English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.11.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Magnus Hammerås har signert proffkontrakt

rbk.no wrote:
- Dette tror jeg blir veldig bra.

Det sier Magnus Hammerås etter å ha skrevet under på sin første proffkontrakt. Den høyreiste angrepsspilleren gleder seg til fortsettelsen.

- Dette var ett av målene mine, men det er nå jobben starter. Jeg skal holde fokus, jobbe hardt og nå nye mål, sier han.

Hammerås fikk debuten på a-laget i cup-kampen mot Orkla tidligere i år. Mot Glimt var han for første gang i Rosenborgs Eliteserie-tropp.

18-åringen går nå inn i sitt siste juniorår som spiller.

- Jeg skal gjøre alt jeg kan for å nærme meg a-laget, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 30.11.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Ut i fra det jeg har sett av Hammerås har jeg ikke veldig troa, han er stor og treig, en spiss i klassen "lite mobil". Samtidig: spillere i og rundt vekstfasen, for å si det sånn, kan ta noen år på å tilpasse seg kroppen sin, noe man for eksempel så med Alexander Sørloth, som gikk fra tung og treig til sterk og rask på et par-tre år (etter vi slapp ham, selvsagt). Krysser fingrene for at Sørloth-effekten slår inn på Hammerås også.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.11.2021 21:00    Post subject: Reply with quote

Oliver Holden har skrevet under på proffkontrakt

rbk.no wrote:
Oliver Kvendbø Holden har skrevet under på sin første proffkontrakt med Rosenborg.

- Min guttedrøm har alltid vært å spille for Rosenborg, så jeg var ikke i tvil om at jeg ville fortsette her. Men det er nå jobben starter, sier Holden.

16-åringen er også sentral på Norges G16-landslag hvor han har spilt sju kamper i år. I tillegg har unggutten allerede fått prøvd seg på trening med a-laget.

- Det har vært veldig motiverende. Jeg gleder meg til fortsettelsen og ser frem til neste sesong, sier Holden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.11.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Bra at noen av juniorspillerne vil signere proffkontrakter og dermed binde seg til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 01.12.2021 03:36    Post subject: Reply with quote

Kanskje er vi så heldige at vi klarer å stille ett 7’er lag til neste sesong!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 01.12.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Har vi alltid signert proffkontrakter når unge lovende spillere fyller 16, eller er det av nyere dato? Mener å huske at spillerne har vært 18-19 når det ble snakk om proffkontrakt før..?
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 01.12.2021 14:26    Post subject: Reply with quote

Min umiddelbare tanke var at dette primært er et ledd i å imøtegå kritikken som er kommet mot akademisatsingen i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 06.12.2021 01:14    Post subject: Reply with quote

RBK må begynne slutte med trønderske talenter først,vi er ikke tyskland.
Vi har ikke råd til og la størst talentene dra til andre klubber pga de ikke er trøndere.
Klubben må ut i disktriktan og gjør en mye bedre jobb.

Klubben er alt for dårlig til og ha en strukur i akademiet.

Bør også være godt skolerte folk i alkademiet..hjelper ikke og sette inn gamle spillere så de skal få erfaring..

Hele klubben vingler.
Det er faktisk ganske enkelt og lage et system gjennom,men utfordrende og få det til.
Dorsin og vikvang er ikke akkurat klubb byggere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 06.12.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Har vi alltid signert proffkontrakter når unge lovende spillere fyller 16, eller er det av nyere dato? Mener å huske at spillerne har vært 18-19 når det ble snakk om proffkontrakt før..?


Har vært en tendens for flere norske klubber de siste årene at hvis de ikke signerer proffkontrakt i 16-17 års alderen så kommer det utenlandske klubber og gir guttene (eller mer ofte foreldrene) prøvespill, stjerner i øya og lovnader om ditt og datt som ikke alltid er så realistisk. RBK stiller med dårlige kort på hånda og får tilnærmet nada tilbake når en utenlandsk klubb "stjeler" en 16-åring som har vært i RBK i halvannet år på amatørkontrakt. Er du på aldersbestemt landslag så kan du ikke være på amatørkontrakt lenge før haiene sirkler. Fint at RBK tar grep og begynner å dele ut proffkontrakter litt tidligere for å være i forkant av slikt. Samtidig så er det jo fint for gutta å få en bekreftelse på at de skal satses på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Enig i at tiltaket til RBK må være å tilby proffkontrakter tidligere.

Apropos:

Etter 15 kamper ligger Monza an til kvalik om opprykk etter en god start i Serie B. Før nyåret har de en langhåret forsvarer fra Fossegrenda på plass. I Italia skal Bordal vise seg fram som midtstopper.

– Jeg har spilt en del midtstopper og det er hovedsakelig det de ser for seg. De har ganske store planer om å rykke opp, så det blir artig å kjenne på en helt annen kultur. Det blir artig å komme dit og vise meg fram, å få kontrakt hadde jo vært artig, sier Bordal.

– Fikk du tilbud om å fortsette i RBK?

– Nei. Å trene med A-laget nå på slutten har derimot vært veldig fint, sier han.

