å vente i forhold til å hente spillere på utgående kontrakt fra danske klubber. Ville to vi var interessert i:
Allan Sousa, Stefan Gartenmann, Lars Kramer


Litt dumt å vente når man vet at man skal sammspille et helt nytt forsvarsledd.
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2022 17:51    Post subject: Reply with quote

Om ikke vi hadde mengder med midtbanespillere fra før, ville jeg ikke vært fjern for en "gratis" Fredrik Haugen. Fredrik Haugen var den eneste spilleren fra bronselaget til Brann i 2018 som ville forsvart en plass i startelleveren til gullaget vårt fra samme år. Wormgoor anno 2018 ville også vært en god makker til ToRe, men han er trolig ikke på samme nivå lengre og derfor uinteressant i 2022.

Midtbanespiller blir egentlig en avsporing, da det er 2-3 midtstoppere, avhengig av om Eyjólfsson blir solgt, og 1-2 vinger, avhengig av om kun Ceide eller også Vecchia blir solgt troppen vår trenger. Vecchia er i mine øyne vår klart beste offensive spiller per dags dato. Det kan være at Ceide og Holse er verdt mer i markedet på grunn av større potensiell utvikling, men å erstatte Vecchia rent sportslig i 2022 vil være meget krevende.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.01.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

Det jobbes nok hardt og kanskje godt i spillerjakten. Dorsin & co, og de andre partene er flink til å unngå lekkasjer til media, og av og til får nære presseforbindelser munnkurv mens en forhandlingsprosess pågår. At de aller fleste av de vi antar er aktuelle ikke har signert for andre klubber er et godt tegn.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 18.01.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte først dere var altfor optimistiske med tanke på hvor vi skulle hente spillere fra, men hvis Holse forsvinner også så har vi jo faktisk 4 utlendingsplasser ledige i stallen.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 202
Location: Trodheim

PostPosted: 19.01.2022 18:11    Post subject: Reply with quote

Ser at Nakkim har takket nei til utlandet, en spiller vi bør prøve oss på?
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 19.01.2022 18:25    Post subject: Reply with quote

Det er "opphørssalg" i FKH: https://www.adressa.no/sp...rvoes-foer

Allerede har de kvittet seg med Dessler (i fjor sommer), Tiedemann, Stølås, Sandberg, Velde og Wadji (i fjor sommer), som jeg kommer på i farten. Det kan være flere. Hadde Tiedemann vært en ok Bosman-signering for oss? Jeg tenker at han minimum kunne vært en rotasjonsspiller, uten at det er ønskelig med rotasjon på stopperplass med mindre skader oppstår så klart. Er det andre som kan være aktuelle fra deres tropp?
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 19.01.2022 18:40    Post subject: Reply with quote

Både Nakkim og Tiedemann kan være aktuelle. FKH som er i et økonomisk uføre har en dansk U21-landslagsspiller som spiller stopper,Bærtelsen. Han kan kanskje være noe. Forsvarsallrounderen THB Pedersen er også en habil spiller som Hornis ville hente i sin tid i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.01.2022 13:23    Post subject: Reply with quote

PrimusInterPares wrote:
Ser at Nakkim har takket nei til utlandet, en spiller vi bør prøve oss på?


Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor i alle dager vi skulle være interesserte i Markus Nakkim. Det må da være definisjonen av å skrape bunnen i bøtta, den 'beste' stopperen på det dårligste laget i fjor? Som aldri har klart å etablere seg fast i Eliteserien før han gikk til vrakgodstoget i brunt? Hva er det han har og kan? Vi er jo i aller høyeste grad ute etter midtstoppere som går rett inn på laget, midtstoppere som ville vært kandidater til en landslagsplass hvis de er norske - er dette virkelig akseptabel kvalitet?

'Utlandet' i denne sammenheng er altså lille Sirius (11. i Allsvenskan) og Niszhny Novgorod (12. i Russland), som begge vrakes på grunn av økonomi og kontraktslengde. Altså: for en spiller fra Mjøndalen, norsk OBOS, er tilbudene økonomisk uakseptable.

Jeg forstår det bare ikke. Skal vi hente Lars Olden Larsen også i samme slengen, kanskje?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 202
Location: Trodheim

PostPosted: 20.01.2022 15:41    Post subject: Reply with quote

Personlig kjenner jeg ikke til spilleren særlig godt zaphod. Så han var nevnt tidligere i tråden, var ikke aktuell grunnet interesse fra utlandet.

Når det er sagt er vi ikke i posisjon til å hente Skandinavias beste midtstoppere. Vi fikk vel 25 millioner for Ceide som vi må bruke på 2 nye vinger og 2 nye midtstoppere. Rosenborg har vel nesten aldri generert så lite som de siste 2 sesongene. Sier ikke at vi skal hente Nakkim, men litt realistisk tenking må være lov.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 49, 50, 51  Next
Page 19 of 51

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb