View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 16.09.2017 13:15 Post subject: |
|
|
Slenger inn et forslag om å inkludere Ola By Rise på henholdsvis spilleroversikt og treneroversikt her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.09.2017 19:33 Post subject: |
|
|
Jeg har et forslag, som ikke skal være vanskelig å implementere. Hva om vi flytter alle kamptråder til et eget kamptråd-underforum etter at kampen er ferdigspilt (eller noe tid etter kampen).
Fordel: Da kan man gå inn å finne kamper mye lettere, ved å bla seg bakover. Forumtrådene vil danne en fin oversikt over kampene også, og når det var vi spilte mot de forskjellige lagene. Dette forutsetter at det ikke er mulig å starte nye tråder i dette underforumet for brukerne.
Jeg synes det er helt umulig å bruke søkefunksjon for å finne kamper ihvertfall.
Hva synes dere?
Hvis forumet ikke ønsker dette foreslår jeg sekundært at staut får en slik type funksjonalitet med kamparkiv. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.09.2017 19:45 Post subject: |
|
|
Om dette skal kunne fungere som et slags arkiv må det arrangeres sånn att trådene ikke hopper når det kommer nye innlegg, om det er mulig er det en god idé synes jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.09.2017 20:02 Post subject: |
|
|
Godt poeng. Hvis det ikke er mulig kan man eventuelt stenge trådene, men det er kanskje ikke ønskelig. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.09.2017 20:23 Post subject: |
|
|
Et tiltak for å gjøre det lettere å søke kan kanskje være å titulere trådene med både hjemmelag - bortelag, men også med sesong og turnering, slik at det blir lettere å vite at det man finner i søkefunksjonen er det man er ute etter.
Ellers har det vel startet en fin tradisjon her inne med samletråder for denslags... Kanskje en sticky "Kamptråder"-post med én Putte-post pr. sesong hadde vært noe? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.09.2017 22:39 Post subject: |
|
|
Også en god ide! Da ville jeg ha hatt den oppdattert fortløpende, ikke bare postet etter sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.09.2017 06:50 Post subject: |
|
|
Helt klart, ingen grunn til å vente med å oppdatere den.
Hvem gidder, dog?  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.09.2017 13:03 Post subject: |
|
|
Greit å gi seg i kast med i februar, dette, når suget etter fotball blir for stort. _________________ Si ifra når det trengs - www.facebook.com/motfylla |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2017 19:39 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Slenger inn et forslag om å inkludere Ola By Rise på henholdsvis spilleroversikt og treneroversikt her. |
Må forske litt på denne. Av en eller annen årsak har han faktisk blitt slettet i databasen.
Den manuelle manuelle omtalen fins, men jeg må se på mulighetene for å gjenopprette/legge inn på ny. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.10.2017 08:25 Post subject: |
|
|
Har Ivar Selnæs tilgang til laptopen din? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.10.2017 20:46 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Et tiltak for å gjøre det lettere å søke kan kanskje være å titulere trådene med både hjemmelag - bortelag, men også med sesong og turnering, slik at det blir lettere å vite at det man finner i søkefunksjonen er det man er ute etter.
Ellers har det vel startet en fin tradisjon her inne med samletråder for denslags... Kanskje en sticky "Kamptråder"-post med én Putte-post pr. sesong hadde vært noe? |
Tenkte (jeg har vel brukt dette en stund) dette i ES17R26: Brann - Rosenborg. Jeg syns at vi bør 'merke' kamptrådene på denne måten (mulig det burde vært lagt til på slutten?), men hvis det ikke er ønskelig, kan moderator gjerne fjerne 'tillegget'.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 18.10.2017 21:30 Post subject: |
|
|
For guds skyld ha det først, så alfabetisk sortering funker, om det skal brukes i en eller annen sammenheng.
Og i så måte er det kanskje best med sesong før turnering? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.10.2017 22:25 Post subject: |
|
|
Ja, mulig det er en løsning som moderatorene vil ha det, oyvindh. Jeg tror likevel det er best med turnering/år/runde som jeg har gjort over. Blir det samme i Norgesmesterskapet, for eksempel NM17R02 evnt. NM17KF (kvartfinale). Samme med europacup, hvor det da blir ELK17R03 (kvallik)/ EL17R05 (gruppespillkamper). Og da blir det selvfølgelig samme med CL, MF (Mesterfinalen), TK (treningskamper), osv.
I finaler har jeg forresten brukt hele ordet finale. Eksempelvis i mesterfinalen mot Brann i år skrev jeg MF17Finale. Syns det er flott med hele ordet her.
Som sagt, så er det ikke sikkert dette er det beste alternativet, men poenget er at vi først som sist bør begynne å 'merke' kampene.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 19.10.2017 08:37 Post subject: |
|
|
R2 > R02
Bedre å konsekvent bruke to tegn til å angi runde (jf. SF, KF), og det er sjeldent vi spiller cuper med 10+ runder. Greit med unntak for finale (sjøl om det føles litt overkill i tilfellet mesterfinale). _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2017 12:55 Post subject: |
|
|
Ja, enig med deg akkurat her, kevinpieter. Bare meg som er opptatt av at det skal være like mange tegn for at det skal se mest mulig likt ut - ikke minst pga (u)vane. Unntaket må vel bli i Eliteserien hvor vi har 30 kamper.
Men spørs om ikke dette ble skrinlagt av moderator(ene), og at de heller ønsker en annen løsning. Og det er jo greit. Kanskje er det i det hele tatt ikke ønskelig å titulere kamptrådene med ekstra info.? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 19.10.2017 14:35 Post subject: |
|
|
Kjære vene, jeg tenkte ikke engang på ES ... _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 09.04.2021 21:23 Post subject: |
|
|
Det har kanskje vært diskutert tidligere, men hadde det vært en mulighet å lagt til utenomsportslige subforumer? eks. Spesielle begivenheter, Innenriks, Underholdning osv..? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.04.2021 22:24 Post subject: |
|
|
Tja, er aktiviteten så stor at ikke div. tråder i garderoben dekker behovet? |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 09.04.2021 22:51 Post subject: |
|
|
Jeg har visst hatt på blindfold og delvis vrangforestillinger! Av en eller annen grunn har jeg innbilt meg at garderoben hadde et helt annet innhold hele tiden
Næmmen da tror jeg jeg ikke skal si noe mer enn takk, da er jo alt i skjønneste orden, og så har jeg pllutselig et helt nytt underforum for meg å poste i  |
|
Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 29.07.2021 17:10 Post subject: |
|
|
Vet at det var en del trøndere på VG Debatt tidligere. Etter at det forumet ble rasert er det en del som har samlet seg her: https://fridiskusjon.no/
Jeg håper jo at det er masse trøndere der inne når Brann etter hvert blir en fotballstormakt i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.07.2021 00:17 Post subject: |
|
|
Har VG Debatt ikke vært rasert på noe tidspunkt ?
Og sjansen er vel relativt stor for at samtlige brukere her inne har lagt inn årene permanent i god tid før Brann blir noen fotballstormakt  |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 18.12.2021 23:57 Post subject: |
|
|
krakra1 wrote: | Jeg håper jo at det er masse trøndere der inne når Brann etter hvert blir en fotballstormakt i Norge. |
This aged well. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 05.08.2022 20:57 Post subject: |
|
|
Er det aktuelt å legge inn denne utvidelsen? Fungerer som en Like-knapp... |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.08.2022 22:17 Post subject: |
|
|
Først må forumet oppgraderes. Den funksjonen er laget til phpBB3. RBKweb bruker phpBB2. |
|
Back to top |
|
 |
|