Les mer: 19-åringen forlater RBK og drar til Italia: – Artig å kjenne på en annen kultur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.12.2021 09:31    Post subject: Reply with quote

Fra Namsos IL sin facebook side:

" NIL spiller Sander Geving Sommerseth (f.06) signerte kontrakt med Rosenborg BK I dag, og blir en del av deres ungdomssatsing. Det er så utrolig fortjent! Og RBK er heldig!
Maken til fin fyr skal en lete lenge etter!👌🏻 God i fotball er han ogsÃ¥! 🤓 G16 spiller under Per Ivar Fornes’ ledelse i Ã¥r! "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 21.12.2021 22:48    Post subject: Reply with quote

Vi har tydeligvis signert en haug med Akademispillere den siste tiden

Noen som har kjennskap til noen av disse?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.12.2021 23:11    Post subject: Reply with quote

Morsomt med nye tvillinger Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 23.12.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Tre stykk Kvendbø Holden i akademiet da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.12.2021 11:55    Post subject: Reply with quote

Ingmar Austberg er navnet. Han er spiss, og har hovedsakelig spilt for toerlaget til Rosenborg i andredivisjon denne sesongen. Han har også vært en del av troppen til Rosenborg i Eliteserien, men her han fremdeles til gode å debutere.

I andredivisjon satte Austberg ballen i nettet seks ganger forrige sesong. Til tross for at han hadde et kontraktstilbud fra trondheimsklubben på bordet, gikk talentet for Bryne FK.

– Jeg har hørt mye bra om Bryne, og jeg likte at de viste skikkelig interesse for meg. Det blir spennende å spille i førstedivisjon, sier Austberg til Jærbladet.

Les mer: Rosenborg-spiller har signert treårskontrakt med Bryne
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 30.12.2021 13:28    Post subject: Reply with quote

Håper og tror at vi utviklet Austberg til å bli et fint menneske den tiden han var hos oss.
Kanskje det hadde vært bra å beholdt RBK2 i 2.div likevel ? Kanskje de som har kommet lengst ikke synes 3.div er en bra nok arena ?
Back to top
View user's profile Send private message
LordNicklas
Junior


Joined: 17 Aug 2017
Posts: 29

PostPosted: 30.12.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Nicklas Saugestad var så sent som ifjor å trente med Molde sammen med storebror Gabriel. Har spilt mot klubber som PSG, Liverpool og Bayern Munchen. https://www.bt.no/sport/i...a-trener-h
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 31.12.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

"– Jeg er naturligvis glad for å få denne muligheten.

Stortalentet i fotball, Isak Jønvik Holmen, blir en del av Rosenborg sitt akademi i 2022. 14-åringen fra Steinkjer var en av de første spillerne som Rosenborg tok kontakt med da de skulle hente inn spillere til sitt gutter 16-lag."

...

"Vikvang sparer ikke på superlativene når han skal beskrive talentet fra Steinkjer.

– Isak er en av spillerne som er født i 2007 som har kommet lengst i Trøndelag. Han er en spiller som har vist seg frem på nasjonale samlinger tidligere. Han er fotballklok, god med ballen i føttene og trygg i det han foretar seg på fotballbanen. I tillegg er han en robust fotballspiller, jeg vil beskrive han som en playmakertype."

...

https://www.steinkjer-avi...117-113925
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2022 16:12    Post subject: Reply with quote

Like før jul skrev [Lasse Qvigstad] proffkontrakt med klubben, som binder ham til Rosenborg ut 2023-sesongen.

Les mer: Proffkontrakt for Qvigstad

Litt rart at rbk.no ikke nevnte fornavnet hans i artikkelen? Smile

Uansett betyr dette at RBK ønsker overårige spillere på RBK2 framover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.01.2022 17:23    Post subject: Reply with quote

Flott det. Slik som bør gjøres. Ikke alle som slår til i en alder av 17-18 på A-laget så er greit at de mest fremtredende spillerne i akademiet får fortsette minst et år over juniortid.
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 04.01.2022 19:40    Post subject: Reply with quote

Qvigstad ser jo ut som han spiser braut haaland til frokost. 18Ã¥r?!

Om han er like god med ball som han ser fysisk ut kan dette bli klasse om noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.01.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Broholm og Gaustad med proffkontrakter

Godt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.01.2022 22:28    Post subject: Reply with quote

Da klarte man å holde på de 3 spillerne som det var interesse fra i Nederland blant annet. Holden signerte for en stund siden og nå Broholm og Gaustad.

Så gjenstår det å se om noen av de blir å se på A-laget. De nevnte spillerne i tillegg til Hammerås, Qvigstad og Røsten har jo fått kontrakter siste tiden, men er enn så lenge bare Røsten som er tatt opp i A-stallen.

Engen Vik har vel for øvrig også proffkontrakt, han signerte jo allerede i 2019 og har dermed trolig kontrakt til sommeren eller ut året da det ble meldt om 3 års kontrakt den gang.


Håper og tror at vi får sett noen av disse på A-laget etter hvert. Hadde gjort seg bra i gjenoppbyggingen av RBK å få med flere talenter på lasset.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.01.2022 22:59    Post subject: Reply with quote

Det bør være en viss prioritet å få orden på det 2.laget også, så de rykker opp igjen. Det er betydelig bedre nivå i 2.divisjon, og gir bedre matching til både talenter og a-lagsspillere som trenger kamptrening.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 05.01.2022 23:11    Post subject: Reply with quote

Gode nyheter ja! bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 102, 103, 104  Next
Page 98 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb