English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.09.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg at man skal ha kraftig flaks og gullhår både her og der, selv om navnet er Knutsen, Hjulmand eller Klopp, om man skal greie å trene RBK inn i CL. Det er en enorm forskjell på vår hverdag og lagene i CL. Vi snakker om lag som tjener 3 milliarder årlig på TV rettigheter i tillegg til sponsormidler, rike onkler og penger fra CL. Hvordan skal man konkurrere med det, når man henter spillere fra Levanger, Steinkjer, Malmø og Aalborg? Et RBK med ni trøndere i startoppstillingen i CL gruppespill, er historie. Knutsen vil mest sannsynlig ikke endre på det. Men han kan kanskje stabilisere oss slik at vi blir med i EL eller Conference på årlig basis.
At RBK skal konkurrere med «pengeadelen» uten en rik onkel, er som om en Kenyaner skal vinne 5 mila på ski i Holmenkollen!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.09.2021 07:27    Post subject: Reply with quote

Det er klubber som får det til. Feks Malmø. Men de sitter heller ikke og tenker at alle med Malmødialket er mer verdt i verden eller at ting går av seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 18.09.2021 08:57    Post subject: Reply with quote

1.Champions League
2.Europa League
3.Confrence League

Vi var på nivå 1, så falt vi ned på nivå 3, så falt vi ned på nivå 3, en liga ingen bryr seg om. Det er fakta.
De lagene som er noe slik Roma og Rennes etc blir presset til å være med. En liga med lite penger og interesse i forhold til de andre.
Ingen i Italia gidder å se Roma mot Glimt på nivå 3.
Så Knutsen kommer til oss da vi har potensial til både nivå 2 og 1 hvis vi gjør ting riktig. Derfor kommer han til oss 01 Januar
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

Ja jeg som ikke er pålest, eller gammel nok Rolling Eyes , til å huske de gamle europacupene…
Jeg synes nå at Europa Cup er morsomt uansett hvilke av de 3 vi nå enn er med i jeg da.
Klart, de beste er jo i CL, men det betyr jo ikke at man ikke får matching og midler ut av å være med på en av de 2 lavere nivåene.
Du kan banne deg grønn på at de fleste Europeiske topplag som er et stykke unna CL særdeles gjerne vil være med og vinne i Conference League.
Uansett hva du forteller deg selv Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 18.09.2021 11:04    Post subject: Reply with quote

Det er klart det er mulig. Det er mulig å delta ganske ofte i EL og en sjelden gang i CL. Om man jobber rett med en veldig dyktig trener og stab og gjør det bra over tid og har litt flaks i tillegg, i trekninger og med skader.

Men å konkurrere i CL på linje med 90-tallet, det skipet er gått. Etter en sesong med suksess blir man ranet for spillere. Man får ikke beholde stammen som på 90-tallet lenger. For å få til kontinuerlig suksess der man er innom CL mer enn en sjelden gang må vel hele ES produktet heves og inntekter økes og det er jo litt verre å få til.

Akkurat nå får det å vinne ES være målet, samt det å få inn en bra nok trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.09.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

Heving av Eliteserien er en forutsetning, og for at det skal skje i nevneverdig grad så må bylagene ta steg og bli stabile topplag. Nedslagsfeltet til lag som Vålerenga, Brann og Viking er veldig mye større enn f.eks Glimt og Molde. Får man opp interessen i byene vil produktet som helhet bli mer attraktivt for sponsorer og man får mer penger inn. Dessverre er det jo tilsynelatende bare RBK som evner å være någenlunde stabile i toppen av storbylagene. Da blir den totale interessen rundt produktet også deretter.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 18.09.2021 14:12    Post subject: Reply with quote

Er uenig i at Conference League er en tulleturnering. For de største av de største betyr det ikke mye finansielt, helt riktig. Men det ligger fortsatt en del ære i det å konkurrere mot lag du ellers ikke konkurrerer mot. Ikke glem at majoriteten av lagene i PL, La Liga, Bundesliga osv. ikke spiller i Europa, og for f.eks. de semistore lagene (som Roma forøvrig) er nok dette en spennende turnering, som de riktignok forventer å enkelt kvalifisere seg videre fra gruppa i. Det er ikke mange, men noen store lag i potten, som Tottenham, og etterhvert kommer det nok flere fra Europa League. Conference League har bare gjort det litt enklere å bli med på Europa-eventyr for de aller minste. Ingen her inne som sier at VM-kvaliken er en tulleturnering bare fordi vi spiller mot Gibraltar og Latvia.

Rosenborg har økonomi til å satse hardere over tid med spillere som er opptatt av penger. Ellers er det ingen som tenker "Ja i Rosenborg får jeg jo spille i Europa hvert år, og det kompenserer for tanken om å spille for en klubb i PL eller en av de andre store ligaene på daglig basis. Trondheim vil for alltid ligge i Norge, og lagene man møter til daglig vil bestandig være VIF, Viking, Molde og Bodø/Glimt. Det er akkurat samme utgangspunkt som for Glimt. Mens kulturen er helt forskjellig. I Glimt blir du (på nåværende tidspunkt) berømmet for enhver trepoenger. I Rosenborg blir du slaktet om du gir fra seg poeng på en middelmådig bortebane.

Jeg vil tro Bodø/Glimt forbereder seg (i det skjulte) på tiden etter Knutsen, og det har de vel gjort helt siden 2. plassen i 2019. Det var forøvrig ikke Knutsen, men Aasmund Bjørkan som ledet laget opp fra 1. divisjon i 2017, Knutsen var assistent og fikk en respektabel 11. plass, tre poeng fra nedrykk, i sin første sesong som hovedtrener. Navn som sto på spillerblokka den gang var Martin Bjørnbak, Philip Zinckernagel, Amor Layouni, Patrick Berg, Fredrik Bjørkan, Jens Petter Hauge, Håkon Evjen, Brede Moe, Marius Lode og Ulrik Saltnes. Hvem ble solgt til Tyrkia? Jo, storscoreren Kristian Fardal Opseth. Da var også Bodø-folket skeptisk til treneren. I fotball er det UMULIG å spå, spesielt i Eliteserien. Drar Knutsen og Bjørkan (slik det ser ut til), trer Aasmund ned som trener, eller vil Kalvenes ta over roret? Hvem vet hva de har diskutert inne på kontorene. Men ja, jeg tror man er rimelig godt forberedt på nevnte scenario.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 18.09.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Gode poenger der Aspmyra Smile

Jeg er enig i at Conf.League ikke er en tulleturnering jeg. Den også blir bare mer og mer interessant for hvert år. Men de store pengene ligger i CL. Det er utrolig hva man kan sope inn om man bare kommer seg inn der. Det er jo penger i Conf. League også, men det er jo småtteri i forhold.

Det som er med Champions League er jo at om man kommer seg inn så blir man raskt slaktet om man ikke har en topp topp årgang av et lag. Så det er jo sportslig sett Europa League som er det jeg ser som mest mulig å både tjene litt penger og gå videre fra gruppespill da.

Når det gjelder Glimt, så blir det jo spennende å se hva som skjer om dere har suksess enda flere år, det med kultur ifht. resultater er jo noe man opparbeider seg over tid ved suksess. Og har man som klubb først hatt suksess over tid, så endrer ting seg i lang, lang tid blant fansen og også de innad i klubben. Samtidig blir det jo verre både i presse, ved forhandlinger om spillerkjøp og med at alle plutselig hever seg til de møter ditt lag i kamp. For Rbk har det jo gått fra "hele norges Rbk" på 90 tallet til at all suksess gjør at det er mye motstand på mange arenaer. Ting forandrer seg når man skaper en vinnerkultur og har suksess over tid. Tror ikke dette elementet ikke vil gjelde for Glimt selv om byen og stadion er mindre. Forventningspresset vil øke for hver sesong med suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 18.09.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Det er bemerkelsesverdig hvor mye lettere det er å rekruttere såkalte "haters" framfor ekte fans. Jeg klarte aldri å bygge opp et forhold til en klubb i England i mine yngre år. Det medfølger mye positivt i mine øyne. Jeg kan la meg imponere av godt spill uansett om det er Chelsea, United, City, Liverpool eller Arsenal. I Norge er det hakket vanskeligere å glede seg på andres vegne om man selv sliter. Spesielt når det gjelder rivaler. Aldri i verden om jeg ville unnet Tromsø den suksessen vi har, og jeg lever godt med å vite at TIL-hengerne ikke kan argumentere med verken flere kongepokaler eller at de har så mye som et eneste seriemesterskap. Etter kampen mot Odd kjente jeg på litt samme "barnslige" følelsen av at jeg unnet dem ingen suksess etter den "feige" defensive innstillingen til kampen. Men hadde jeg vært fra Skien hadde jeg nok tenkt "fantastisk utført kamp, vi fikk med oss poeng på en vanskelig bortebane mot en av medaljekandidatene. Hadde vi gått offensivt ut hadde vi sannsynligvis tapt". Men følelser kan man ikke styre, og det er og vil alltid være lettere å la seg irritere enn å begeistre av andre som man konkurrerer mot, uansett hvordan man enn måtte uttale seg i offentligheten.

Litt digresjon her, da dette egentlig skal handle om Knutsen. Men det var i alle fall min konklusjon og svar på en tidligere kommentar om at Rosenborg har mye bedre utgangspunkt for suksess og at Glimt ALDRI vil komme til CL.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 18.09.2021 15:15    Post subject: Reply with quote

Mye surr i siste innlegg.
Konklusjon er, selv om jeg har venner i Bodø Glimt, så kommer de aldri til CL om de vil eller ikke eller synes det er av betydning eller ikke.
Hadde vært artig det men det skjer jo ikke.
RBK og smurfene kan klare det. Håper det blir oss når det skjer, for det vil det.Så lista må ligge høyere enn nivå 3 i Europa. Det kan vi aldri være fornøyd med.
Ønsker Knutsen velkommen, selv om han er fra Bergen
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 18.09.2021 17:13    Post subject: Reply with quote

Når du snakker om at lista bør ligge høyere enn Conference League og mener det er for defensivt for lag som RBK og MFK, så vil jeg påstå at det er rimelig idiotisk å starte en høydehoppskonkurranse ved å legge lista på 2,30m, selv om man på forhånd anslår at man må hoppe så høyt for å slå alle konkurrentene...

Hadde vi kvalifisert oss til ECL så hadde vi møtt mer enn god nok motstand til å kunne bruke dette vil uvurdelig treningsgrunnlag og erfaring fram mot å ha akseptable resultat i Europa igjen (uavhengig av om dette er ECL, EL eller CL).

Jeg vil påstå at det heller ikke er umulig for noen lag å kvalifisere til CL, heller ikke Bodø/Glimt. Jeg er ikke med på at den norske seriemesteren er underlegne seriemesteren i hhv Sverige eller Danmark. Man skal riktignok ha nok flaks til å unngå de aller værste i playoff. Ser vi på hvilke lag som har blitt våre hindre de siste årene (Celtic, Dinamo Zagreb og APOEL) så burde vi ha en fair sjanse mot alle disse. Vi var bare ikke gode nok mot middelmådig europeisk motstand. Nåyøyet har riktignok blitt litt trangere nå etter den siste endringen, men vi trenger ikke se lengre til Sverige og Danmark for å se at sammenlignbare lag fortsatt er istand til å karre seg inn og/eller spille avgjørende playoffkamper mot overkommelig motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 18.09.2021 17:20    Post subject: Reply with quote

Går ikke an å være så kategorisk om fremtida og muligheter. Eggen beviste vel at alt, eller i det minste mye, er mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.09.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Trondheim vil for alltid ligge i Norge


Nå har jo Trondheim vært en del av både Danmark og Sverige for ikke så alt for lenge siden da. Så 'for alltid' er en veldig breial påstand. Sett med historiske briller ihvertfall.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 18.09.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Skjønner at man ønsker å diskutere hvilket nivå RBK kan nå med Knutsen over tid: Om man ser hva Molde gjorde i fjor i EL samt at de var 1 mål fra å kvalle til CL er det jo klart at vi kan nå CL med Knutsen.

Dog vil det ikke skje oftere enn hvert 3-4 år om ting går så godt som det kan. Rett og slett for at vi må ha flaks i trekning samt ha en helt prima generasjon for å greie det.

El kan vi være i hvert år og vi bør kunne kjempe om å gå videre hvert år. Se som sagt til Molde.

Confederence league bør være noe for de årene hvor ting virkelig ikke går vår vei.

Videre er jeg klar over hvor elendige vi har vært i EL i mange år. Det er dessverre ikke representativt for potensialet. Potensialet er der med god spillerlogistikk og bra trener over tid.

Om vi nå henter en random trener og holder på stø kurs mot middelmådighet vil nok confederence være det beste vi kan nå.

For å oppsummere: Vi må få tak i Knutsen. Kan være vår siste sjanse til å få noe skikkelig god Europamorro igjen:)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 20.09.2021 13:59    Post subject: Reply with quote

Europa league er veldig overkommelig om man vinner ligaen.At Bodø røyk mot Legia er flaut,Eller viser hvor lite erfaring de har i Europa.

Vi slo Bate borisov og Maribor(Legia er på samme nivå?).
Dinamo zagreb var litt for vasse for oss,Litt bedre enkelt spillere.

Legia hadde RBK slått,Vi hang godt med mot Rennes også i perioder,utenom idiotiske forsvaret vårt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2021 14:03    Post subject: Reply with quote

Årets Legia-utgave er ganske svak også. Tror de ligger på 11-12. plass i serien for øyeblikket. Riktignok bare spilt 6-7 kamper, men likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 20.09.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Tipper også Glimt kunne hatt en sjans der med mer Europa-erfaring i ryggsekken. Den nødvendige kynismen i eget spill manglet, samt at man ikke klarte takle et Legia som er veldig flinke til og dra ned tempo og ødelegge kampen i deres favør.

Bortekampen ble også spilt i omtrent 35 grader og høy luftfuktighet, og vet mange Glimt-spillere slet fælt med det.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2021 14:52    Post subject: Reply with quote

Da ser det ut som det tross alt er flere som ser at vi har potensiale til mere enn nivå 3 ligaer uten betydning. Det ser nok Knutsen også.
For confrence league vil ikke overleve mange sesonger tror Jeg. For lite interessant for de større fotball landene og ergo for lite tv penger osv.
Knutsen har alle muligheter nå her i et RBK med mange unge spennende spillere
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 20.09.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

Hva har fordelen til Champions Path -lagene å gjøre med attraktiviteten til ECL? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Novi
Junior


Joined: 18 May 2005
Posts: 66
Location: Texas

PostPosted: 20.09.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

Neskeens, man er ikke helt på Royal League-nivå her, da. Dersom KK går til RBK og hjelper dere til hvert år og komme til ECL, så vil det bety omtrent 35 mill++. Grei ROI der, altså. Og dersom flere norske lag presterer i Europa vil man få nok poeng til at veien til EL og CL blir mer overkommelig. Men enn så lenge representerer vel Eliteseriens muligheter for ECL/EL/CL det faktiske nivået vi er på. RBK hadde ikke hatt noe og gjøre i EL/CL i år, ei heller Glimt. Så da får man heller jobbe seg oppover, og ECL gir oss jo nå den muligheten.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!!
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 21.09.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ideo.shtml

Du kan ta gutten ut av molde ,men ikke molde ut av gutten. Fy faen for en patisk drittunge Gauseth er
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 21.09.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Ser på det som et forsøk på psykologisk krig før MIF skal til Lerkendal for én av sine mange cupfinaler denne høsten. Bla bla bla
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 21.09.2021 16:07    Post subject: Reply with quote

Tror du overanalyserer Gauseth der 6Strand. Han er ikke noe annet enn en klyse som sier det mest kritiske og spydige han kan til enhver tid. Du kan se det på måten han gliser når han snakker dritt. Rett og slett en ekkel type.

I etterpåklokskap vil han sikkert si at det er en taktisk manøver for et mentalt spill, men han er ikke annet enn en selverklært "fotballekspert". Han er kun på Eurosport fordi han er rappkjefta og har et ekstremt stort ego. Han liker å fremstå som en "know-it-all". Ironisk nok har han vel aldri oppnådd noe som helst i fotballen. Fotballekspert.. meget tvilsomt.

I tillegg tror jeg han selektivt velger de verste av våre supportere til å male et bilde av oss alle. Han ser sikkert bare de beste av sine egne medsupportere også. Med andre ord, skylappene hans sitter godt på.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 21.09.2021 16:49    Post subject: Reply with quote

Uansett, who cares a flying fuck?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 21.09.2021 17:06    Post subject: Reply with quote

Fyren er elendig fotball spiller også,rart han spiller i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 114, 115, 116  Next
Page 23 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb