English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.10.2021 11:36    Post subject: Reply with quote

Genial ide. Hva om vi tilbyr han å finne en assistent som heter Ludvigsen. Burde hjelpe på å tiltrekke seg Kjetil Knutsen det
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 22.10.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke så lenge Det Store Dyret er styreformann...... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 24.10.2021 01:40    Post subject: Reply with quote

Gjennom store deler av denne sesongen har jeg sittet og håpet på at Kjetil Knutsen blir RBKs neste trener. Innimellom har jeg til og med tillatt meg å håpe at RBK og Knutsen allerede kunne ha en muntlig avtale som ble inngått i sommer, når Glimt lå litt etter i serien, og det ble endelig avklart at Hareide ikke fortsatte som trener. Dette til tross for at RBK angivelig ikke hadde tatt noe offisiell kontakt enda. Knutsens positive omtale av RBK i mange sammenhenger, har ihvertfall bygget opp under håpet.

Nå sitter jeg og ser at Glimt presterer knallbra på nytt, med et presumptivt vesentlig svakere mannskap enn i fjor. Artig og sjarmerende, offensiv fotball. Problemet er at det nå spilles slik mot europeiske lag, og selv om jeg gleder meg over gode prestasjoner av norske lag i Europa, klarer jeg ikke lenger fri meg fra at Glimt og særlig Knutsen, virkelig legges merke til av utenlandske interessenter.

Jeg trodde i sommer at Knutsen kom til å gå fra Glimt, og at hovedkonkurrenten til RBK om hans signatur ville bli Brann. Slik Glimt gjør det i Europa nå, er de vel snart sikret viderespill. Vil det i seg selv være så fristende at Knutsen velger å fullføre kontrakten med Glimt? Og deretter? Nå er jeg redd europeiske klubber på et mellomsjikt i Europa slenger ut et tilbud, som Knutsen ikke kan si nei til. Lettere å gå utenlands om sommeren også.

Er dette RBKs neste trener, eller ender han med å glippe, slik Hjulmand gjorde ved forrige korsvei? Håper noen snart kan komme med noen beroligende meldinger i denne saken, for nå begynner jeg å bli alvorlig redd for at RBK igjen blir stående med en slags "Svarte-Per" i trenerjakten, dessverre...
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 24.10.2021 09:08    Post subject: Reply with quote

Og her beskriver du litt av essensen i utfordringen i dagens RBK-organisasjon. Det finnes ingen sense of urgency. «Vi har god tid» er det verste jeg hører. Nå vet vi jo ikke hvor «nært» KK evt. har vært, men fra RBKs side burde det være full spiker til avtalen er signert. Det samme gjaldt Hjulmand. Der ble vi jo kuppet i siste time.

En ting er hvertfall sikkert; ingenting er på plass før det er på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.10.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg erindrer så satte man en frist på Hjulmand fordi han vegret seg, og da sa han nei.

Jeg er optimist på at med Dorsin istedenfor Bjørnebye så jobbes det med å finne riktige typer og at en ikke vurderer trenere av slaget Horneland og Bakke, samtidig tror jeg Espelund er passe ubehagelig å ha med å gjøre hvis han ikke gjør ordentlig arbeid.

Men det at det i Norge fremstår som kun KK som er rett type og flink nok er litt bekymringsverdig, ikke nødvendigvis hva attraktiviteten angår, men det er ikke helt lett å gi konkurransedyktig lønn heller, men snarere at det neppe er enkelt å finne en god match i utlandet, men vi vet at det er mye bedre skolering i f eks Nederland, så det finnes nok flere der som kan sammenlignes med KK da han tok over Glimt for noen år siden. I Norge? Tvilsomt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 24.10.2021 11:17    Post subject: Reply with quote

Trenere utenfor Norden blir nok alt for dyre vil jeg anta, så dermed står vi igjen med Norge, Sverige og til dels Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 24.10.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Sikkert mye rett i dette. Jeg ville uansett tilbudt en riktig trener fra utlandet konkurransedyktig lønn 10/10 ganger framfor å hente tilbake tidligere RBK-helter fra utlandet, samt Bendtner etc.
med en god trener kommer velfungerende lag, og forhåpentligvis større interesse for unge talenter å bli en del av, som igjen gir potensielt økt avkastning på spillerlogistikken. Er en del interessante nettverkseffekter som utløses av å prioritere god trener, framfor tidligere stjernespillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 27.10.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Er det noe nytt angående KK? Slik jeg forstår det er det åpenbart at Koteng har fått lovnad fra KK om at han skal komme etter sesongslutt? Kan noe ha endret seg med tanke på at Glimt kanskje skal ut i CL kvalifisering igjen, samt at det sikkert kan komme internasjonale klubber på banen? Ikke får å være pessimist, men basert på erfaring, så tror jeg ingenting før jeg har fått sett at han signerer... - og at det ikke blir en ny "Plan b eller plan c" trener...
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 27.10.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett noen form for bekreftelse på at han kommer etter sesongen. Det er kun spekulasjoner. Håper, ja, men synes det er langt fra innlysende at han skal velge rbk - selv om det kun står mellom oss og Glimt. Og så har du i tillegg utenlandske klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.10.2021 21:45    Post subject: Reply with quote

Det tikket inn en SMS hos zaphod81 rett før Troillprat-innspilling i går med rykter fra nord. Her stod det at Knutsen ville komme med en uttalelse rett før kampen mot oss i november for å unngå rot. Så får man tolke det man vil av dét, og selv velge tillitsgrad til ryktebørsen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.10.2021 22:00    Post subject: Reply with quote

Det eneste man kan si med et snev av sikkerhet er at han ikke har sagt klart nei, for da hadde det ganske sikkert vært en uttalelse fra han eller Glimt leiren for å fjerne all spekulasjon. Og hvis han skulle komme hit (eller dra andre steder) så er det vel lite trolig at det kommer noe særlig før etter sesongen er avsluttet, for å unngå støyen det vil medføre.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 27.10.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Når vi nå er ute av gullkampen, er det sannelig godt å ha en annen vedski å kaste på spennings-bålet utover høsten.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.10.2021 07:01    Post subject: Reply with quote

Det kan hende jeg ser det jeg ønsker å se, men utifra de uttalelsene fra Knutsen omtrent hver gang han har blitt spurt om Rosenborg så virker han interessert. Han kunne helt fint avvist det, men det har han absolutt ikke gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 28.10.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

Indreløper wrote:
Når vi nå er ute av gullkampen, er det sannelig godt å ha en annen vedski å kaste på spennings-bålet utover høsten.

Fortsatt litt spennende å se om vi klarer å hente Molde da Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 28.10.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det tikket inn en SMS hos zaphod81 rett før Troillprat-innspilling i går med rykter fra nord. Her stod det at Knutsen ville komme med en uttalelse rett før kampen mot oss i november for å unngå rot. Så får man tolke det man vil av dét, og selv velge tillitsgrad til ryktebørsen.


Dette ryktet høres for det første merkelig ut, og for det andre makes no sense. At en lokal supporter som tilfeldigvis er i slekt med zaphod sender en melding om dette er det vanskelig for meg å legge noe i. Må være noen som har fått en god idé om å kødde litt med slitne rbk-supportere?

Dersom det skulle vært noe i det, så må «nyheten» være at han forlenger med glimt, evt. at han ikke kommer til å signere for RBK da det 1) ikke gir mening å komme med noen uttalelser ang. at han hopper på et tilbud fra RBK rett før de skal spille kamp mot nettopp RBK, 2) de kniver om 1. plassen med m**** og har fortsatt 9 poeng å spille om, 3) det vil fyre opp B/G-spillerne ytterligere.

Så for meg er dette 1 av 2: 1. negativt, 2. bare vås.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorre
Junior


Joined: 11 Nov 2012
Posts: 22

PostPosted: 29.10.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Kjetil Knutsen er klar, og har vært klar lenge. Jeg har ingen bevis, men har vurdert dette som mer enn 50,1 % sannsynlig basert på følgende hendelser/sonderinger. Med forbehold om feil, naturligvis:


Åge Hareide skulle egentlig fortsette. Det var også hans egne ord. Plutselig ble dette snudd på hodet og han skulle pensjonere seg. Jeg tror årsaken her er at RBK allerede på dette tidspunktet hadde fått OK fra Kjetil Knutsen. I ca samme tidsrom skjer det noe merkelig med spillerlogistikken vår og hvordan laget fremstår. Det satses plutselig mer på de yngre spillerne og vi får inn Holm og Skarsem. Vi har også plutselig en "policy" om å ikke forlenge med spillere over 30 for mer enn ett år av gangen. Dette bare kort tid etter at Tettey og Ciljan ble klar.

Helt siden Åge tok over som hovedtrener har han vært klart på at det viktigste er å bygge opp klubben for dem som "kommer etter", og sannelig synes jeg at det virker å ha vært fokuset hans også etter at det ble klart at han skulle pensjonere seg.

Kjetil Knutsen har heller ikke avvist at han kommer.

Men hvorfor takket Kjetil Knutsen ja?

Hans store forbilde og inspirasjon sitter ute på Fannrem fortsatt, men hans gjenstående dager er få. Skal Kjetil Knutsen lære noe av Nils Arne så er det nå eller aldri. Knutsen selv hadde aldri møtt NAE før 2020. Møtet fant sted ifbm. forberedelser til Milan-kampen. Etter dette har de også pratet sammen på Lerkendal ved ett tilfelle som jeg mener sammenfaller bra med den perioden som det ble klart at Åge skulle pensjonere seg. Jeg mener NAE refererte til et "møte på Lerkendal i sommer".

Dersom Kjetil Knutsen får overta det som er igjen av NAE sitt livsverk, og med mulighet for å lære av ham ved å ha kort geografisk avstand, så er det ingen grunn i verden for at han skal takke nei.

Kjetil Knutsen er ekstremt opptatt av utvikling og læring. Han anerkjenner selv at han har mye å lære. Hvorfor skal han da kaste vekk den siste gylne mulighet til å lære av tidenes kanskje beste fotballtrener? Treneren som er hele inspirasjonen til din egen trenergjerning.

Oppå det hele synes det klart at Rosenborg fortsatt er den mest attraktive klubben i Norge. Både økonomisk og sportslig. Slike utfordringer får du ikke innenlands lenger.

De eneste grunnene til at Kjetil Knutsen skulle si nei er etter mitt skjønn følgende:

- Familien i Bergen
- Noe høyere lønn i utlandet
- Tryggheten i Bodø

Holdt opp i mot grunnene til at han skal takke ja, så kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor han skulle gå til en annen klubb.

Det ville vært feigt, irrasjonelt og korttenkt. Kjetil Knutsen fremstår ikke som feig, irrasjonell og korttenkt.

Både håper og tror jeg har rett.

På forhånd: Velkommen Kjetil Knutsen

Håper jeg kasta bensin på bålet til engasjerte RBK-ere nå Wink
_________________
Vi har itj råa t å ligg igjen me nånn i forsvar!!!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

@6Strand: Ta det for det ryktet det er da, det er jo ikke Kjetil Knutsen jeg fikk meldinga fra, det er noen som sier de har snakket med noen som strengt tatt burde ha litt innsikt Smile

Gitt at det skulle være noe i det:

Som vi var inne på i troillprat, det er jo et veldig merkelig 'bestemt' tidspunkt å skulle gi noen beskjed på. Men jeg synes det er rart å konkludere med at det i så fall er negativ beskjed, for hvis meldingen er 'jeg går ikke til RBK', så hadde det jo vært langt bedre å bare avvise det med en gang. Jeg mener: hvis man ber ei brennheit og superettertraktet dame med på date, og hun ikke er noe gira på det, så legger ikke hun store planer om å møte opp på bursdagsfesten din, to måneder senere, for å si nei da. Hvis meldingen er 'jeg forlenger med Glimt', ditto - hvorfor skulle man vente til en sånn anledning og dermed bekrefte at det har vært gjensidig småflørting ved å legge annonseringen til Trondheim? Helt enig i at det i utgangspunktet er rart å melde overgang til RBK rett før kampen, og i gullstriden generelt. Ergo er det merkelig å si ja, merkelig å si nei, og den mest nærliggende konklusjonen er jo at ingen av delene skjer.

Med ett mulig unntak. Dersom Knutsen i praksis allerede er klar for Rosenborg, så er nok dette noe Glimt-spillerne allerede vet, eller i det minste mistenker, og sannsynligvis sitter det en del i diverse media og vet det samme. Da kunne man sett for seg at maset rundt den linken ville blitt såpass stort akkurat i forbindelse med den kampen at man velger å ta en planlagt avsløring da. Kanskje det til og med er en avtale enten mellom klubbene eller med de som vet i media. Long shot, men det er bortimot det eneste scenariet jeg kan tenke meg der dette ryktet stemmer.

I det minste er det etterprøvbart - ikke sånn 'Tettey kommer han, på et uspesifisert tidspunkt i fremtiden' Wink
_________________
Sitat slutt.


Last edited by zaphod81 on 29.10.2021 11:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

Snorre wrote:
Åge Hareide skulle egentlig fortsette. Det var også hans egne ord. Plutselig ble dette snudd på hodet og han skulle pensjonere seg. Jeg tror årsaken her er at RBK allerede på dette tidspunktet hadde fått OK fra Kjetil Knutsen. I ca samme tidsrom skjer det noe merkelig med spillerlogistikken vår og hvordan laget fremstår. Det satses plutselig mer på de yngre spillerne og vi får inn Holm og Skarsem. Vi har også plutselig en "policy" om å ikke forlenge med spillere over 30 for mer enn ett år av gangen. Dette bare kort tid etter at Tettey og Ciljan ble klar.


En annen ting som er interessant er jo at Åge så mange ganger har snakket så varmt om å ha overlappende perioder for hovedtrenere, og ønsker at hans etterfølger om mulig burde få et halvt år på å sette seg inn i jobben, datamaterialet, spillerne osv. slik han fikk i 2002/2003. At dette ville være en ideell inngang ved et trenerskifte. Det ville jo harmonert bra med å gi Knutsen både et visst innsyn og medbestemmelse i spillerlogistikk allerede fra sommeren.

Noen som dessuten la merke til at lagoppstillingene våre plutselig ble så risikovillige i forhold til vårparten at mange lurte på om Åge hadde fått et drypp? Litt sånn akkurat idet han annonserte at han ga seg etter sesongen? Nesten som om Åge ikke var Åge? Det kan jo tenkes at det har vært et visst ønske om å prøve litt andre kampinnganger, spillere i gitte posisjoner etc.

Halmstrå? Javisst.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.10.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tar alle de halmstråa jeg kan få med glede.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 29.10.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

@zaphod81 kan ikke tro på dette ryktet for å unngå å bli skuffet. Igjen.

Det baner derimot vei for å bli positivt overrasket..
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.10.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Et annet halmstrå er at Nils Arne har uttalt at han ønsker Knutsen som trener for Rosenborg, og han har vel ikke for vane å legge føringer for hvem klubben burde ansette. De gangene han uttaler seg om sånt virker det som han alltid har snakka med klubben først.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.10.2021 12:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Noen som dessuten la merke til at lagoppstillingene våre plutselig ble så risikovillige i forhold til vårparten at mange lurte på om Åge hadde fått et drypp? Litt sånn akkurat idet han annonserte at han ga seg etter sesongen? Nesten som om Åge ikke var Åge? Det kan jo tenkes at det har vært et visst ønske om å prøve litt andre kampinnganger, spillere i gitte posisjoner etc.

Halmstrå? Javisst.


Jeg la merke til nøyaktig det samme, men jeg nektet å legge mer i det i fare for å jinxe alt sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.10.2021 12:42    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å tro at Knutsen har hatt et ord med i laget når det kommer til laguttak. Glimt kjemper om seriegull og er i Europa, han har ikke allverdens tid å bruke på Rosenborg i tillegg.

Men at Knutsen kan ha signalisert til Dorsin litt hva slags materiale han kunne tenkt seg å jobbe med er jeg villig til å tro på.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Det legger jo visse føringer hvis han har gitt signaler på hvem han ønsker å satse på og ikke, og klubben prioriterer å bygge opp under det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

Er visst antall halmstrå blir før eller siden en ganske god og solid bukett man kan klamre seg fast til. Og jeg som hadde gitt opp Knutsen...
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 114, 115, 116  Next
Page 28 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb